Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 februari


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou ja, Slofje, eigenlijk is dat wel erg moeilijk om na te vertellen.
Het begon natuurlijk met de treinreis er naar toe en dan lopen vanaf het station naar de ruimte.
Daar hebben we aangebeld, werden we welkom geheten. Deden we schoenen en jas uit en betraden de ruimte. Daar waren al vier mensen die mee gingen doen. Een beetje later kwamen er nog twee. De laatste was ook te laat. Toen werd ons een beetje uitgelegd hoe het in mekaar zit, waar het vandaan komt en waar het om draait bij improvisatietheater.
Een A - B - C - D:
A = accepteren
B = balans
C = communiceren
D = doen.
Eigenlijk komt het er op neer dat je niet nadenkt, want dat heeft dus totaal geen zin.
Je doet het samen, er is geen script, er bestaat alleen een idee waar je alle kanten mee op kan gaan.
We hebben gewoesht (dat is veel te ingewikkeld om dat te beschrijven).
We gingen een verhaal vertellen en dan gooide iemand een totaal ervan losstaand woord ertussen en dat moest je dan zo snel mogelijk in het verhaal opnemen.
Iemand vertelde een mop en daarna moest ieder van ons die mop overnieuw vertellen, maar dan vanuit een ander gezichtspunt a.h.w. Iemand moest dan die mop vertellen alsof ze een sprookje vertelde aan een stelletje kinderen, ik moest die mop doen alsof ik nieuwslezer was. Je kunt niks plannen in je hoofd, want de input komt van de anderen. Een grote interactie. Heel leuk was dat ik ook verzinde dat er een filmpje bij het nieuws was. Ik had in gedachten om te zeggen dat de techniek het weer afliet en het filmpje wel voor later zou zijn. Maar wat gebeurde er? Een stuk of wat mensen gingen spontaan dat filmpje spelen. Iemand anders moest toen die mop als marktkramer brengen.
Je speelt dus never nooit een ingestudeerde rol. Alles gaat uit de lossen polsen.
Het is gewoon hartstikke leuk om te doen en ik kan het iedereen aanraden. Je hoofd wordt er leeg van, je krijgt een goed gevoel over jezelf, je geeft jezelf bloot en de anderen ook. Al sta je een beetje stijf in het begin, je raakt er snel genoeg in betrokken en je haalt onverwachte dingen uit jezelf. Fouten maken kun je niet. Applaus voor de ander en veel applaus voor jezelf.
Zelfs de kampioen piekeren vergeet te piekeren als hij daaraan meedoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt fantastisch Corinne. Das Theatersport! Wow!

Hihi, niet koud gehad. Vrijheid in mijn hoofd.
Het lichaam en de woorden hebben nog wat meer tijd nodig.
Ik heb besloten dat dat mag. Niets aan de hand!
Er is geen twijfel meer nodig. Geen zin nog om energie in verkeerde dingen te
stoppen. Dat is het. Simpel. Tijd om alles te helen en te kijken naar nu.
Ik heb mezelf nooit iets toe gestaan. Heb me over gegeven aan de verkeerde kant van
het leven. Maar dat is nu wel goed. Waarschijnlijk heb ik het allemaal nodig gehad om
tot hier te komen..

Ik ging hééél hoog. Er was oerkracht!
Schoppen in de lucht. Kreten uitstoten lukt ook al.
Bij kinderen en vrienden die het goed vinden...

Het komt allemaal goed. Ik weet het zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
Niet alleen op het verkeerde been zetten, dikwijls ook juist ter hulp komen a.h.w.

Rapilos,
Het is ook leuk en idd meer improviseren dan spelen.

Slofje,
Man vond het ook leuk. Wij twee hadden toch even wat moeite om de controle uit handen te geven.

Marjo,
Theatersport is het ook, alleen waren er geen andere teams en geen rechters.
Jij laat jezelf ook aardig losgaan.

He, he, hoe dan ook: ik vond het leuk om te doen. Heel verfrissend.


Ik ga me zo maar eens douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
slofje

mooi Kirky!




CPAS, ik werd me er ineens van bewust dat ik je man ken, dus ook zelf kan vragen....



Hoe kun jij die nu kennen? Ik ken hem geeneens. Ach wat! Ik ken mezelf niet eens. Maar ik vind jou een aardige, lieve en leuke vriendin.

En ik spoor niet meer. Zit kennelijk nog in de impro-fase.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou goed, ben wat van slag.
Uitgebreid gedouched. (vreemd dat sommigen daar een hekel aan hebben trouwens).
Zeer onrustig ben ik, bordje eten gemaakt, misschien wel honger.
Het liefst ging ik lekker naar bed, maar moet opblijven en oppassen e.d.
Geen bal op tv. Geen trek, maar wel een enorme onrust dus.
Ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...