Spring naar bijdragen

dinsdag 2 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb,ers,
ja ja al wakker , ik was drie minuten voor het wekkertje wakker .
adam ook van mij bedankt voor het gedicht , ja ik kan duits , nu ja ik kan veel talen maar niet eentje deftig , maar desondanks verrijken ze mijn wereld , denk dat wij belgen openstaan voor veel talen ..........behalve betalen ;)
lieve mensen dat van de kinderkopjes gisteren was een grap he ;)
rudy kon je niet slapen dan vannacht ??
zo ik ga eerst een beetje arbeid thuis verrichten en dan door de regen naar mijn werk , nu ja is droog in mijn wagentje
wens jullie een fijne nuchtere dag en ja ook ik laat die eerste slok staan vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon::moon: goedemorgen allemaal :moon::moon:

Zo ik ben vandaag voor het eerst sinds de afgelopen twee weken weer eens normaal mijn bedje uitgekomen. heb me alleen maar rot, depri, nadenkend en griepend gevoeld.
ik ben het zat, al die rotgevoelens en het er niet meer uitkomen, er zijn dagen geweest dat ik graag een borrel zou willen hebben om geheel maar niet te voelen.
maar goed, gelukkig niet gedaan en na dagen nadenken over een nieuw leven, knoppen omdraaien, anders nadenken, heb ik maar weer eens besloten om een nieuwe maar positieve weg op de gaan.
ik grossier in de problemen maar die kunnen toch niet tegelijkertijd opgelost worden dus waarom zou ik me in de tussentijd rot voelen.

hopelijk voor iedereen een positieve, vrolijke en een drankvrije dag.

knuf tassseke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tasseke,

dat klinkt niet slecht.
ja het gaat allemaal met ups en downs.
Daar groei je groter van.
;)
Knoppen omdraaien heb ik altijd een wat wonderlijke
uitdrukking gevonden, zo van hup, knopje om, alles weg.
Zelf ben ik daar jarenlang erg goed in geweest, alleen heb ik
helaas iets de vaak een kopje omgedraaid, en nu gaat het
licht niet meer op commando uit.
Ik ben blij voor jou dat je het wel kan, geeft je wat ruimte in het koppie.

Zelf ga ik de dag weer eens met een bezoekje aan de BA besteden.
Kijken wat ervan komt, eigenlijk moet ik een plan maken,
maar wat dat aangaat ben ik planloos(weet niet of dat bestaat)
Maar ik zwerf in een soort niemandsland, niet geheel onprettig overigens.
Maak er allemaal een mooie dag van, ga ik ook proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha tina,

het gaat niet zozeer om knoppen omdraaien maar waarschijnlijk heeft de cognitivieve gedragstherapie toch nog een beetje invloed gehad.
als je jezelf rot voelt is het bijzonder makkelijk om jezelf een nog rottiger gevoel aan te kletsen dus kan het toch ook andersom?
heb veel liggen lezen, eigenlijk alleen maar over mensen die succesvol zijn in het leven of van mensen die in de meest slechte situaties toch nog positief draai kunnen geven.
wat is dat toch???? overvloed van serotonine? of gewoon een positief denkbeeld? maar goed dat wil ik wel eens uitprobroberen.

Over de BA, je hebt toch wel een plan, al is het maar om jezelf rust te geven. blijf in ieder geval rustig ademhalen en eerst nadenken over wat hij zegt voordat je antwoord geeft!

dat planloos gevoel ken ik overigens goed, ik heb al 2 weken de sinterklaascadeaus uitgesteld en nu moet ik toch echt aan de bak!
eerst toch maar een plan maken voordat ik als een kip zonder kop in de stad loop!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Vandaag ga ik ook maar weer eens aan het werk. Tina sterkte bij de BA. En Tasseke, ben maar trots op jezelf, je doet het maar mooi allemaal. Blacky ook werkse.
Ik zie het allemaal ook weer zitten. Maar dat gaat niet erg snel, tijd hebben we nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@blacky, je was er weer vroeg bij. Werkze vandaag.

@tasseke, goed zo. Die positieve draai, ik geloof dat ik nu jou depri bui over gewaaid heb gekregen. Want ik ben nukkig, heb nergens zin in en alles kan me gestolen worden. Pfff, zo dat is eruit.

@ albertina: suc6 van bij de BA en idd eerst nadenken over wat hij zegt voor je antwoord geeft. Het maken van een plan vind ik ook lastig, immers het loopt vaak anders. Toch is het soms wel handig om een plan te hebben, al is het maar om eea een beetje volgens structuur te laten lopen. Dat is voor mij soms hard nodig.

Zo, ik ga weer uitloggen. Moet naar de brijder toe.

Zweethandjes, klotsende oksel, brok in mijn keel, depri en ga zo maar door. Wat baal ik er van dat ik me zo druk kan maken voor zo een gesprek, terwijl ik nog niet eens weet hoe eea gaat verlopen. Bovendien heb ik goed nieuws. Ik ben al 15 dagen zonder drank op weg.

Fijne dag allemaal en liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
inderdaad alles heeft zijn tijd nodig en vooral niet rennen want de kans is groot dat je jezelf dan voorbij rent. werk ze voor vandaag

Pem,
lees jij je eigen onderschrift wel eens terug? alles begint inderdaad met een enkele stap! klotsende oksels en tegenzin mag, opgeven niet ;)
succes bij de brijder vandaag!

zo ik ga ook aan het werk, aan mijzelf dan. therapie tot 13.00 uur dus dat moet lukken vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, jouw plan is dat het nog te vroeg is voor een plan. Ik wens je heel veel succes want volgens mij is het nogal een botte bedrijfsarts die meer voor het bedrijf werkt dan voor de zieke medwerkers. Laat je niet verleiden tot iets waar het nog te vroeg voor is. Hij kan dat wel willen maar het gaat er om wat goed voor jou is!

Tasseke, mijn knop gaat steeds tegen de avond om en sochtends is die knop weer veranderd in een knoop in mijn maag. Eigenlijk wil ik gewoon niks maar dat kan niet en voelt ook als vluchten. Ik moet wat zaken afhandelen maar stop ze het liefst ver weg. Ik heb zo gesprek met mijn begeleidster en hoop dat we een beetje een plan voor de komende maand kunnen maken.

Het is zo dubbel, het gaat best goed maar ik voel me doodmoe en alsof ik alles verknal, maar dat is niet de realiteit. Gelukkig weet ik dat ook en zo blijf ik een beetje zweven in het niemandsland.

en nu de hond uitlaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumgenoten

Vandaag lekker een vrije dag, beetje in huis rommelen zeg dus maar gewoon puinruimen. Want als moeders buitenshuis werkt blijft binnenshuis lekker wachten.

Iedereen heeft een hoop plannen vandaag lees ik.
Pem brijder is niet eng, het is toch je eerste afspraak, een intake gesprek. Je moet gewoon wat vragen beantwoorden thats all. Ik zelf ben drie keer bij de brijder geweest, ik bleef vragen beantwoorden en ik maar wachten totdat ik een keer te horen zou krijgen welke therapie ik ging volgen maar goed na 3 gesprekken was ik het zat en ben toen afgehaakt, nooit therapie gehad dus.

Albertina BA doet ook maar zijn werk joh, laat hem kletsen. Als jij nog niet in staat bent om te werken dan heeft hij pech. Weet niet of je ook onder behandeling van je huisarts staat, zoja laat ba je dokter maar bellen. Laat je niet in een hoek drukken jij bepaalt het hoor.

An je gaat echt goed zo te lezen, lekker joh. Zijn je sint rijmpjes al af.

Tasseke goed plannen positief denken. Ook al gaat alles verkeerd in je gevoel toch is er altijd wel iets positiefs en daar moet je je op focussen. Het is inderdaad onzin je rot te voelen over dingen die toch niet te veranderen zijn op korte termijn. Tegen mij zeggen ze altijd maak je toch niet zo druk, wacht het rustig af, moeilijk, maar zo is het wel. Ga maar lekker shoppen het is toch rot weer en in de winkels is het warm en droog.

Ik ga nog een bakkie inschenken en dan een plan maken waar ik zal beginnen in deze chaos.

Fijne dag ieders
groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ja, het is weer zover. De Marjo.... :P
Nee, zonder gekheid, ben al een tijdje 's ochtends
niet meer bij het ontbijt. En het komt niet omdat ik drink.
Ik ben gewoon zóó moe. Ze laten me hier liggen, en ik mijn
gevoel weet nog steeds niet wat ie daarvan moet vinden...

Het is hier schitterend mooi weer. Niet aan mij besteed.
Ach joh, vanmiddag even naar buiten..

Kan jaloers worden op Tasseke. Maar natuurlijk niet in het echt.
Dan zou ik gillend wegrennen en nooit meer terugkomen :D
Tasseke, je bent een held!!!!! :heart: Wel een beetje GF hè!

Om ook even een wijze meester aan te halen:

Covey zegt: rule nr. 6, Don't take yourself so goddamned seriously..."

Die moet ik vandaag maar weer eens als mijn mantra afspelen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat planloze is me uit het hart gegrepen. Soms voel ik me net een aanrecht waarop alle ingrediënten voor een heerlijke maaltijd klaarliggen, maar zonder kok om het te bereiden.
Rust heb ik in ieder geval nog niet gevonden. Er moet iets, maar wat?
Dit is niet elke dag even sterk, vaak ben ik best tevreden. Maar er blijft wat knagen.
Iemand zei laatst tegen me: "Je moet niet zoveel verlangen, kun je je er niet bij neerleggen dat het leven nou eenmaal niet uit hoogtepunten bestaat?" Die persoon is waarschijnlijk realistischer dan ik.
Waar dat onvolledige gevoel vandaan komt weet ik nog steeds niet.
Stoppen met drinken was een heel goede stap, maar niet het antwoord. Juist nu zijn er veel meer vragen opgekomen. Toen ik dronk was er eigenlijk maar 1 ding belangrijk en dat was drank in huis halen, opdrinken, lege flessen wegbrengen en opnieuw drank in huis halen. En verbergen dat je verslaafd bent. Een hele dagtaak!
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat je je van allerlei narigheid kan aanpraten waardoor je je alleen maar vervelender gaat voelen. En meestal zijn al die zorgen voor niets.

Wens iedereen vandaag een heel goede, alcoholloze en piekervrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vond ik het mooiste wat je ooit hebt geschreven Vie ;)
En dat... Komt wrs omdat het zo in mijn straatje ligt :P
Eigenlijk moeten we gewoon van dat aanrecht afspringen.
Maar het is de angst die ons tegenhoudt, waarnaartoe???
Misschien is dat geknaag wel niet echt, en besteden we teveel aandacht
aan een fantoom...

Het zal wel absoluut niets met drank te maken hebben. Maar wel met het
stoppen daarvan.

Vandaag doe ik de lieslaarzen ven uit. En richt ik me even op de gewone
dagelijkse dingen. Wie weet krijg ik een kick van aktie...

Maar wel ná de lunch hoor... :huh:

Nog even wat nawentelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf trouwens wel een beetje in de buurt van het aanrecht.
Het is geen wedstrijd met mezelf, wie het eerst de aarde rond is....
Van het pad dat onstaat een beetje genieten, en dat betekent niet dat
je bij élk grassprietje neer moet hurken, maar ook niet dat je alles vertrapt
om maar zo snel mogelijk die wereld rond te zijn... :D

Eeuwig vastzitten in mijzelf lukt me toch niet...
Er ontstaat altijd ergens weer een opening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, heb weer internet. Lag er gisterenavond ineens uit :o l@llig, want ik wou nog even op je reageren Water.
Enfin, d'r zijn grapjes over je isolement gemaakt maar eigenlijk is er niets grappigs aan, alhoewel die opmerking van Pip onbetaalbaar was, de andere kant van de medaille :D
Je seint uit dat je er mee aan het stoeien bent, dat alleen zijn. Je komt zelf niet met oplossingen aandragen en daarom doe ik maar een poging om het met je aan te kaarten.
Ik herken namelijk die worsteling; alhoewel ik niet jij ben zie ik toch een overeenkomst die alkies vaak met elkaar hebben...een zelfopgelegd kluizenaarsbestaan.

Ik ben de laatste tijd juist uit dat isolement aan het komen omdat ik besef dat ik mijn leven niet in mijn uppie door wil brengen en een mens nu eenmaal een sociaal wezen is of in weze sociaal...whatever.
Dat isolement is deels door mijn drinken ontstaan...ik en mijn vriend :angry: maar het heeft ook te maken met mijn nuchtere veronderstelling dat ik de kriebels krijg als ik (te) lang onder mensen ben.
Veronderstelling dus, want ik was van mening dat die kriebels helemaal klopten...overeenkwamen met mijn gevoelens. Blijkt nu helemaal niet zo te zijn...die 'kriebels' zijn niets meer dan een seintje wat uit mijn onderbewustzijn komt...haast aangeleerd gedrag, om op te stappen... ontstaan vanuit de teleurstelling dat ik de aandacht niet kreeg waarop ik hoopte (jeugd).

Was in feite jaloers op het schijnbare gemak waarmee ik anderen wel contact met elkaar zag maken. Groepen (=familie, therapiegroepen, collega's) zijn voor mij altijd een gruwel geweest...ik vond de ander vaak te oppervlakkig want ik had niets met praten over ditjes en datjes om het ijs te breken.
Nou, daar was ik dan mooi klaar mee..pfff, bleef daardoor vaak de eenling in de groep en aangezien ik daar nogal zwart/wit over dacht (alles of niets) veranderde er helemaal niets aan die situatie. Keer op keer overkwam me hetzelfde.
Idiote was wel dat het zoveel spanningen opleverde dat ik op een bepaald moment heb besloten dan maar haantje de voorste te zijn in de groep, flapte er gewoon van alles uit :$ en bemoeide me met alles en iedereen...tsja, je moet wat als je iets wilt doorbreken :D
Wat dat betreft heeft het me nooit aan lef ontbroken...dan maar aandacht opeisen, is altijd nog beter dan zwaar gefrustreerd 'niet aanwezig' uitseinen :huh:

Ben hierop attent gemaakt door een therapeut, die zag mijn worsteling. Hum....ik praat nu over jaren geleden en nu pas kom ik qua gedrag ergens in het midden uit.
Ik merk nu dat ik mezelf niet meer verlies of spanningen oploop in gezelschap...ik verbaasde me daarover tijdens de crisisopvang en bij de Boei voel ik me inmiddels als een vis in het water.
Het is voor mij wel een leerproces om met deze 'nieuwe' situatie om te gaan, daar niet in door te draven. Ik nodig mensen uit om hier te eten en hang vaak aan de telefoon om contact voor het eerst ook werkelijk te onderhouden en ik heb mensen uitgenodigd voor de kerst zonder zelf een rooie cent te bezitten :D maf, ik heb werkelijk iets doorbroken zonder de regie te verliezen over mijzelf. Ik ben en blijf gewoon mijzelf...blijkbaar heb ik iets afgelegd een onnodige geremdheid, krijg nog wel eens die kriebels want natuurlijk wil ik wat mensen betreft selectief te werk gaan, maar daar is niets mis mee. Het is en blijft een kwestie van geven en nemen en vooral gefocust blijven in gezelschap...niet toegeven aan de prikkel om me onnodig af te zonderen.

Tsja, het kan verkeren. En wat kan ik jou nou aandragen Water? Je komt op me over als een intelligente vent met een goed onderscheidingsvermogen en een portie humor als belangrijke middel om afstand te overbruggen...zonde, om dat alleen voor jezelf te houden!
En gooi in godshemelsnaam die gordijnen is een keer open, die hangen dicht als symbool voor je alleengang....toch? ;)
Ga wat doen man, buiten je werk om. Zoek mensen op waar je aansluiting bij kunt vinden. Voor mij is het samen bezig zijn d.m.v. vrijwilligerswerk de weg maar ook samen met je hobbies(?) bezig zijn kan een doorbraak betekenen.
Aan de slag nuchtere vriend!
Ik geef je dus bij deze een virtuele trap onder je kont, goed bedoelt uiteraard...en misschien heeft een andere hier aanwezige kluizenaar er ook wat aan ;)

Ik heb trouwens morgen die afspraak bij Novadic...een maand later dan de bedoeling was (afspraak bleek niet ingepland te zijn). Was haast vergeten dat ik op zoek ben naar een therapievorm :D want het gaat goed met mij. Zal dat vooral morgen aankaarten...ik zie wel waar we dan op uitkomen. Dat ADD vermoeden lees ik hier ook bij anderen, is dat de nieuwe norm? :angry:
Zal op mijn hoede zijn want wat ik zelf kan repareren moet ik niet aan een ander overlaten :P:D

Zo, nog effe bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zó Har, dat was weer Hariwiaans een hele kluif...
Wat je wilt zeggen is dat we van dat aanrecht af moeten springen?
Maar het lijkt zo hóóg...

Nu eerst de hond.
Gelukkig heb ik een luie hond.
Aangeleerd gedrag.
Leer haar maar eens 's ochtends om 7 uur poepen.
Niet makkelijk...
Maar met een beetje goede wil, vast te doen!

Nu het baasje nog zover zien te krijgen....

Mijn computer doet raar, had emotions geplakt maar hij neemt ze niet mee...
Nou, bedenk ze er maar bij dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Marjo, dat is een prettig gevoel dat je dat zo goed herkent. Al is het gevoel op zich helemaal niet prettig.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, dat het een heleboel met angst heeft te maken.
Wel frappant: de laatste tijd droom ik steeds dat ik in leegtes spring. Van een berg af, of van een brug. Heel eng, maar misschien is het een innerlijk sein om niet langer op dat "veilige" plekje te blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, succes bij de BA! Hou vooral vast aan wat jij denkt nodig te hebben...misschien toch een plannetje maken over dat het nog te vroeg is om een plannetje te maken? ;)

Tasseke, eigenlijk zou serotonine als voedingssupplement te verkrijgen moeten zijn...kweet zeker dat het helpt :D

Aha Vie, nou snap ik wat Marjo met het aanrecht bedoelde, moest nog effe bijlezen. Ja herkenbaar, de ingrediënten zijn aanwezig...ik heb besloten eerst maar eens een hapje te nemen, proeven of het smaakt :P Niet alles tegelijk willen, wordt het een smakeloze stampot waar ik de verschillende smaakjes niet meer in kan ontdekken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...