Spring naar bijdragen

donderdag 26 maart.


Vie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Pippi, ook al zo'n vroegerd.
Ik dacht in ongeveer dezelfde lijn als jij vanmorgen: dit moet een kans van slagen hebben.
Vandaag ga ik:
A: minstens 1 gewoonte doorbreken, welke weet ik nog niet, maar gewoon iets anders dan anders doen;
B: een kadootje kopen voor iemand die laatst iets heel aardigs voor mij deed en ik weet al wat het wordt;
C: gewoon meemaken wat er allemaal weer gebeurt.

En verder wens ik iedereen weer een heel goede dag toe waarin je kan zijn wat je bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Pippi, Vie ik doe ook mee
Want de zon schijnt!
Dan kan het ook niet anders
Koffie, en dan spring ik op de fiets

Het blijkt een spannende dag
Dochter staat zonder morren
onder de douche
Het betreft voor de schoolfoto
De laatste
Die komt in de galerij te hangen!

:D

Zoon zegt stoer; Ik vind het maar niks
en loopt met verwilderd haar, uitdagend rond
Hahahaha!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik overweeg serieus te stoppen
Ik krijg me toch een flodderiaanse
bijna erin blijvende, naar ademhappende,
kokhalzende, vieze hoest ende rochel aanval...

Om daarna gewoon door te gaan
Hoe gek kun je zijn?

5 mei, bevrijdingsdag! Dan drink ik anderhalf jaar niet meer.
Is dat allang klaar. Flauwejeweetwel allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: via pb wil ik je wel verder loodsen hoor als je van de peuken af wil.

Pippi: je klinkt beter deze ochtend, maar ik krijg niet goed hoogte van je de laatste tijd.
Het gaat niet goed met je. Een ding valt me extra op deze ochtend, namelijk dat je schrijft dat je nu geen kater hebt. Ik herinner me dat jij nooit last van katers hebt. En dan vraag ik me ook af of je veel aan het drinken bent geweest de laatste tijd. Het gaat mij allemaal niks aan, maar ik zou wel willen weten hoe we je dan kunnen helpen. Zo laat jij je ook niet helpen hier Pippi, en dat is jammer, gemiste kansen.
Je schrijft al zo lang hier. Ik maak me gewoon zorgen om je al een hele tijd.
Dus dit is uit pure bezorgdheid en medeleven !!!!!!! :heart:


Ik moet nu wel weg, maar later op de dag ben ik er wel weer.
En ik laat die eerste staan vandaag. Gister was een lastig dagje.
Ik voelde me niet goed en had weer het 'oude ' idee dat drank me wel beter zou laten voelen.
Die ideeen zitten er toch ingebakken he, bij zo'n ouwe als ik. Nou doei allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik wil nog lang van mijn tempel genieten
Ze moet op zijn minst nog 40 jaar mee
Ik zal er eens bewuster mee omgaan de komende tijd

Gedachten omdraaien, laat je niet in de luren leggen
Je bent geen alcoholist meer! Even wennen soms
Maar de gewoonte is doorbroken... Klaar!!!!
Mens! Je bent vrij!

Werkze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen,

Tjessis half 8 's morgens en ik heb het nu al lastig. Ik voel me leeg. Ik weet wel hoe het komt, er liggen 5 lege dagen zonder enige planning op me te wachten. Kortom ik zal enige aktie moeten ondernemen om ze in te vullen. Sociale contacten aan halen, brr eng, want ik heb zo veel mensen laten zitten door dronkenschap en katers

Gelukkig strakkies een afspraak met mijn hulpverleenster van de verslavings zorg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is al een goed begin Pino
Probeer deze 5 dagen eens positief
te benutten... Rust goed uit, wees lief voor jezelf.
Hou zoveel mogelijk ritme en regelmaat aan..
Besteed tijd aan je eten, aan je gedachten en
aan je lichaam. Probeer het van de andere kant te bekijken.
Naar buiten, wandelen in de natuur... Go for it!

Sandra je klinkt sterk!
Sportze en studeerze!
Leuk joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx Marjo.
Ja dat doe ik al regelmaat en zo en goed voor mezelf zorgen en eigenlijk gaat dat heel goed. Het is nu geloof ik meer de angst voor dat het wellicht moeilijk wordt deze 5 dagen. Ga het maar even per dag bekijken. Zou zonde zijn van de 18 dagen droog als ik me weer liet verleiden door die rot drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
gisteren weer een moilijke dag gehad. Met veel ruzie...Omdat ik er niet meer tegen kon heb ik in de middag 2 slaappillen genomen om me uit deze situatie te ontrekken. En ik vond dit een beter idee als te drinken.Ben vanmorgen opgestaan en heb mijn vriendin een koffie aangeboden. En er was onmiddelijk weer ruzie. Ze zegt dat ik op het forum berichte achterlaat en dat ik niet met haar wilpraten. Maar dat is niet so, heb vanmorgen aan haar gevraagd wat er met haar is maar echt praten ging niet. En nu heb ik besloten om niet meer op het forum te komen omdat zij alles leest wat ich srijf. En verfolgens gebruikt ze het tegen mij. Ze maakt alles belachelijk wat ik zeg en zegt bevoorbeeld straks heb je weer spanningen en dan ga je weer slapen en laat je mij het werk alleen doen. En ook dat doet me echt pijn. Want ik heb hier net zo hard gewerkt als zij.
Maar wat me ook duidelijk is geworden dat de problemen die ik heb op dit moment zo veelvuldig zijn dat het de "raam van het forum zou sprengen". Ik bedoel ermee te zeggen dat ik jullie niet lastig wil vallen en dat ik zelf moet zien hoe ik alles regelen kann. Alles wat jullie tot nu toe aan me hebben geschreven is een grote hulp voor mij. Daavoor wi ik me echt bij jullie bedanken. Ik zou ook verder het forum blijven volgen door regelmatig te lezen maar ik heb tegenover mijn vriendin niet meer het vertrouwen dat alles wat ik schrijf eventueel een opening zou kunnen zijn voor een gesprek tussen ons. Ik heb besloten om mijn weg te vervolgen en niet te gaan drinken. Maar ik heb geen bescherming wat de ruzies betrefft. En ik will ook niet meer dat mijn vriendin me kan lezen. Ik ga zo aan het werk dan hoef ik in ieder geval daar geen ruzie meer over te krijgen.
Groetjes Papillon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Papillon, het forum hoort een veilige plek voor je te zijn
Ik vind het heel erg voor je, dat dit blijkbaar niet mogelijk meer is.
Hoop dat je een opening vind om alsnog met je partner te praten.
Haal steun uit wat hier geschreven wordt en zoek alsjeblieft verdere hulp!
Heel veel sterkte toegewenst! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pino, ga leuke dingen doen de aankomende tijd, meld je regelmatig hier dat heeft mij ook geholpen, maak van die 18 dagen:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
zéker 23 dagen je kunt het en je wilt het, iedere dag de eerste niet nemen hoor. Hou vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen
een nieuwe dag een nieuw geluid,laten we daar maar in geloven
ben eigenlijk wat ontstemd,mag met zo een rode pukkelige rug niet zwemmen
kan er slecht tegen dat mijn ritme verstoord word
kan ook niet naar het koffie drinken achteraf
veel van de lotgenoten[copd/astma]hebben weinig weerstand en ik zit nog in de besmettelijke periode
mijn hele donderdag verstoord
duik de boekenkast maar in om mezelf te verwennen met een boek ter afleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee AR, da's ook toevallig. Ik drink vandaag ook niet.

Papillon, een allernaarst verhaal wat jij vertelt. Ik hoop dat je er uit komt. Er is in mijn omgeving niemand die meeleest en als ze het wel zouden doen en het tegen me gebruiken zou ik toch grote vraagtekens zetten bij het vertrouwen in de relatie. Ik hoop dat je er goed uit komt.

De eerste gewoonte die ik vandaag heb doorbroken is, dat ik mijn echtgenoot ontbijt op bed heb gebracht, wat ik anders nooit doe. Hij vond het heel gek, maar ook wel leuk geloof ik. Krantje erbij, sportpagina opengeslagen, haha, beetje geisha spelen.

Verder ga ik mijn ogen vandaag openhouden voor nog meer dingen om anders dan anders te doen.

Pino ik snap precies wat je bedoelt met die lege dagen. Soms moet je gewoon je eigen agenda vullen, ik hoop dat het je lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag mensen, alles gaat naar omstandigheden redelijk en ik drink niet. Ik heb mezelf een redelijke structuur opgelegd en dat zorgt voor een wat gematigder stemming en er komt meer uit mijn handen. Ik ervaar af en toe dat clean zijn winst oplevert. Ik vind mezelf wat zachter en ik begin me eindelijk, na ruim 2 maanden, iets minder moe te voelen. Ik heb nachtdienst gehad en ga uitrusten zo.

Papillon, wat verdrietig dat je vriendin jouw manier om het forum positief te gebruiken zo misbruikt. Ik denk dat het een gezonde move is tov jezelf om haar kenbaar te maken dat je het daar niet mee eens bent. Ook al blijf je bij je besluit om niet meer op het forum te schrijven -wat gezien hetgeen je er aan hebt erg jammer zou zijn-, dan nog denk ik dat het goed is om door assertief te zijn wat macht terug te halen in deze situatie. Want je laat je nu wel erg veel ontnemen voor de lieve vrede. Dan is het alleen háár vrede waar het om draait en waar je besluit op gebaseerd is & jouw vrede is net zo belangrijk en jouw verantwoording in de eerste plaats.

Misschien mist ze jou als alcoholist wel, toen was de 'partner' waar je mee 'vreemging' een bekende voor haar: alcohol. Nu ben je op een andere manier contact aan het maken over gevoelens, gedachten etc, ipv te gaan drinken. Ze kent maw 'je nieuwe partner' niet, dus mogelijk voelt ze zich bedreigd. Het zal zowel haar als jou tijd kosten om aan deze spreekwoordelijke nieuwe partner te wennen, dat ben jij ZELF namelijk! Het forum functioneert slechts als een klankbord en ondersteuning voor 'the new you'. Stoppen met gebruik zet relaties vaak op z'n kop hoor. Maar laat je niet óp je kop zitten, zou ik je willen zeggen.

Lastig voor je, dit.

Een fijne dag allemaal!

liefs van Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Papillon,

Ik ben hier nieuw op het forum maar kan uit jouw bericht opmaken dat je hier al langer komt en al veel steun van de mensen hier hebt gehad.
Ik vind het jammer dat je die vreugde kennelijk niet met je vriendin kunt delen en dat zij zich,lijkt het wel, bedreigd voelt door de steun die je krijgt.
Ik hoop dat je blijft komen en mee blijft doen met de discussies.

Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 vraag zomaar in het algemeen. Als je op iemand antwoordt, waarom is het dan nodig om dat hele verhaal te quoten? Je kan toch ook zeggen: dit is bedoeld voor die-en-die en ik antwoord op de opmerking....
Ik vind het persoonlijk nogal vervelend, als ik een verhaal van iemand heb gelezen, om dat dan nog een keer in een quote te krijgen. We zijn toch niet helemaal van de vergetelheid geraakt, ook al zijn we alcoholisten? Ik weet echt nog wel wat iemand om negen uur gisteravond schreef.
En degene voor wie het bedoeld is, weet dat ook heus nog wel, mag ik aannemen.

En verder gaat het hier goed.
Welkom Judith, ik hoop dat jij ook veel goeds van het forum ondervindt.
En Jip ook een welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen
Vie, gewoon lekker scrollen;)
Joyhope, ik had ook al dat idee over de relatie van papillon
Als een partner niet meer drinkt verandert er meer...
De machteloze alcoholist verdwijnt en gaat voor zichzelf opkomen
Dat kan voor de partner nogal shocking zijn want de machtsverhoudingen in de relatie gaan verschuiven.
Papillon, succes de komende tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...