Spring naar bijdragen

Maandag 15 december 2008


An

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, welkom voor iedereen.

Ik ben helemaal gesloopt EN heel erg boos geworden. Vraag om even rust hier en alles rent en doet maar door elkaar. Had het zo helemaal gehad. HEb even een time out genomen en realiseer me dat ik morgen op een zwaar punt zou kunnen komen. Alarmfase... 3 zal ik maar zeggen.
Stress, drukte, ongeregeldheden zijn niet bevorderlijk voor een brein dat erg moet opletten.

Het gevaar bij mij zit hierin dat ik boos word, onverschillig en denk dat ze allemaal kunnen verrekken en ruk een fles open.
Misschien zoiets als bij jou Pippi, had je ook gemist de afgelopen dagen.
Vanavond vroeg naar bed, morgen vroeg op en hopen dat alles weer goed gaat.

Helpende gedachten:

Drank gaat morgen na een drukke werkdag alles verpesten, ik verdien iets beters.
Zorgen dat mijn familie b.v. een goede maaltijd klaar heeft staan.
Een lekker bad en mezelf verwennen met een rustig avondje (had ik vandaag eigenlijk ook verwacht, maar is mislukt).
Ik ga echt niet overspannen worden van een dagje stress, na een rustig dagje ben ik er ook weer.
Ook is het geen ramp wat me te wachten staat, hooguit wat onverwachte zaken.
Nog minder moet ik me allerlei kritiek en zware toestanden aantrekken. Luisteren is meestal goed zat.

Verder: ik kan niet meer doen dan mijn best. Ik ga nu nuchter naar bed, heb mezelf goed verzorgd, dus hoef ik me ook geen schuldgevoelens aan te praten.

Ook mag ik best fouten maken, ik ben niet perfect en dat streef ik ook niet na.

Sorry voor degene die dit allemaal teveel van 't vinden , maar dit is nu de enige manier voor mij om mijn dagen te kunnen overzien en klaar te komen met alle woelige gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tennis is 1 lesuur per week. Wel leuk overigens. Meestal ben ik thuis bij dochter. Vriend doet veel aan sport en is daarvoor vaker weg. Vanavond vervangt hij ook iemand bij de tennis.

Ik probeer juist nu afleidingen en hobbies te zoeken. Ik probeer juist nu mijn leven invullingen te geven die ontspannen. Die me afleiden van een drukke baan en alles wat daar verkeerd zou kunnen gaan.

Ik zou graag weer wat willen kunnen lezen, maar kan het geduld nog niet opbrengen. Ik bad lukt dit wel. Dat is een begin. Meestal ben ik tegelijk bezig met én een druk doe-spelletje op de computer én op tv aan het volgen wat vriend en dochter kijken.

Eigenlijk probeer ik zoiets te doen als "thuis te onthaasten". Iets dergelijks denk ik.

Ik ben met stoppen overigens wel een tijd bezig, maar ben ook regelmatig uitgegleden. Toch ben ik steeds weer opgestaan en doorgegaan. Ik zie nu in hoe belangrijk het voor me is om tot rust te komen.

Ik begin nu ook te beseffen dat ik tot rust kom. We zijn vorig jaar net verhuisd en hebben veel van dit huis zelf opgeknapt. Vooral ik; vriend is al helemaal niet handig. Nu pas begin ik langzaamaan te beseffen dat ik een plekje heb gemaakt waar veel rust van uitstraalt en waar je ook weinig van de buren merkt. Als ik binnenkom, dan kan ik met mezelf en mijn gezin bezig zijn en niet met andere mensen.

Niets kwaads over de buren overigens; het zijn hele leuke mensen. Maar ik heb ook in een buurt gewoond waar veel jongeren buiten rondhingen. Die vroegen heel veel aandacht en negatieve energie.

Soms word ik nu wakker in het weekend en dan zeg ik tegen vriend: "wat een heerlijke plek is dit". Vriend is dan dolgelukkig. Zegt gelijk dat hij mij altijd zo'n plek wilde geven! :D:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

wij kunnen elkaar wel een hand geven!
Hier heb ik ook een drukke werkdag gehad...morgen nog een belangrijk gesprek.
Deze week is ook ons kind jarig.
Huis weer vol visite...als dan iedereen weg is krijg ik trek!
Vandaag veel maagpijn gehad en gisteren ook.
Doderdag nog werken en dan `s avonds kerstviering op school.
Ik ga nu even met de hond naar buiten. Ik zou ook het liefste even willen gillen.

MAAR IK DRINK NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AN WE GAAN ER VOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laters...vandaag 4 weken droog....pffff kost best een hoop moeite!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, goed van je joh!! :present:
En het duurt vaak wel even om je huis helemaal van jezelf te laten zijn.
Ontspanning vinden is denk ik ook het moeilijkst na het stoppen.
Je gaat goed!!

Tine, gefeliciteerd!! 4 weken! :musicnote:
Soms kan even gillen heel lekker zijn.. :D
Of even rennen of huppelen met de hond!
Wat een bofkonten die honden met al die stoppende baasjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: dank je.

Tine: we kunnen elkaar inderdaad een hand geven. Ook ik had vandaag enorme last van mijn maag.
Ook wij hebben weer een jarige hier, de derde. Maar ze zijn nu al bezig de boel te verbouwen.
Dan nog van die 'gezellige' kerstvieringen 'waar je het niet kan maken niet te komen'.

Gillen, zou ik ook wel willen, maar het helpt niet.

Gewoon doorkachelen en beseffen dat het nog maar twee weekjes gekkenhuis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele verstandige An: denk er vooral aan om tussendoor extra lief voor jezelf te zijn hoor! :present:

Weet je wat lekker is in bad? Ylang ylang badolie (ik dacht dat het van therme was). Het maakt je huid extra zacht waardoor je jezelf letterlijk en figuurlijk wat "zachter" voelt worden. Bij mij werkt dat ook door in mijn hersenen. Ben naderhand bijna de rust zelf. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ook bij mij is alcohol een probleem. Met mate drinken 1 of 2 glaasjes, vergeet het maar. De fles moet leeg, het liefst twee. Ook ik wil van deze verslaving/gewoonte af, en denk/hoop dat dit mij met behulp van dit forum gaat lukken. Vorige week zondag gestopt, gister weer een fles rode wijn leeg gedonken. En dan chagerijnig omdat er niet meer is. Terwijl ik weet dat ik me zonder drank sterker voel en gelukkiger, geen ruzies en verwijtende gezichten de volgende dag. Dat is wat ik wil. Ik weet dat er momenten van zwaktes komen vooral met de feestdagen. Maar ik hoop met behulp van jullie dit te doorstaan.

Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de uitslag dan van doggydanc !!
We zijn geen eerste geworden maar tweedst, en ...... door naar de volgende ronde, dus geslaagd, wel met hakken over de sloot.....
Goed nieuws is dat van alle doggydancers, beginners, gevorderden en vergevorderden maar drie mensen geslaagd zijn (waaronder ik) van de 9 deelnemers, dus dat is dan weer harststikke goed !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

En een tip voor de medekippen met een relatie, laat je eens lekker masseren voor de ontspannig. Waar heb je anders en vent voor ( of in een enkel geval een meid)


Verdorie jullie hebben het onder handbereik nb!




Nee ik hoef geen aanbiedingen via pb .
:D



jij vergeet dat er menige een verstoorde relatie hebben. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij gaat diep, Pip.
Een beetje geborgenheid... :wacko::huh:
Mijn Sintcadeau zei al genoeg, het viel nog mee dat er geen telscoopsteel
bij zat... Of een afstandsbediening!
Pfff.. verschuilen achter stoere woorden, ik hoor er eigenlijk stil van te zijn..
Ach, we worstelen verder. Komt ook wel goed.

Mmm.. Berkenolie dus

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...