Spring naar bijdragen

vrijdag 12 december 2008


antonia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Woman mijn pa dronk altijd fors en daar zijn de problemen ook begonnen tussen mij en mijn ouders.
Mijn pa dronk teveel in gezelschap en als ik daarbij was pestte hij me erg en mijn ma suste dat zonder voor me op te komen.
Ik heb me in de steek gelaten gevoeld en dat werd steeds sterker.

Tot het moment dat ze van mijn dochter niet op de crematie van mijn kleinzoon mochten komen omdat ze hem niet hadden verwelkomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het drankprobleem van mijn vader (79 jaar) is een jaar of 4 opgelost. Beetje raar misschien om te zeggen, maar volgens mij is het grootendeels gekomen doordat hij een aantal jaren geleden darmkanker heeft gekregen en nu erg afhankelijk van mijn moeder is. Hij drinkt nu alleen nog een wijntje bij het eten en meer niet voor zover ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom weer alleen even welterusten zeggen. ;)
Ik word stil van het niet drinken geloof ik.
Misschien ook wel omdat ik de 'alcohol' klein wil houden, als ik er veel over ga doordenken dan wordt het alleen maar moeilijker. Ik wil eerst een heel stuk verder zijn.
Naast mijn werk voer ik nog steeds niet veel uit, maar ik moet wel zeggen dat ik met kleine dingetjes ervaar minder lamlendig te zijn. Als ik bv op mijn werk al denk van: Bleh, dan ben ik nu geneigd om toch nog even door te zetten. En dat is wel een verandering.
Ik moet wel die vitamine B hoognodig opzoeken. Morgen!

Zo lekker slapen. Mijn kind ligt lekker weer in mijn bed. Gezellig en morgen kunnen we lekker uitslapen.

Tis koud vind ik! Volgens mij krijgen we een koude winter!

Nou ja, welterusten jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal.. ik wil bij voorbaat al mijn verontschuldigingen aanbieden aan al die mensen die mij niet kennen... ja, zo gaat dat hier op het forum.. je denkt een gehecht clubje mensen om je heen te hebben gecreëerd als je hier dagelijks bent.... Maar, je bent er "even" niet, en je hele wereld is veranderd als je even terug komt kijken.. Je diepste zieleroerselen komen, als je er op terug wilt komen, in handen van mensen die van de hoed nog de rand weten.. ik heb dat ervaren als een handicap van dit virtuele medium. En dat is wat mij betreft het voordeel van AA/NA meetings.. daar heb je gewoon de mensen voor je, mensen die ook hun zieleroerselen gedeeld hebben met mij en ik met hun.. het is allemaal gewoon visueel aftastbaar.. heel wat anders dan virtueel.. Ik ben ouderwets, ik weet het, maar ik sta daarmee voor mijn gevoel ook dichter bij MIJN hogere macht.. Ik moet vertrouwen wat Ik Zelf kan bevatten..

Ok... dit zal niemand meer lezen, op een of andere nachtbraker na. Dit zal dus niet wortelen.. en dat is ook eigenlijk mijn eigen veronderstelling.. we moeten zijn die we zijn.. we moeten geen Meesters volgen maar Wegwijzers. En wegwijzers herken ik steeds meer.. o.a. onder jullie hier op het forum. Ik heb niet de veronderstelling een wegwijzer te zijn, maar ik hoop van harte dat ik een goede wegwijzervolger ben ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, tanxs. heb net Gladys en haar pips ff geluisterd. Mooi liedje.

Lieve Koh, schrijf nou gewoon wat je kwijt wil man. En ja, tuurlijk is het face to face makkelijker praten, nou ja, voor de meesten dan. Maar hier kan ik ook mn verhaal kwijt, als ik dat wil.
Het valt me op dat je al meerdere malen schrijft over een gevoel van 'vervreemding'? Zoiets. Ik herken dat wel een beetje, denk ik. Als je ff niet meeschrijft zijn er maar zo weer tig nieuwe mensen bijgekomen. Maar t zijn allemaal alkies dus schrijf wat je wilt. En of iemand lang droog staat of iets minder lang. maakt het echt wat uit. Wie zich nederig opstelt en wil luisteren en leren kan van iedereen leren. Ik hoop dat jij lekker op 1 oor ligt, bij mij wil dat niet zo lukken. De honden blijven zelfs in de mand liggen, die weten dat het echt nog veeeeel te vroeg is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...