Travel Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Goedemiddag allemaal, toevallig kwam ik op dit forum terecht en ben geschrokken van alle o zo herkenbare verhalen. Ik ben gelijk lid geworden omdat ik hoop dat het me helpt om de fles niet open te trekken. Dank jullie wel in ieder geval voor alle openhartigheid en voor de mogelijkheid om de kracht en de moed te vinden die nodig is om de alcoholspiraal te doorbreken. Ook ik drink veel te veel en ook vandaag heb ik me voorgenomen om niet te drinken omdat ik morgen weer moet gaan werken. Dan wil ik fit zijn en als het even kan helder uit mijn ogen kijken, de dag aankunnen. Vaak heb ik hoofdpijn en alleen maar last van de collega's om me heen, terwijl dat grotendeels aan mijn katerige toestand ligt natuurlijk. Ik woon alleen dus er is niemand die op mijn vingers kijkt. Dat maakt het allemaal wel een stuk gemakkelijker maar ook dat ik het dronken worden minder erg vindt en me godzijdank niet meer zo schuldig hoef te voelen over niet meer weten wat ik gedaan en gezegd heb en me zorgen maak over hoe erg het nu weer was. Laat staan de beschuldigingen van de wederhelft. In mijn eentje draai ik muziek en val ladderzat in mijn bedje. Gisteravond ook weer, het is pas genoeg als het echt niet meer kan. Het is te gek en het moet anders! Wat ook zo raar is, is dat je iets doet waarvan je de gevolgen alleen maar probeert te verdoezelen. Flink een masker op je wallen en kringen smeren (en die trekken echt niet weg:-)), gezonde sapjes drinken de hele dag en net doen of er niks aan de hand is. Ik wil mezelf niet langer voor de gek houden, steeds opkalefateren. Dus lotgenoten,hier ben ik, ik heb hulp nodig - al jaren eigenlijk - want alleen lukt het me niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Hallo Jeannet, Van harte welkom op dit forum. Steengoed dat je deze stap gezet hebt want dit is het begin. Je zegt dat je alleen woont en dat dat het drinken gemakkelijker maakt. Niemand die je ziet en eventueel er iets over kan zeggen. Ik begrijp wat je bedoelt. Het is natuurlijk niet makkelijker want dan drink je nog meer dan je zou willen. Maar als er wel iemand was zou je het misschien stiekum doen. Ik ben door de week ook alleen en kan dan ook m'n gang gaan. (overigens in het weekend ook want er wordt hier flink gedronken door de rest, als ik maar niet alleen al begin (!?) Tegelijk dronken worden geeft hier dan niet. Ook onzin natuurlijk Maar als ik alleen ben ga ik mensen bellen en dan weet je daarna niet meer wat je gezegd hebt. Dat is ook zo beschamend. In 2007 was ik ook hier en het is een hele tijd goed gegaan. Maar zoals je ziet ben ik weer terug en moet de hele weg weer doorlopen. Dus mijn advies (voor wat tie waard is) pak het goed aan. Veel water drinken goed eten en hou jezelf bezig met van alles en nog wat. Veel hier komen als je het zwaar hebt en dan dus in één keer goed. Dan ben je er maar vanaf Grapje natuurlijk. Sterkte en we zien elkaar wel op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
heleen Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Zet hem op Jeanet , S,avonds moe zijn van je werk of wat dan ook is zooooooooooveel fijner dan s,ochtends moe zijn van de drank.... Het s,avonds doordrinken tot je wel je bed in moet klinkt bekend. Gr Heleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Van harte welkom Jeannette, Ja ik dronk ook vaak alleen, en omdat ik alleen woon is het dus een stuk gemakkelijker, niemand die aan m'n glas rook, niemand waar ik bang voor moest zijn dat ie iets rook, ik kon helemaal m'n gang gaan. Maar ik deed mezelf zoveel geweld aan, en was zo ontrouw aan mezelf, dat dat misschien wel het meest pijn deed. Op het laatst wist ik niet meer wie de Bolle was zo ver was ik heen. Het heeft echt heel lang geduurd bij mij voor het kwartje viel. eigenlijk pas sinds ik op dit forum beland ben nu bijna 2 jaar geleden. In dec. sta ik twee jaar droog. Eigenlijk komt dat omdat ik hier kan delen, huilen, lachen, dollen en noem maar op. Ben je al in onze virtuele huiskamer geweest? Bij ditjes en datjes de dagdraad? Daar zitten we zo'n beetje de hele dag en praten over onze moeilijkheden. Ik zou zeggen kom gerust langs, dan vechten we met z'n allen. Nogmaals welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Welkom Jeannet, je hebt al meegelezen, dus weet wel ongeveer wat je hier kunt verwachten denk ik. Ik heb vanaf de dag dat ik dit forum ontdekte nooit meer gedronken en ben daar nog elke dag blij om. Net op het strand probeerde iemand me over te halen een glas mee te drinken en toen heb ik verteld dat ik ruim 2 jaar geleden ben gestopt en er niets meer om geef. voorheen durfde ik dat niet en wimpelde alle borrels en feestjes af zonder duidelijk te zijn. dit geeft zo'n goed gevoel, steeds weer een stapje verder. En gewoon accepteren dat de ander dan gaat uitleggen waarom die nog wel drinkt en dat het echt niet zoveel is, nou prima dan zijn we beiden tevreden. Ik woon tegenwoordig ook alleen en ik vind het juist makkelijker zonder, er is geen stress meer, ik hoef niet stiekum meer te doen en zijn en kan steeds meer mezelf van vroeger terugvinden. heb heel wat jaren verspild met teveel drinken en geniet nu dubbel van de jaren dat dat niet meer hoeft. Elk verhaal en mens is anders he, zoek je eigen weg hierin en selecteer hier waar jij wat aan hebt en behoud het goed voor jezelf, dat mag!! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Welkom Jeannette:present: Goed dat je deze stap neemt! In jezelf geloven dat je het kunt, stapje voor stapje. Je kunt hier altijd terecht. Liefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Welkom Jeannet, 's Nacht in mijn eentje muziek luisteren en zuipen was ik ook goed in. Deed ik in ieder geval nog iets. Ik kon daar ook echt van genieten en de buren konden meegenieten. En mijn vriendin sliep er door heen. Raar eigenlijk. Soms wist ik 's ochtends niet meer wat ik gehoord had. Als ik alcohol op had ging de alcohol met mij aan de haal. Maakte vaak helemaal niet uit of ik me nu goed of slecht voelde. En daar wilde ik van af. En van de zucht de volgende dag. En als minderen niet werkt blijft er voor mij maar een ding over. De onthouding. Veel succes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 september 2011 Rapport Share Geplaatst 27 september 2011 Hi Jeannet, Welkom hier Jeannet. Op het forum had ik je al gezien en op je gereageerd. Wat zijn er veel mensen die met de alcohol worstelen hè en overal word je ermee geconfronteerd! De eerste en belangrijkste stap is nu gezet. Gewoon blijven proberen. Elke dag is er één. Groetjes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden