Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 februari


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Allemaal,

Vannacht een hele nacht niet geslapen.
Ik kon gisteravond de slaap niet vatten en toen ik om 3:15 bijna sliep werd mijn zieke dochtertje wakker en kwam bij ons in bed.
Omdat ik toch een paar uurtjes wilde slapen, ben ik naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen.
Zonder resultaat.

Wat heel belangrijk is voor mij, is dat er gisteravond een soort rust om me heen is komen hangen.
Geen gejaagd gevoel meer, geen hartkloppingen meer. Ik was gewoon volledig ontspannen en dat voelde heerlijk.
Heb lang na liggen denken over wat ik allemaal niet meer wil in mijn leven. Nooit meer uit mijn werk snel naar de supermarkt voor een fles wijn, nooit meer een fles ergens achter verstoppen, nooit meer stiekum drinken en nooit meer drinken om in slaap te komen.

Ik was ( en ben ) zelfverzekerder dan ooit en trots. Ik ben er echt nog niet, maar deze week heb ik doorstaan. EN WAT VOEL IK ME GOED EN BLIJ !

Morgen ga ik carnaval vieren. Gelukkig is een vriendin van mij zwanger en mag dus niet drinken. Ik heb een ontsteking in mijn mond en zit aan de antibiotica ( mooie smoes, want dat heb ik vaker ). Ik ga er voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog geen week hoor, vanaf dinsdag. Maar het voelt als een week hahaha...
Ik ben superblij dat dat akelige gevoel uit mijn lijf is.
Mijn vriendin is aan het werk en ik ga haar verrassen.
Ik heb, ondanks een slapeloze nacht, superveel energie dus ga lekker in het huis aan de slag.

Lang leve kruidenthee, warme melk en goede gesprekken. Het geeft me veel meer rust dan de rode "rond en soepel" van de Super de boer !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag naar een verjaardag. Ik ben vandaag bezig met mijn tiende dag en voel me helemaal top. Maar de wilskracht om niet terug te vallen is nog steeds aanwezig. Er waren dagen die zwaar waren omdat als eenmaal je lichaam weer goed aanvoelt , de drang naar drinken weer terug komt.
Gelukkig heb ik niet toegegeven.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier word ik dus gestoord van. Ging ik boodschappen doen, kom ik uit de winkel met twee zware tassen en een rugzak: fiets gejat. En dan vlakbij een hele troep politie hè, bezig met een enquete over hun functioneren.
Voordeel is dan wel weer als je een keer je mobieltje niet vergeet mee te nemen en je buurman bereid is om je te komen ophalen. (Echtgenoot is een paar dagen op pad met zijn dochter en kleinkinderen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honestly,

Dat is een prachtige reden om niet te drinken. Ik heb deze reden vaak in het verleden gebruikt om meteen te zeggen "ik drink niet en ik heb een fles Cola Lemon bij me, voor het geval jullie dat niet hebben".

Verder had ik nog een goed-werkende taktiek: op bezoek of zo of op een verjaardag wees ik een van de jongere meisjes aan en zei: wil jij zorgen dat er steeds Cola in mijn glas zit? De gastheer/vrouw kwam dan nooit in het stadium om te vragen: toch een wijntje? Inmiddels heb ik er geen moeite meer mee maar in het begin zéker wel snakte ik naar die wijn.....

Moraal: gewoon volhouden hélpt. En er niet teveel over nadenken, vooral eerst DOEN (niet drinken) en daarná pas denken wat je precies wilde en waarom. Het is vooral een gedrágsverandering, in eerste instantie, het niet-drinken.

Sterkte en succes, en natuurlijk nog gefelies met je eerste week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honestly: ja inderdaad gefeliciteerd met je eerste week. Zoals Pippi als schreef, erger kan het niet meer worden. De lichamelijk afkick is de eerste week het ergste.

Dan die gedragsverandering. Goede tip Houtje, dat glas vol laten houden met cola of zo.

Ik heb verder niks zinnigs te melden. Ben in mijn kleren gehopt, nu maar ns de keuken in.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, AR, het akkefietje heeft géén staartje gekregen gelukkig. Mede dankzij een lieve forumgenoot die ik midden in de nacht mocht bellen :D nogmaals en nog steeds bedankt.

Met mij gaat het ff niet zo goed, ik moet over een half uur op het voetbalveld zijn en nog douchen maar voel me een soort van bevroren, morgen vieren we de verjaardag van Zoon dus daar moet ik boodschappen nog voor doen. Dat kan gelukkig tot 1900 uur. We krijgen weinig bezoek, maar ik wil toch wat lekkers halen. Bij de Hema hier is om 1100 uur het gebak al uitverkocht soms, dus ik heb A. gevraagd (die is ook zijn dochter naar de voetbal brengen) dat even voor me te halen. Ik kan zo in paniek raken hè, zo vervelend is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Het weekend is weer begonnen, dus de eerste was zit al in de wasmachine. Die kan ik voor vertrek nog even overhevelen naar de droger en dan heb ik vanavond een heel fris gewassen pyjama die ik niet hoefde op te vouwen. :);)
Vanmiddag gaan we dan op avontuur met de workshop improvisatietheater. Ik ben benieuwd.
Zo meteen ga ik nog even op de markt dames-thermo-ondergoed bijkopen. Het zit prima en het voelt zo heerlijk. Het kost wel e.e.a., maar op de markt toch een stuk goedkoper dan in de handel (op internet, want ik heb hier nog geen winkel ontdekt waar ze het verkopen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ze komen voor Hansje en niet voor de taart enzo.

Vie,
Rot als je fiets gejat wordt en je met handen vol staat.

W.b. carnaval. Ik las hier in een of ander krantje dat een carnavalgroep vond dat er hier te weinig gedaan wordt aan carnaval, vooral ook vanuit de gemeente. Ja, duhhh, deze gemeente heeft het te druk met miskleunen en de mensen vinden dat het bestuur van de stad toch al een hoog prins-carnaval-gehalte heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...