Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 januari 2009


Mai

Aanbevolen berichten

Fantastisch zeg, ik herken daar heel veel in !!!
Ongelooflijk he, ik had nooit gedacht dat ik ooit zou stoppen met drinken, en zie hier.....
Ik had ook geen idee van dat het zo te gek zou zijn !!!!

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

Goede morgen allemaal




Het gaat goed met het droog zijn


Iedere dag vind ik het weer een feest om terug te kijken naar een dag niet gedronken en voor uit te kijken naar een dag niet te drinken




Ik blijf het leuk vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja hier ook een melatonine voorstander, niet verslavend dus je kan het nemen wanneer je het echt nodig hebt. Je kan er ook nog een valeriaantje bij doen dan slaap je helemaal als een roosje. En je wordt heel fijn weer wakker. Er zijn nog meer natuurlijke inslaapmiddelen maar dit vind ik persoonlijk de beste :)
Wel in je bed gaan liggen, want succes verzekerd :)

quote:


Originally posted by:
tapas

hi, ik deed dat letterlijk Water, als ik niet kon slapen dan schreef ik in een schriftje dat naast mijn bed lag, wat ik vond dat ik de volgende dag allemaal nog moest doen en wat er allemaal in mijn hoofd ronddwarrelde. Dat werkte wel!




JanJoris, het is ook niet leuk om binnen de familie de enige vrijgezel te zijn, ik ben dat ook. Aan de andere kant ben jij wel helemaal vrij om te doen en laten wat je wilt en andersom kunnen mensen daar ook best jaloers op zijn. Nog een praktische tip voor familiefeestje en drank, ga observeren hoe anderen met drank omgaan, kijk wie wel en niet drinken en hoe ze drinken, kan soms heel leerzaam zijn en leid af van de gedachte aan drank.




Ik heb hardgelopen, moeizaam maar toch! altijd weer lekker, frisse neus en een moe lijf en zo lekker douchen, goed begin van het weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echt een probleem. Een bekend probleem, ik rook veel ste veel. Nu moet er dus echt gestopt worden. Omdat ik elke dag hoest. Een longirritatie, want als ik niet rook heb ik er geen last van.
Wat is wijsheid???????? Ik baal hier zo van. Het zit in mijn kop.
En ik doe het mezelf aan. Heb ik eindelijk rust, heb ik eindelijk geen zin in drank, is eindelijk alles aan kant, zit ik me hiermee helemaal gek te maken.

Graag goede tips hoe hiermee om te gaan. Niet drinken gaat trouwens BOVEN niet roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Je weet dat ik 40 dagen gestopt was vorig jaar. En ja, ook voor mij gold nuchter blijven als belangrijkste punt.
Nu ben ik weer op gemiddeld 11 sigaretten per dag. Doel is dit nog verder terug te brengen. Ik moet ook stoppen i.v.m. mijn bloedvaten.
Hoe hou ik het in de hand.
Ik rook alleen buiten of in de keuken onder de loeiende damp-/afzuig-kap. Dit maakt dat ik doelbewust ga roken.
Ik heb een turflijst. Voor elke dag een kolom die in rijen is opgedeeld van 0 tot en met 23 uur. Als ik rook, zet ik een streepje bij de dag en het uur. Op die manier heb ik inzicht in mijn rookpatronen. Als ik naar buiten ga voor langere tijd, tel ik van te voren hoeveel sigaretten ik meeneem. Terug thuis, schrijf ik dan de opgerookte hoeveelheid op de lijst. Dit turven maakt dat ik geregeld geen sigaret neem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik rook ook veel te veel zo`n 60 sigaretten per dag

Maar eerst het 1 en dan het ander

Drank maakt meer kapot dan roken vandaar dat ik eerst stop met drank

EN als ik daar goed van af kan blijven en meegemaakt heb wat het met mijn lijf en leven doet

KAN ik misschien ook makkelijker stoppen met roken

dus dat hoestje neem ik nog maar voor lief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roken. Ik rookte een pak per dag, en vaak nog meer ook. Gestopt november 2007.
Vieze smerige smaak in je mond, bah. Maar alle nadelen weten we. En alle oplossingen weten we ook. Het gaat vaak niet om de direkte behoefte, maar om wat de behoefte veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje gek vind ik dat van mezelf.
Koop ik drie funky bloezen voel ik me hartstikke schuldig omdat ik ineens veel geld uitgeef. Echt belachelijk. Normaal dook ik de kroeg in op zaterdagavond, en vaak ook met de taxi terug ivm omvalgevaar..... uiteindelijk was ik dan nog meer kwijt dan die drie bloezen. Stom he, dat ik mezelf dat nou niet gun !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het hier echt zo stil of ligt het aan mijn intenetverbinding.
Nee AR, ik ben niet tegelijk gestopt met drinken en roken. Stoppen met drinken was een noodzaak, ik werd er gewoon ziek van en merkte dat ik niet goed en logisch functioneerde. Stoppen met roken was vorig jaar november, omdat ik ging samenwonen met een man die roken gewoon smerig vindt. Eerst was het dus gewoon voor hem, maar inmiddels ben ik er gewoon blij mee. Niet meer dat rochelige rokershoestje, of die lucht in je kleren, of dat je naar buiten moet om te roken omdat anderen niet roken.
Het gemis is niet eens zo groot. Het valt gewoon mee, en je bent trots op jezelf als je die verslaving kan laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Albertina,
Beterschap met je griep, veel slapen maar, dat geneest.

Floortje,

Ja,drank maakt een ander mens van je, goed dat je ook van jezelf weet dat je van nature niet agressief bent.

An,

Even over dat roken;
Mijn man heeft medicijnen gehad van de dokter (champix)
Is nog niet zo lang op de markt. Het is de bedoeling dat je 2 weken door blijft roken, dan gaan de sigaretten je vanzelf tegen staan.
Na 2 weken moet je stoppen en de pillen voorlopig door blijven slikken om de trek tegen te gaan.
Er is ook een on-line programma aan verbonden waar je gebruik van mag maken als extra hulp bij het afkikken.(hij maakt daar zelf overgens geen gebruik van.)
Misschien is dit het overwegen waard.
Maar.. denk goed na, kun je dit al aan denk je? Want naar verhouding ben je nog niet zo lang echt gestopt met drinken, en zoals jezelf al zei, dat heeft natuurlijk zowiezo prioriteit nummer 1.
Mocht het je toch wat lijken dan kan je infomatie vragen aan je huisarts.

Mijn man is nu 3 dagen gestopt, uiteindelijk succes moet natuurlijk nog blijken, maar 3 dagen is al heel bijzonder als je nagaat dat hij op 2 a 3 pakjes per dag zat.
Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk me net een goeie Schotse mop voor Soothe en Haddock

A woman is looking to re-enter the work force, now that her kids are all grown up. But before applying anywhere she goes tae the doctors' fae a wee physical before takin' oan a new joab. When she returns her hubby notices she's just bustin' wi' pride and all chuffed.

So he says; "What's all this about?"

She says, "I've just been tae the doctors' and he said I've got the body of a twenty year old, and the heart of a 16 year old".

To which her hubby fires back..."What about your 50 year old ass?"

"Your name never came up." She replies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
Ik log even in, heb vandaag gewerkt en nog niets bijgelezen.
Kan iemand mij even bijpraten? Ik logde vanmorgen vroeg om 7.15 uur in en was nogal ontstemd over het openingsdraadje van Bohemia, nu zie ik dat dat draadje verwijderd is? Hoe gaat/kan dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...