Vie Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Dank je An, dat vond ik een kalmerende opmerking van je, wat ik ga bestellen. Was een beetje uit mijn doen, ook door alle berichtjes, en dan is ziiets echt helpend. Ik denk maar gewoon een pizza. En hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Ik zoek een maatje met wie ik samen gestopt kan blijven. Woont iemand in de buurt van Den Haag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Sandra..omdat we machteloos zijn tegenover alcohol?Ik moest het afgelopen weekend ook weer eens duidelijk van BB horen voordat ik het wilde geloven.Dan moet je dus nog wel behoorlijk machteloos zijn als je, zoals ik al 1.5 jaar hier op het forum schrijft en nog steeds die machteloosheid niet wil aanvaarden.Dat punt probeer ik nu te bereiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Safi,Mijn verstand weet alles en opeens verval ik weer in die stomme, vervelende gewoonte. IK ben inderdaad machteloos tegenover alc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Hè, het lijkt alsof ik met je spot An, maar ik meen het echt: soms heb je iets basaals nodig om weer op je pootjes te komen en geen gekke dingen te doen.Dus ik heb echt die pizza besteld,Ben dus even aan het )vr)eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Ja maar Sandra net als ik moeten we ook voelen..zeggen is niet genoeg. Je moet er zo genoeg van hebben dat je het niet meer wilt. Dat je weet dat je machteloos bent. Net zoals je weet dat je niet voor een auto moet lopen of van een brug af moet vallen. We zijn verslaafd en dat leven instinkt kwijt. We staan machteloos.Ik snap het wel, maar ik kan nog niet volgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Hoi Sandra, WHY!!! Verdraaid nog aan toe!Je weet dat twee glaasjes geen toegevoegde waarde heeft, je loopt al even mee!Je wil meer. Wanneer gaat dat er een keer in.Als de ervaring keer op keer bewijst dat het fout loopt,waarom zou het nu (met de twee"nette glaasjes" goed gaan?Maak jezelf niets wijs. Neem never- nooit dat eerste glas!Ga er aan werken. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Sooth,Ik ging met een vriendin stappen en ze wist dat ik niet meer dronk. Ik heb al tegen al mijn vriendinnen al verteld dat ik niet meer drink.Zij bestelde een glas en voordat ik het wist had ik ook al besteld. De volgende dag pas tegen 20.00 liep ik naar de supermarkt. IK snap niet waarom.Het is inderdaad zo dat als ik eenmaal de eerste neem . Ik binnen korte tijd emmers drink.Ik ga eraan werken. IK hoop dat het kwartje nu echt bij mij valt.Dit is niet meer leuk, maar ik blijf elke keer proberen om eindelijk niet meer te drinken.Kirky, je heb gelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Hoi Vie,Ik lees de laatste weken regelmatig dat je associaties of trekgedachten hebt.Wat is er aan de hand?Iets anders: het forum kan ook een mooie oefening in niet-reageren zijn.Oordelen gaat heel snel en daarover weer oordelen etc etc.Uiteindelijk weet iedereen het beter.Misschien hoef ik mijn mening wel helemaal niet te uiten.Of hoef ik geen mening te hebben.Hm.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Papillon, hou je taai, hè?Ik stuur je m'n emailper PB! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Ik om even gedag zeggen, heb zo weer eens een buurtvergadering en niet echt veel zin, maar we gaan er weer voor!voordeel van buurtvergaderingen is wel dat ze lekker dichtbij zijn.Sandra, je bent veel te veel de moeite waard om je vol te gooien met alcohol en dat rare stemmetje dat soms zegt, ach, wat maakt het uit, 2 glaasjes en dan stop ik weer, is een duveltjeGewoon maar weer per dag er voor gaan en de volgende keer als je naar de supermarkt wilt eerst hier schrijven.vind het goed van je dat je je hier weer komt melden, je had ook nog gewoon door kunnen drinken, maar dat wil je dus niet meer, dat is duidelijk!vandaag is gewoon weer de eerste dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Hoi Papillon misschien kan je chatten ofzo, heb je windows live of gmailchat ofzo? zeg maar als je iets wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Tapas,Thanks voor je bemoedigende woorden en veel succes straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Sandra, het is inderdaad verre van leuk. daarom laat ik de eerste staan.Mocht je weer dit soort tricky gedachten hebben, maak dan eens een pas opde plaats.Ga eerst een nadenken over de consequenties. Alle ellende die je over je af gaat roepen!Men heeft niet zomaar ineens dat glas in de hand.Meestal kondigt het zich van te voren al aan.Het is subtiel en soms niet goed herkenbaar.Het is niet onmogelijk, dat je ook zonder de vriendinnen,was gaan drinken.Analyseer en analyseer. en eens komt het goed.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Iemand heeft hier eens gezegd, Soothe geloof ik:Bijna iedere alcoholist houdt wel een keer op mer drinken...sommige nog vóór hun dood....Beetje heftig, wel waar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Bij de een valt het kwartje eerder dan bij de ander.als je blijft drinken valt het kwartje nooit.Zomaar een gedacht wat opgaat voor mijzelf, toen ik nog een stevige innemer was.Er zit een kern van waarheid in voor iedereen die een probleem heeft met drank.Mensen staan met waarschuwingen klaar en denken daarmee elkaar te helpen.In feite zijn het hun eigen angsten die ze uit spreken.Praten uit eigen ervaring heeft nog het meest effect.Mensen worden daardoor niet onnodig gekwetst.Terugvallen zijn aan de orde van de dag.Doelen worden niet gehaald.Daarvoor weglopen heeft geen zin.Stop met vluchten, drinken is ook een vlucht.Overlevingsmechanismen.Kijk naar de trigger die het oproept bij het lezen van negatieve berichten.Je leert jezlef daardoor beter kennen.Ga goed , de boog kan niet altijd gespannen staan.Niet altijd bezig zijn met pillen drank of stuf, doe iets leuks tussen door.Even op andere gedachten komen.Ik ga eraan beginnen.Fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Ikzat voor mezelf net op dag 18 of negentien... ben ff de tel kwijt... en ik heb vanavond net 2 glasen wijn achterover geslaan... met het gevolg dat ik de rest heb weggegooid....Ik had van mezelf niet gedacht dat ik het zou doen , het liep toch immers alleemaal zo goed???Nu weet ik het weer, het is een truk in je hoofd, emn als je er echt naar kijkt levert het echt niets op....behalve suurbrand bij mij en een slecht geweten...Ik heb vanavond al besloten met welke gedachte ik morgen wakker wil worden: IK LAAT NIET ALLEEN DE EERSTE STAAN; MAAR ALLES ANDER OOK!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 heel graag , dhendro, maar hoe kan ik jouw mijn msn stuuren? moet toch in een pb?????maar die zeggen dat je geen post wilt ontvangen....Ik probeer het nog een keer, goed??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Papillon,Volhouden. Ik heb weliswaar vandaag niet gedronken maar ik voel met je mee.Het is ook weer mijn eerste dag en ik maakte ook dezelfde denkfout die jij gemaakt heb.Ik blijf vandaag op het forum want de medeforummers helpen mij om nuchter te blijven.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Sandra ik stond een half jaar droog denk ik.Tot dan toe de kroeg links laten liggen.Beetje bang ervoor.Nog geen stevige andere gedachte gevormd om nee te zeggen tegen drank.Toch gegaan om mezelf te bewijzen hoe sterk ik was.Testen.Meteen maar naar de stamkroeg in plaats van een lunchroom of tearoom waar de confrontatie met drank minder groot is.Ik was erg onder de indruk toen ik binnen stapte.Kijk, zegt de kastelein daar is Rudy weer, een kopstoot?Doemaar , zij ik.Ik was die avond de laatste die bezopen de kroeg uit ging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Papillon Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Kirky, in weeze heb jij gelijk.....maar wat me bezighoudt is toch de vraag waarom ik er weer aantoe heb gegeven...ik weert toch wat de valkuilen zijn????En ook al ben ik duitse....ik houd niet van kuilen, hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Rudy,Herkenbaar. Misschien moet ik vriendinnen zoeken die niet drinken en dit soort plaatsen voorlopig vermijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 quote: Originally posted by: VieHè, het lijkt alsof ik met je spot An, maar ik meen het echt: soms heb je iets basaals nodig om weer op je pootjes te komen en geen gekke dingen te doen. Dus ik heb echt die pizza besteld, Ben dus even aan het )vr)eten. Haha Vie dat dacht ik al en ook dat het je allemaal niet lekker zit.Ik zit hier ook met gemengde gevoelens op het forum.Zo'n Haddock komt als een duveltje uit een doosje, smijt wat zooi naar binnen en vertrekt weer.Ik heb er geen woorden voor, het is ronduit onrespectvol.Dit is geen kritiek, dit zijn geen opmerkingen, dit is gewoon gooien, smijten.Ouwe koeien uit de sloot halen en ik neem aan dat mister alcohol hier veel in te zeggen heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 Tapas even de drempel over.Eenmaal binnen, valt het vaak wel mee.veel plezier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2009 quote: Originally posted by: SandraAn, Thanks, weet je nog dat we vorig jaar samen waren begonnen en jij en ik hadden inderdaad een paar valpartijen. Goed van je dat jij het volhoud. Sandra: we zijn hier allemaal stopmaatjes!!Schrijf wat vaker, dan zit je er meer tussen en kan je betere contacten leggen.De aanhouder wint Sandra, dat weet je.Geloof in jezelf dat er een dag komt dat het goed is, die dag kan VANDAAG zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden