Spring naar bijdragen

1 april 2009


dhen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag,

Goh, wat een drukte hier ondanks het mooie weer.
Ik heb net als Marion ook een soort wonderlijke ervaring gehad,
maar dan bij de Brijder.
Verleden jaar heb ik mij daar aangemeld omdat ik toch regelmatig
weer dronk.
Niet wekelijks, soms kwam er na een paar maanden niets een enorme
drang om het weer eens te proberen.
Op de vraag wat ik dan dronk, antwoordde ik dat ik er dan toch wel
een fles port doorheen kon jagen.
Mevrouw, u moet zich niet zoveel zorgen maken, waarschijnlijk heeft uw
geest zo nu en dan behoefte aan wat rust.
En wat is nu een fles port eens in de zoveel maanden?
Mevrouw, ik heb jaren niet gedronken en ben zo vreslijk bang dat het mij
weer fataal gaat worden.
Ach, wat is nu een fles port?
En houd er rekening mee u zit ook in een fase van uw leven welke
de overgang wordt genoemd.
Ik heb het zo gelaten en ben er nooit meer naar toe gegaan.
Als ik nu lees wat Marion wordt geadviseerd word ik nog boos.
Wat een nonsens, net zoals het hele afbouwen.

Zo, net weer naar de revalidatie geweest, pwoeiwie!!!!!
Alle trainingen met 5 minuten verlengd.
Aaaaauuuwww.
Maar wel een goed gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
jij gaat ook maar stillekes voort!
Geweldig!
:present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present::present::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jeetje,
dat krijg je dan weer als je niet eerst het hele draadje leest.
Zal even teruglezen, maar goed het neemt niet weg dat ik
wel een wonderlijke ervaring heb meegemaakt.

Soothe,
Ga toch eens naar buiten of aan de schoonmaak,
straks ben je weer aan het piepen dat je achterstand hebt.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook mijn vaders verjaardag vandaag, Darjeeling... Hij zou 67 geworden zijn....
Hij is vorig jaar 4 februari om het leven gebracht.

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

:D
:D
:D



Goedemorgen allemaal,




Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Het wordt een stralende dag vandaag met veel zon
:rose:



Ik denk stiekem een kadootje van mijn moeder: zij zou vandaag 88 jaar zijn geworden zij is helaas vorig jaar op 15 april overleden. Het was vorig jaar nat, koud, grijs en kil begin april en zij was toen net opgenomen in het ziekenhuis. Pas op 19 april, toen zij begraven werd, scheen het zonnetje en begon het voorjaar, liepen de bomen uit, staken de knoppen ineens boven de grond!
:heart:
:heart:
:heart:



Vandaag een gedenkwaardige dag voor mij dus. En ook omdat ik nu 3 maanden alcohol vrij ben, ik hoop dat er nog vele dagen zullen volgen. Ik was vorig jaar ook redelijk droog en heb deze periode heel bewust beleefd gelukkig maar toen was het wel de periode dat ik af en toe een glas nam. Dat was een verkeerde keuze. Nu ga ik voor het hele jaar droog. Een ambitieus streven maar ik teken ervoor!




Een
:heart:
voor jullie allen! Maak er wat van vandaag en begin de dag met een




:D



Darjeeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, ik denk dat mensen die niet aan den lijve weten wat alcoholverslaving is, het gewoon niet snappen, al zou je van een hulpverlener wel wat anders verwachten.
Jaaaaren geleden was ik eens in therapie en ik vertelde, dat ik een paar flessen zwaar bier had gedronken om mijn gevoelens te kunnen uiten. (Toen dacht ik nog dat het zo werkte.) Ik maakte me er wel zorgen over, omdat ik toen net in het begin zat van te veel drinken.
Het antwoord was: maar dat is juist heel goed, dat je dat doet! Als je je op die manier kan uiten.....
Ook mensen die er voor geleerd hebben kunnen behoorlijke flaters slaan.
Al vind ik trouwens wel dat ze van de Tactivetherapie wat meer van wanten weten.

Daarom mede, vind ik dit forum zo nuttig. Wij zijn ervaringsdeskundigen, niemand weet zo goed als wij wat drank doet als je er niet mee om kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

sterkte vandaag!!
Ik herinner mij de 1e paar jaar na het overlijden van mijn moeder,
ook zij was veel te jong om te sterven, 65 jaar.
Als klein gezin kwamen wij altijd op 11 mei (verjaardag van mijn moeder) bij elkaar,
gingen dan naar het urnengraf van mijn moeder.
Daarna kwamen er ook nog wat goede vrienden naar het huis
van mijn Pa.
Wij aten dan allemaal daar, het was warm en waardevol.
De 1e paar jaren is het erg lastig, toch, de tijd heelt wonden.
Nu staat de urn van mijn moeder bij mijn zus op het terras,
in het begin was ik daar erg verdrietig over, ik was mijn plekje
om naartoe te gaan kwijt.
Ik ben voor de urn naar mijn zus zou gaan met mijn vriendin naar
Zorgvliet (begraafplaats) gegaan, ik heb vreselijk gehuild, toch was het goed.
Nu heb ik er vrede mee dat zij er niet meer is, het gemis blijft,
zeker als je bij je Pa komt.
Hij is dan toch alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doe ik ook, Diana, dat vind ik prettig als ondersteuning !

quote:


Originally posted by:
diane

Ow jee,... Ik laat heel vaak het forum gewoon open staan zodat ik bij kan lezen.


Maar betekend niet dat ik niet zou willen reageren op mensen.


Zoals ik al eerder schreef ik bennog nieuw dus kijk de kat uit de boom zeg maar.


Maar goed ook ik ga even andere dinigen doen , mijn meisje komt zo thuis van school.




wens iedereen veel sterkte die het nodig heeft,... en natuurlijk ook een heerlijke dag vol zonneschijn.


warme groet


Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het leven gebracht Woman? Wat verschrikkelijk erg!
Dat moet een heftige dag voor je zijn.
Ik hoop dat de levenslust die je hier vaak ten toon spreidt, van hem hebt, dan leeft hij toch nog voort.

De sterfdagen van mijn ouders weet ik niet meer. Ja wel dat ze allebei in de maand mei zijn overleden. Elk jaar geef ik nog een knipoog naar boven of waar ze ook zitten, op hun verjaardagen, maar dat doe ik tussendoor ook wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je helemaal goed, Vie. Ik lijk heel erg op mn vader.
Albertina, zijn urn heb ik hier in huis staan (zijn huis, heb ik kunnen kopen), dus daar ben ik echt heel blij mee.

quote:


Originally posted by:
Vie

Om het leven gebracht Woman? Wat verschrikkelijk erg!


Dat moet een heftige dag voor je zijn.


Ik hoop dat de levenslust die je hier vaak ten toon spreidt, van hem hebt, dan leeft hij toch nog voort.




De sterfdagen van mijn ouders weet ik niet meer. Ja wel dat ze allebei in de maand mei zijn overleden. Elk jaar geef ik nog een knipoog naar boven of waar ze ook zitten, op hun verjaardagen, maar dat doe ik tussendoor ook wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja nu weet ik het weer Woman, van dat huis. Geer heeft je toen nog geholpen om het kamer voor kamer uit te ruimen, tenminste zoiets herinner ik me.
Fijn dat je de urn van je vader nog hebt. Ik heb alleen het steentje bewaard dat er bovenop lag, de rest hebben we uitgestrooid op een plek waar ze (mijn moeder dus) heel graag kwam, in de duinen. Dat had ze ook van te voren aangegeven. Mijn vader wilde niets van zichzelf achterlaten, wat ik jammer vind.
En fijn dat je zoveel van je vader in jezelf herkent.
Zou hij plezier hebben gehad in je doggydance en je buikdansen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha grappig dat je dat vraagt...
Doggydance was denk ik niet zijn ding, dat zou hij denk ik belachelijk gevonden hebben. Hij was uberhaupt niet zo fan van alle hondencursussen.
Buikdansen wel, dat zou hij fantastidch hebben gevonden, maar ook wel weer op zo'n koppige manier dat dat vooral ook voor mannen zou moeten zijn..... (hij was gay).
Ben een beetje ongerust, ik voel een lichte neiging tot blaasontsteking opkomen. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Flink doorspoelen met water dus. Elk plasje twee glazen water. Dan spoelen de bacterien weg....
Please, ik hoop echt dat dit niet doorzet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Woman, ik heb een tip voor je, maar ik weet niet of je nog ergens naar een winkel kan of wil.
Koop een pakje baking soda. Los daar 1 volle theelepel van op in een glas water. Drink op, brrr, vies. En je bent helemaal van die dreigende blaasontsteking af. Het maakt namelijk dat je een goed "millieu" in je blaas krijgt. Ik heb het ook maar van een site, maar zelf geprobeerd en het werkte! Ik zal even kijken of ik die site nog voor je kan vinden.
Ja als je het al echt hebt helpt er alleen maar een antibioticakuur aan, maar dat is niet leuk. En een blaasontsteking is al helemaal akelig.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is een mooie plek om je reacties te onderzoeken.
Waarom word je boos op iemand, wat raakt je.
Waarom voel je je genegeerd.

Is het waar wat je denkt, weet je zeker dat het waar is. Hoe voel je je met die gedachten en hoe zou je je zonder voelen.
En dan: kun je er ook omkeringen in ontdekken die meer waar zijn.
Bv ik moet mezelf meer aandacht geven, ik moet er voor mezelf zijn. Ik hoef mijn gevoel van welbevinden niet van anderen te laten afhangen.
Ik hoef niet te reageren, ik mag reageren.
Er wordt wel op mij gereageerd.
Ik krijg wel ondersteuning.
Als mensen op dit moment niet reageren wil dat niet zeggen dat ze niets om mij geven.
Ook als erom wordt gevraagd hoef ik niet te reageren.

In mijn geval nu: ik mag hier nog wel komen, ook al ben ik geen helemaal-stopper.
Ik moet me om mijn eigen nuchterheid bekommeren, en niet om die van anderen.
Ik moet me om mijn eigen nuchterheid bekommeren, en dat niet aan anderen overlaten.
Ieder doet het op zijn eigen helemaal goede manier, ik op de mijne.
Mijn manier is goed, en die van een ander is nu het beste voor die ander.

Het maakt je gedachten en starheid los. En het leven wordt weer een avontuur. Leuk!
Uiteindelijk is elke gedachte iets tijdelijks. En nooit helemaal waar.
Dus is het ook niet nodig om erin te blijven hangen en je ellendig te voelen.
Dat is voor mij echt een openbaring. Oefening te over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, vind je het erg als ik me ook om de nuchterheid van een ander bekommer?
Anders wordt het ikke en de rest kan stikke!
Zo zie ik het, een beetje andere mening.
Als sociaal wezen voel ik me ook bij het lot van een ander betrokken.

Ik kan iemand er niet vanaf houden, maar wel een boodschap meegeven.

Groet. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Soothe,
Als jij je om de nuchterheid van een ander wilt bekommeren moet je dat doen!
Ik had het over mezelf. Ik kan ook alleen voor mezelf spreken.
Dat is geen oordeel. Ik ga er vanuit dat je het lief bedoelt. Gewoon jezelf blijven.

Kirky, ik weet het even niet meer. Bedoel je nu dat je gisteravond alcohol hebt gedronken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...