Spring naar bijdragen

donderdag 26 maart.

Vie

Aanbevolen berichten

Gisteren hier een feestdag (Onafhankelijkheidsdag), naar een feestje geweest met hapjes en drankjes en dit droog doorstaan. Een moeilijke avond; al dat nee zeggen. Pfff zweet breekt me nog uit maar ja, wel nuchter wakker geworden.

Papillon; sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen allemaal.
Blijkbaar was ik vanmorgen gelijk met Pipi aan het tikken hier maar door mijn koffie tussen door iets later gepost,.. dus sorry voor de dubbele donderdag.

Zondag had ik de knoop doorgehakt niet meer drinken door een voorval de avond ervoor.
Mijn vriend vertelde me maandag dat hij me nu niet kon steunen omdat hij er geen vertrouwen in had en moest eerst maar eens zien .
Maar het feit van geen vertrouwen, gaf voor mij de doorslag dat de relatie nu dan van mijn kant voorbij is .
Dec 2007 zijn we gescheiden, (niets met drank van doen btw) gaf hij mij te kennen dat hij me nooit een goede vrouw en moeder heeft gevonden.( na 8 jaar huwelijk)
Dit heeft me zo veel pijn gedaan ,... ik voel het nu nog .Maar na een paar maanden vond hij toch dat hij er goed over na had gedacht en dat hij nu inzag mij alles alleen had laten doen, toen zijn we samne weer gaan daten zeg maar,.... weekendjes bij mij in huis enz.
Nu voor een tweede keer gaan onze wegen scheiden maar idt maal kies ik helemaal voor mij zelf en heb geen behoefte aan iemand die geen vertrouwen in mij heeft.

Papilon,..... mischien moet jij ook helemaal voor je zelf kiezen.
licht en liefde aan allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Drupje ook weer present.

Judith en Jip welkom.

Papillon je zit in een heel moeilijk parket en hoop dat je de moed kan vinden voor jezelf op te komen. Wat jammer van dit forum want het zou veilig moeten zijn maar wat ik niet begrijp is dat ze mee kan lezen als jij dat niet wil of heeft ze je inlogcode?

Hier regent het al de hele ochtend en vraag me nu af of dit invloed heeft op de pijn. Op mijn humeur in elk geval wel hahaha Drup wil lente !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik ben ook vechtlustig op gestaan vandaag en heb al het een en ander gedaan vandaag.

Papilon, sneu dat het gaat zoals je gaat. Ik ga geen oordeel vellen over jouw relatie want ik ken jullie niet maar het lijkt mij verre van veilig op dit moment. Jammer, dat je je vriendin verteld hebt dat je hier mee schrijft. Het fijne van het forum zou toch moeten zijn dat je hier je zieleroerselen kan neerpennen zonder dat iemand weet wie je bent.
Ik hoop dat de situatie snel weer beter wordt want gedoe is wel het laatste wat je kunt gebruiken als je bezig bent met stoppen.

Pippi, fijn dat je hebt kunnen slapen. Ik ben zelf gisteren al in de middag in slaap gevallen door totale uitputting. Ik had de eerste afspraak al om 8.00 smorgens en ik had de nacht daarvoor niet geslapen.
Het ziet er naar uit dat zoon lief en vriendin snel hun eigen woning aangekregen zullen krijgen en daar ben ik blij om. Ik had dat nooit van mijzelf verwacht want ik ben nogal aan zoonlief gehecht.
Echter, hij is zo verliefd op haar en ik ben een kantje van haar gaan zien wat mij totaal niet bevalt.
Het heeft totaal geen nut om daar iets over te zeggen. Laten we wel zijn, het is traditie in dit huishouden om moeder's van alles de schuld te geven en dat zeg ik zonder zelfmedelijden, dus alles wat ik zeg zal tegen mij gebruikt worden. Volgens mij zeggen ze dat ook als je gearresteerd wordt.
Ik ben bezig om alles te regelen zodat het leven wat gemakkelijker gaat worden. Het heeft even geduurd maar ik heb mijn vechtlust weer terug. De bemoeizuchtigen zetten mij in een hoek waar ik niet wil zitten.
Ze zijn zelf al tot de conclusie gekomen dat ik niet de doorsnee alcoholiste ben, wie of wat dat ook mogen zijn. Ik ben het meer dan beu om maar de platgetrede weg te moeten bewandelen waarvan ik al jaren weet dat die voor mij niet werkt.
Gisteren zag ik een advertentie voor een school in de buurt. Ik heb besloten daarop te reageren. Dit geheel tegen het advies in van de bemoeizuchtigen. Zij willen dat ik mij langdurig op ga laten nemen en als het niet anders kan zal ik daar voor open staan. Maar het is gebleken dat ik daar toch weer meer bezig ben met het bevechten van andere zaken plus dat ik ervan overtuigd ben dat je een verslaving pas de baas bent als je je leven veranderd en een andere uitlaadklep vind dan drank.
Gezien ik niet langer lichamelijk ziek ben, zie ik geen belemmering om weer aan de slag te gaan.
Ik ben het meer dan zat om mij in dit huis te verstoppen en de trein te zien ontsporen.
Het lijkt mij een goede zaak om juist positief bezig te zijn en niet 24/7 omringd te zijn door ellende.
Plus waarom wachten om je leven weer op te bouwen als je zelf het idee hebt dat dat voor jou niet gaat werken op de manier die iemand anders voorstelt?

Ik ben ziek geweest en het is een wonder dat ik het zolang volgehouden heb als ik heb gedaan. Toen de ziekte van X en mijn vriendin boven op het feit dat de laatste jaren al veel vrienden waren overleden.
Ik heb mij altijd heel erg op mijn gezin gericht maar dat is nu niet meer nodig.
Ik hoop dus dat ik aangenomen word voor die positie en dat zoon lief snel ergens anders zijn leven gaat leiden. Rust en de controle weer terug over mijn eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, wederom goed wakker geworden vanmorgen. Er is iets veranderd. Ik denk omdat het gezeur met mn broer ontploft is en het nu uit de lucht is. Slapen is ook een vlucht...
Waren wel veel muizen vannacht, ben het zat hoor, al die kleine drolletjes, ik vind ze overal....bah bah bah
Over relaties jeetje zeg, ik had een lover en die relatie werd ook snel minder toen ik net gestopt was. Inderdaad, ik veranderde, hij niet. Hij werd wel gewaarschuwd door zn omgeving maar trok zich er niets van aan. Dus dat ging na 2.5 maand uit.......
Nu al een flinke tijd geen vent (of dame) meer gehad, ik wil ook eigenlijk niet meer een relatie met iemand die nog wel drinkt. Dus dat wordt lastig. Op een datingsite zijn er voor mij 26.000 matches als ik invul bij alcohol: maakt niet uit.
Als ik invul: nee, dan zijn het er 2500.......
I do not need to say more.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman ik drink niet :D

Dhendro en iedereen gisteren: tnx voor de felies en lieve woorden!

Soothe mijn stopmaatje van :heart:e met 16 maanden + 1 dag, jouw volharding sterkt nog steeds de mijne :sun: en dat roken gaat jou ook lukken... er tegenop zien is vele malen erger dan het daadwerkelijk laten, stoppen is slechts één 'nee' van je vandaan, vandaaruit gaat het treintje lopen... en als ik naar An en Corinne kijk, denk ik dat het een hele goede volgorde is zo... weet dat je de kracht hebt en weet hoeveel meer het je nog gaat opleveren!

Joyhope wat jij hierboven (zal het niet quoten hoor Vie ;) ) tegen Papillon zei is de spijker op z'n kop! Het heeft ook met respect te maken vind ik, en met de ander gunnen ook nog iets voor zichzelf te hebben...

Diane: stoppen met drinken is het beste medicijn tegen de vicieuze cirkel waar je in kan zitten als je steeds maar terug blijft komen op een relatie die het eigenlijk niet voor jou is.

Anjo blijf op jezelf vertrouwen, ik vind het mooi hoe jij voelt dat constructief bezig zijn jou meer gaat brengen dan langdurige opname, het is allebei toch een vorm van verwerkingstherapie, er is niet 1 waarheid of 1 juist ding om te doen, maar niet naar jezelf luisteren is volgens mij altijd de minst goede keuze en je klinkt super positief :light: dus gewoon gaaaaaaan voor die baan :) wij gaan duimen voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo! :o

BB, Woman vergat er natuurlijk nog even bij te vertellen dat er van die 2500 grofweg:

* 1000 een jongere vrouw zoeken om hun egootjes mee voort te planten
* 1000 snor-ende baarddragende personen zijn waar je 'u' en 'meneer' tegen wil zeggen
* en de overige 500 raakt nooit echt goed gescheiden van hun ex...

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kwoot, kan handig zijn om uit een lang verhaal soms een saillant detail te pikken, en op in te haken. Ook dan kan ik zonder!!
Er worden hele verhalen gekwoot, met één toegevoegt zinnetje!
Maakt de boel onoverzichtelijk, bovendien kunnen we lezen!
Dus hoeft niet alles opnieuw opgedist te worden.

Groet.

Kaia 16+1 niet te geloven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoten: ik heb dus NIET gezegd dat ik vind dat het niet mag, ofzo. Maar misschien kwam het verkeerd over. Mijn vraag was eigenlijk: waarom zou je het doen? Een heel bericht kwoten terwijl je eigenlijk maar op 1 regel wil reageren. Voor mijn gevoel is dat zoiets als een postbus vol spam: dat wéét ik allemaal al.
En die kwoot-knop zit er omdat je bijvoorbeeld EEN (1) regel van iemand wil aanhalen, dacht ik. :)
Maar Tapas heeft gelijk: scrollen. En het is ook geen big deal, gewoon iets wat ik me afvroeg.
Dus scrollen maar.....

Verder heb ik zo'n leuk kadootje gekocht voor iemand, dat ik nogmaals terug ben gegaan om het voor mezelf ook te kopen.
Zo fiets je nog eens wat meer, denk je niet aan drank en word je fit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...