Spring naar bijdragen

dinsdag 9 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Ik ga die van mij over een uurtje uit school halen. Heb vuurrode wangen (warm!) van druk bezigzijn met te veel dingen tegelijk, maar dat is wel normaal voor mij. Ouders op school beginnen ook weer een beetje tegen me te praten. Hoe het met me gaat, enz. Op een alcoholverslaving heerst helaas nog een groot taboe. Ik ben er zelf redelijk open over. Men hoeft natuurlijk niet alles te weten, maar ik heb immers een probleem en dat is wel bekend. Toch merk ik helaas, dat sommigen me mijden en dat doet wel pijn. Gelukkig spelen onze kinderen wel bij klasgenootjes thuis of die komen naar ons huis. Wat ik zou het vreselijk vinden, dat ze het dupe zouden worden van mijn verslaving..Dat ouders bewust zeggern, dat hun kinderen niet met die van ons mogen spelen, omdat ik een alcoholverslaving heb. Onze oudste heeft vaak met een meisje gespeeld, waar je lettelijk in huis over de bierblikjes struikelt. Die ouders staan op met bier en gaan er mee naar bed. Wist ik veel, want een speeltuin ligt bij hun voor de deur, dus ze waren altijd daar aan het spelen. Totdat ik haar op een regenachtige middag weer ophaalde...Zouden andere ouders ook zo over mij denken? Des te meer reden om dat spul niet meer te drinken. Hoewel ik pas begon, als de kinderen op bed lagen, maar dan nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pip, het hoort er bij maar met drank zou je ook verdrietig en opstandig zijn, alleen gaat dat even weg na een fles, nou ja, weg.. het lijkt even weg.
alleen krijg je er nog een portie schuldgevoel bij. Terug naar hoe het was kan je niet meer want zo zal het nooit meer zijn, je zult nooit meer ongedwongen kunnen drinken is mijn ervaring.

Over ruimte scheppen gesproken, net mijn balcon opgeruimd, 2 vuilniszakken, beetje laat om te snoeien maar toch...
het lijkt wel 2x zo groot nu!

nu snel douchen want ik heb over een half uur een afspraak! oef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pippi, ik weet niet hoe het jou en de andere forummers vergaat, maar ik krijg altijd de wind van voren van iedereen als ik gedronken heb. Maar nooit eens een complimentje als ik (heeeeeeel lang) niks drink.
Mijn man kwam eens met een muffin met een kaarsje erop; ik had 1 week geen druppel gehad. Hij zei niks, zette alleen dat bordje met die verlichte muffin voor me neer. Ik schoot vol..
Het blijft vechten, m'n leven lang, maar voor m'n kinderen, m'n man en voor mezelf daar doe ik het voor!!
Dus voor iedereen, die het vandaag droog houdt: :musicnote::present:!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Soms lijkt het of het niet drinken alleen maar verdrietiger en opstandiger maakt.


Soms denk ik ook wat een geklaag en verdriet hier allemaal.


Het ene verhaal nog erger dan het andere.


Zit er ook nog iets leuks aan na een jaar of meer gestopt te zijn? Nog steeds aan het baggeren en moeite hebben om het gewone leven op te pakken?


Geef mijn portie dan maar aan Fikkie...Tja als ik zo denk zoek ik een excuus om weer te beginnen. Dat weet ik. Ben ik boos op het forum en iedereen kan de Rambam krijgen. Geheel onterechte gedachten.


En vaak ben ikzelf ook opstandig en verdrietig. Het zit raar in elkaar allemaal.




Ik heb een vuurdoop gehad vanmorgen en gelukkig met goede afloop. Moest gesprek met de kinderen houden wat wel eens uit de hand loopt. Had me goed voorbereid en gelukkig zagen ze het zelf ook. Dat scheelt! Kunnen we weer even verder samen.


Ieder voor zich kan het niet leuk maken, maar samen wel. Teamspirit!




Lieve Pippi,

Het is die rottigheid die we te lijf gingen met alcohol om alles te dempen. Het niet aankunnen en vooral het niet aandurven om aktie te ondernemen. Ik wist dat ik aan het eind van mijn Latijn zat, dat ik het allemaal niet meer aankon, dat die eeuwige depressie er was, maar in plaats van naar de dokter te stappen om nu eens eindelijk iets te gaan doen aan die depressie zocht ik de rust in een extra glas wijn. Ik wou toch niet het etiket 'afgekeurd wegens depressiviteit en loopt bij de psychiater' op. Stom, he, want nu loop ik wel met 2 etiketten op: 'alcoholist' en 'afgekeurd wegens depressiviteit en loopt bij de psychiater'.
En ik ga maar niet meer drinken, want dan komt er zeker nog een derde etiket bij in de vorm van een grafsteen.

OK en nu sluit ik nuchter af en misschien kom ik vanavond laat, nuchter en vermoeid nog even langs.

Doeg allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Pippi, wat moet leuk worden? Het leven is per defenitie geen pretpark!
Waarom zou je na een lange tijd stoppen, in hoger sferen moeten raken?

Het is een beetje wat je van het leven verwacht, en door stoppen,
wordt geen hemelse status bereikt.

Wat wel bereikt wordt, is dat je geen slaaf meer bent,
wiens gaan en staan door de drank wordt bepaald!

Een waardiger manier van leven, en hoe je dat invult heb je zelf in de hand!!
Drank of geen drank, het leven moet geleefd,
daar horen up's en downs bij!

Ik sta bij dit soort zaken niet stil, ik verwacht weinig, dus valt het
best mee!!

Drank weg, pillen weg, en het rokertje mag ook weg!
Resultaat is, vrij van ketenen leven, niet geknecht!
Als dat niet de moeite waard is!! Het is de moeite waard, dus laat geen ruimte voor
de idee, dat het somberheid is wat de klok slaat.
Je zou het zelf eindelijk eens een oprechte kans kunnen geven,
Dan weet je hoe het voelt!

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga net door m'n rug....:huh::wacko::o...Dat wordt een retourtje huisarts. Auw...
Daarna de kids halen, moet lukken. Gelukkig ben ik met de auto, want fietsen lukt me niet...Ben als puber ooit keihard op m'n rug gevallen, dus dat blijft een zwakke plek. Hopelijk neemt de pijn wat af, maar dat zal wel niet. Kan me gelukkig wel redelijk bewegen.
Bij nader inzien bel ik wel een vriendin van me, die de kinderen van school haalt. Autorijden lijkt me nu niet verstandig..
Bel de huisarts en jullie zien me hier morgen wel weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, blijkbaar was het m'n tijd om te stoppen, en de jouwe komt ook wel!
Ook hier kleine en grote dipjes! Ik schreeuw het niet van de daken, maar er is genoeg om te klagen!

Mijn gestel een beetje kapot gedronken! En ook psychisch kan het beter. Het kan altijd beter. ;)

Ik leef alleen, dus weinig aanspraak. Dus m'n blokje met de hond- beetje pianospelen (ook weleens beter geweest) m'n wasje en afwasje!
Alles zéér alledaags, maar zonder drank!

Verkeer ik in een gelukzalige toetand, NEE!!! Verkeerde ik in een gelukzalige toestand, SLECHTER kan niet!!
Dus er is winst, en dat grijp ik met twee handen beet!!
Ook ik moet me vaak dwingen, en soms gebeurd er niets! Het zij zo!!

Look at the bright side of life. Wees tervreden met de kleine dingen!
Het groenste gras staat altijd verder, en de roodste rozen ook!

Geef het verzet op. Het gaat als het gaat! Het komt zoals het komt, en daar doen we geen flikker aan!
Met drank doen we er veel aan, dan koerst iedere drinker richting afgrond
De één langzaam, de ander snel, maar het wordt vervuld!

Pippi, het ga je goed. BEETJE MEEBUIGEN! TOB niet, alles loopt toch anders.
Groet, ik ga wandelen. Het is droog!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de allerliefste PIP die ik ken:

:heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote::heart::heart::present::musicnote:html>
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Prachtig geschreven weet je je bent voor mij toch een hulpverlener. Schrijf dat maar op je lijstje.
Wasje, afwasje, mensen helpen die het moeilijk hebben!!!!
Weet jij wel hoe waardevol jij bent en zo ook schrijft.
Thanks hier voor:present:

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan m,n bureautje, een hele berg lege chocoladepapiertjes voor me.
Mok thee erbij. Mezelf waardeloos voelen door dat gehang en de hele dag maar eten.
Toen ik nog dronk had ik nu zeker aan een fles wijn gezeten.
Dus..ga je het compenseren met iets wat ook niet goed voor je is en je je ook niet beter gaat voelen.

Er zijn weken geweest dat het werkelijk geweldig ging. Heel gezond eten,niet teveel.
Veel buitenlucht en veel fietsen,sporten en wandelen.
Ik heb vrij vandaag,dus dacht ik ga lekker een dagje niets doen. Net even naar het dorp gelopen voor een paar flauwe boodschapjes. Voel me nog steeds suf en onbestendig.

Kan te maken hebben doordat ik weet dat de internettherapie bijna ten einde loopt.
Heb een eigen zaak waarvan de toekomst heel onzeker is.
Dat helpt je ook niet om je goed te voelen.
Onzekerheid is de pest. Als de zaak zou stoppen wat voor werk ga ik dan doen?
Opties genoeg,maar wat wil ik nu eigenlijk???? Wist ik dat maar.
Nou ja,komt tijd komt raad,dit is mijn bijdrage aan het toch al niet al te vrolijke draadje vandaag.
Zal wel aan het weer liggen,we moeten wat de schld geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan m,n bureautje, een hele berg lege chocoladepapiertjes voor me.
Mok thee erbij. Mezelf waardeloos voelen door dat gehang en de hele dag maar eten.
Toen ik nog dronk had ik nu zeker aan een fles wijn gezeten.
Dus..ga je het compenseren met iets wat ook niet goed voor je is en je je ook niet beter gaat voelen.

Er zijn weken geweest dat het werkelijk geweldig ging. Heel gezond eten,niet teveel.
Veel buitenlucht en veel fietsen,sporten en wandelen.
Ik heb vrij vandaag,dus dacht ik ga lekker een dagje niets doen. Net even naar het dorp gelopen voor een paar flauwe boodschapjes. Voel me nog steeds suf en onbestendig.

Kan te maken hebben doordat ik weet dat de internettherapie bijna ten einde loopt.
Heb een eigen zaak waarvan de toekomst heel onzeker is.
Dat helpt je ook niet om je goed te voelen.
Onzekerheid is de pest. Als de zaak zou stoppen wat voor werk ga ik dan doen?
Opties genoeg,maar wat wil ik nu eigenlijk???? Wist ik dat maar.
Nou ja,komt tijd komt raad,dit is mijn bijdrage aan het toch al niet al te vrolijke draadje vandaag.
Zal wel aan het weer liggen,we moeten wat de schld geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan m,n bureautje, een hele berg lege chocoladepapiertjes voor me.
Mok thee erbij. Mezelf waardeloos voelen door dat gehang en de hele dag maar eten.
Toen ik nog dronk had ik nu zeker aan een fles wijn gezeten.
Dus..ga je het compenseren met iets wat ook niet goed voor je is en je je ook niet beter gaat voelen.

Er zijn weken geweest dat het werkelijk geweldig ging. Heel gezond eten,niet teveel.
Veel buitenlucht en veel fietsen,sporten en wandelen.
Ik heb vrij vandaag,dus dacht ik ga lekker een dagje niets doen. Net even naar het dorp gelopen voor een paar flauwe boodschapjes. Voel me nog steeds suf en onbestendig.

Kan te maken hebben doordat ik weet dat de internettherapie bijna ten einde loopt.
Heb een eigen zaak waarvan de toekomst heel onzeker is.
Dat helpt je ook niet om je goed te voelen.
Onzekerheid is de pest. Als de zaak zou stoppen wat voor werk ga ik dan doen?
Opties genoeg,maar wat wil ik nu eigenlijk???? Wist ik dat maar.
Nou ja,komt tijd komt raad,dit is mijn bijdrage aan het toch al niet al te vrolijke draadje vandaag.
Zal wel aan het weer liggen,we moeten wat de schld geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan m,n bureautje, een hele berg lege chocoladepapiertjes voor me.
Mok thee erbij. Mezelf waardeloos voelen door dat gehang en de hele dag maar eten.
Toen ik nog dronk had ik nu zeker aan een fles wijn gezeten.
Dus..ga je het compenseren met iets wat ook niet goed voor je is en je je ook niet beter gaat voelen.

Er zijn weken geweest dat het werkelijk geweldig ging. Heel gezond eten,niet teveel.
Veel buitenlucht en veel fietsen,sporten en wandelen.
Ik heb vrij vandaag,dus dacht ik ga lekker een dagje niets doen. Net even naar het dorp gelopen voor een paar flauwe boodschapjes. Voel me nog steeds suf en onbestendig.

Kan te maken hebben doordat ik weet dat de internettherapie bijna ten einde loopt.
Heb een eigen zaak waarvan de toekomst heel onzeker is.
Dat helpt je ook niet om je goed te voelen.
Onzekerheid is de pest. Als de zaak zou stoppen wat voor werk ga ik dan doen?
Opties genoeg,maar wat wil ik nu eigenlijk???? Wist ik dat maar.
Nou ja,komt tijd komt raad,dit is mijn bijdrage aan het toch al niet al te vrolijke draadje vandaag.
Zal wel aan het weer liggen,we moeten wat de schld geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo! De hond lekker uitgelaten.
Zonuendan een bui..
Maar zulke mooie luchten nu, WOW!!!

Pip, verdiend hoor! :sun:

Lieve, treurende medemens!
Het leven is soms saai, dodelijk.
Soms zijn wij vreselijk, eten ons ongans
en hangen maar wat rond, terwijl we ons steeds
rotter voelen... Voelen ons verlaten, eenzaam en alleen.
Prima, geef er aan toe. Het hoort erbij.
Ben je het zat, dan is het tijd voor aktie, en pakke
men zichzelf bij kop en staart.
Vandaag accepteer ik. Morgen ben ik het zat.
Dan moet er wat gebeuren weer! :)

Kop op allemaal, stelletje Lunatiques!!!!
Ja, oelewappers, de maan is bijna vol en het zijn
de donkerste dagen van het jaar... Duhuuu!!! :D

Voor iedereen een :present: voor de :lips::lips:
een dikke :sun: tút, een strakke :heart:knutsel
plus een :light::light: voor in de donkere uurtjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Marjo,

Dat had ik nou even nodig. Heerlijk,dan accepteer ik het maar vandaag.
Maar morgen............is het afgelopen met dat gehang en ge(vr(eet.
Dan pak ik mezelf beet en is het afgelopen met dat gezeur.
Nieuwe dag,nieuwe kansen, maar vandaag mag het nog even.
De volle maan en de donkere dagen voor kerst.
Gelukkig kunnen we iets de schuld geven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik sluit me aan bij Marjo!! jE HEBT ZE DUBBEL EN DIK VERDIEND
Ik verzorg straks het avondeten en ben redelijk rustig.Hoor ineens de vreemdste roddels over mij op het schoolplein...ga er niet meer tegenin..dat gevecht geef ik op. Laat ze maar praten, ik weet de waarheid!
Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook lekker! Glaasje water erbij..
Hier krieltjes met een hamburger voor de boys,
een gekookt eitje voor dochter en mij en een lekker veld,- en
eikenbladsla met honing-mosterd of honing-appeldressing...
Een citroenkwarkje of yoghurt toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...