Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Clapton1908

Aanbevolen berichten

Hallo

Na enkele dagen alle verhalen op dit forum te hebben gelezen, vind ik dat het tijd wordt om mij voor te stellen.

Ik ben Erik en ik ben 37 jaar en zoals waarschijnlijk zo velen op dit forum drink ik al zeer geruime tijd, vanaf een jaar of 14.

Vanaf toen ben ik wekelijks gaan stappen met een groep vrienden en al direkt eigenlijk stevig gaan drinken, wat voor mij bevrijdend werkte omdat ik van nature erg gesloten ben en door de alcohol vrijer, relaxer op meer open werd (eigenlijk nog steeds word), later in combinatie met weed.

Ik heb in dit gedrag nooit een probleem gezien ondanks de signalen van geheugenverlies, valpartijen, jezelf voor schut zetten, extreme katers etc.

De frequentie van het stappen is in de loop der jaren minder geworden maar het het drinken (incl. weed) is niet veranderd en ben inmiddels ook thuis gaan drinken.

Totdat ik twee jaar geleden onder invloed van drank en weed ben gevallen en ik voor mijn werk een smoes moest verzinnen over wat er was gebeurd.

Toen besloot ik te stoppen met weed roken en te gaan minderen met alcohol, stoppen met weed is gelukt maar het minderen met drinken is niet gelukt, integendeel ik ben meer gaan drinken thuis en laat tijdens kroegbezoek snel mijn goede voornemens varen en word weer lam.

Na wederom mijzelf weer voor schut te hebben gezet, heb ik ingezien dat minderen voor mij niet gaat werken , maar dat ik volledig moet stoppen (en wil stoppen).

Echter zie ik ook in dat stoppen niet het probleem is, maar het probleem zal worden volhouden om niet te drinken.

Hoe ik dit ga volhouden weet ik nog niet, zie erg tegen op om als enige in een groep niet te drinken (sociale druk?) en hoop via dit forum wat handvaten en steun te vinden om het vol te houden (voor mijzelf, maar ook voor mijn vrouw en dochtertje).

Erik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen en welkom Clapton,

ja het duurt een tijd voordat men in de gate heeft dat drank voor ons alci's niet is weg gelegd, maar ik ben toch blij dat je ogen open zijn gegaan. Inderdaad het stoppen is geen probleem, ik deed dat vroeger iedere dag:) Maar het volhouden is weer een heel ander probleem.

Toch zal het je gaan lukken als je je maar vast blijft houden aan je toekomstbeeld, een goeie vader en man te zijn.

Vraag je niet hoe je het vol gaat houden maar kom veel in de virtuele huiskamer en praat over je gevoelens angsten en alle gevoelens die bij het stoppen horen.

Heb je al eens eerder geprobeerd te stoppen?

Je weet dat je in het begin last kan krijgen van ontwenningsverschijnselen?

Zorg op z'n minst dat je maag goed gevuld blijft, en drink heel veel water zodat het zaakje schoongespoeld wordt.

Verder wens ik je heel veel suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje,

Bedankt voor de eerste tips.

Nee dit is de eerste keer en hopelijk enige keer dat ik probeer te stoppen.

Ik heb nu al een 3 dagen niet gedronken en het valt nog mee met de ontwenningsverschijnselen, misschien komt dit nog.

De virtuele huiskamer is te vinden bij ditjes en datjes, klopt dit?

Erik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erik,

Bij mij viel de lichamelijke ontwenning ook mee. Achteraf heb ik wel wat effecten gezien die waarschijnlijk de lichamelijke afkick waren. Niet zo goed slapen, meer zweten, vaker hoofdpijn en een droge bek en smerige smaak. Ook al dronk ik me de ziekte aan water. (5 liter.) Het is bij iedereen anders.

Zo te lezen ben je goed op weg. Ik vond de eerste weken eigenlijk heel leuk. Ik was heel trots dat het me lukte. Daar kreeg ik wel een kick van. Zeker toen het lukte voet bij stuk te houden op een feestje of in de kroeg.

Het voelt nog steeds onwennig voor mij op feestjes enzo, maar ben altijd weer blij dat het me lukt.

Sociale druk is, merkte ik, voor een deel ook iets dat ikzelf geconstrueerd had. Zeker, de eerste keer zeggen dat geen alcohol wil voelt erg vreemd. En zeker zullen er mensen verbaasd zijn. Maar als je voet bij stuk houdt en zegt dat je het niet wil zullen de meesten het accepteren. En wie het niet accepteert is gewoon stom. Voor de rest kan je nog steeds alles doen, praten, dansen, het kan gewoon nuchter. Misschien wel beter. En als ik het niet meer leuk vind ben ik weg, klaar.

Zet hem op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi clapton,

Welkom hier. Goed dat je de eerste stap hebt genomen!:present:

Ik herken heel in jouw verhaal, inclusief de smoesjes verzinnen, ik ben zelfs een keer gewoon niet naar het werk gegaan, omdat ik nog zo brak/dronken was.

Succes! En als er wat is, je kunt hier altijd terecht.

Liefs Summer:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erik en je stelt al meteen wat goeie

punten aan de orde; stoppen is niet moeilijk, maar om te blijven

stoppen, daarvoor kom je wel wat dingen en mensen tegen op

je pad. Je kunt tegen gaan komen wat je tijdens je drinkjaren hebt

uitgesteld of weggedronken. Bij jou misschien je verlegenheid of introvert

zijn, hoe ga je daarmee om, kun je het nu misschien wel accepteren en

worden wie je eigenlijk altijd al was? Dat zou een volwassen stap zijn,

waar je als vader zijnde trots op kunt zijn, want dat kun je ook weer doorgeven

aan jouw nazaten. Fijner om door te geven dan drankzucht, afhankelijkheid en schaamte, toch?

Het kan zo maar zijn dat je een poosje de kroeg beter kunt mijden tot je die in

kunt zonder mee te drinken, of minder vaak of zelfs niet meer wilt. dat las ik vaker hier, dat je met het afsluiten van je drankjaren ook een bepaalde periode in je leven afsluit. hoeft niet hoor, maar dat je leven anders wordt is zeker.

Kun je er maar beter een leerpunt/groeipunt van maken, toch?

Wat mensen soms doen is kijken wie er eventueel nog meer niet drinkt en daar eens bij gaan zitten. Dat heb je contact en afleiding en jij bent dan degene die dat

de volgende dag nog weet, als je fit weer opstaat en de volgende dag weer weet te waarderen i.p.v. gauw terug in bed of je de dag doorworstelen omdat je niks wilt/kunt laten merken van je brak zijn. Het zal niet rozegeur en maneschijn zijn, bij mij duurde het erg lang eer ik weer goed slipe bijv. dat was jarenlang ontregeld geweest en eer mijn lijf zich zo diep gereset had, ben ik heel wat keren moedeloos geweest. Ongeduldig dus; ik doe het nu goed en verdien een beloning.

De beloning die er wel was, was een beter contact met mijn kinderen en met mezelf, weer trots worden op mezelf, me lichamelijk steeds beter gaan voelen en

langzaam mijn wereldje weer wat groter en waardevoller maken. Stap voor stap.

Mijn keerpunt kwam op het moment dat ik dit forum en de training van tactive ontdekte en elke dag ging bezoeken. Steunen en gesteund worden in voor- en tegenspoed. Virtueel, maar niet vrijblijvend. Veel succes voor jou hier ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Clapton,

Welkom hier. De problemen die je beschrijft zijn zeer herkenbaar. Ik denk voor de meesten hier. Ook ik heb veel baat gehad bij de internetbegeleiding van Tactive. Je krijgt daar een heleboel gereedschappen aangereikt en ze bekijken samen met jou waar je zwakke punten en triggers zitten. Misschien is het ook wat voor jou.

Als je het moeilijk hebt is er altijd wel iemand op het forum om je te steunen. Ik hoop dat je er ook veel aan zult hebben hier.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Ha Clapton,

Welkom hiero, ook ik zit hier nog maar net hoor, maar al heel wat gehad aan verhalen en visies hier, je staat hier zeker niet alleen. Veel is al geschreven, maar omdat je zelf al schreef dat je niet zo open en/of makkelijk praat en mee getrokken wordt door de groep misschien een tip om toch 1 van je vrienden erover in te lichten. Vraag diegene je te helpen als jullie gaan stappen, liefst 1 die niet op z'n bek gevallen is. Of als jullie vaak naar dezelfde kroeg gaan ook met bv een vaste barkeeper, zodat tie daar wat in kan betekenen, moet zeker niet met betuttelend vingertje hoor!!! Maar in de kroegen waar ik gewerkt heb werkte dat meestal wel en dat waren zeker niet de meest doorsnee kroegen. Bijna allemaal Biker en/of Rock cafe's, maar als personeel wil je ook dat al je klanten tevreden naar huis gaan. Dus wij spraken zelf ook wel mensen aan waar we van merkte dat die zeg maar "jouw soort problemen hadden". Het is maar een idee, maar zou kunnen werken, nou heel veel sukses en sterkte.

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...