Spring naar bijdragen

dinsdag 9 december 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja, aktie. Daar komt het toch altijd weer op neer.

Hondje 2 had een kwaadaardig gezwel. Alles is weggehaald, de randen waren schoon. Er zit nog een bultje, die dan ook maar weg laten halen. Kan pas over zes weken, deze wonden moeten eerst helen. En daarna, daarna zien we wel. Misschien krijgt ze het wel niet weer en is er nix aan de hand. Nou, met dit bericht kan ik wel leven. En tja, was het slechter nieuws geweest, daar had ik ook mee leren leven. Maar dat was wel verdrietig gewest. Dit zit maar vast in the pocket.
Mn ex vroeg zich af of het nou goed of slecht nieuws was(honden zijn van ons samen) Ha, rasoptimist die ik ben(NOT:-( ) zei dat het goed nieuws was. De randen van het weefsel waren schoon dus alles is weg. Zo. In ieder geval totdat het tegendeel bewezen is:-)

Niet zoveel gedaan vandaag. Wat ditjes en datjes, toch nog ff geslapen vanmiddag, zat er zo doorheen. geeft niet. Nu lekker kacheltje aan, honden ervoor. straks nog ff mn sponsor bellen en dan is het weer klaar voor vandaag. Zo wat lezen en schrijven en maar niet al te laat mn mandje weer in.

Marieke, jammer. Wat ik me afvraag. Bel je ook iemand voor je gaat drinken, zoek je steun, vraag je steun of laat je je een glas wijn voor je neus zetten? Hoe werkt dit bij je. Je kunt het niet alleen Marieke, dat blijkt. En je hoeft het ook niet alleen te doen. Meid zoek steun. Ofwel bij je AA groep of elders, zal me aan mn r**t roesten. Maar blijf in de aktie want zo gaat het niet lukken. Ik denk aan je en wens je kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: potjandrie, wat lees ik nu. Hoe kan je dat nu toch doen ??!!! Je hebt in een kliniek gezeten je kinderen moeten missen. En het klopt niet dat je schrijft dat je geen trek had lieve meid. Het moment dat je thuis kwam had je het moeilijk. Maar voor je zelf nu eens helder of je wel echt wilt stoppen?!
Ja waarom ben je weer begonnen? OMDAT JE VERSLAAFD BENT, JE KAN NIET TEGEN DIE ZOOI.
Geen remblokken weet je wel. Pak je op, en oh ik hoop toch zo dat je kan beseffen dat het niks met willen te maken heeft. Je kan niet, je moet het loslaten.


Pippi: ik ben elk uur blij dat ik niet drink. Heb keihard kunnen werken vandaag. Maar dan in de goede zin. Het was fijn om te doen met een helder hoofd zonder uitpuilende wangen.
Ik ben blij dat ik hier nu nuchter zit te schrijven en weet dat ik straks lekker in mijn bed kan liggen.
En nog fijner is het om morgen met een nieuwe dag te beginnen.
De andere gevoelens blijven evengoed. Hormonen die opspelen, pubers die problemen maken, weet ik veel wat allemaal.

Soothe ;)

Ik ben bekaf, maar heel dankbaar en hoop dat dit iets met de twijfelaars onder ons doet.

Tina: dit is dus echt niet goed. Je zei dat je het werk misschien ook niet leuk vindt, maar je begon te schrijven dat je de heenweg al een soort paniekaanval kreeg.
Je bent er naar mijn idee nog niet klaar voor.
Ze kunnen allemaal de pot op daar, Tina je moet nog uitrusten hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam: toch goed nieuws van je hond... kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, probeer positief te blijven... is weer eens een hele andere kijk op de wereld.

Rouwproces, emoties... logisch dat die allemaal komen. Zeg nu zelf: we drinken/dronken om dingen weg te stoppen, om gevoelens te dempen.
Denk dat ieder van ons zijn verhaal wel heeft, ik in ieder geval wel... weet donders goed waarom ik drink.
Gelukkig zie ik, net als iedereen hier op het forum, heel goed dat de drank je alleen maar verder de afgrond in helpt.... tis een korte termijn oplossing altijd gevolgld door schuldgevoel, zwakheid, boosheid en de kater!!!!!
En daar mogen we best trots op zijn, we knokken ervoor om dit te verslaan, dat maakt ons vechters en vechters zijn sterk.

Ik ben blij dat vandaag mijn dag is aangebroken... neemt niet weg dat ik niet de hele avond denk: goh wat vergeet ik toch of wat zal ik nu eens gaan doen... rararara: drank en drinken

:present: en dan een heleboel voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van die dingen...
Ik hoorde het mezelf vanmiddag beetje luchtig vertellen te tegen een vriendin, maar eigenlijk is het een idioot verhaal.....
Ik heb een vakantie geboekt tot/met 24 december. had best langer gewild maar ik ga niet in mn eentje met kerst in een restaurant in een bungalowpark uit eten. Ik durf dat best en zou het zo doen, alleen heb ik geen zin in de hele avond blikken en vragen.
Nou lekker dan, Nederland 2008, ik ga naar huis van mn vakantie om hier in mn uppie kerst te vieren omdat ik geen zin heb in lastige vragen en een opgelaten gevoel. Hartelijk bedankt mede burgers !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga jullie dadelijk lezen , maar eerst zelf schrijven .
mijn dag is alles bij alles k"t geweest zomaar zonder reden , of is het dat het stilaan begint door te sijpelen ??
ik voel mij gewoon triest heel triest momenteel , maar gelukkig geen drang naar drank , wel ferme siesta gedaan .
ik ben blij dat ik de neven effecten van het nieuwe medicijn erbij neem en hierdoor s'nachts goed slaap , want denk dat ik het anders nog lastiger zou hebben .
ik vindt het allemaal raar mijn broer gaat zijn laatse maanden is en het enige aan wat ik denken kan is aan het incest verleden en andere negatieve zaken :devil:
kan donderdag gelukkig naar mijn therapeute en ga deze gevoelens met haar bepraten want het is om zot van te worden
zo en nu eerst jullie lezen
ps ik wil 1000 knuffels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

antonia , ook ik droom nu meer van mijn ouders , ja ik schrijf ouders want in het algemeen heb ik enkel nachtmerries ivm mijn ma , of het door de feestdagen komt of door het gebeuren met mijn broer ik weet het niet .
wel heb ik een enorme behoefte mijn ma te bellen maar de telefoon in de ....... is altijd bezet :devil:
Plm zoals ik schreef in mijn vorig bericht ik slaap momenteel op medicatie , neen geen slaappillen maar een andere soort ad .
ik was daar juist aan het huilen , komen mails binnen van mijn broer en dan krijg ik het
Albertina mijn weg terug naar het werk toendertijd heeft ook veel energie gevreet sterkte :present:
kaia thanks om een lach op mijn snoet te toveren , buikrollen denk dat er bij mij dan nog veel twixen naar binnen mogen gaan , jullie weten uit een kindermond komt de waarheid , deze morgen was ik bij mijn twee ventjes r 6 jaar en j 3 jaar hi hi japanse groet enz enz r zag mijn ingepakte vinger , ja heb deze week den top van mijn vinger bijna afgesneden met een cutter maar durfde het hier niet te melden , dus opmerking daarover en nadien zei hij bloedserieuz , blacky jij moet meer eten , je bent veel te mager :huh:
zo dit al posten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen!

Het draadje van vandaag heb ik zo'n beetje bijgelezen, maar ik moet zeggen dat ik niet alles kan volgen, omdat ik van voorgaande dagen veel mis. Nou ja, het is niet anders.

Het valt mij op dat veel mensen het moeilijk hebben op het moment. Voor mij is deze tijd van het jaar ook niet de gunstigste periode. Ik kan erg slecht tegen de kou, het gebrek aan licht, en het opgefokte gedoe om me heen dat bij de feestdagen in deze maand schijnt te moeten horen. Ik realiseer me dat ik mezelf jarenlang opgeschroeft heb, om het voor de kinderen gezellig en knus te maken deze maand, en dat is me dermate goed gelukt dat ik met geen mogelijkheid de pakjes en boom meer uitgebannen krijg. Maar voor mezelf is het op, ik heb er geen zin meer in. De jongens hebben beloofd dit jaar alle feestversiering te verzorgen, inclusief het opzetten van de kerstboom, én de hele handel ook weer op te ruimen. Ach, als het eenmaal staat zal ik het wel weer gezellig vinden, maar op dit moment zie ik er nog vreselijk tegenop.

Gistermiddag ben ik ziek van mijn werk naar huis gegaan. Ik zat alweer rechtop achter mijn beeldscherm te vechten tegen de slaap, en werd ook nog vreselijk misselijk. Dus naar huis, en meteen in bed gekropen. Vandaag heb ik ook tot bijna twaalf uur in bed gelegen, en daarna voornamelijk achterstallige krantjes gelezen en dat soort dingen. Het voordeel van ziek zijn is, dat je niet verondersteld wordt iets te doen, en dus ook niets hoeft. Heerlijk!

Albertina, Pippi, PEM, Wingchun, Blacky, Houtje, Marjo, BamBam en alle andere mensen die het moeilijk hebben: hou vol! Morgen kan het weer beter gaan, en in ieder geval ben je nooit alleen. En bedenk dat dat eerste glas alles nog veel dramatischer kan maken, maar in ieder geval niet beter. Alles sal reg kom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik weer zo tussendoor wals, maar zit nog vast in mijn emotie en heb nog niet alles bijgelezen.

@ Marjo: pure choco Hmmmm heerlijk, daar ben ik ook zo een fan van. Ik zit nu van mijn laatste stukjes te smikkelen :). Hier komt een virtueel stukje voor je. Al die chocola is niet goed voor mijn dikke billen :).

Ja iedereen heeft het hier over afvallen door het niet drinken, echter bij mij: een paar grammetjes is veel. Zal het toch met dieeten moeten doen. Maar dat komt later wel. First things first.

@rapilos: bedankt voor je bericht. Vanavond weer flink zitten huilen, deels ook uit frustratie hoor. Thuis kom ik er nog niet uit, praten doen we wel maar we liggen zo mijlen ver uit elkaar, dus onbegrip en frustratie. Ik moet dat nog wat meer tijd geven na alles wat gebeurd is, zoals Marjo al eerder aangaf. Maar de gesprekken die ik straks krijg zie ik wel. Als ze zo een hoop losmaken als vandaag. Dan krijg ik het wel voor mekaar dat het IJselmeer overstroomt. Maar ik ga er voor en zie nu gelukkig het positieve daarvan ook in. In 1e instantie was er de ontkenning en wilde ik het zelf doen. Maar dat kan ik echt niet.

Dus tip voor een ieder die aan het knokken is en waarbij het niet zo wil lukken. Denk over hulp na, het kan je enorm op weg helpen en echt het is geen schande. Het is iets om trots op te zijn. Dat begin ik nu langzaam aan in te zien. Dat wil ik iedereen die twijfelt toch even meegeven.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, boodschappen weer binnen :D gnigni...

Poeh, wat veel op één dag Wing. Wat is je plan.
Voor jezelf in eerste instantie. Wat kun je doen aan ADD.
Kun je er wat mee? Wat te doen met die laatste week.
Erg rot voor je oom zeg. Hoe kun je hem en je moeder helpen.

Pem, ik vind je ontzettend dapper. Wist je dat!
Goed voor jezelf zijn hoor. Mijn omgeving is inmiddels wel gewend
aan een niet-drinkende Marjo. Maar of het bij iedereen al helemaal in
het systeem zit? NO, dat denk ik niet. Stug doorgaan. Het helpt niet je
problemen oplossen, wel om ze onder ogen te zien.

Bam Gelukkig dat het goed lijkt met je hond!
Leuk, een schrift van de Hema, wat ga je ermee doen dan?

Kirky, beterschap :present:

Anna, rustig aan hoor. December is net als Maart, een maand.
ik voel nog niks. Over een week zullen hier de boomkriebels wel beginnen.
Dus daar hoef ik me nu nog niet druk over te maken.. Ach! Kerst!

* Ben ik nu niemand vergeten :huh: Ik geloof het niet.

Jawel, Orleando. Vanmiddag al. Wist niet wat te zeggen. Nog steeds niet zo
goed eigenlijk. An heeft het wel mooi verwoord. Geef het op. Die strijd.
Maak het jezelf niet steeds zo verd#$mde moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...