Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Spud ik kan me je gevoel wel voorstellen maar als je al voelde dat je het niet ging trekken dan is het beter je meteen ziek te melden als dat je halverwege uitvalt lijkt me.

Wat gisteren betreft heb je mss wel gelijk alleen ik zag het niet zo. Ik had meer zoiets van niet altijd bij de alco stil blijven staan meer verder gaan leren dat er ook andere dingen zijn als dat anders blijf je zo hangen maar bedoelde daar echt niets verkeerds mee. Maar ben al weer op mijn vingers getikt. Hoop in elk geval dat ik niemand tegen heb gehouden of gestoord heb want dit is absoluut niet mijn intentie geweest.

Heel fijn Caro, daar ben ik blij mee dat ik niet ff mag beslissen welke ik wil want er zijn al kapers. Nou dat vind ik niks gek zo mooi als je schildert en deze zijn wel heel bijzonder maar dat kwam natuurlijk omdat druppeltje zat te gluren hoe je dit allemaal voor elkaar kreeg. Hahah ik deed net maar of ik zat te lezen maar hield die verf heus wel in de gaten. Voor wanneer moet ik beslissen welke ik neem? Naja mail je prive wel want dit is hier niet ter zake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud, je hoeft niet altijd lichamelijk ziek te zijn om je ziek te kunnen melden, je kunt ook een 'geestelijke' griep hebben.
dus gooi dat schuldgevoel even de deur uit want je MAG echt wel eens een keert je voor JEZELF kiezen ;)
voorkomen is beter dan een uitbarsting op je werk krijgen en dat weer goed zien te breien (en ja daar heb ik enorm veel ervaring mee hihi en sindsdien meld ik me bij tijds ziek)

Ik werk 14 uur per week op een grafisch bedrijf, tenminste, dat is wat we er doen maar het is eigenlijk een sociaal werk- en leerproject voor mensen met psychische en psychosociale problematiek.
Het betaald 50 cent per uur dus rijk wordt je er niet van maar het is een veilige en respectvolle plek waar ik kan leren en mezelf mag zijn en waar we elkaar respecteren en accepteren en waar conflicten altijd uitgepraat worden of naar een compromis wordt gezocht... maar eigenlijk zijn er bijna nooit conflicten.

Die plek heeft er voor mij voor gezorgd dat ik mezelf steeds beter heb leren kennen en leer om mijn grenzen aan te geven.. daar wordt namelijk naar geluisterd!!!!!! en het word zelfs gestimuleerd!

Als de hele maatschappij nou zo in elkaar zou zitten zou ik geen problemen meer hebben ;)
helaas is dat niet zo!

Ik heb het draadje van gisteren duidelijk gemist en ook nog niet gelezen maar vind dat niet erg geloof ik, ik was in een prutstemming dus had er toch niet om kunnen lachen... maar wel mooi dat jullie zo'n lol gehad hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AlbertRemmo PROFICIAT!!! :present::present::present::present::present::present::present::present:

2 maanden niet gedronken, enorm knap AR. De zwaarste tijd heb je absoluut gehad nu, maar het blijft oppassen.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: druppeltje


Wat gisteren betreft heb je mss wel gelijk alleen ik zag het niet zo. Ik had meer zoiets van niet altijd bij de alco stil blijven staan meer verder gaan leren dat er ook andere dingen zijn als dat anders blijf je zo hangen maar bedoelde daar echt niets verkeerds mee. Maar ben al weer op mijn vingers getikt. Hoop in elk geval dat ik niemand tegen heb gehouden of gestoord heb want dit is absoluut niet mijn intentie geweest.



ja ik ben natuurlijk ook op mijn vingers getikt, en aanleiding was drankgelateerd, maar verder zijn we opgegaan in spel, van het 1 komt het ander.
Ik vraag me alleen af in welke vorm we dan nog humor mogen hebben? en hoe we dat op moeten lossen? `t is toch een moment opname?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
antonia

hoi lieve mensen




ben een paar dagen niet hier geweest, andere dingen te doen en ik zie heel veel nieuwe namen. Leuk mensen, welkom, lekker schrijven want we kunnen allemaal van elkaar leren.


Ik zeg ieder even gedag en sluit weer af want ik moet zo aan het werk.




groetjes van Antonia



Ha Antonia, niet alleen maar langsvliegen hier!! Hoe is het met je ????????



:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
ReneS

Ziezo, loop er weer netjes bij, kan me de tijd niet heugen dat ik zo veel geld voor mezelf heb uitgegeven.( behalve voor drank dan). Lekker gevoel is dat, blij zijn om niks. Ik had altijd een enorme hekel aan winkelen maar vandaag had ik er veel plezier in. Gewoon ff lekker met mn meiden op stap.



Rene, wat leuk! Je nieuwe leven ziet er dan al direct anders uit :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rene: ik lees net bij wie is wie dat je al 8 maanden droog staat !!!!! PROFICIAT !!!!
:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:


Het blijft toch opletten he? Zeker als je al zo lang droog staat. Knap van je hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR ik begrijp het ook soms niet. Het is zeker waar dat het een alco-forum is maar ff dollen mag niet want daar ben ik te vaak voor op miijn vingers getikt hier en hele bans gehad. Serieus over een ander onderwerp praten mag wel maar dan bloed-serieus dus als jij me verteld hoe je erwtensoep maakt is het goed maar een keer maf doen mag niet. Ook alcies kunnen wel eens lachen hoor maar daar krijg je hier een bekeuring voor. Caro werd op haar vingers getikt omdat ze het liedje niet mocht plaatsen en ik kreeg het advies liedjes/filmpjes te plaatsen en natuurlijk weer postings verwijderd met de drang me aan de regeltjes te houden terwijl ik er geen klap van begreep. Uitleg gevraagt maar een vaag antwoord terwijl ik echt wel van mijn fouten wil leren. De ene heeft gelachen en de andere is het compleet ontgaan dus wat was er dan mis?

Deze posting zal wel weer verwijderd worden en me een ban opleveren maar moest het toch ff kwijt anders ben ik dupje niet meer hhaha. Kan er toch nog steeds om lachen en was blij met deze humor voor een keertje, moet kunnen vind ik maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik spreek namens me zelf, maar misschien heb je er wat aan Druppeltje.
Als verslaafde, zo noem ik mezelf, van de alcohol en nog veel meer ben ik al heel mijn leven met grensverleggend gedrag bezig.
Waar liggen mijn grenzen, wat kan nog wel en wat kan niet.
Door zoveel te drinken ben ik vaak grensoverschijdend bezig geweest.
Niet alleen met het overmatig alcoholgebruik, ook in mijn gedrag.
Stoppen met drinken is dus veel meer dan alleen het niet naar binnen werken van drank.

Ik moet leren wat ik wel of niet kan toelaten.
Ik moet leren wat de ander mij wel of niet kan doen...
Ik heb over me laten lopen, maar omgekeerd, liep ik over anderen heen.
En ik liet me al helemaal niet op mijn vingers tikken.

Dus alles wat er nu met me gebeurd en opmerkingen, raadgevingen die mensen me geven neem ik ter harte. Want waarom zeggen mensen het. Ik doe er mijn voordeel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet een vervelend telefoontje plegen bah.....
Eerst maar doen dan, dan is het maar gebeurd.
Owja en ik zal nu netjes uitleggen waarom mijn bericht alcohol gerelateerd is.
Dit bericht is alcoholgerelateerd omdat ik vroegah dit als heerlijk excuus had aangegrepen om te drinken.
Ik ga er eigenlijk van uit dat mensen hier dat wel snappen, maar ik wil het er best met liefde bijzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An dat kan ik helemaal volgen en herken me daar ook in maar ik was niet onder invloed (tenzij pijnstilling ook telt) en had ook niet de indruk dat anderen dat waren, was gewoon ff dollen en blijkbaar kan dat ook nuchter. Dit is eigenlijk een heel mooie ontdekking dat je ook kan geinen zonder drank maar blijkbaar zie ik dat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik heb geprobeerd de dagdraad van gisteravond laat te volgen maar als het over ****** gaat snap ik er niks meer van en maakt het me alleen maar nieuwsgieriger... ;)
ik ben trouwens kotsmisselijk na het eten van een heleboel chocolade eitjes... blurp, niet slim!
maar verder voel ik me weer redelijk mijn vertrouwde ikje en dat bevalt me wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh Pip, dat doen ze hier af en toe ook in Haarlem, zo'n hele groep agentjes, zijn altijd van die jonge broekies zonder strepen die volgens mij moeten oefenen!
top trouwens dat je geen wijntje hebt gedronken en mazzel voor schone zus dat ze niet hoefde te blazen.

Hier is het weer tijd voor de hond! op naar het bos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

AR 2 maanden alweer je doet lekker stille voort
:musicnote:
:musicnote:



Sandra het begin is er weer
:present:
volhouden maar.



Dhendro, het kan zeker nuttig zijn om terug te kijken naar de drankellende.


Ik heb het allemaal van me afgeschreven, heel eerlijk alles neergezet.


Het kan goed helpen om er van af te blijven.



Fijne dag!



mmm goed advies, maar ik ben nog bezig met van het kip en het ei; oorzaak en gevolg van drankgebruik. Ik weet wel wanneer ik van een sociale drinker een alcoholist werd en ik had er toen ook wel een reden voor. Zo'n 8-9 jaar later verdween die reden grotendeels maar daarna wel alcoholist gebleven, de oorspronkelijke reden was weg maar ik kon natuurlijk altijd wel een andere reden verzinnen. Daar was ik inmiddels handig genoeg in geworden.

Hoe heb je dat op papier gezet? als verhaal, feiten, redenen of juist gevoelsmatig ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg ik weet niet wat er gisteren is gebeurd en ik ga het ook niet meer nalezen. Maar we gaan toch niet zitten wachten op een tik op je vingers, als een kleuterklasje? Als je volgens de regels wat verkeerd hebt gedaan neem je dat op met Tactive, dacht ik, als de ene volwassene tegenover de andere. Maar asjeblieft niet de hele dag bezig blijven met: whèèèhhh, ik heb een tik op mijn vingers gehad.
Nou en? Dat heb ik ook wel eens gehad. En als het terecht was, dacht ik, okee! En als het niet terecht was sprak ik daartoe de verantwoordelijke aan.

Waarbij ik maar wil zeggen dat de wilgenkatjes zijn uitgekomen. Weer een reden om niet te drinken.
Vorige lente was ik ook nuchter, maar eigenlijk nog teveel bezig met niet-drinken om ergens van te kunnen genieten.
Dat ik nu zie dat er wilgenkatjes zijn. Zomaar. Alweer een beetje blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bittere (jenever)bessen mogen er ook zijn Pippi, maar volgens mij is dat pas in de herfst.
Ik gun het mezelf en een ander om gewoon blij te zijn en ben daarin gelukkig niet de enige.

Nu ga ik me bezighouden met het avondeten, wat steeds mijn eigen opdracht is geweest sinds niet-drinken: regelmaat in maaltijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Spud, late reactie van me maar was er ff sjaggie uit. Woon al 16 jaar in Amsterdam heb nooit kunnen wennen. Vond en vind het nog steeds een keiharde stad die me te groot, hard en te snel is en ben er na 16 jaar geen haar anders over gaan denken. Waaom ben ik hier dan gaan wonen? Nou ik hield nu eenmaaal van een Amsterdammer en hij had een eigen bedrijf dus hij kon niet zomaar verkassen terwijl het voor mij als verpleegkundige een makkie was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...