Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Zo te lezen krijg je wat grip op je situatie Orleando en ervaar je steun en bevestiging. Héhé, eindelijk wat houvast, een mens kan niet zonder ;)

Ga denk ik eens wat fotootjes plaatsen van de kleurtjes bij mij in huis....volgens de kleurenleer hebben die invloed op mijn gemoed. Mij doet het iig goed, dat ik met de verfkwast mijn nieuwe leven wat extra impuls geef...voel me echt reuze thuis op mijn plek.

Slaapkamer ¨po~')_(&R%$#"! Chips, toetsenbord is van slag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Klopt Har, maar het mocht ook wel!
Ik kreeg ook een behoorlijke dreun, toen ze dachten dat ik gedronken had en dat aan jeugdzorg hadden gemeld. Terwijl ik me net zo sterk voelde!
Maar goed, het komt wel op z'n pootjes terecht.
Mari, een beetje gek is niet erg hoor, ;)! Anders wordt het leven ook zo'n serieuze bedoeling.
Ik leer dmv therapie anders tegen alles aan te kijken. De mensen om me heen, bepaalde situaties, maar leer (straks dan) ook op een andere mannier met mezelf om te gaan. Positiever, sterker.
Ik ga weer even ertussenuit; kadootjes kopen! Er zijn er nogal wat jarig komende week, dus ik ga lekker shoppen.
Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb inderdaad nogal 'gevochten' de afgelopen dagen. en ben ook weer zielsgelukkig dat ik vandaag mijn oude ik weer terug aan het krijgen ben... mijn god wat een drama zeg!
en nee hoor niks ernstigs bij de HA, even bijpraten en mijn 3 maandelijkse AD recept en een bloedprik-formulier om te testen op de overgang.

'schreeuwde' ik maandag nog dat ik heel lang vrij zou gaan nemen....zometeen ga ik toch gewoon weer werken, wel wat later beginnen en wat korter werken, afhankelijk van hoe het gaat, maar dat kan gelukkig allemaal want het is een werkervarings-vrijwilligersproject.

Orleando, heerlijk he, dat fietsen, gewoon even lekker bewegen, kop leeg.. goed van je dat je dat doet!!

okee, ik ga me langzaamaan voorbereiden op deze ochtend, eerst bloedprikken en dan naar mijn werk, maar wel... rustig aan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen van mij ook Goedesmorgens deze morgen. De koffie zit erin, de was hangt, de andere was is bijna klaar, ben gedouched, haren gedaan, kleren aan, keuken opgeruimd, en nu snel de boodschappen doen. Maar even een ADB-forum pauze is ook wel lekker.

Heb vannacht gedroomd dat ik gedronken had en tijdens dat ik het deed, begon ik te vergeten wie ook weer wie was, ik vierde mijn verjaardag bij mijn zus thuis, een huis dat ze vroeger had, en de familie en zo klopte precies, typisch hè. Alleen dat hopeloze gevoel: ik voel me niet lekker, ik heb teveel gedronken, blèh. Ik herkende de mensen niet meer en vergat steeds wat ik had gezegd, baaaaaaahhhhhhhhhhh. Het voordeel van zo'n droom is dat je wakker wordt en ZO BLIJ bent dat het niet echt waar is. Joepie !!!!!! Ik wil NOOIT meer daarnaar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..KNAL!!!!geel...word ik wakker van :D

Dieprose...heb ik helaas niets meer van over. Nog wel wat blauw (keuken) en oranjeachtig (slaapkamer) maar dat houd ik lekker zelf :P Zijn kleurtjes van de Gamma; literpotten á €10,-....nieuwe kleurlijn B)

aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer mijn dag 3 nuchter. Heb heerlijk geslapen en nu pas wakker. Vanmiddag naar de kaakchirug en dan zien we het wel.
Mari01 veel sterkte vandaag. Ik herken dat wel van bij de eerste date een borrel willen, was ook een van mijn valkuilen.
Tapas, heerlijk dat je weer je goed voelt.
Spud spijbelen mag wel hoor, er is altijd een reden voor iets.

AR van harte gefeliciteerd, ik heb uit een programma begrepen dat na 8 weken je lever enigszins is hersteld.

Sooth, beste jongen hoe gaat het.

Allemaal een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

AR van harte hoor, heel super van je!!!

Tapas, ik ben blij dat jij je nu weer wat rustiger voelt en wens je succes bij de HA.

Heb niet zo goed geslapen want wilde weer een schilderij kopen bij Carolien (heb er pas 6 van de katten en 1 van de hond) maar wist niet goed welke want vind ze allemaal zo mooi dus kan niet zo goed kiezen. Haha wat een luxe probleem maar wil er toch eentje uit Egmond want daar was ik zelf bij dus een mooie herinnering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Vanmorgen bij mijn HA gweest. Ik zit nu op een 1/2 refusal per dag dat vond hij goed. De bijweringen worden minder, 'k ga dus maar even door.
Maandag was een slechte dag, als ik toen geen stok achter de deur had gehad was ik w.s. gaan drinken, maar doodziek worden had ik ook geen zin in, dus wandelen, eten, sapjes en water drinken en zo de avond doorgekomen.
Gisteren weer veel beter, alleen ik ben nu een gevallen vrouw. 'k Liep rustig op straat en ging door mijn enkel, voor ik het wist lag ik. Een gschaafde knie verder geen problemen.
Enfijn ik ben nu 2 weken droog!!!!!!! Toch een heel goed gevoel al voel ik me soms nog niet zo lekker.
O ja, ik heb ook therapie hoor, elke gek heeft zijn gebrek niet waar? Een beetje gek kan heel gezellig zijn.
Albert gefelicteerd met je 2 mn. Ik hoop ook zo ver te komen.
Een goede dag allemaal verder en houd het droog!!!!!
Groetjes, Catie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Vanacht goed geslapen alleen heel erg liggen zweten, maar dat zal er wel bij horen, dus straks ff lekker het bed verschonen en het dekbed lekker buiten luchten!

Heeft iemand tips/adviezen of link naar site's met recepten die goed zijn bij het ontgiften en die goed zijn voor de lever?

Har kleuren hebben idd invloed op je gemoed, op www.starmanproductions.nl kun je zien wat voor betekenis kleuren hebben, en er staat ook iets van een kleuren therapie.
Misschien heb je er iets aan?

Hoe zetten jullie die wijsheden enz onder jullie berichten, of zetten jullie die er met elk bericht zelf weer bij?

Fijne dag allemaal

Groetjes Silver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lieve mensen

ben een paar dagen niet hier geweest, andere dingen te doen en ik zie heel veel nieuwe namen. Leuk mensen, welkom, lekker schrijven want we kunnen allemaal van elkaar leren.
Ik zeg ieder even gedag en sluit weer af want ik moet zo aan het werk.

groetjes van Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ben er een tijdje niet geweest, dus weet niet wat jou scheelde. Wel blij te lezen, dat je je sterker voelt.
Ik zie ook nieuwe namen; welkom allemaal!
Ben net terug van kadootjes halen en redelijk geslaagd. Ook wat paasdingetjes opgehaald en nu stan er een paar plantenbakjes voor de voordeur, die zijn opgesierd met kuikentjes en paaseieren. Ja, ik weet het, erg kitscherig, maar de kinderen vinden het prachtig en ik heb lekker lopen tutten.
Houtje, ik loop achter op jou! De was hangt welliswaar buiten (en of die ooit droogt zonder zon en wind...:confused;), maar ik moet nog stofzuigen, dweilen, doggy borstelen enz...en over een half uurtje op de fiets de kids alweer halen! Daarna eten, zwemles, therapie en ga zo maar door. Druk, druk, maar het houdt me van de straat :D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag vandaag
Ik ben zomaar blij vandaag. Zomaar om niks. Of alles, weet ik veel.
Ik denk dat het niet drinken veel gevoelens losmaakt, hele stormen kan het ontketenen van binnen zodat je bijna denkt, whaaaah, geef me een glas....
En als je het dan niet doet, dan krijg je een beloning. Dat je zomaar om niks een beetje blij kan zijn dat je leeft.
Dus ik hoop voor iedereen dat er ook een glimlach in de dag zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud ik heb geen idee van de discussie van gisteren en wil het ook niet weten als ik het zo van jou lees. Maar hoop wel dat je uit de gevarenzone blijft.
Heb je een mantra van je eigenste zelf, voor als het erg wordt?
De mijne is: "ik drink gewoon niet want ik vind mezelf veel te lief daarvoor."
Omdat ik geen kater wil hebben.
Omdat ik het leven nuchter wil beleven.
Omdat ik mezelf niet meer wil martelen met steeds dat wel of niet-gevoel.
Omdat ik vind dat ik morele verplichtingen heb aan de mensen die van me houden om ze een nuchtere ik terug te geven.
Omdat ik langzaamaan ontdek wie ik ben, zonder drank.
Er zijn zoveel redenen om NIET te drinken en zo weinig om het wel te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR 2 maanden alweer je doet lekker stille voort :musicnote::musicnote:

Sandra het begin is er weer :present: volhouden maar.

Dhendro, het kan zeker nuttig zijn om terug te kijken naar de drankellende.
Ik heb het allemaal van me afgeschreven, heel eerlijk alles neergezet.
Het kan goed helpen om er van af te blijven.

Rudy ik kan me niet vinden in je verhaal over afscheid nemen van een vriend, maar ieder zijn manier.

Wing, hoe gaat het nu met je en wat zijn je plannen?
Ga je zo nog een tijdje door? Dat moet je natuurlijk zelf weten maar ik mis het uitvoeren van je nulpunt in je afbouwmethode. Kun je niet beter hulp zoeken. Jij bent hier toch ook niet voor niets gekomen?

Spud, nobody's perfect. Wees mild voor jezelf, ook jij bent een mens.

Vandaag ben ik superactief dus ik ga maar weer eens verder!
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, een goed verstaander ziet het aan je ogen als je gedronken hebt. Je nept niemand, behalve jezelf.
Maar ga je nu werken of in bed?
Ja en ik weet hoe naar het voelt om een smoes te verzinnen voor je werk of voor een afspraak, terwijl je gewoon gedronken hebt.

Ik weet wel, toen ik stopte met drinken heb ik de eerste tijd in bed doorgebracht, met de tv of een boek. Dat was veilig, dan hoefde ik niets. Het heeft denk ik een week geduurd totdat mijn geest zei: ik wil naar buiten, dingen doen!
En daarna is het eigenlijk wel goed gegaan.
Misschien komt het omdat ik zo nieuwsgierig van aard ben. Ik wilde gewoon weten hoe het ook alweer was zonder alcohol.

En het is niet zo dat ik nooit meer taal naar drank. Dat doe ik wel, en vaak ook.
Maar ik heb het er niet meer voor over, die moeite en die pijn, en je rot voelen, en de relaties die daardoor versjteerd raken: het is het gewoon allemaal niet waard.

Als er nu iets misgaat, kan ik tenminste zeggen: dat is mijn fout, en als het niet mijn fout is, kan ik er redelijk adequaat op reageren.

Ik ga mezelf gewoon niet meer verpesten met drank, en ik hoop dat jullie dat ook niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...