Spring naar bijdragen

Maandag 15 december 2008


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Allemaal lekker geslapen?
Ik in ieder geval wel.

Voor alle (her)(door) starters wens ik een hele goede nieuwe dag.
Een dag vol nieuwe kansen en mogelijkheden.
Niet drinken hebben we zelf in de hand.
Kiezen om nuchter door het leven te gaan dus ook.

Van :heart: aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook goedemorgen ADB-ers,

Allereerst denk ik aan Blacky die bij haar zieke broer is. :heart:

Aan de rest wens ik een goede dag, ik ga denk ik straks terug in mijn mandje, mijn weekends zijn altijd erg druk en vermoeiend, en maandag hoef ik gelukkig niet veel.

Zoon ligt nog in bed natuurlijk maar heeft vannacht niet meer gespuugd, dat scheelt.

An, wij hadden toch een pact gesloten voor november/december?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

ik ben geheel niet op de hoogte wat hier is geschreven de afgelopen dagen.
Het hele weekend heb ik zowat in mijn bed door gebracht.
Vreselijk veel geslapen.
Een soort time out.
:wacko:.
Nu ga ik eens even een lekkere warme douche nemen, ik heb het koud.

Houtje,
beterschap met zoon.
Kruip maar lekker je mandje in, rust doet wonderen.
Een fijne dag allemaal.
:present:

Om in de trant van water te spreken, ik ga ook maar weer en paar
uurtjes beunen vandaag.

Lieve mensen houd het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
Wat een geweldige nacht, kon eerst niet slapen natuurlijk, terwijl ik wel mn moeheid had opgespaard (lees:geen dutje). Eerst alle trucen uit de kast gehaald, eentje daarvan is heel leuk.
Ik stel me dan voor dat ik al moet opstaan, 10 kilometer hardlopen, door de verschrikkelijke koude harde regen ergens naar toe moet op de fiets waar ik zeer vervelende zware fysieke arbeid moet verrichten. Met de nadruk op moet. Ineens lig ik dan verschrikkelijk lekker in mn bed en wordt ik lekker loom en val dan zee tevreden in slaap.
Meestal lukt ie wel maar gister niet. Dus maar een slaappil genomen. Hou ik niet zovan want dan val ik voor mn gevoel in een dromenloos gedachtenloos zwart gat en dat vind ik niet leuk. Maar dat viel mee, want ik had 1 van de meest kleurrijke happy positieve drooms ever, bijzonder inspirerend. Ik was zelfs voor mn wekker wakker, en jawel zelfs voor de hijpalen, en dat is heel fijn. Kon ik nog lekker even nasudderen over mn droom.
Vanmiddag nog maar lekker een dutje doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Het belooft weer een mooie dag te worden buiten.
Ook ik zit lekker in mijn vel..
Heb veel op de rol staan vandaag, de moed dreigt me in de schoenen
te zakken. Maar dat laat ik niet toe hoor! Straks eerst douchen en daarna
lekker naar buiten.

Het niet drinken bevalt me prima. Eigenlijk denk ik niet meer in drank.
Maar zonuendan zie ik waar ik vandaan kom. En dat was pas hel!
Ik neem die eerste niet. En voor de rest neem ik tijd om op mijn eigen
manier aan mijn drukke hoofd te wennen. En zaken om te draaien.
Na een jaar geen druppel gedronken, lijkt het of het vertrouwen van de mensen
om me heen weer terug komt (lees Klaas), dat is heel mooi. Nog niet alles gaat
van een leien dakje. Maar dat hoeft ook niet!

Wing, ik las van je late avond energie. Heb ik ook. Terwijl ik dan eigenlijk wel moe ben.
Dat is weer wennen. Neem je tijd om ermee om te leren gaan, opnieuw.

Je prioriteit zou het eerste jaar bij niet drinken moeten liggen, dat is al zwaar genoeg.
Een jaar ontgiften, ik denk dat An geljk heeft daarin. Misschien kun je over een poosje
iets van therapie of yoga gaan doen. Om jezelf tot rust te krijgen.
Maar eerst alle situaties door zonder drank. De rest komt later. Niet te snel willen...
Inslaapmedicatie heeft mij wel een tijdje geholpen. Nadat ik een half jaar niets had gebruikt.
Zonuendan weinig slaap. Het hoofd weer even tot rust. En daardoor ook het lichaam.
Het is wel verslavend. Heb weer afgebouwd en slik het nu al 10 dagen niet meer.
Het is wel beter geworden, al voel ik nog steeds die gespannen veer vaak. Maar drank is
voor mij een gepasserd station, ik moet wat anders bedenken nu. Eerst accepteren, dat het
niet anders is, is wel belangrijk heb ik gemerkt. Je valt vanzelf eens in slaap! Heb nu geen
middagdutjes meer nodig. In het afgelopen jaar veel. Dat kan worden verklaard doordat je lever
op volle toeren draait tussen 1 en 3, zowel overdag als 'snachts. Om sneller te ontgiften kun
je dan even gaan liggen met een warme kruik op de leverstreek. Ook een heetwaterkuur werkt!
's Morgens een liter mineraalwater koken en in een thermoskan. Door de dag heen met kleine
hoeveelheden, zo warm mogelijk drinken...

Tot zover. Ik neem nog een bakje koffie..

Have a nice day en..
Keep it bloody dry!


:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Marjo. Vrijdag bij ex geweest en dat was goed. Nog geholpen met wat spullen versjouwen(kleine dingen, de zware dingen werden door de mannen gedaan). Bij het in elkaar zetten van de bedbodem zware plank op mn kop, auw. ^^*&^%$$$%^&(()*^%$$#$%^^&*&*. Beetje extra hoofdpijn, geen hersenpudding.
Daarna heerlijk slecht geslapen en mn huissie opgeruimd want mn lief kwam deze kant op. Lekker gekookt en vroeg gaan slapen. Zondag hangdagje, gewandeld met de honden, middagdutje, weer lekker gekookt en filmpje gekeken. Vandaag vroeg wakker, straks naar Ikea om een nieuw bed te kopen.
Dus relaxed en fijn.

En jij. Jij was nog laat op he??!!!!!!!!:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieverd, soms lukt het niet anders.
Nee, wíl ik niet anders. Te druk.
Het moet weer strenger, maar je weet...

Wat fijn dat je lief bij je was!
En jullie samen zo'n lekker relaxed weekend hadden!
Goed dat je bij ex bent geweest! Tút :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An haar motto is; leef met lef.
Ik ben van mening dat leven zonder drank lef vraagt. Roes en verdoving is soms best fijn, ja, natuurlijk. Maar wat als dat weer is uitgewerkt. Dan word je wakker met de smaak van een dood vogeltje in je bek, je hoofd is zwaar en doet zeer, je maag is van streek en alle ellende is er nog.

Pippi schreef ergens, een paar dagen geleden, dat ze zich afvroeg of het de moeite was om te stoppen met drinken als ze alle verhalen las van mensen die gestopt waren en het toch zo moeilijk hadden.

Ik drink nu 2 jaar niet en ik kan je verzekeren dat ik het nog steeds zeer de moeite waard vind om niet meer te drinken. Ondanks alle wanhoop, het verdriet wat ik heb gevoeld, ik vind het de moeite waard. Een nacht naast het bed van mn mem zitten, nadat ze een beroerte had gehad. De rust die ik uit kon stralen. Mn mem haar hand pakken als ze onrustig was, zeggen dat het allemaal wel goed zou komen en ze niet alleen was. Ik hoefde niet weg te rennen om te gaan zuipen, ik kon er zijn voor haar.
Mn ex die nu ongeneeslijk ziek blijkt te zijn. Dat ik nu voor onze honden moet zorgen en me niet zo ongerust maak of het allemaal wel goed komt. Ik wens er voor haar te zijn op een manier die zij prettig vind. Ik ga van werk veranderen, kan ik straks mn huis nog wel betalen, vind ik ander werk?? enzovoort. Allemaal zaken die mn aandacht vragen. Maar ik kan het aan. Dat wil niet zeggen dat alles vanzelf gaat ofzo hoor. En ik maak me heus nog wel es ongerust, overschrijd mn grenzen met terugkerende regelmaat. Maar ik ga het aan en dat vind ik een fijn gevoel.
Als er 's nachts iemand zou zijn die me nodig heeft; ik kan zo in de auto stappen en wegrijden. Een paar jaar geleden zou dat onmogelijk zijn geweest want dan was ik nog dronken.

En het leven is het leven. De 1 krijgt misschien iets meer te verstouwen dan een ander maar dat is het leven. Ziekte, ontslag, scheiding, mensen die dood gaan, ruzies, noem maar op. Ieder krijgt zijn/haar deel. De grote uitdaging zit em er in het leven te leven op de voorwaarden van het leven. Nuchter, zonder verdoving. Living life on life's terms.
En dat is te doen. Niet altijd gemakkelijk maar het kan.
Eerlijkheidshalve zeg ik wel dat ik het roken nog moeilijk vind. Om het niet te doen bedoel ik. Ik zoek blijkbaar toch nog iets wat ik niet helemaal kan loslaten. Maar goed, dat zal ook wel lukken. Is het nu niet dan straks wel weer.

Dus voor mij staat het buiten kijf dat het leven zonder drank goed te doen is. Leef met lef, durf te leven en ga het aan. Misschien zal het je nog meevallen ook:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven Bam!
Je hebt gelijk, zo is het!

Komend jaar zou voor mij het stoppen met roken jaar moeten worden.
Gaat ook lukken, zie er wel als een berg tegenop..
Combineren met geen koffie en weer meer kruidenthee, denk ik.
En me voor ogen houden dat ik lekkerder ren en hopelijk langer leef.
In ieder geval beter. :)

En nu, de koffie is op.
Het hart op hol.
Mezelf bij kop en staart...
Juist!

Toedeloe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam: ja zonder drank is het leven veel beter te leven en te beleven. Voor mij telt dat ik vooral mijn angsten wil overwinnen, of althans ermee omgaan. De simpelste dingen vind ik al spannend. Momenteel probeer ik me staande te houden door helpende gedachtes te formuleren.

Genieten van de decembermaand, ik verdien het om zonder drank deze maand door te komen.

Ik verdien het om s'morgens fris wakker te worden.

Mijn gezin verdient het om een moeder te hebben die echt aanwezig is.

Mijn baas verdient het dat ik mijn werk goed doe.

Maar bovenal, ik verdien het zelf, ik verdien het om aardig voor mezelf te zijn en mezelf goed te verzorgen.

Houtje: zeker hebben we een pact, maar in eerste plaats heb je een pact met jezelf.
Maar samen komen we er wel door. Nog twee weken en het is alweer januari. Kunnen we weer gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelden in mijn hele leven heb ik iets zo de moeite waard gevonden als stoppen met drinken. En nee, het is geen jubelverhaal, maar moet dat dan?
Het nuchtere leven vind ik nog steeds spannender en echter dan steeds in die roes.
Dat ik ondanks dit af en toe nog flink trek heb, snap ik zelf ook niet.
De ongebreidelde energie heb ik vooral in de beginmaanden ook gevoeld. Helemaal hyper. Dit nivelleert zich toch wel. Tenminste, zo ging het bij mij. Tegenwoordig weet ik dat wel redelijk te balanceren. Vooral door zoveel mogelijk buiten te zijn en elke dag minstens drie kwartier yoga.
Ook heb ik herondekt - komt nog steeds langzaam terug - dat ik van tekenen en schilderen hou. Hierin raak ik veel "lastige" energie kwijt.

Marjo, natuurlijk gaat je dat lukken, stoppen met roken. In het begin heb ik de koffie ook even vaarwel gezegd, dat triggerde de trek in sigaretten te veel.
Stoppen met roken vond ik wel een taaiere klus dan stoppen met drinken, de eerste weken dan. Maar terwijl ik nu dus nog wel met drank bezig ben, denk ik eigenlijk nooit meer aan roken.
Haha, de eerste weken van niet-roken liep ik constant met zo'n flavoured tandenstokertje in mijn gezicht. Dat hielp wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben maar niet naar bed gegaan :( want ik zie de zooi hier. Helpt lekker hè dat ik dan achter de pc hang. Nou ja ben weer gedouched en aangekleed, met een beetje mazzel hoef ik met Kerst dan alleen een schone onderbroek aan te doen :D.

Houtje, ga de vaatwasser uitruimen en de was ophangen, lui kreng dat je bent !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, de zijden jurk is helemaal mooi gelukt met een soppie wolwasmiddel.
De vlek in de dekbedhoes heb ik echter niet, ook niet met soda op een heel hete was, weg gekregen. Ik denk dat je die vlekken er niet meer uit krijgt als ze niet meer vers zijn. Jammer dan, dan maar opletten dat de vlek aan de onderkant ligt, geen hond die het ziet.

Luxe huishoudapparaten: ik heb een heel mooie keukenmachine waar je allerlei heerlijkheden mee kan maken. Alleen, wat een takkenwerk om dat ding na gebruik schoon te maken!
Verder ben ik allang blij dat mijn ouwe wasmasjientje het nog doet.
Wat kunnen we toch met weinig tevreden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net definitief besloten om Zoon op Wiskundebijles te doen. Ik had een student aan huis, maar dat vond ik te "vaag" omdat Zoon ook niet duidelijk was hoe en wat hij nou niet snapte. Dit is wel duur, maar ik hoop beter.

Wat fijn Vie van je jurk. En je sokken ook weer droog neem ik aan? Niet op blijven doorlopen hoor, dan word je ziek. (ehhh...... zonder t ja, je wordt ziek, dan word je ziek). Pfff.

Lief dat je het even meldt. (mét een t).

Ik zei al die oude mascaravlek krijg ik ook er niet meer uit, met alles en nog wat geprobeerd (Heel Houtjes Huis Houd Hoekje erop losgelaten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje succes met de bijlessen van Zoon. Wat jammer dat dat zo duur is.
Ik kreeg vroeger ook wiskundebijles in de zomervakanties die ik bij mijn vader doorbracht, totdat ik ontdekte dat mijn vader vreemd ging met die dame. Daarna heb ik de boel gesaboteerd. Met wiskunde en mij is het nooit meer iets geworden.
Is je zoon meer een talentype? Of weet hij nog niet waar zijn interesses liggen?

Die natte sokken heb ik meteen uitgetrokken
Daar blijft mijn eigens dan niet op bokken
Want met geen stokken hou je mij in natte sokken
'k Ga nog liever wokken in schotse rokken
En geen drank naar binnen klokken
En ook niet zo gek zitten te tokken...
Hihi, tijd dat ik de honden eens uit ga laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...