Spring naar bijdragen

respect


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Met de hond wandelen!!

Een laatste vers om de muze plaats te geven, inplaats van hakketakke!

No Second Troy

Ik heb een vrouw bemind, die best
een tweede Troje zou verdienen,
en die door drank en heroïne
onder mijn ogen werd verpest.

Tot ziekbed kromp het liefdesnest,
en ik zou zachtjes willen grienen,
omdat alleen dit clandestiene
sonnetje van ons tweeën rest.

Zo'n veertien regeltjes waarmee je
een tipje van de sluier licht,
wat zout om in de wond te wrijven.

Wat zijn dat toch voor waanideeën,
dat je, verdomd, in een gedicht
'de dingen van je af kunt schrijven'?


Even een beetje gezond leesvoer!
Groet aan een ieder, en houd het rustig vanavond. het leven is al zo(te) kort!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Sandman, alweer een die gloedvol afscheid neemt. En dan nog even melden wie er wel en niet integer zijn. Fijn om te weten. 't Ga je goed.
Nou, de honden zijn weer veilig thuis na een kort rondje (brrrr) en ik ga aan een eenvoudige chinese maaltijd, dus geen drankservice.
En Soothe, het is vast slijmerig (volgens Sandman, bring me asleep) maar heb genoten van de gedichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cyndi,

Laat de komende dagen maar even uit beeld. Probeer het vandaag droog te houden.
Het kan, en ook de feestdagen kan het. Als de wil er is kan het.
Met geloof worden bergen verzet. Geloof dat je het kan!
En geloof mij, dat de trek afneemt. Haal lekkere hapjes en alcovrijedrankjes, en zeg: ik hoef niet meer!

Een wereld van verschil is het, of je denkt dat je verzetje ontnomen wordt, of dat je wel mag, maar niet hoeft.

Cyndi, trek er aan!! Sterkte!!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je eenzaam bent

Als je eenzaam bent
en de wereld heeft zich tegen je gekeerd,
geef me dan de tijd om je wilde hart te temmen.

Als de muren op je af kunnen komen
en het moeilijk is om rust te vinden,
als de dagen donker worden
en je het niet meer ziet zitten,
laat mij dan degene zijn die je belt.

Als je eenzaam bent
en een trouwe vriend is ver te zoeken,
je in een doodlopende weg gekomen bent
en demonen lopen door je hoofd,
hoop en dromen ver te zoeken zijn
en de dag een opgave wordt,
laat mij dan je zorgen verlichten.

Als je valt zal ik je opvangen,
help je overeind en neem je bij de hand,
als je denkt dat je het niet meer redt
zal ik je hart verlichten.
En als je voelt dat je tranen komen,
laat ze stromen.

JE STAAT NIET MEER ALLEEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log in en zie als eerste het gedicht over eenzaam zijn van Blacky.

Blacky, bedankt daarvoor. Net wat ik even nodig had: weten dat ik niet meer alleen sta.

Een uurtje geleden heb ik met mijn man gepraat. Dat was goed. 'We doen onszelf veel tekort door mekaar zoveel te ontzien.' was wat hij zei. Hij had nl. ook al een tijd in de gaten dat ik aan het wegzakken was, maar wou mij niet onder druk zetten door te vragen wat er scheelde. En ik op mijn beurt zei niks tegen hem om hem niet lastig te vallen met mijn sorres. Tja, we zijn allebei nog maar net begonnen met de 'cursus communiceren'.

Dus aan deze kant opluchting. Ik zal er maar gelijk bij vertellen dat ik gisteravond met Refusal ben begonnen. Met al die drankfestijnen deze maand waar je te pas en te onpas mee geconfronteerd wordt, leek me dat wel zo veilig. Ik heb genoeg voor ruim een maand en dan ga ik in januari wel een afspraak maken met de huisarts voor een nieuw voorraadje. Voorkomen is toch altijd beter.

En nee, ik heb nog altijd niet gelezen en ik heb nog het e.e.a. te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumgenoten.

Net bijgelezen,kost heel wat tijdmaar geeft niet.
Zie dat er nu maar weinig ingelogd staan.

Cpas,
Ik ben harstikke blij voor je dat je nu wat bijgepraat hebt met je man.
Door elkaar zoveel mogelijk te ontzien, kunnen de spanningen onbewust behoorlijk hoog oplopen.
Fijn dat dat in elk geval uitgesproken is.
Dat kan een gevoel van opluchting geven en een gevoel van meer wederzijds begrip.
Ik las al wel dat je niet zo lekker in je vel zat de laatste tijd, hopelijk gaat het nu wat beter

Wingnum,

Ik weet niet of je dit leest, maar in elk geval gefeliciteerd met je ( 37e geloof ik) verjaardag
Hoop dat je een leuke dag hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond allemaal!
Ik ben nog aan het bijkomen van de 2 klappen die ik zaterdagavond gemaakt heb, was 2 keer gevallen buiten!! Niks gebroken, wel gekneusd, de pijn is nu gedeeltelijk van mijn ribben naar mijn rug geschoten...en ik ben nóg veel eerder moe....
Ik probeer met goede moed verder te gaan, en er het beste van te maken.
Hoop dat ik morgen na het werk nog wat energie over heb!
Want er moet hier nog zoveel gebeuren!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Nu ik toch even ben ingelogd om iemand een berichtje te sturen om wie ik me een beetje ongerust maak,
plaats ik ook maar even een bericht.
Ik schrijf niet veel meer mee. Heb ook niet veel te vertellen, het gaat hier qua drank gewoon goed.
Verder heb ik mijn handen vol aan mijn werk en ook mijn sociale leven bloeit weer op.
Ik word niet blij als ik de berichten van gisteravond laat lees. Ik zweef in niemandsland wat betreft het forum. Ik heb veel aan de mensen hier te danken, reden waarom ik nog heel regelmatig lees. Ook gaan bepaalde mensen hier me erg aan het hart. Het forum maakt ook al meer dan anderhalf jaar deel uit van mijn leven! Ik ben hier gekomen toen ik 8 dagen droog stond. Ik ben meteen verwelkomt en voelde me al snel thuis hier. Inmiddels is dat wel anders geworden (helaas) maar het forum zomaar de rug toekeren doe ik niet.
Dus Vie, geen gloedvol afscheidsbetoog! ;) wel hoop ik dat hier weer meer respect voor elkaar komt.
De decembermaand is lastig maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt wat alcohol betreft.
Ik wil soms best drinken (ik vind het lekker en de roes nog lekkerder), maar kies er op het moment iedere keer weer voor om het niet te doen.

Ik ga niet aan iedereen persoonlijk aandacht besteden, wel maak ik een uitzondering voor Blacky :present: en voor Wing die jarig is! :musicnote:

Hou jullie goed allemaal. Ik dacht ruim anderhalf jaar gelden dat ik niet zonder drank kon. Het gaat wel!!!! Het begin was lastig maar hoe langer je niet drinkt des te makkelijker het gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadver, voel me kl@te! Moet het nou hier op uitdraaien? Ja, ik ben pissig...nou en? Mijn mening t.o.v. Pip, ligt daarom het forum op zijn kont? Of is dat teveel eer?
Jammer, don't shoot the messenger! Kom slechts met een boodschap, open voor discussie. Pip, voor wat het waard is..ben ook maar een mens.

Goed van je Corinne! Je verdient vertrouwen! :present:

Prachtgedicht Blacky :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fisch,

Vervelend dat je zo gevallen bent, pijn maakt ook moe,maar lekker op tijd je bed induiken!

Wing,

He bah,neehoor geen ruzie,ik doe lekker niet mee.

Gem,

Leuk je eens te lezen, wat goed al 1.5 jaar zonder drank. Super hoor,ik ben nog niet zo ver maar ben het zeker wel van plan.
Fijn dat het goed met je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...