Spring naar bijdragen

zaterdag 18 april

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dat klopt, gisteren niet en vandaag ga ik ook niet drinken. Ben het zo zat!!
Maar hou het op wilskracht alleen niet lang vol. Heb al wel veel steun als ik op dit forum ben, maar sommige vrienden weten van mijn probleem en als ik dan uit eten ga of zo, neem ik spa etc. Als ik dan thuis ben, trek ik een fles wijn open. Dus echt stiekem aan het drinken ook!
En ik drink vaak als ik de dag erna vrij ben, maar dan is mijn hele vrije dag ook aan gort.
En als ik dan tril, neem ik gewoon een Temazepam. Ik ben constant bezig met drank, ook al drink ik niet iedere dag. Word er moe van.
Jij dus al meer dan 3 maanden gestopt?? Hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat nu heel goed,de tijd is voorbij gevlogen achteraf,de eerste dagen /weken was heel vreemd ik zag langzaam een ander persoon naar boven komen ,mijzelf!en die persoon vind ik veel en veel toffer als de persoon daarvoor ook al was ik dat ook zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve AR, toppertje van harte met je 3 maanden!!!!!! :musicnote::musicnote::musicnote:

Dat is grappig die vraag van gisteravond en vanmorgen of je jezelf wel of niet serieus neemt.
Ik ben er net over aan het lezen, al die ikken die in me zitten.
Vannacht droomde ik over een klein meisje dat ik ontvoerde en verstopte, niemand mocht haar zien.
Misschien wordt het tijd om het kleine meisje in mezelf de ruimte te geven!
Marjo, ik kom madeliefjes met je plukken!
Vie, ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar het past zo goed bij mijn overpeinzingen dat ik het oppak.

Trouwens, dronk ik misschien ook om die onderdrukte rollen aan bod te laten komen, alleen niet op zo'n leuke manier dan.
Goed om naar alternatieven te zoeken!

Nu moet ik eerst mijn luie zorgeloze ik aan bod laten komen, want ik heb vanmlorgen al gestudeerd, gewassen en gestreken.
Hop, de zon in!

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Poiy, ik vind het niet zo moeilijk meer om niet te drinken als ik iets heel spannends ga doen. Dat is nou juist het leuke van niet drinken, dan ben je echt jezelf en ga je weer je eigen dingen doen.
Het niet drinken op zich vind ik nog wel moeilijk. Het is wel iets heel bijzonders om de dingen weer zonder drank aan te durven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Errm, Poly, ik geloof een jaar of anderhalf. Eerst vond ik het maar saai, en toen begon het echt weer leuk te worden. Weet je wat ik dacht? Vroeger was het toch allemaal ook spannend toen je niet dronk? Je hebt niet je hele leven gedronken, en toen je nog vrij was van een verslaving, was het toch wel allemaal spannend?
Zo kan het weer zijn. En zo is het voor mij. Dat gevoel weer terug te vinden is voor mij een van de uitdagingen geweest om niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik had de goedkope kruidvatversie al gevonden ;) wat een duur spul zeg! nu maar eens kijken wat het doet.
Wat een ramp is dat toch om op zaterdagmiddag de stad in te gaan.. drukdrukdruk, terrasjes.

Poly, je kunt het gewoon proberen, ik ben na een paar maanden wel gewoon leuke dingen gaan doen en als ik het niet meer trok ging ik naar huis, nog steeds hoor, alleen houd ik het nu langer vol als er drank aan te pas komt en mijn 2e remedie is om te gaan observeren hoe mensen met drank omgaan, de zuiperds tussen de genieters proberen te herkennen, er een spelletje van te maken, en een gesprek aanknopen met iemand die lichtelijk bezopen is is prettiger als je nuchter bent. De eerste paar keer is het gewoon lastig, maar daarna went het ook om zonder drank leuke dingen te doen.

Flocko, probeer het vandaag droog te houden, morgen zie je wel weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog maar eens proberen.
Vorige bericht zomaar verdwenen.
Beetje onnozel.

Hallo lotgenoten.
Even de stand van zaken.
Het werk gaat gewoon door.
Linnengoed hangt fris gewassen buiten.
Koelkast dooi schoon en opgeruimd.
Boodschappen opgeruimd.
Mijn stemming is minder goed, wisselvallig.
Vrolijkheid wordt overschaduwd door melancholie.
Soms verdrietig soms bang over de afloop van de ingreep.
Nog niet eens de operatie zelf, maar hoe "schoon" mijn darm en lymphe klieren zijn
baart me zorgen.

Maar ik leef per dag zoals in de tijd ik stopte met drinken.
Rust vinden in het aanvaarden.
Niet naief bedoel ik, wel de komende periode bespreken met elkaar.

Dat ik niet meer drink, is in deze situatie goud waard.
Ik sta dicht bij mijn dierbaren.
De betrokkenheid is groot.
Mijn HM dicht bij.
In feite ben ik nooit alleen.
Hou de eer dus aan jezelf, neem Uw verantwoordelijkheid als je een probleem hebt met drinken, stop ermee.

Gisteren kreeg ik bericht van het ziekenhuis MMC te Veldhoven.
3Mei word ik opgenomen.
4Mei geopereerd.
Ik zal voor die tijd niet veel op het forum rond hangen.
Ben veel onderweg zoals dagen naar Holland.
Appartement zuiveren en familiebezoeken.
Maar ik houd jullie op de hoogte.

Inmiddels zijn wij in ondertrouw gegaan, stond zo op de rol, dus mocht de boot op een
later, gunstiger tijdstip voorbij komen, stappen wij alsnog in.

Wish me luck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wantrouwen, mopperen foeteren is zoiets als je
onttrekken aan de onderliggende emotie.
Vaak pijnlijke situaties van vroeger.
Blijkbaar Tapas gebeurt er veel met jou als je niet wordt begrepen.
In de steek gelaten voelen.
In hoeverre doet je dat herinneren aan vroeger.
Het onbegrip, niet gehoord voelen, in de steek gelaten?
Misschien goed daareens naar te kijken.
Dit herkennen zijn grote stappen voorwaarts.
Het verklaart over het algemeen uiten van wantrouwen naar de medemens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy; gefeliciteerd met het in ondertrouw gaan. Veel sterkte de komende tijd en ik heb veel respect voor je "rust in het aanvaarden". :present: :present:

Poly; loskoppelen, zoals je hier wel meer leest. Drank en emotie niet aan elkaar verbinden. De laatste dagen voel ik me prima en niet drinken gaat op dit moment gemakkelijk. Maar gisteravond laat kreeg ik in een keer woorden met m'n man. Na wat heen en weer gescheld dacht ik borrel; pff 1 uur snachts terwijl ik gewoon wilde gaan slapen. De automatische reactie bij de emotie boos zijn was borrel. Loskoppelen; in m'n hoofd: ho, stop met een borrel gaat die ruzie niet over. Diep ademhalen, rustig blijven en vragen waarom hebben we nu eigenlijk woorden? Na een half uurtje was het probleem duidelijk en konden we weer normaal met elkaar praten zonder dat er een borrel nodig was.

Drup; eerst verschillende diagnoses en nu min of meer ongevraagde hulpverlening op je dak? Die laatste diagnose was dat nu ziekte van Waldenstrom? Ik loop er wat op te googelen want veel snap ik er niet van.

Pip, ik zou idd straal vergeten wat je zei voordat je die ban kreeg, door wat drup zei, weet ik het weer. Eigenlijk was het heel goed nieuws toch? Waar je blij mee zou kunnen zijn? Alleen belachelijk dat er jaren lang een verkeerde diagnose aan werd gekoppeld. (Of bekijk ik het nou verkeerd?)

Dit dhendrootje gaat nog even in de zandbak (strand)spelen, voordat ik mezelf te serieus ga nemen.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy en mevr. Rudy, Gefeliciteerd met jullie ondertrouw.:present:
Wat zal dat geemotioneerd geweest zijn. Wat ik zo van jullie lees doen jullie het toch bewonderingswaardig. Zelfs de was wappert. Bij mij wapperde niets die eerste weken.
Ik kan mij helemaal voorstellen dat je je zo nu en dan melancholiek voelt. En ja, dag per dag, ik wilde het zelf niet zo noemen maar het klopt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Flocko en alle stoppers, inclusief mezelf ......

Hier staan de deuren open en het is heerlijk weer.
De gehaktballen liggen te sudderen etc.... gewoon, gewoon.... zo is het als je lang niet drinkt.
Gewoon, een gewoon leven.

Hoe te stoppen met drank, het begin maken....... daar is moed voor nodig.
De wilskracht hobbelt er achter aan.
Er is moed voor nodig om die eerste week door te komen.
Om de momenten van trek door te komen heb je een plan nodig.

'Wat doe ik als ik trek krijg? '
Want op het moment van trek weet je maar EEN ding: drinken.
Dus moet je het lijstje voor je hebben.

In bad gaan zitten.
Iemand gaan helpen.
Een vriend bellen.

Misschien moet je iets nieuws beginnen.
Toen ik stopte, de eerste zware, echte stop, ben ik een hondje gaan kopen.
Zo'n puppy vraagt zoveel aandacht.
Het werd mijn mascotte en herinnert me er nu nog aan dat ik NOOIT en echt NOOIT meer zover terug wil vallen als TOEN, OOIT.

Vooral is belangrijk bij heel moeilijke momenten: 'doe alles wat je wilt, als je maar niet drinkt'.
Ga vroeg naar bed, laat je huishouden liggen of ga juist wel poetsen, wat je maar wilt.
Eet de koektrommel leeg of ga een video huren.

Dan is het aller belangrijkste om per 24 uur te denken.
VANDAAG telt.... en morgenvroeg.
WAT als ik vandaag toch weer drink en hoe zal ik me morgenvroeg voelen.
WAT als ik vandaag NIET drink en hoe zal ik me morgenvroeg voelen.

De eerste dagen duren heeeeeeeeel lang, je hebt ineens zeeen van tijd lijkt het.
Maar dat is het begin, verder niet kijken als dat.

SUCCES !!!

En vooral: kom toch hier schrijven als je het moeilijk hebt.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee ik ben in tijden niet meer zo nerveus geweest, en ik weet niet wat ik aan zal trekken voor dit afspraakje. Stoer zijn of vrouwelijk, een broek of kousen, hakjes of andere schoenen.
Het klinkt vast raar, maar mijn echtgenoot die in hengelo is met zijn vrienden dit weekend, leeft heel erg met me mee. Hij vindt haar ook een erg leuke vrouw.
An ik ben het met je eens, maar ben nu wat te simpel om een echte bijdrage te leveren, gewoon te hyper! Nuchter blijven, dat is punt 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marjo,

Met een plekje geven, gaat het al iets beter, maar het spookt nog dagelijks door mijn hoofd. Alleen is het nu niet meer de hele dag, het wordt minder. Maar doet nog steeds wel erg veel pijn. Maar het is niet anders. En wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.

En jij gaat erg goed, ga zo door!!!!!!:heart:

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...