Spring naar bijdragen

zaterdag 18 april


Vie

Aanbevolen berichten

He, wat naar Tapas en krijg je dat gesprek ook met zijn supervisior? Je zou toch zeggen dat je na zo'n gesprek je jezelf wat moet voelen maar blijkbaar niet. Ik zou bijna gaan denken dat je net zo goed tegen een stoelpoot kunt praten, heb je ook niks aan.Rot voor je meis en ik zend je wat anti-jank-buitjes-zalf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

precies, ik was alleen maar bezig die psychiater uit te leggen wat bij welke aandoening kan horen.. een stoelpoot luistert tenminste nog! ;) je maakt me in ieder geval aan het lachen druppeltje, dank je wel!
Ik heb nogal een rare start gehad daar, kwam binnen voor ADHD medicatie maar ben nooit in het behandelteam aan bod gekomen, er is zelfs geen behandelplan en ik vraag me af of die supervisor sowieso enig idee heeft hoe of wat.
Waarschijnlijk door mijn vraag naar wat extra begeleiding zal ik nu wel in het behandelteam besproken gaan worden. Er is ook nooit een echt goede intake geweest maar daar was ik zelf bij natuurlijk!
Vooral nu we ook aan de slag gaan met mijn verdere medicatie en de afbouw daarvan lijkt het me erg wijs om dat goed aan te pakken en dan met iemand die er verstand van heeft.... Als ik iets niet wil is dat ik ga rommelen met medicatie

De ritalin werkt over het algemeen goed maar ik word er wel overmoedig van en ga iets te veel over mijn grenzen. Vorige week was een (te) drukke week dus daar heb ik nu ook de terugslag van.
Soms slaat de ritalin op mijn maag, voel ik me beroerd en misselijk en dat houd de hele dag aan, zo'n opgeblazen gevoel en daar word ik dan weer niet blij van, dus zometeen de stad in voor zantac want dat schijnt daar wel redelijk tegen te helpen.

maar genoeg gemopperd! de zon schijnt! en vandaag is het heel erg tijd om mijn huiskamer weer op te ruimen en schoon te maken!! en zo zijn er nog wat klusjes doe ik moet doen van mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De antidepressiva die ik slik kan savonds juist voor (in)slaapproblemen zorgen, vandaar opschuiven om te kijken of dat zo is... maar ik slik ook een veel te hoge dosis, ooit voorgeschreven voor angststoornissen en na 10 jaar nooit aangepast. Ik moet ze 1x daags nemen en heb ooit zelf besloten dat de avond het beste is omdat ik ze dan niet vergeet. Nu met die ritalin erbij voel ik me net een pillenfabriekje en dat vind ik niks.. of het een of het ander, en aangezien de ritalin beter werkt dan de antidepressiva ooit gewerkt heeft is de keuze snel gemaakt ;)

Druppeltje, AD werkt op je serotininespiegel, wanneer je het neemt zou niet uit moeten maken, als je het maar steeds na 24 uur inneemt, dan blijft het stabiel in je lichaam doorwerken.
Ritalin werkt totaal anders, je neemt het in, voelt dat het na ca een uur gaat werken en na 3 uur gaat het weer uitwerken en neem je de volgende dosis en zo doe je dat 3 a 4x per dag... lastig, want ik moet soms echt van te voren berekenen wanneer ik de eerste neem zodat ik niet ergens midden in zit en opeens mijn medicatie moet nemen.. gelukkig is er ook een langwerkende versie van ritalin, die geeft de werkzame stof gereguleerd af en werkt ca 12 uur. Hartstikke goed, zeker ook voor kinderen... alleen.. de verzekeringen vergoeden dat middel vaak niet dus kost het je dan ca 50 a 100 euro per maand.. mijne vergoedt dat dus niet en ik kan pas in december overstappen naar een andere verzekeraar.

Pip, overstappen naar een andere hulpverlener klinkt vaak makkelijker dan het is. In het verleden heb ik dat een keer eerder aan de hand gehad en dat was een ontzettend gedoe, eerst een gesprek waarom je niet met iemand verder wilt, daarna opnieuw aangemeld worden, weer 6 maanden wachten.. hopen dat het dan wel klikt, stempeltje van afgewezen hulpverlener krijgen dat je lastig bent en toch overal wegloopt, klacht indienen daar over, en uiteindelijk na een half jaar wle bij de goede hulpverlener terecht komen... Drama toen maar het was het wel waard! maar hopelijk gaat het in dit geval iets makkelijker! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip hij vroeg 250 fleuries voor de intake en als ik een PGB krijg wil hij daar 7% van voor de admin. Kweenie wie er harder uitvloog maar weet zeker dat hij dat was. Volgende week weer morfine-controle en dan meteen vragen wie er op mijn dak werd gezonden. Zo iemand is fijn als je zelf je onmondig bent of het niet meer snapt maar mijn bovenkamer werkt nog goed en bekkie ook. Trouwens vind het een behoorlijke uitbuiterij van zo'n situatie want meestal gaat het mensen aan die ouder of minder valide zijn dus vaak ook niet veel te makke.

Maar hoe gaat het met jou? Je zat behalve in de lappemand ook in een soort shock van wat je je leven lang dacht en het niet bleek te zijn. Kun je dat nu een plaatsje geven? Voel je al wat beter of is het nog eng?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip het lijkt wel geestelijk afkikken en dat verwonderd me niet na die nieuwe diagnose. Nee meis zolang mijn hesrens nog funktioneren laat ik me niet in de maling nemen hahaha.

Tapas ik heb een collega gebeld maar kreeg de voice. Ze lijkt in precies dezelfde situatie te zitten als jij alleen is ze een paar stappen verder lijkt me. Heeft ADHD en is drank/drugs verslaaft maar zit nu eindelijk eens op het juiste adres voor hulp. Zal vanavond nog eens bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag beste medestrijders,ik drink vandaag ook niet!Albertremmo;Hartstikke goed!Drie maanden niet gedronken!Wat zal dat fijn voelen,(vond ik wel de 14de)en nu verder,het bevalt mij zo goed,voel me veel beter;helderder,vitaler,positiever etc,en..ik hou nu geld over voor leuke dingen,boeide me eerder niet meer.Ik had maagklachten,was depressief en nog meer van die ellende.Ben blij dat ik het nu al zolang vol hou en ga voorlopig zeker zo door!Kan het iedereen aanraden,dus bij deze.Iedereen een fijne dag en heb je het moeilijk; kom op de site en maak het kenbaar,weet zeker dat er iemand is die je kan ondersteunen,maar...je moet het zelf willen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, dat vind ik lief van je, maar dat hoeft niet. Gelukkig zijn er ook goede forums met informatie over ADHD en ADD, daar krijg ik vrij snel antwoord op mijn vragen en kan ik veel informatie vandaan halen, dat is wel erg prettig
Pip, het lijkt me raar wel, al dat geklungel met die medicatie, gelukkig niet meer misselijk en weer bij stem en lekker je eigen tempo aanhouden! de geest heeft nou eenmaal wat meer tijd nodig dan het lichaam.. en meestal ligt dat tempo een stuk lager ;)

en nu ga ik wat doen hoor, ik zit verdorie alweer zowat 2 uur achter mijn computer pft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!
Allereerst felicitaties aan iedereen die niet drinkt!
Ik heb het de afgelopen tijd erg moeilijk gehad. Het is zo erg, ik wil wel maar het lukt me nog steeds niet. Had eerst een tijd niet gedronken, maar zat nu weer bijna op oude niveau.
Ik wil ZO GRAAG STOPPEN!!! Had afspraak bij huisarts, maar die heb, laf als ik ben, weer afgezegd. Uitstel, de hele tijd.
Er moet er nu maar eens van komen.

En ik voel me alleen maar meer een loser..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Zantac is vrij duur, je kunt ook maagtabletten van het Kruidvat proberen en anders een recept vragen aan je HA voor maagzuurremmers.
Mijn psychiater is vrij precies met mijn medicatie, maar een bepaald medicijn ietsjes verhogen of verlagen mag ik (na 15 jaar stabiel) zelf aanvoelen en beslissen. Maar nooit weglaten. Succes ermee. Gaat het met het afvallen nog zo goed joh?

Zo,
ik heb de boodschappen in huis.

Nu hebben mijn ándere buren besloten in de zon te gaan zitten (vóór het huis) onze voordeuren zitten naast elkaar, de bankjes ook bijna duzzzzzzz Houtje blijft binnen. Dan maar bleek en wallen onder mijn ogen (ach ja, de leeftijd en de morfine).

Dochter heeft heerlijk gespeeld, en lekker gescoord. Ik ga de fotoos ff van mijn mobiel halen, was mijn camera vergeten. Zit nu op haar partijtje. Een zgn. gierende banden-aktie. Gelukkig heeft de trainer daar begrip voor. Was al lang blij dat ze meedeej.

Boodschappen binnen drie kratten pffff Zoon moest helpen uitladen dus alles is in de kasten. Heerlijk. Nog een paar kleine dingen van de Lidl die ik straks moet halen. Geen punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb lekker gefietst en genoten van het voorjaar onderweg, dat is toch ook mooi?

Flocko, Ja, het wordt makkelijker, maar er is maar één begin mogelijk: de eerste laten STAAN !!!!!!! Dan kom je ook niet aan de tweede toe. Misschien per dag proberen, en anders per uur? En anders mijn keukenwekker-methode? Ik zal hem even voor je opsnorren.

Moment.

De keukenwekker-methode

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Flocko, dat uitstelgedrag kennen we allemaal. Toch is het fijner om niet te drinken, zodat je jezelf weer helemaal voor jezelf hebt. Zo heb ik dat ervaren tenminste. Het is even afzien, maar dan gebeuren er allerlei spannende dingen. Met een heel schone, eigen, heldere jij!

In het algemeen, ik heb met toestemming van mijn echtgenoot vanavond een heel spannend afspraakje met een ontzettend leuke dame en ben daar tamelijk opgewonden over. Raar hè? Dus ook zonder drank gebeuren er enorm spannende dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poly,
Was met goede moed begonnen met stoppen, maar heb dinsdag en donderdag alweer gedronken. En niet zo' n klein beetje ook, ga direct helemaal door..
En inderdaad, ik voelde me veel beter op de dagen dat ik niet dronk, maar het blijft toch moeilijk... De eerste laten staan!! Daarom wil ik ook Refusal, dan kan ik gewoon niet anders. Moet ik natuurlijk wel naar de huisarts gaan.
Ik heb zoveel bewondering voor jullie!
En ga nu even klikken op de Keukenwekkermethode..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poly,

Jij hebt ervaring met Refusal?
Ik denk dat dit voor mij echt goed is, vooral de eerste maanden, want het gaat echt om de eerste niet nemen.. En gekke is dat ik de eerste vaak niet eens lekker vind!
De keukenwekkermethode stuurde Houtje net op, zie hierboven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...