Spring naar bijdragen

Zondag 7 december 2008


An

Aanbevolen berichten

Ik stel een groepshug voor, voel me zo verbonden met jullie :light:

---------------------------------:heart::heart::heart:--------------------------------------------
----------------------:heart::heart:------------------:heart::heart:
--------:heart::heart:---------------------:rose:----------------- :heart::heart:
----------------------:heart::heart:------------------:heart::heart:
---------------------------------:heart::heart::heart:--------------------------------------------

aha, valt niet mee, zo'n virtuele hug in beeld te brengen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik las toevallig ergens iets wat wel voor mij
toepasselijk is vandaag:

This is not a good day to stay home by yourself. You should try to be around other people because you will express yourself better as you interact. Your friends tend to bring out the best in you and today you have a lot to share. You don't even need to have an agenda. Just stay in the present moment and enjoy those you love.

Verder kan ik me voorstellen dat jullie zouden kunnen denken
dat ik geen recht van spreken heb op eenzaamheid.
Immers ik héb huisje-boompje-beestje....
Toch voel ik me vaak eenzaam. Ik accepteer niet hoe het is...
Niet mezelf, noch Klaas, nog onze relatie.
Als uitzondering de kinderen, die accepteer ik volledig hoe ze zijn.
Dat is winst. Misschien dat zij later beter kunnen accpteren omdat ze
zelf geaccepteerd zijn.
Acceptatie komt wel langzaam op mijn pad. Dus heb ik nog steeds een
eindeloos vertrouwen in de toekomst.
Alleen zonuendan meer moeite met het nu.
Omdat het verleden altijd denkt mijn pad weer te moeten kruisen.
Maar op een dag sluit ik daar ook vrede mee.

Voor iedereen vandaag een heel groot :heart: Meer kan ik niet geven... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je bent te volgen nichtje! Blijkbaar staan we niet sterk genoeg in onze schoenen om bij onszelf te kunnen blijven in diepere kontakten met anderen. Eerst maar eens bij onszelf blijven zonder die drank. Ik begrijp steeds beter waarom ik heb gezopen, oordelen maken langzaam steeds meer plaats voor mededogen voor mezelf, al vind ik het soms moeilijk de kip van het ei te scheiden: dronk ik nu omdat ik bindingsproblemen had of heb ik bindingsproblemen gekregen door het drinken? Nahjah whatever, we drinken niet meer en dat blijf ik alleen maar toejuichen, en hoe langer ik niet meer drink, hoe dieper respect ik voel voor al jullie die dat (opnieuw) aangaan en/of vol blijven houden :sun:

Tapas dans maar lekker op die voetjes, of blijf even staan, of loop er even mee als kip zonder kop... het zijn wel JOUW voetjes :)

Har je bent weer aan het epistelen, maar ik lees er wel een groei in, je bent een stuk meer zelfbewust, ook jij hebt geduld met jezelf nodig, we zijn nu eenmaal overprikkelde mediterende zonmissende droge ruwe diamanten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herken mij in de schrijvers die graag alleen zijn maar ik lees ook veel herkenning in marjo haar bericht .
ik denk dat ik de laatse jaren eenzamer geweest ben binnen mijn relatie als wat ik nu ben .
ik kan enorm genieten (nu niet) van het alleen zijn , van gewoon mijn eigen ding te doen , opstaan als ik wil , slapen als ik wil , muziek zo luid als ik wil , eten wat ik wil en zo kan ik uren doorgaan .
het niet gevoel hebben dat ik voor iemand moet zorgen en hiermee bedoel ik eten maken , strijken , kuisen en bla bla bla .
gelijktijdig wil het niet zeggen dat ik geen behoefte heb aan een arm om mij heen , een warm woordje een lief gebaar , en ja dat ontvang ik van jullie en van de mensen op mijn ander sites maar is not real feeling .
ik zoek een luchthaven in de buurt van zamora spanje , kan iemand mij een tip geven aub want mijn koppeke staat niet naar google'en
Albertina ik kan jou niet helpen ivm de ad , wel neem ik met het akoord van mijn arts wel dat andere medicijn terug in , ik neem het mij min voelen erbij , maar ik slaap er tenminste goed van
zo en nu verder naar de deur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenognetofmisschiennetnietmeermorgen allemaal!

Thanks for the hug Har!

Graag wil ik even inhaken op jouw berichtje over AD Albertina. Mijn ervaringen zijn ongeveer net als die van jou, hoewel ik de AD nog geen twee jaar slik.
Bij mij is zo´n 20 jaar geleden al een matige depressie vastgesteld. In plaats van antidepressiva kreeg ik toen Diazepam, om de onrust tijdelijk wat weg te nemen. Dat heb ik geweten, ik ben er twee jaar zwaar aan verslaafd geweest! Kan ik dus nooit meer slikken. Net na mijn scheiding 13 jaar geleden werd opnieuw een depressie geconstateerd, maar ik de huisarts die ik toen had was terughoudend in het voorschrijven van antidepressiva, en adviseerde me om 's avonds voor het slapen een glas wijn te drinken. Alsof ik dat al niet deed! :wacko: Nu weet ik dat ik inderdaad de alcohol op 'eigen recept' al die jaren als antidepressivum heb gebruikt.

Enkele maanden na het stoppen met drinken duikelde ik dus in het al die jaren gedempte zwarte gat, waar ik zonder hulp niet meer uit kon komen. Inmiddels slik ik bijna twee jaar AD, en inmiddels is het hanteerbaar. Ik heb nog steeds mijn sombere dagen, maar ze zijn wat minder zwart. Ook heb ik nog steeds last van paniekstoringen, maar ik hoef geen winkels meer uit te vluchten met achterlaten van mijn boodschappen. Het is hanteerbaarder allemaal.
Geen wondermiddel dus, en ook geen 'happy pil', maar voor mij een middel zonder veel bijwerkingen, waarmee ik zonder al te grote problemen door het leven kan schuffelen. Ik stoor me dan ook soms aan mensen die afgeven op een dergelijk, voor mij noodzakelijk, medicijn. En ik hoop van ganser harte dat ik het volgend jaar kan blijven gebruiken, zonder dat ik ook dáárvoor weer in mijn eigen portemonnee moet duiken, want volgens zowel mijn huisarts als mijn therapeut is het niet bepaald een goed idee om er nu al mee te stoppen, nu ik net een beetje de benen eronder begin te krijgen.

Depressie, paniekstoringen en aanverwante kwalen zijn een ziekte, geen inbeelding, en het is niet bepaald leuk om te hebben. De impact ervan wordt nog al te vaak ook door huisartsen onderschat, met het gevaar dat mensen net als ik de zelfmedicatie in gaan vluchten. Met alle ellendige gevolgen van dien.

Blacky en Carolien, heel veel sterkte met jullie slechte tijdingen! :heart:

Een fijne, zinvolle en bovenal droge dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky,

Geen onbewuste steun, echt ik steun je met heel mijn hart in deze moeilijke periode. Ik denk veel aan je.
Kon alleen de juiste woorden niet vinden, die ook eigenlijk niet bestaan.

Heel veel sterkte, ik denk aan je.

lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal te saam!

Ik heb bar slecht geslapen. Toen ik voor de zoveelste keer op de klok keek was het half zeven en toen dacht ik dat als ik de zeven uur ook weer zie, dat ik dan zou op staan. Het hing me de keel uit. Nu zet ik in het weekeinde mijn wekker altijd op 10.30 voor de veiligheid en dit keer was het nodig, want ja, ik was in slaap gevallen. Vandaag ben ik een beetje uit mijn lood geslagen.
De hele week had ik vrij goed geslapen en daardoor dacht ik dat het slechte slapen achter de rug is. Niet dus. GR GR GR GR Storm in het hoofd, malen, malen. Net een molen die op hol geslagen is.

Ben inmiddels al volop in de weer met allerlei dingetjes. Ik kom de dag wel door daarmee en tussendoor kom ik hier kijken en zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag/morgen!
Ik heb net mijn ontbijt op, terwijl ik de wekker niet eens zo heeel laat had gezet. (10:30)
Zelfde tijd als Corinne!
Doe ik ook voor de zekerheid, wil niet meer tot 13:00 op bed liggen.
Shinta (hond) heeft me lekker wakker geknuffeld! :heart:
En het zonnetje scheen zowaar toen ik de gordijnen openedeed, en net met de eerste ronde!
Da's toch een beter begin van de dag!
Vandaag wil ik minimaal 2 uur gaan studeren, en wel MEDISCH, want daar hebben we de 16e een tentamen van!

Ik kom tussendoor wel hier kijken denk ik.

Groetjes en fijne :rose:dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil heel graag meer contact met de schoonzusters. Vriend heeft twee zusters en geen broer. Dat maakt automatisch dat de twee zusters en zwagers samen met elkaar optrekken en wij met elkaar omdat daar geen tijd voor is.

Gisteravond voelde overigens alsof schoonzus wel tijd had. Ruimte had. Moet ik de schoonzusters straks vragen om samen te gaan shoppen in de uitverkoop? Samen shoppen is altijd leuk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry dat ik weer binnen val maar heb een vraag
ik ben aan het kijken om een vlucht te boeken aanstaande week , vertrek woensdag 10 , maar is ook de dag dat mijn broer zijn eerste chemo krijgt , kan ik het dan wel maken om te gaan , zou ik niet beter een week of zo later gaan ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ik wens iedereen licht in deze donkere dagen!

Blacky en Carolien nog maals heel veel sterkte.

Ik heb een kaarsje branden voor al mijn lieve forum genootjes.

Gisteren mede dankzij mensen hier, er een droog dagje aan weten te plakken.


Ik voel me vandaag verdrietig door al die droeve gebeurtenissen.
Wie weet wat ons allemaal nog te wachten staat...nu moet ik stoppen ...anders zak ik weg in en depressie.

Lieve mensen ik hoop voor jullie toch nog een rustige zondag middag.

Doeg, Tine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, niet al het leed van de wereld op jouw schouders nemen! Je krijgt je eigen deel....en daar heb je genoeg aan.....
Blijf bij jezelf.....
En: ik, maar de rest van het forum ook neem ik aan, ben ERG trots op je dat je het gister droog heb gehouden!! Want je had het niet makkelijk...dus: JIJ bent STERKER dan drank!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes marieke! Geniet van de muziek.
En daar heb je geen drank voor nodig, integendeel! :)

Ik logde net weer in, maar ging eigenlijk net met de hond
het mooie weer in!
Nu ben ik weer fris terug.

Zo naar feestje...
Het wachten is op... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...