Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 en toch ben ik heel dankbaar dat ik niet meer drink, het geeft me oog voor andere uitdagingen in dit leven, uitdagingen die ik als ik was doorgegaan niet eens gezien zou hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik denk het ook Safi.De uitdaging aangaan.Niet meer voor de weg van de minste weerstand kiezen.alles in je leven nog eens over doen maar nu zonder drank.Toen ik stopte met drinken liep ik van zelf tegen mijn onvolkomenheden, mijn angsten aan.Geef het de tijd Safi.Niet te veel hooi op de vork.En vergeet niet dat je niets voorstelt zonder die ander.Herstel heeft alles te maken met mensen ontmoeten.Maar nu mensen die wat hebben toe te voegen aan je leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: rvanthAlle goede voornemens naar God. Terug bij af. Het gaat snel hoor Kaia. Het moment om een slok te nemen was net zo moeilijk als te beslissen weer te stoppen. En het is al de ellende er omheen niet waard. Vertrouwen weg in het gezin, de angst terug in de ogen van de kinderen. En nog maar te zwijgen over mijn eigen schuld en schaamtegevoel. Dat is waar Rudy, het is geen kattepis die je drinkt. Herkenbaar dat het riedeltje weer van voren af aan begint, wel is het zo dat als je werkelijk tot de kern van de oorzaak komt het ook helend kan zijn. Zo heb ik mijn laatste terugval ervaren; weet nu iig weer dat ik het niet alleen kan en waar ik aan heb te werken. Therapie is dan ook onderweg, binnenkort weer een afspraak.Ook rot voor je gezin Corinne, ik hoop voor je dat de wederzijdse liefde (weer) overwint! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Har ik heb ook een nepboom.Omdat ik de pest heb aan die verrekte dennenaalden.Nog nooit zo veel plezier van een boom gehad, als nu.Niet van echt te onderscheiden.Het liefst ruim ik hem weer op compleet met versiering.Maar dan past ie niet meer in de zak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: KaiaHar, een aantal jaren terug had ik niet in de gaten dat het slechter met me ging, ik feestte en werkte gewoon door... nu gaat het zo goed met me dat ik nauwelijks nog feest en een burnout heb... haha moet er zelf om lachen maar het is wel waar... Tikkeltje grenzeloos misschien? Zij-hij-die-al-3-burnouts-heeft-gehad Pfff....wat heb ik moeten leren dat ik ook rustig de dingen kan doen...nu mag ik oefenen door dat vrijwillig in een werksituatie te doen. Dan kom ik mezelf nog genoeg tegen....bijsturen is wel wat makkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: rvanthHar ik heb ook een nepboom. Omdat ik de pest heb aan die verrekte dennenaalden. Nog nooit zo veel plezier van een boom gehad, als nu. Niet van echt te onderscheiden. Het liefst ruim ik hem weer op compleet met versiering. Maar dan past ie niet meer in de zak. Haaa...mijn oude nepboom valt toch een beetje uit, is tie helemaal net echt Ik vond dat optuigen juist leuk, met die ballen and shit... Ik tuig hem ook weer netjes af misschien pas eind januari! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Daar zeg je zo wat: grenzenloosheid is my middle name Jee 3 bo's...Ik ga nu broccoli bakken, tot later X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Het is werkelijk waar Har, alles wat je doet om de verslaving op afstand te zetten is goed.Ik heb het gemerkt.Alle kleine beetjes helpen.Iemand zei me eens op een AA vergadering.Nou nou ,jij valt wel snel terug.Mijn gebruikelijke reactie, Ik wurg je ter plekke.Maar wat ze zei raakte me diep.Ik deed toch zoveel moeite eraf te blijven.Ik deed zo mijn best.Ik was nog steeds aan het presteren.Ik ben daarmee gestopt.Dus hervallen hoef jeniet altijd te veroordelen.Het kan ook positief uit vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Zo ik ben weer weg.Mag niet meer te lang achtereen aan de pc zitten.Anders vergroei ik met het ding.Nee hoor het gaat om de beweging.Regelmatig wat anders er tussen door doen.Andere beweging dan de normale dagelijkse wandeling.dan blijf ik lichamelijk het best in vorm.Ga goed , Ga nuchter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik ben mild voor mezelf geworden Rudy, ben daar wel blij om na tientallen jaren mezelf verwerpen (lees: het nooit goed genoeg kunnen doen) Een terugval valt daar ook onder...ik zoek liever naar de oorzaak, die is er namelijk bijna ALTIJD. Als het alleen maar de verslaving is...dan is dat mooi, ben je snel klaar met wroeten Dan is het immers een kwestie van bek op het stuur en doorfietsen. Ik moet zeggen dat ik het laatste zelden heb meegemaakt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Goede avond beste mensen,Ja die trek hè?Jammer dat ie blijft!!!!!!!!!!!!!!!De trekmomenten worden wel minder toch?De weekenden blijven voor mij toch wel doorbijten.Maar zoals Kaia al schreef ; het voegt niets toe!Dus ik drink niet. Op dit moment vind ik het vreselijk saai............Ik ga zo maar even badderen en lekker chipsen ( een flinke bak chips leegeten)VANDAAG DAG 27 Doeg,Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik ben d'r ook weg van..honger! Eens kijken of ik nog een banaantje lust en een groentesapje...tsss...ik ben aan het vasten! Niet verkeerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Dat lees ik nou zo vaak, dat het leven saaier zou zijn zonder drank. Dat vind ik nou totaal niet. Drinken was pas saai. Als je drinkt sta je geestelijk stil. Is dat saai of niet?Juist de ontwikkelingen van de tijd dat ik niet meer drink zijn veel interessanter dan het sjouwen met flessen en die vervolgens leegdrinken.Rudy, je raakt me hier even kwijt. Zonder die ander gaat het niet? Herstel gaat alleen in contact met anderen? Of wat bedoel je precies?Ik weet wel dat ik het stoppen helemaal op mijn eentje heb moeten doen, of is het mogen doen. Wel geleerd van ervaringen van anderen, op dit forum bijvoorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 An,Ik ben weer wakker en dat pact had ik ook voor mezelf afgesloten i.v.m. december.Har,Ik ben veilig!Kaia,Vooral niet jaloers zijn. Door dit te doen, zit weer met trek opgescheept. En ik heb toch ook een vieze smaak in mijn mond.Krampachtig niet drinker zijn, was ik wel een beetje deze maand. De histerie sloeg door.Rudy,Ik maak me geen illusies. Ik ben een alcoholist. En ja, misschien maar goed dat ik in twee keer doorging. In zo een klein flesje zit toch 20 cl wat gelijk staat aan 2 standaardglazen. Ik ga weer waar ik gebleven was: bij de 0. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Hoi mensen even tussen het bad en de koffie door...Vie, ik vind het leven helemaal NIET saai!Alleen ik had zo net enorme trek en dan meld ik me hier!Ik kan het stoppen van drinken alleen met mijn partner delen maar hier begrijpen de mensen mij.Ik ben heel blij met het leven en heb deze week ook vaak geschreven ik voel me super, ik ga naar de markt....etc.Dus deze dame is erg gelukkig maar in het weekend heb ik het vaak moeilijk..het was zo`n gewoonte.Ik wil dus nooit meer gaan drinken omdat ik mijn kinderen groot wil zien worden en mezelf een veeeel fijner leven gun.Ik voel me gewoon te goed om met een duffe kop morgen wakker te worden.Ik ben op zoek naar die meid van vroeger en ik zit op het goede spoor!Doeg, Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Oh,oh Soothe,Dat roosje zit te laag!!Oeps....Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Kaia: ik herken dat helemaal. Niet drinken omdat je als de dood bent als je het zou doen....Ook daaraan moet je werken. Die angst..... Toen ik dus terugviel was het juist die angst die ik zelf bevestigde door te denken niet meer te kunnen stoppen. Dat ik was verkocht. En dat is wat ik hier weer geleerd heb. Leren om niet meer zo bang van die zooi te zijn.Wel heeeeeel waakzaam, gewoon niet doen natuurlijk. Tine: lekker doorgaan hoor! Weekeinde of door de week, wat maakt het eigenlijk uit?Corinne: fijn je weer te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Hoi An,Ja wat maakt het uit. Het is alleen zo`n gewoonte van jaren.Op zaterdag avond had ik tenminste geen schuldgvoel...iedereen drinkt dan.Stom hè?!Maar zo dacht ik wel.Ik begrijp kaia ook helemaal..het wordt eigenlijk een verboden vrucht. Ja je moet uitkijken dat je het zo niet gaat zien!Weet je het is en blijft gewoon gif!Ik zie een 2de kopje koffie....Laters..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Tine, ik vind het leven allesbehalve saai zonder drank. Soms zelfs een tikje tè interessant, en dat maakt me zo hyper dat ik best wel een fles zou lusten, om de boel te kalmeren. En dan is het bijvoorbeeld wel moeilijk slapen gaan zonder die verdovingsklap. Van anderen lees ik wel dat ze daartoe pilletjes slikken om te kunnen slapen. Ik doe dat niet (trouwens ik keur het ook niet af, je moet doen waar je baat bij hebt) want ik weet dat ik zo weer verslaafd zou zijn aan de roes van het pilletje.Even wat tussendoor: wat vinden jullie de ergste huishoudelijke klus die er is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Vie: volgens mij heb jij het even moeilijk, klopt dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Strijken!Staat bij mij op nummer 1!Altijd die was die me achtervolgt staat op 2!Wat vind jij het ergste of het minst leuke? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Jozef,Ik wil je bij deze nog condoleren met het verlies van je moeder.Een psychose lijkt mij vreselijk en isoleer nog meer. Toch een geluk bij een ongeluk dat de psychose je uit een soort van lethargie heeft gehaald. Je kunt nu verder iig. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Har,Ze weten het niet en ik ga het ook niet zeggen. Gewoon niet meer doen.Nou ja, gewoon hm. Laat ik maar weer wakker blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Corinne,Gelukkig kan je het gebeurde zien als een leermoment. Nu je niet verder bent gegaan moet je het niet meer zien als "een teken dat je heel alert moet zijn"! Trouwens dat moeten we allemaal!Overigens geweldig dat de uitvoering zo goed is gegaan en dat je het zo goed gedaan hebt!Wees mild voor jezelf. Je bent een kanjer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 13 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ja An, daarom schrijf ik mee, omdat ik niet aan de fles wil. Het zou zo zonde zijn. Ben alleen vandaag, ook een trigger.Tine, strijken vind ik leuk. Dat ruikt zo lekker. Maar wat dat betreft heb ik het gemakkelijk, zonder kinderen zijnde. Dus geen enorme wassen die me achtervolgen.Afwassen vind ik zonder meer een crime. Of de koelkast na het ontdooien weer schoonmaken. Of de gordijnen na het wassen weer ophangen, waarbij de haakjes losraken of dat je net een runner tekort komt zodat je alles weer moet afhalen en weer opnieuw ophangen.Weet je wat ook erg is? Je boekenkast leeghalen en schoonmaken. En dan al die boeken weer netjes terugzetten. Voor vlijt had ik vroeger een 8 op mijn rapport, maar voor netheid een 6 min. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden