Spring naar bijdragen

1 april 2009


dhen

Aanbevolen berichten

Ai Soothe... jammer dat je niet jarig bent anders ging ik voor je zingen.
Ik heb nog niks gelezen zag alleen dat Ferry jarig was.
Hoe is het met je? Ik las ergens dat je uitslagen van het hart heel goed waren.
Ik heb nog lopen zoeken waar je dat geschreven had, maar kon het niet terug vinden.
Vind het zo'n geweldig nieuws. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferry, van harte met je verjaardag! Maak er een mooie dag van en hopelijk komt de zon voor je door (het is hier dikke mist..)

Darjeerling, 3 maanden is een hele prestatie waar je terecht trots op mag zijn! Ik hoop, dat je toch terugkomt op dit forum, dan zie je wel degelijk complimenten aan jou gericht.

Rudy, ik lees van de andere forummers, dat je een moeilijke tijd tegemoetgaat. Ik wens je veel sterkte.

Vie, hoe was je verjaardag gisteren? Je was zo nerveus.

Enne, ik heb ook wel het idee, dat niet op mijn postings wordt gereageerd, maar ik hou het er maar op dat ik zowieso niet altijd hier schrijf en niet weet wat er allemaal speelt en dat men wel meer aan het hoofd heeft dan overal antwoord op te geven.

Ik gooi er een kop koffie tegenaan intussen. Slecht geslapen en verkeerd op het kussen gelegen of zo, want ik heb een stijve nek. Vandaag een druk programma (oa therapie, zwemles enz), dus ik moet straks toch echt wat fitter voelen dan nu. Gelukkig wel weer een nuchtere dag erbij geplakt, dat wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent deze stresskip vergeten ;). Geintje!

Ik ben hier druk bezig met te veel dingen tegelijk, omdat ik alles af wil hebben omdat ik er vanaf vanmiddag de rest van de dag niet meer ben en er dus niet aan toe kom. Maar heb nu een pauze voor mezelf ingelast; pas op de plaats, Orleando.
Altijd het idee dat ik werd opgejaagd en dat is ook zo. Ben er inmiddels met mijn nuchtere kop achter gekomen dat ik me laat opjagen...door mijzelf. Ik maak mezelf gek, dat alles af moet zijn. Niet meer doen dus. Ben er toch de rest van de dag niet? Nou, dan de belangrijkste dingen dan maar en morgen is er weer een dag en dan volgt de rest vanzelf. Ben ook maar een mens en niet perfect...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen. Gisterenavond was ik een beetje boos!
Niet op Marion, maar op de hulpverlening.
Ik ben er nog niet klaar mee!!

Blijf maar drinken, dat is in jouw geval beter. heb je het ooit zo zout gegeten.
We zijn het er allen over eens dat de eerste uit de weg moet.
Geen instantie heeft ooit tegen mij gezegd, blijf maar drinken.
We zitten elkaar te helpen om de verwoesting van de alcohol te keren,
en dan dat.

Het zou goed zijn als Annazorg een beetje meeleest,
wat een totale ontreddering alcohol teweeg kan brengen!!

Met Wingchun had ik een klein meningsverschilletje over de afbouw,
in ieder geval kan je daar nog van zeggen, dat het doel stoppen is!

Maar dit!! We zitten elkaar te motiveren, komen ze met zoiets.

Beste mensen trap nooit in deze megavalkuil,
een drinker heeft één optie en dat is kappen!

Drank maakt depressief, de problemen worden uitvergroot,
en als men doorgaat is de ravage compleet!!

Dit moest ik even delen. Wat een malloten!!


@ Echt waar Pippi, straks ben ik as fresh as a daisy!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: had ik heel hard gewerkt, van alles meegemaakt en ik las dat ook over die Anna zorg.
Is dat waar, niet waar?? klopt dat verhaal. Ik kon het niet geloven gewoon.
En ook IK zat me daar over op te winden dat ik het expres maar liet rusten.
Hoe stom kan hulpverlening zijn. Maar is dat een bepaalde persoon , een 'groentje'??

Je komt zoveel snuiters tegen waarvan je denkt ' die hoort hier helemaal niet thuis'...
Dus maar weer naast je neer leggen.
Marion moet uiteindelijk zelf de keuze maken.
Als een arts mij een of ander verkeerd pilletje voorschrijft ga ik het ook niet slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

Goh, vond het best een prestatie van mezelf en verheugde me al op wat complimentjes NOT dus, ik denk dat ik me maar helemaal afzijdig ga houden van dit forum. Ik heb helaas door mijn drukke werkzaamheden nauwelijks tijd om te schrijven, kan ook niet schrijven en lezen op mijn werk maar doe heel erg mijn best om op de hoogte te blijven van jullie perikelen, worstelingen. Maar ik word hier door een aantal personen echt gewoon genegeerd! Waarom, heb ik iets gedaan? Ik weet het namelijk niet. Behalve dan dat ik te weinig tijd heb om te schrijven want dat zou ik zelf soms wel wat meer willen, geen one-liners of dagelijkse prietpraat omdat dat teveel tijd kost maar ja. Voel me toch niet echt welkom hier.




Darjeeling: Proficiat met je drie maanden.

Tegelijkertijd lees ik hier dat je nog veel moet leren in het leven om droog te blijven.
Natuurlijk is het knap, maar er is en blijft werk aan de winkel.
Stoppen met een verslaving =
werken aan een ander leven.

Anders denken.
Je verwachtingen weer herzien.

En zoals je ziet, leven we ook met jou mee.
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en we doen allemaal ons best.



:heart: :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! In gedachten geniet ik hier mee van een kopje koffie. Maak er maar een mooie dag van, met het weer moet het in ieder geval al lukken! :present:

Darjeeling, klasse, drie maanden droog. Ik weet nog dat ik na drie maanden het ergste gehad had. Toen werd het 'gewoon' dat ik niet voor ieder wissewasje een glas hoefde te nemen. Ga zo door! :moon::):musicnote:

Frannie, je doet me een enorm genoegen met je 15 maanden! Amuseer je bij de Hema, en koop namens mij een héél mooi schrift. ;)

Lieve mensen, hier schijnt de zon al uitbundig. Heerlijk! En ik ben vrij vandaag, dus wat let je zullen jullie denken. Helaas zit mijn gezicht helemaal onder de afgrijselijke uitslag, met een geleerd woord dermatitis perioralis, en mag ik vanwege de antibioticazalf absoluut niet met mijn gezicht in de zon. Leuk hoor, heb ik dat? Terwijl ik al maanden smacht naar een beetje zon.
In ieder geval laat mijn hond weten dat hij toch werkelijk dringend even naar buiten moet, dus ik ga het er toch maar even op wagen.

Geniet van de dag! Ik hou het vandaag droog, wie doet er met mij mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja negeren of wat, moeilijk.... we moeten echt anders hier naar kijken.

Nu geef ik even aandacht aan ReneS.

:light:
ReneS: als je hier leest....
Hoe is het met je ? Ik heb het sterke vermoeden, niet goed n.l.
Heb je een ban ?
Wat het ook is, probeer ons toch weer te bereiken.
Er komt een dag dat je je laat helpen. Hoe dan ook.

:light:

Ik heb het mega druk en MOET van mezelf afsluiten.
Dus ik wil niemand negeren, maar wil iedereen laten weten dat ik alles lees, meeleef.
Maar dat ik onmogelijk op iedereen kan reageren.
Dus laat het je niet weerhouden om toch te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en An, ik wil jullie niet teleurstellen, maar een vriend van mij, die nog veel meer en langer dronk dan me lief is, heb ik uit wanhoop naar de kliniek gebracht. Naar mij luisterde hij niet meer, daarvoor was hij te ver weg. En wat zeiden ze daar doodleuk: ik moest hem maar weer meenemen en het alcoholgebruik afbouwen van die enorme hoeveelheid naar een paar blikken bier per dag (om de zoveel uur) en dan na een paar dagen steeds minder. Ik voelde me behoorlijk in de z**k genomen en ben weer naar huis geeden. Maar wel onderweg de auto aan de kant gezet en een potje lopen janken. Daar zat ik dan, als groentje (toen nog dan), met een dierbare man naast me die compleet naar de kl*ote was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ja vreselijk verhaal zeg, niet te geloven zeg.
Ik bedoel dat ik het verhaal wel geloof, maar dat de hulp er toch zo niet mee om moet gaan.
Wij weten hoe gevaarlijk dat is, die paar.... het blijft niet bij een paar....
Het gaat om leven en dood op een gegeven moment.
Orleando een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu, het laatste.

Jip, ik heb even nagekeken , want ik dacht dat we hier iets vreselijks over het hoofd hebben gezien.
Sandra schrijft gewoon wat ze gaat doen.
We reageren niet op alles.

Maar let eens op als iemand in nood zit en om hulp vraagt, dan staat iedereen direct klaar.
Ik weet dan niet waar ze allemaal vandaan komen....
Kijk dat is belangrijk.

Natuurlijk wil ik aan jou vragen 'hoe gaat het' , maar dat is geen doen.
We moeten leren voor onszelf op te komen.
Schrijf hoe het gaat.
Schrijf wat interessants, of stel een vraag en mensen reageren op je.
Ik vind het heel leuk dat je hier bent.
Maar voel je niet achtergesteld of zo.

Ook voor jou een :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje An, die staat in een mooi vaasje!

Nee, ik noemde dat toen al geen hulp en als ik eraan terugdenk...ik had ze gewoon een schop moeten verkopen. Proberen we hier iedereen te steunen waar het maar kan en dan krijgen sommigen dit belachelijke ädvies"..
Tja..en die vriend...dat laat zich wel raden...hij is er nog wel hoor, maar meer lijflijk aanwezig zeg maar...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, een verhaal naar mn hart. Verontschuldig je niet, dat lijkt mij nergens voor nodig.
Alcoholisten zijn gevoelige mensen. Het zijn echter ook mensen met lange tenen, korte lontjes en wat dies meer zij.
Het is niet 'normaal' gedrag dat je meteen dreigt te vertrekken als je even geen respons krijgt. Het zegt, m.i., wel veel over de fase waar deze alcoholist nog inzit. Vaak drinken ze nog, althans, dat is mn ervaring hier op het frum en ook bij de AA. Of zijn ze nog niet zolang gestopt.

En in dit geval schrijf ik 'we'. We voelen ons over het algemeen snel aangevallen, tekort gedaan, in de hoek gezet etc. Dit is oud gedrag wat vervangen dient te worden door nieuw gedrag. Zoiets is een heel proces en dat heeft tijd nodig. Veel tijd. Om dat proces door te gaan is het wel belangrijk dat je die eerste laat staan! En daarom houdt het ook niet op als je stopt met drinken.

Ik was, in mn begintijd, er van overtuigd dat als ik zou kunnen stoppen met drinken het klaar zou zijn. Mn moeilijkheden zouden als sneeuw voor de zon verdwijnen en we lived happily everafter. Zoiets. Niets was minder waar. Na mn eerste half jaar droogstaan wist ik dat er meer moest gebeuren, alleen stoppen ging me niet brengen wat ik zocht. Ik ben weer in therapie gegaan, naar de AA, heb na een half jaar een goede sponsor gevonden en bleef schrijven hier. Dit alles heeft me duidelijk gemaakt dat als ik wil blijven groeien ik het werk ervoor moet willen verzetten. Alleen met stoppen ben ik er niet.
En het is veel werk en soms heb ik geen zin. Ben ik lui en voel me liever ongelukkig en ga zitten mokken. Of stel alles uit waardoor ik me later wel rot ga voelen. Into action is steeds wat terugkomt, elke keer weer. Ik ben verantwoordelijk voor mijn leven. Ik heb niet alles in de hand maar wel de manier waarop ik ermee omga.

Dus nu, into action, ben al weer de hele ochtend aan het modderen. Stel de dingen uit waar ik tegenop zie:angry:

Oh ja Sandra, nog wat. Ik heb geleerd en leer dat, gelukkig, elke dag een beetje meer dat ik niet verantwoordelijk ben voor anderen. Ik probeer ook geen advies te geven. Ik kan alleen maar zeggen wat voor mij werkt. Ik probeer door het delen van mijn ervaring anderen te helpen. Hebben ze er iets aan dan is dat mooi. Verkiest men een andere weg; prima. Ik ben niet gestopt met drinken door en voor anderen. Pas toen ik er zelf aan toe was ging de knop om. Dus ik kan tegen anderen zeggen dat ze die borrel niet moeten nemen maar ja, jij en ik weten ook dat dat niet gaat helpen. Ik hoop echter wel dat door mijn schrijven anderen een mogelijke oplossing zien. Zo is het bij mij ook gegaan. Ik schreef hier en las dat mensen naar de AA gingen. Iedereen heeft daar verschillende ervaringen mee. Ik ben blij dat ik uiteindelijk toch gegaan ben en dat ik die hulp accepteer.
Samen met anderen zijn we zelfs een nieuwe groep gestart sinds vorige week. Geweldig. Dat had ik nou zelf ook niet kunnen bedenken twee jaar geleden. Ik leer elke dag een beetje en dat is goed.

Life's good.

Heb een fijne dag.

Fer, ouwe reus, fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jip
Sandra,



Het spijt me voor je maar ik zie dat niemand reageert op je bericht.

Ben het met je eens.

Vandaag een beetje narcistische dag voor iedereen? Dat kan.

Ik schreef ongeveer hetzelfde naar Darjeeling en zou het leuk vinden als zij daar op reageert.



Jip

BB schrijft:Geef het toch een beetje tijd mensen! soms zijn mensen al uitgelogd. Of staan ze ingelogd maar laten ze de hond uit, stofzuigen het huis of whatever. CHILL.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando

quote:


Ik ben hier druk bezig met te veel dingen tegelijk, omdat ik alles af wil hebben omdat ik er vanaf vanmiddag de rest van de dag niet meer ben en er dus niet aan toe kom. Maar heb nu een pauze voor mezelf ingelast; pas op de plaats, Orleando. Altijd het idee dat ik werd opgejaagd en dat is ook zo. Ben er inmiddels met mijn nuchtere kop achter gekomen dat ik me laat opjagen...door mijzelf. Ik maak mezelf gek, dat alles af moet zijn. Niet meer doen dus. Ben er toch de rest van de dag niet? Nou, dan de belangrijkste dingen dan maar en morgen is er weer een dag en dan volgt de rest vanzelf. Ben ook maar een mens en niet perfect..



Dat is het beste besluit wat je vandaag kunt maken, easy does it.
Je bent een kanjer.

Sandra ik ben het met je eens,
maar het is iets wat je hier wel leert,
dat je het echte leven en het schrijven hier
ten eerste voor jezelf moet doen.
En geen verwachtingen moet hebben van anderen,
dan is alles een bonus.
Fijn om te lezen trouwens dat je net zo vastberaden bezig bent als ik.
Is het omdat het lente wordt maar ik heb een grote rust in me dat ik niet wil drinken

Dar super 3 maanden!!
Fran al 15!!!! Ik hoop je weer te zien op de 16de??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe dat van Marion en haar antwoord van de Annazorg vind ik ook echt wel bar en boos.
Ik stel voor dat we er allemaal een boze brief heen sturen met onze ervaringen van depressie en door drinken.
Ik bedoel we zijn mondig genoeg toch. Als ze 30-50 brieven krijgen kunnen ze het niet negeren.

Marionneke hou vol en laat ook die laatste biertjes staan, het zal je echt beter doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, schrijf ik voor mezelf of voor anderen? Wil ik altijd reactie? Ben ik altijd teleurgetseld als ik geen reactie krijg?

Ik schrijf voor mezelf.
Ik hoef niet altijd reactie maar ja, vind het wel leuk.
En ja, als ik een serieus stuk heb geschreven en er wordt niet of weinig gereageerd dan vind ik dat soms wel sneu. Maar goed, wat zegt dat over mij? Schrijf ik dan alleen voor de herkenning en erkenning van anderen?

Ik ben er de laatste dagen weer es achtergekomen dat ik veel behoefte aan bevestiging heb dus ja, ik schrijf ook zeker voor de erkenning. Stiekum ben ik ook wel een beetje trots als ik veel reacties krijg. Oh BB, wat heb je dat goed geschreven. Ik zou willen zeggen dat ijdelheid me vreemd is maar dat is niet waar.
En ook dat is het AA programma, voor mij dan. Bezig zijn met mn karakterfouten en mn best doen daar aan te werken.
Als er geen reactie komt is dat mijn probleem als ik daar last van heb. Mag ik van anderen verwachten dat ze reageren? Ik weet het ook niet allemaal precies. Wat ik wel weet is dat ik blij ben dat ik mezelf de kans heb gegeven deze dingen aan te gaan. Als ik was blijven drinken had deze ontwikkeling stil gelegen.

En wat ik ook weet is dat ik nog steeds aan het uitstellen ben:devil: Later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...