Spring naar bijdragen

donderdag 4 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

"soms loop ik mezelf te beklagen en heel de tijd word ik door prachtige wolken door de lucht gedragen"
ojibway indiaans gezegde
goeden morgen adb,ers ,
ik ga niet zoals gisteren ochtend doen , en wachten tot iemand post .
was vannacht 02:30 toen ik gaan slapen ben , en wekkertje liep af om 05:30 , dus kort nachtje , neen niets gevonden en uiteindelijk maar mail naar begrafenis ondernemer gestuurd , hopelijk antwoorden ze mij .
zweertje onder lip is minder , gelukkig want vandaag gesprek met psygoloog/therapeute , toen ik nog dronk kon een puist mij gestolen worden , nu ik niet meer drink ben ik met momenten wel een beetje ijdel ;)
soms loop ik mij inderdaad te beklagen , inplaats van te kijken naar wat ik nog wel heb , en andere mogelijk niet , in mijn geval goede gezondheid , dak boven mijne kop , auto zodanig dat ik niet 40 km te voet of per fiets moet gaan , werk , eten en senseo en noem maar op .
zo en nu ga ik eerst 15 minuten katten knuffelen inlassen .
wens jullie een fijne dag en ik hou het droog als de sahara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky goedemorgen. Ja nog een hele vroege hier. Inderdaad zijn er veel dingen die heel veel mensen niet hebben. Als ik me bedenk hoeveel kinderen elke dag geen eten of zelfs geen water hebben.
Het is goed om ons te realiseren wat er wel is 'tel je zegeningen'. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt en dat je bolleke een beetje opgeruimd raakt.

Ik ben van plan flink te werken vandaag en hoop inspiratie te krijgen. Morgen ben ik ook nog eens jarig dus Sint, cadeautjes, surprises en heel veel bezoek. Dus... boodschappen doen vandaag, ook nog.
Geen behoefte aan drank en laat die eerste gewoon staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Blacky en An, onze vroege vogels, oh en water niet te vergeten.
Zelf was ik al om 5 uur wakker en ben maar opgestaan, ik kan me er
niet meer druk om maken dat ik zo weinig slaap, zal ooit wel
weer eens goed komen.
De kachel lekker hoog aan gezet, bakje koffie een helder hoofd
;)voor zover mogelijk, maar wel lekker nuchter.
An morgenjarig?
Dan zal ik eens even hard voor je zingen morgen, tjee 5 december hahaha,
kan je ook nog voor sinterklaas spelen.
Mensen maak er allemaal een mooie dag van ga ik ook mijn best voor doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

An, Water, Blacky en Tina (en everybody)
Lekker vroeg... hihi, ik had nog wel uren kunnen slapen! :D
Kijken hoe glad het buiten is, of ik op m,n gewone fiets stap
of m'n mountainbike (wat een luxe, ik kan de step ook nog nemen).

Nou ja! Have a nice day en
keep it bloody dry :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken is loslaten van..............
1.WEES BEWUST
Waarom drink je of waardoor en/of wat?
Daar moet je je bewust van zijn voordat je het los kan laten.
2.GA EMOTIES FYSIEK TE LIJF
Gewoontes doorbreken je relatie met je vriend alcohol verbreken,
dit levert emoties op en brengt frustraties met zich mee.
Als daar niets mee gedaan word werkt dit ondermijnend.
Fysieke inspannig kan dit tegen gaan,zoals sporten,wandelen,fietsen
of yoga
3.LAAT DE HOOP LOS
Dit geldt voor de echt verslaafden onder ons,de hoop dat je een
sociaal drinker kan worden Want de door de alcohol gevormde
"TIQ,s in onze hersenen is dat niet mogelijk.
De hoop om sociaal te kunnen drinken,zorgt ervoor dat je het niet
los kan laten.
4.HOUD OVERZICHT
Waarom wil ik het drinken loslaten.Hoe duidelijker dit is,hoe beter je het kan.
Opschrijven kan helpen om gedachten en gevoelens te ordenen.
5.VERANDER ZELF .
Probeer niet alles en iedereen te veranderen.
De verandering ligt bij jou.
Deels gaat dit vanzelf,want een nuchter iemand is anders dan een
"consumerend"iemand.

Dit is waarschijnlijk oud nieuws voor jullie,
maar dit af en toe zo gerangschikt te kunnen lezen is misschien ook wel eens prettig
een rustige en droge dag toegewenst

Bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om toch weer te lezen bako, zo is het maar net.
Zo net even van mijn werk te horen gekregn dat ze w.s
nog geen werk voor mij hebben 3 x 3 uur per week.
Tenminste niet volgens het advies van de BA, ze hadden eigenleijk wel
gehoopt dat ik meteen in mijn ouden functie zou opstrarten, niet dus.
Nou dan niet, klinkt lakoniek maar ik ga proberen me niet
in de stress te laten schieten.
Het loopt toch altijd anders dan je denkt, morgen Soothe.
;)
Straks weer een bezoekje aan mijn therapeut en daar maar weer
de boel van me afkletsen.
Ik vind het overigens koud, de kachel staat hier flink hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier een latertje :$ maar ben al een tijdje op.

Het was gisteren erg indrukwekkend in het herstellingsoord en doet me ook aan mijn eigen ervaringen denken. Niet fijn geslapen, wel ga ik een fijne dag maken.

Spud, ik moet ook naar de tandarts, met Dochter vanmiddag.

Ik vind het gezegde van Blacky heel erg mooi.

Er belde net een lieve vriendin die wist dat het gisteravond heftig zou zijn. :rose: makes my day.

Ik heb zoveel lieve mensen om me heen...toch ben ik soms intens verdrietig, maar dat mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!

Tina , fijn hè een helder hoofd!

Houtje succes vandaag..lieve groet!

Water, ja volhouden...ik doe weer een dag mee!

Spud, succes bij de tandarts, altijd fijn als het achter de rug is!

Black , succes bij de therapeute enne ja mag best ijdel zijn hoor!!

An, morgen dubbel feest ;) Jeetje dan moet jij veel boodschappen doen!

Bako, fijn om het nog eens te lezen ..zo blijf ik gemotiveerd!

Soothe, hoi fijne dag hè?!

Nou mensen ...fijne dag en ik ga voor dag 18!
Doeg,
Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh luitjes :) Tel je zegeningen vind ik een goeie An, ik tel er momenteel 3, want meer hoef ik er niet te tellen. Ben gezond, sta droog en heb energie...kan ik dus elke dag weer wat nieuws mee doen.
Zo hebben we gisterenavond Snieklaas gevierd, tsja het moet toch niet gekker worden...'t was een rare klaas trouwens, z'n baard zat wel erg los en hij had een spijkerbroek onder zijn te korte 'tabberd' aan. Zijn mijter was te klein en viel tot 2 x toe op de grond, waardoor de knoeipiet meer een raappiet werd.
Ik heb nog een dansje uitgevoerd met de balletpiet :P maar het was zo glad door de vertrapte pepernoten dat ik er maar een 'ik glij weg' show van gemaakt heb; kon zogenaamd niet op mijn benen blijven staan...hum, heb in het verleden goed kunnen oefenen :D
Al met al een geslaagd avondje, lang geleden dat ik zo gelachen heb :P Werd wel een beetje ziek van de mierzoete schuimklompjes :wacko: combineerde niet zo goed met de hutspot en braadworst die me even vantevoren rondbuikig had gemaakt bwwwuuuuhhhh...:o

Gisterenmiddag een gesprek bij Novadic over het zorgplan gehad. Is nu rond...géén alco-preventieklasje, géén dagbesteding, géén leefstijltraining, wél gesprekken met een psychotherapeut, arts en daarna evt. psychiater voor medicatie en op 19 december een afspraak met degene die vaktherapie geeft, dat is een non-verbale therapievorm...d.m.v. toneel/drama wat deurtjes van het slot halen, ben benieuwd :)
Ik heb een goed gevoel aan dat gesprek overgehouden, voel me serieus genomen!

Zo, vanmiddag weer verder werken aan de kerststal bij db en een boom uitzoeken voor thuis, zo'n opvouwbare...de glimmende ballen zijn al gekocht, tssss...lijkt een therapeutisch maandje te worden, want de kerstboom waar ik jaaaaren lang afstand van heb genomen, mag er ineens weer zijn. Tja, ga het vast anders beleven want ik heb zelf het initiatief genomen. Het wordt gewoon een mooie boom waar geen nare herinneringen in hangen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tandartsgangers ik wens jullie een knappe tandarts toe, die jullie lief toelacht :D Ik mag volgende week woensdag er wat uit laten slopen; komt hopelijk iets wat goed past voor terug...spannend, maar ik zie er wel naar uit; boost voor mijn eigenwaarde!

Geer en Pip ook in de feestdagen mood? :)

Sneeuwwitje, verdorie vraag om hulp...proffesionele hulp! Een virtuele buddy is niet je eerste prioriteit! Sterkte meid, heb de moed om aan de bel te trekken! Time out misschien d.m.v. een crisisopname?
Laat je wat van je horen vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

nepsneeuwspuitbussen(jee wat een lang raar woord)


Wat een fantastisch idee Geer :D Tja, kemp-gebeuren toch...kerstmis? Gni..gni, misschien ga ik ook nog voor een kerststal kijken...met zo'n miniatuur gristus in een kribbe :$ ooh nee, toch maar niet, er zijn grenzen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht, ik ben door mijn hoefjes gegaan gisterenavond. Ben nu bezig een terugvalanalyse te maken, daarin probeer je te achterhalen wat je voelde, wanneer je trek kreeg, wat je dacht en zo. Best pittig.
Ik kan af en toe zo de kont tegen de krib gooien en dan denk ik what the hell en dan is het hek van de dam.

Vanmorgen al bij mijn spv-ster geweest en er een beetje mee zitten rommelen. Maandag weer naar de Mailiebaan (centrum voor verslavingszorg) kijken wat we gaan doen.

Brr wat een boel tandarts bezoeken. Ik ben gelukkig vorige maand geweest en had niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pino

zucht, ik ben door mijn hoefjes gegaan gisterenavond. Ben nu bezig een terugvalanalyse te maken, daarin probeer je te achterhalen wat je voelde, wanneer je trek kreeg, wat je dacht en zo. Best pittig.


Ik kan af en toe zo de kont tegen de krib gooien en dan denk ik what the hell en dan is het hek van de dam.


Je bent aan het werk Pino en dat is het belangrijkste; je kunt er van leren. Die kont tegen de krib gooien is zó alkiegedrag...herkenbaar dus ;) Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...