Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 januari 2009


Mai

Aanbevolen berichten

Ja hoor daar istie
ben hartstikke lekker bezig, creatieve dingetjes maken in mn kersverse atelier en ineens komt de trek loeihard binnen.
Ik doe het niet, geen zorgen, als het perse moet en het echt niet gaat haal ik een jointje, 1 suck en dan heb ik er al genoeg van.
Vroeger deed ik dat ook wel eens tegen de 'uitgaankriebels'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
CPAS

Terug thuis, schrijf ik dan de opgerookte hoeveelheid op de lijst. Dit turven maakt dat ik geregeld geen sigaret neem.




Ja dat is een goed plan. Heb ik vorig jaar ongeveer ook zo gedaan. Per dag een aantal sigaretten in een doosje doen en niet meer dan dat.


AlbertRemo: ja eerst van die drank af. Ik sta ervan te kijken dat mijn zucht al een hele tijd gewoon weg is. Af en toe zo'n heel kort momentje. Laat ik daar inderdaad eerst maar eens blij mee zijn en stabiel houden.

Albertina: pas goed op jezelf hoor.

Floortje: drank maakt een ander mens van ons. Jij bent ook anders als je hebt gedronken.
Fijn dat je dat nu helder hebt. Gaat het verder goed met je?

Woman: geniet van je creativiteit!

Rapilos: ik hoor vaker over dat middel. Al drie dagen niet roken vind ik dus heel veel. Het zijn juist die eerste twee weken die het zo moeilijk maken.

OK bedankt allemaal. Ik ga eerst maar eens minderen, dat zal het stoppen lijkt mij ook makkelijker maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

quote:


Originally posted by:
CPAS


Terug thuis, schrijf ik dan de opgerookte hoeveelheid op de lijst. Dit turven maakt dat ik geregeld geen sigaret neem.



Ja dat is een goed plan. Heb ik vorig jaar ongeveer ook zo gedaan. Per dag een aantal sigaretten in een doosje doen en niet meer dan dat.




Rantsoeneren helpt niet bij mij. Helaas.
Maar ik word het nog een keer de baas.



Ik ben er weer zoals jullie zien.

En ben weer weg, maar niet zo ver deze keer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook heel bang dat minderen met roken hetzelfde werkt als minderen met drinken.
Het werkt dus meestal NIET!
Bij mij in elk geval niet toen ik nog rookte,gaat soms een paar dagen goed envoor dat je het weet zit je weer aan je gewone hoeveelheid.
Sorrie An,dat ik geen betere berichten heb:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt lekker Fisch, kan ik ook wel eens proberen.
Ik vind die kleine flesjes van cordino erg lekker maar drink die eigenlijk alleen bij bijzondere gelegenheden.
Soms hoor ik jullie ook wel eens praten over Ame, is dat lekker, waar smaakt dat naar en waar kan je dat krijgen?
Weet iemand dat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ame, brrrr, ik dronk het ter vervanging in een wijnglas toen ik in verwachting was van mijn kinderen, is dus een soort van nep-wijn met een heel vies kunstmatige smaakje.
Nee, neem dan bijv. Rivella of, waar ik nu aan verslaafd ben, de verse vruchtensap mixen van AH.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rapilos, het is een therapie op natuurlijke basis met oa druppels op je tong en het werkt oa ook bij allerlei gevoelens (ook op psychisch vlak). Was benieuwd of iemand iets uit deze therapie gebruikt bij het proces van stoppen met drinken.
Ik heb vandaag mijn zesde droge dag en het gaat weer lukken. Vandaag keek ik op mijn werk naar mijn handen en ik zag opeens hoe glad die waren (zonder akelige kloven en huiduitslag), weet zeker dat dit van het niet drinken komt.

aangepast ivm tiepfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, ik doe een studie Toegepaste Natuurgeneeswijzen voor Hond en Paard, en daarbij werken we voornamelijk met Bach-remedies en essentiele olien. Ik weet er dus wel meer van ja.
Een ontzettend goed boek is: "Bach Bloesemtherapie" van Mechthild Scheffer, uitgeverij De Driehoek.
Het begint met de achtergronden, en later per bleosem een uitvoerige omschrijving. Ze bespreekt de remedies vanuit geestelijk, psygologisch en ook practisch-medisch perspectief.
Bij een aantal remedies staat ook dat het hulpzijn kan zijn bij het overwinnen van een (alcohol)verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ame vind ik ook maar een flauw aftreksel. Best lekker, maar niks om je druk om te maken.
Pittig vind ik ijskoude Dr. Pepper.

Van Bach-bloesems weet ik wel veel Rosan, wat wil je er over weten? Bovendien zie ik dat FF er nog veel meer oer weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, de vrouw in de natuurwinkel raadde mij crab apple druppels aan. Ik begreep van haar dat het helpt om de problemen van binnenuit aan te pakken. Een soort zelfreiniging dus Op die manier kun je ook lichamelijke klachten aanpakken. Ik zou het dus kunnen gebruiken in mijn proces naar stoppen met drinken (achter mijn alcoholprobleem zit natuurlijk ook een psychische kant). Maar ik begreep ook dat het bijv. te gebruiken is bij exczeemklachten van mijn zoontje (waar mogelijk ook een psychische kant achter zou kunnen zitten) in combinatie met rescue creme. Het klinkt allemaal erg interessant, zeker omdat ik wat hem betreft in het reguliere circuit uitgedokterd ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, de bloesems werken op zielsniveau, het hoogste niveau. Van daaruit werkt het door op je andere lichamen, uiteindelijk ook je fysieke lichaam.
Je kan kijken wat echt jouw type-remedie is, of tijdelijk een remedie gebruiken tegen angst bv.
"Hornbeam" is voor het doorzettingsvermogen, en er echt voor gáán, "walnut" voor een overgang naar een nieuwe fase in je leven.
"Crab Apple" bevorderd de reininging, zowel geestelijk als lichamelijk en helpt je relatieveren.
"Star of Bethelehem" helpt bij het verwerken van trauma's.
"Aspen" kan gebruikt worden bij alcoholisten die dwangvoorstellingen hebben, of deliriums. Ook bij algemene, onduidbare angsten, het gevoel dat er iets naars gaat gebueren. Voor hele gevoelige fijnbesnaarde mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: roken en drinken lijken op elkaar en toch weer niet.
Als ik een sigaret gerookt heb kan ik goed een paar uur niet roken.
Met drinken is dat niet zo. Als ik begin, stop ik niet meer.
Maar daarentegen vind ik het makkelijker om niet te drinken dan helemaal niet te roken.
Nog te volgen, hihi.

Weet je, eigenlijk wil ik gewoon helemaal vrij zijn van alles.
Ik weet dat het gaat lukken, omdat ik het wil.'

Hoe is het verder met je Rapilos?


!!!!!!!!!!!
Water: joepie, dat zie ik helemaal zitten. Samen te minderen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosan


Ik heb vandaag mijn zesde droge dag en het gaat weer lukken. Vandaag keek ik op mijn werk naar mijn handen en ik zag opeens hoe glad die waren (zonder akelige kloven en huiduitslag), weet zeker dat dit van het niet drinken komt.





Rosan: ja het herstel gaat razendsnel. Heb jij dan ook het gevoel van dankbaarheid.
Dat de beloning zo ontzettend groot is als je stopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...