Spring naar bijdragen

vrijdag 12 december 2008


antonia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, sinterklaas zit er op voor dit jaar, toch leuk om dat op 12 december te vieren ;)
alleen ik baal als een stekker, vast kinderachtig maar het is niet anders. De sinterklaasviering zou alcoholvrij zijn, er is nog een ex verslaafde collega en een dochter van een alcoholist die er erg slecht tegen kan en iemand die vanuit haar geloof niet drinkt. Dus hadden we chocolademelk met slagroom en appeltaart en chips en fris. Was er toch iemand die wijn meegenomen had. Ook geen drama maar die fles ging wel zo ongeveer helemaal naar binnen bij 1 van de betaalde krachten en daar baal ik van. Het was juist zo leuk zonder en zo grappig dat mensen zoiets hadden van: jeetje lang geleden dat ik zo gelachen heb en ik ben nog nuchter ook. Voor mij gaat dit nog wel een staartje krijgen. Nooit gedacht dat ik me om zoiets zo druk kon maken maar ik vind het gewoon niet kunnen!! Verder was het gezellig en hebben we veel gelachen en dat was goed.

moet ik effe aan iemand kwijt dus dan maar hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank? Drank? Wat was dat ook alweer?

Nee hoor, hier giert het ook nog wel eens door d'aadren, zo van, ik moet wat.

Als anderen drinken Tapas, dan is dat hun probleem (of niet) maar niet het jouwe. Snap wel dat je je geërgerd hebt.

Poesjemauw heeft de pest in omdat hij andere kattensteentjes heeft dan normaal. Gewoon dagelijkse ergernissen dus, en: geen drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good for you Marjo! zo te horen heeft je baas je retschema al ingevuld ;)
Vie je hebt gelijk hoor, het is ook hun probleem maar we hadden gewoon zo bewust gekozen voor een alcoholvrije avond en ik had het een mijlpaal gevonden als die ene fles gewoon dicht was gebleven. Het bewijs dat zo'n avond ook zonder drank kan! en ik vind het gewoon jammer dat het juist iemand van het 'betaalde' personeel was die ging drinken.

An, ik heb een reactie in het RETthema gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand, ik weet niet meer wie, heeft een stuk op adb geplaatst, dat je hersenschors weer herstelt na het stoppen met drinken. Dat heeft veel indruk op me gemaakt.
Ik vond het stoppen niet gemakkelijk. Aldof je een geliefde begraaft. Ja zo is het toch?
En toen kwam de nuchterheid. Zomaar dwars er door heen. Auw!
Maar alles herstelt zich inderdaad. Als je niet meer drinkt worden dingen gewoon anders.
Ik zou zeggen, hou vol want je bent het waard om de dingen te voelen zoals je ze voelt, zonder roes.

Na veel strijd en innerlijke oorlogen, die nog lang niet voorbij zijn, zeg ik toch: niet drinken is fijner!

Want je houdt meer van jezelf en je bent niet meer afhankelijk. Dat wens ik iedereen toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef Rudy, je gaat wel diep. Ja ok die enorme boosheid. Is een enorme gekrenktheid. Ik ervaar dan een enorme weerstand naar die persoon. Ik heb dan zoiets van 'die wil ik NOOIT van mijn leven meer zien'. Dit is me tot nu toe bij zo'n drie personen gebeurd. Ik ben boos omdat ik me compleet voel afgewezen op mijn persoonlijkheid. Onbegrepen en zwaar beledigd..... oef... wat een bekentenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En baai ze wee, er is nog meer dan niet drinken. Zomaar een heel nieuw leven, of tenminste iets dat je op pakt na jaren verslaving.
Ik ben het er niet mee eens dat je stopt met groeien als je drinkt. Het hoopt zich alleen op, en als je dan stopt krijg je het in een keer voor je kiezen. Maar dan wel nuchter.
Dat zoiets mogelijk is, daar ben ik wel dankbaar voor, ja. Dat je je halve leven in een roes hebt verdaan, en je stopt dan met roesmiddelen, en dan zeggen je lijf en je hersens: hee leuk zeg, zullen we verder gaan waar we gebleven waren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: ja zoiets is het toch wel. Van de andere kant heb ik ook leren zien dat drank niet alleen maar een duivel is geweest . Er is een periode geweest dat het me absoluut door een hele zware periode heen heeft geholpen. Moeilijk om toe te geven, maar het geeft me ook wat vergeving. Dat het niet alleen maar harstikke fout was allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, herkenbaar gedrag toch ?? je eigen fles wijn meenemen en die vooral zelf opzuipen, kennelijk kan diegeen niet zonder die fles !!!
Ik snap je volkomen hoor, ben heel blij dat ik die drang niet meer heb.
Had gister nog even een gesprek met Geer aan de telefoon, en wat hij zei heeft me wel geraakt. Hij zei: als jij van plan bent om te drinken en er komt iets tussen dan drink je niet; dan ben je dus alcohol de baas.
En inderdaad ja, vroeger was dat wel anders. Als er iemand langskwam om een wijntje te drinken en die persoon kwam niet ging ik echt wel in mn eentje heel veel wijntjes drinken. Want het zat nou eenmaal in mn kop en geen haar op mn hoofd die er aan dacht om dan gewoon niet te drinken.....
Ik vind het nu ook heerlijk om clean te blijven en lekker fit en fruitig te zijn. Kan ik lekker veel doen, die avond en ook de volgende dag(en)
Het gaat trouwens ietsjepietsje beter met de moeder van Geer, dat vind hij vast niet erg als ik dat vertel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goed he, Winchi, ik vond het ook echt iets voor jou.
Wat bij mij de doorslag gaf was dat er geen voorwaarde is dat je wil stoppen of minderen met drinken. Dat gaf een soort ontspanning, waardoor ik nieuwsgierig en open minded de training deed. Bij de Brijder had ik steeds een verzetsgevoel, van ik mag niet meer drinken ofzo. En dan wil ik het juist....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia,
Werkze vannacht.

Albertina,
Dat is opkomen voor jezelf en dus indirect ook voor je werkgever. 'k Hoop dat die dat ook snapt.

Houtje,
Misschien wordt Pietje wel misselijk in een bus of vindt hij gewoon niet prettig om hutjemutje te staan.

Vogel,
Ik hoop dat je vandaag genoten hebt van ganzen en zwanen.

Wingchun,
:)

Sas,
:)

Safi,
Eng is de broek die te klein is.

Har,
Mijn oom is homoseksueel. Ik ben ermee opgegroeid en ik heb ook gezien hoe homofoob de wereld kan zijn in al zijn hypocratie. Zijn vrienden kwamen heel graag bij ons over de vloer en noemden ons huis hun thuis. De meesten van hen waren bij hun ouders niet meer welkom of waren dat een tijdlang niet geweest. Die speciale band zag ik dus zo niet zitten. Bovendien is mijn zoon een echt papa's kind, altijd geweest. De speciale binding die iemand kan hebben met een naast familielid heeft niet veel met geaardheid te maken. Ik spreek dus ook uit eigen ervaring en gevoel.

BamBam,
:)

An,
:)

Blacky,
Beterschap en ik hoop dat voor je ex-schoonmoeder/klant/soort ma een goed tehuis gevonden wordt, dat niet te ver uit de buurt ligt. Dat ze spoedig mag herstellen. Ik vind dat jij je overal zo ontzettend dapper doorheen weet te slepen. Toch wens ik dat het allemaal wel eens minder op je dak mag gaan vallen. Je portie ellende heb je wel ruimschoots gehad, dacht ik zo.

Tine,
:)

Marjo,
Ik moest vroeger elke maand een of twee dagen ziekmelden wegens ongesteldheid. Dus dat is niet iets om je voor te schamen. 't Is jouw schuld niet dat je een vrouw bent. En je faalt niet als je niet lekker bent. Iedereen is wel eens ziek of moe. En je bent allerminst dom als je je eens verslaapt. Dit doe je toch niet dagelijks, wekelijks of maandelijks? Tijd voor een nieuw gesprek met je therapeut.

Soothe,
Tja, joh, ik had een paar weken geleden ook een drankdroom. Inmiddels ben ik ook helemaal vergeten hoe die ging, maar hij staat wel ergens op een draadje. Misschien heeft iets je onderbewuste getriggerd deze week of heeft het te maken met de komende feestdagen. Blijf alert en blij dat je niet meer hoeft te drinken. Die vrijheid heb je ruim een jaar verworven. Wees er zuinig op.

Tapas,
Ja, ook ik laadt mij geregeld door mijn enthousiasme over dingen teveel op mijn schouders. Ik wil soms gewoon te graag. Zoals die musical. We zouden alleen maar meezingen in de ouverture en de finale. We hebben veel meer stukken meegezongen en als wij als hoedsters van onze leerlingen niet geregeld Nee gezegd, hadden we onderhand in het hele stuk alles meegezongen. Dat kletsen in de microfoon was ook zoiets wat opkwam als een idee bij de producer. Op die manier kan vrijwilligerswerk ontzettend uit de klauwen lopen. Maar ik overweeg nu serieus om me volgend schooljaar aan te melden voor de theaterschool en ga met de open dag in februari of maart wel kijken.
Wat vervelend! Een Sinterklaas is toch echt een nuchtere baas. Nu heb je dus kennelijk een betaalde kracht met een alcoholprobleem?

Spud,
:)

Sammy,
:)

Marieke,
:)

Survivor,
Ik open een antwoordvenster en ga vervolgens scrollen en schrijven. Je dacht toch niet dat ik een supergeheugen had? Ja, vroeger wel, toen ik nog dronk, onthield ik alles, zelfs de grootste onzin. Echt heel maniakaal, want ja, men zou wel eens kunnen denken dat als ik iets vergat dat dat dan aan de drank lag. :huh:
En het is absoluut niet nodig om overal en op iedereen te reageren. Gewoon dag zeggen en dat het goed gaat, is al genoeg. Lezen en niets zeggen is ook goed. Alleen je hart uitstorten is ook goed. Kortom: je mag doen wat je het meest oplevert.

S4nny,
Wat vroeg op de dag voor een uitglijder. Nou, je bent weer overeind gekomen en je gaat weer verder. Kijk goed naar de situatie, je gedachten en handelingen voorafgaand aan je uitglijder. Je kunt er van leren om een volgende te voorkomen.

Woman,
Jij bent een zeldzame werkgever. Nl. eentje die wel inziet dat als de werknemer zich goed aanvaard voelt en met respect behandeld wordt, deze zich meer inzet voor de zaak en ook nog eens beter presteert. Helaas zit je winkeltje te ver voor mij, anders zou ik zo gaan solliciteren. Hoewel, ik mag niet klagen. Ik heb een flexibele werkgever vlakbij.
Als ik zo jouw laatste reactie lees over de Brijder, dan doet mij dat aan de Bouman denken. Heb jij je al ingeschreven voor de internetbehandeling? Werkt prima (voor mij dan he).

Water,
:)

Rudy,
:)

PEM,
Verstand(skies) komt met de jaren en de grijze haren. :huh:
Sterkte!

Vie,
Ook hier komt de zucht nog wel eens langs. Hoort erbij denk ik dan maar.

Bako,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...