Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 januari 2009


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne: dat koud en warm krijgen ligt bij mij aan mijn hormonen.
Ik dacht dat het alleen 'zweetaanvallen' zijn, maar ook ineens ijskoud krijgen.
Of je krijgt de griep, kan ook natuurlijk.
Ik ga dit weekeinde heel weinig doen.

JanJoris: twee dagen is harstikke goed hoor. Nu begint het echte werk. Werken aan je leven.
Hoe sta ik erin, wat deed ik ermee en wat doe ik ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An dat duurt nog wel even hoor ben nu op mijn werk met administratie bezig.

Gisteren ook al de hele dag en ik was geestelijk zo moe dat ik om elf uur zat te gapen van hier tot tokio
en branderige ogen dus ik dacht ik ga mijn nest in misschien val ik als een blok in slaap, maar nee hoor.

Poging was goed dacht ik.
En ik blijf volhouden ooit krijg ik dat ritme weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat Albert, gewoon volhouden!
Toen ik net stopte met drinken heb ik ook eerst een week of wat slecht geslapen.
Tegenwoordig val ik heerlijk in slaap, droom alles lekker weg en sta 's morgens best fris op.
Meestal had ik er graag nog een paar uurtjes bij aan geplakt maarja, hond, werk,...
Dat ik nu zo goed slaap is voor mij het alleralleràllergrootste voordeel van nuchter blijven!
Wens ik iedereen wel toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For Today -



No words can tell of the loneliness and despair

I found in that bitter morass of self-pity.



-- BILL'S STORY, Alcoholics Anonymous, page 8



*************************************************************



If you are lonely when you are alone,

you are in bad company.



-- Jean-Paul Sartre



*************************************************************



This sometimes nearly drove me back to drink,

but I soon found that when all other measures

failed, work with another alcoholic would save

the day.



-- BILL'S STORY, Alcoholics Anonymous, page 15

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik maar beginnen met alles te lezen. Dat is lang geleden en zo kom ik wellicht echt op gang.

Bohemia,
Welkom. Overal is de AA gratis. Er wordt hooguit gevraagd om vrijwillig en naar draagkracht bij te dragen in de kosten voor de koffie en thee en het lief-en-leed-potje.
Als je zoals nu op een 'foute' site terecht bent gekomen waar ze een hoop geld vragen, hoef je nog niet meteen je kont tegen de krib te gooien en het op een zuipen te zetten. Al komt dat gedrag mij zeer herkenbaar voor. :$ :huh::wacko:
Stoppen met drinken begint bij jezelf. Ik wens je veel succes bij het stoppen.

Marieke,
Met de muziek gaat het hier nog steeds goed. Het geeft me veel plezier en sinds ik niet meer drink, ga ik met sprongen vooruit en ook omdat ik niet meer van mezelf eis dat ik perfect speel. Dat leidde tot enorme spanning waardoor ik slechter speelde dan ik kan.

Vie,
Nog even aangaande 'etiketjes'. Ik vind dat je het wel erg kort door de bocht hebt gebracht. Voor veel mensen is het een opluchting te horen waar hun geestelijk ongemak vandaan komt. Het geeft rust en het geeft de mogelijkheid om er aan te werken hetzij met therapie hetzij met medicatie hetzij met een combinatie van die twee. Het haalt ook dikwijls de onzekerheid over zichzelf bij de betreffende personen weg. 'k Heb het een aantal jaar geleden zelf gezien bij 2 vrouwen die vrijwilliger waren. Hun, ook voor henzelf, onberekenbare gedrag en stemmingswisselingen bleken gevolgen van Borderline. Opluchting, erkenning als mens die ze zijn door hun omgeving en vooral door zichzelf en eindelijk de kans om op een adequate manier hun ziekte aan te pakken.
Ik vind het zelf net zo belangrijk om te weten wat voor psychische stoornis ik al dan niet heb als om te weten waar pijn in mijn lichaam vandaag komt. Doet mijn been pijn, omdat het gebroken is, kan er gips omheen om het te genezen, als ik pijn heb in de onderbuik en bloed plas dan weet ik toch graag de oorzaak daarvan; is het blaasontsteking, nierontsteking, een steen of wat dan ook. Als de diagnose is gesteld, kan de juiste behandeling plaatsvinden.
M.a.w. ik vind een etiket op medische gronden wel degelijk nuttig.

Marjo,
Is alweer aan de wandel.

An,
Lekker thuis bij het raam in de zon voor de kachel met een heerlijk boek en een kop koffie of thee.
Hormonen. Ik had opvliegers, zweetvliegers, hittevliegers en vriesvliegers. Die laatsten waren in mijn beleving het ergste. IJskoud tot op het bot, klappertanden bij dertig graden in de zon, ingepakt alsof ik op de noordpool zat. De overgang is geen lolletje, ongesteld worden ook niet. Dus reken maar dat ik heel erg blij ben dat ik dat allemaal achter de rug heb.

Wingchun,
Ochtendhumeur gaat altijd over, tenzij ik word gestoord tijdens het bijkomen van het opstaan :wacko:

Albert,
Vasthouden dat goede gevoel!
En ik heb ook alles gemeden waar drank zou geschonken kunnen worden. Ach, dat viel ook niet op, omdat ik daarvoor wegbleef zodat ik thuis volop kon drinken. Ik ben nooit een uitgaander geweest.

Rudy,
:)

Carolien,
Als er maar geen ezelsoren van komen.

Houtje,
Het is vandaag gelukkig prettiger weer om door te rijden. Grietje zal wel genieten van het feestje. Wens Hansje maar snel beterschap. En jou stuur ik maar een portie opgewekte energie.

Tapas,
:)

JanJoris,
Je bent goed op weg.
Even off the record. Kinderen zijn een hele verantwoordelijkheid en zelfs met baby's is het bepaald geen rozengeur en manenschijn. Het is een hele zware verantwoordelijkheid voor beide ouders. Neemt niet weg dat ik veel van mijn kinderen hou en er veel plezier aan heb beleefd en nog beleef.

Water,
:)

Ziza,
:)

Pippi,
'Denken lukt beter als je nuchter bent.' Is dat een goeie?

OK nog even een flinke dosis :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Ik ben nu een uurtje alleen thuis, dus ga ik maar wat repeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik erg jammer Pippi.
Als ik eenmaal lig dan denk ik altijd maar "er is niets meer te doen of te bedenken wat morgen ook niet kan".
Het is puur een kwestie van rust tussen de oren en in je ziel, denk ik. Voor mij in ieder geval wel.
Hersens leegmaken: een leeg A4-tje visualiseren en krijt/potlood/verf alles er op wat je kwijt wilt, in de mooiste en felste kleuren.
Alles staat dan "op papier" en meestal kun je je dat de volgende dag met enige concentratie wel weer voor de geest halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, je kan altijd bij de huisarts om wat 'slaap' ondersteuning vragen voor de eerste tijd,
melatonine schijnt ook te werken, en zowiezo is het handig om savonds 'op te slomen' dus even rust te nemen voor je gaat slapen, desnoods een ommetje maken ofzo.
Bij mij werkt hard werken savonds en dan gaan slapen niet echt ;) dan pieker ik in mijn bed gewoon verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi, ik deed dat letterlijk Water, als ik niet kon slapen dan schreef ik in een schriftje dat naast mijn bed lag, wat ik vond dat ik de volgende dag allemaal nog moest doen en wat er allemaal in mijn hoofd ronddwarrelde. Dat werkte wel!

JanJoris, het is ook niet leuk om binnen de familie de enige vrijgezel te zijn, ik ben dat ook. Aan de andere kant ben jij wel helemaal vrij om te doen en laten wat je wilt en andersom kunnen mensen daar ook best jaloers op zijn. Nog een praktische tip voor familiefeestje en drank, ga observeren hoe anderen met drank omgaan, kijk wie wel en niet drinken en hoe ze drinken, kan soms heel leerzaam zijn en leid af van de gedachte aan drank.

Ik heb hardgelopen, moeizaam maar toch! altijd weer lekker, frisse neus en een moe lijf en zo lekker douchen, goed begin van het weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Dan is het stil en dan is er rust. Geen afleiding meer en dan gaan mijn hersens werken.


Luister naar de rust. Geef je hersens zelf afleiding.

Draai een film af tegen je gesloten oogleden: een strandwandeling, voel de zeewind in je haar, raap een schelp op en luister er aan.
Ga met de wind mee, vanaf het geritsel in een boom onder de vleugels van een vogel door naar de zee en de nacht.
Vlieg naar de sterren, zie de wonderen van het heelal.
Of wordt heel klein, een electron, en reis door een computer heen.

Wat een fantasie he. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de slapelozen:

Wat ook wil helpen is een puzzel. Dan moet je wel denken aan héél iets anders dan je piekers. Ik doe de codekrakers wel eens uit de krant, en dan ben ik helemaal rozig. Wel denken, maar ánders.

En de laatste week ga ik om half 10 of zo naar bed, ben gewoon erg moe, ondanks de lichtkuur. Weet je wat, ik ga er nog even achter zitten. Kan nog nét.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Voor die malende gedachtenstroom van het moment dat ik mijn hoofd op mijn kussen leg, heb ik het antipsychoticum seroquel gekregen. Het helpt wel en het grote voordeel is dat het niet verslavend is.
Als ik erg veel prikkels heb gehad, mag ik er 2 innemen. Ik hou het zoveel mogelijk bij 1, maar ik heb ondervonden dat ik beter functioneer als ik er donderdags 2 inneem. Ik zit dan ook niet met een muffe kop de volgende dag, omdat ik wat langer mag blijven liggen.
Water en anderen, het is echt niet met andere dingen te keren. Ik heb zelf alle huis-, tuin- en keukenmiddeltjes en -technieken er op losgelaten. Met yoga ben ik gestopt, omdat het daardoor erger werd. Het is niet alleen piekeren, het zijn gedachten die met zoveel zijn en mekaar overschreeuwen a.h.w. en het lukt echt niet om er eentje uit te plukken of er vat op te krijgen. Chaos. Net water dat door de vingers glijdt. 'k Weet anders niet hoe ik het moet omschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de versterker is inmiddels gearriveerd maar ik heb nog geen tijd gehad om 'm uit te proberen. :huh:
Zal tzt wel eens proberen of ik het funky wilhellemus op YouTube kan plempen ofzo.

Toch goed dat daar dan een goed werkend medicijn voor is Corinne.
Nu je dat zo omschrijft herinner ik me dat ik dat vroeger (en dan bedoel ik echt 20 jaar geleden ofzo) ook wel had.
Kon er soms echt van gaan paniekeren.
Ik ga nadenken wat er veranderd is dat ik daar nu geen last meer van heb.

Nu eerst boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...