Acanthus Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Hoe oud ben jij Mieke en hoelang speelt dit probleem bij je ouders? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 dat is jou denkbeeld Winchi, als zij 98 wordt, heeft ze nog 20 jaar om gelukkig te zijn ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 @ Woman mijn pa dronk altijd fors en daar zijn de problemen ook begonnen tussen mij en mijn ouders.Mijn pa dronk teveel in gezelschap en als ik daarbij was pestte hij me erg en mijn ma suste dat zonder voor me op te komen.Ik heb me in de steek gelaten gevoeld en dat werd steeds sterker.Tot het moment dat ze van mijn dochter niet op de crematie van mijn kleinzoon mochten komen omdat ze hem niet hadden verwelkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik denk zeker dat het heel lastig is op die leeftijd. maar dat was het ook voor mijn moeder toen ze 3 jonge kinderen had. Het is altijd moeilijk. Maar jij moet die beslissing niet maken. En dat is nu precies het moeilijke. Jij voelt je verantwoordelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 ok ik snap, dus je dochter had moeite met haar oma ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 @ Ineke ik ben 47 en weet niet beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Nee Woman, niemand die haar kindje had verwelkomt mocht geen afscheid nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 girls & boys ik ga even chillen, heb een leuk muziekje aanstaan dus even van de compu weg (zit er al uren achter- au) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Alles gaat door heel de familie en andere contacten lopen. De een neemt het de ander kwalijk dat er alcohol wordt geschonken en de ander neemt het juist weer kwalijk van niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Heftige hoor Mieke, wat je mee maakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Dank je Ineke,Ik ga zo afsluiten en naar mijn schaapjes toe. Lekker slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Het drankprobleem van mijn vader (79 jaar) is een jaar of 4 opgelost. Beetje raar misschien om te zeggen, maar volgens mij is het grootendeels gekomen doordat hij een aantal jaren geleden darmkanker heeft gekregen en nu erg afhankelijk van mijn moeder is. Hij drinkt nu alleen nog een wijntje bij het eten en meer niet voor zover ik weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ja ik ga er ook maar eens mee stoppen. Wel heftig zo voor de eerste keer. Maar ja door de zure appel heen zullen we maar zeggen. Kan ook niet alles tegelijk vertellen, komt wel. Trustte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Horizon Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik kom weer alleen even welterusten zeggen. Ik word stil van het niet drinken geloof ik.Misschien ook wel omdat ik de 'alcohol' klein wil houden, als ik er veel over ga doordenken dan wordt het alleen maar moeilijker. Ik wil eerst een heel stuk verder zijn.Naast mijn werk voer ik nog steeds niet veel uit, maar ik moet wel zeggen dat ik met kleine dingetjes ervaar minder lamlendig te zijn. Als ik bv op mijn werk al denk van: Bleh, dan ben ik nu geneigd om toch nog even door te zetten. En dat is wel een verandering. Ik moet wel die vitamine B hoognodig opzoeken. Morgen!Zo lekker slapen. Mijn kind ligt lekker weer in mijn bed. Gezellig en morgen kunnen we lekker uitslapen. Tis koud vind ik! Volgens mij krijgen we een koude winter!Nou ja, welterusten jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Hai allemaal.. ik wil bij voorbaat al mijn verontschuldigingen aanbieden aan al die mensen die mij niet kennen... ja, zo gaat dat hier op het forum.. je denkt een gehecht clubje mensen om je heen te hebben gecreëerd als je hier dagelijks bent.... Maar, je bent er "even" niet, en je hele wereld is veranderd als je even terug komt kijken.. Je diepste zieleroerselen komen, als je er op terug wilt komen, in handen van mensen die van de hoed nog de rand weten.. ik heb dat ervaren als een handicap van dit virtuele medium. En dat is wat mij betreft het voordeel van AA/NA meetings.. daar heb je gewoon de mensen voor je, mensen die ook hun zieleroerselen gedeeld hebben met mij en ik met hun.. het is allemaal gewoon visueel aftastbaar.. heel wat anders dan virtueel.. Ik ben ouderwets, ik weet het, maar ik sta daarmee voor mijn gevoel ook dichter bij MIJN hogere macht.. Ik moet vertrouwen wat Ik Zelf kan bevatten.. Ok... dit zal niemand meer lezen, op een of andere nachtbraker na. Dit zal dus niet wortelen.. en dat is ook eigenlijk mijn eigen veronderstelling.. we moeten zijn die we zijn.. we moeten geen Meesters volgen maar Wegwijzers. En wegwijzers herken ik steeds meer.. o.a. onder jullie hier op het forum. Ik heb niet de veronderstelling een wegwijzer te zijn, maar ik hoop van harte dat ik een goede wegwijzervolger ben .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Woman, tanxs. heb net Gladys en haar pips ff geluisterd. Mooi liedje.Lieve Koh, schrijf nou gewoon wat je kwijt wil man. En ja, tuurlijk is het face to face makkelijker praten, nou ja, voor de meesten dan. Maar hier kan ik ook mn verhaal kwijt, als ik dat wil.Het valt me op dat je al meerdere malen schrijft over een gevoel van 'vervreemding'? Zoiets. Ik herken dat wel een beetje, denk ik. Als je ff niet meeschrijft zijn er maar zo weer tig nieuwe mensen bijgekomen. Maar t zijn allemaal alkies dus schrijf wat je wilt. En of iemand lang droog staat of iets minder lang. maakt het echt wat uit. Wie zich nederig opstelt en wil luisteren en leren kan van iedereen leren. Ik hoop dat jij lekker op 1 oor ligt, bij mij wil dat niet zo lukken. De honden blijven zelfs in de mand liggen, die weten dat het echt nog veeeeel te vroeg is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Mogge Pip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Nee, lig al lang wakker. Trek dreef me uit bed. net 2 pannekoeken met lekkere stroop op, mmmm. Ja, het vriest, lekker. Heb je de maan al gezien? Mooi he. Ik ben net aan het bedenken of ik een lekkere cappucino ga maken of beter van niet:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Antwoord duurde ff, was spelletje klaverjas aant spelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden