Spring naar bijdragen

zaterdag 18 april


Vie

Aanbevolen berichten

Hallo en goedemorgen.

Allereerst voor Marjo: het was zo kwaad niet bedoeld gisteren, gewoon een ergernis van mezelf. Ik vind het gewoon eleganter om voor jezelf uit te komen, dus als je "ik" bedoelt, dan ook "IK" zeggen, en niet over jezelf praten alsof je er niet bij bent. Maar maakt verder niet uit, elk vogeltje zingt.....

Verder ga ik vandaag iets heel anders doen dan ik van plan was. Maar wat er ook gebeurt: ik drink weer eens niet. Doen jullie mee vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Ik dacht eens na..
Neem jij jezelf serieus?
Het is de vraag voor vandaag!

Het big book, maar ook Covey zeggen
Don't take yourself so goddamn seriously!!

Het is mij ook altijd verweten toen ik dronk
En jaaah, wat nam ik mezelf serieus
En ik vond dat de hele wereld dat ook moest doen!

Hee Vie, ik zag het ook niet als een aanval hoor!
Ik drink al zolang niet meer, dat kan ik inmiddels wel weer
handelen!

Mooi weer! Dochter en ik gaan zo op de fiets
naar de stad. Klaas en zoon zijn al weg.
Vanmiddag de laatste stukjes kozijn afschuren.
Wat plamuren nog en hopelijk kan het eea dan in
de grondverf.
Dan: Een nachtje vakantie bij de geiten samen met zoon!

Maar, eerst koffie!
Heb een goede dag

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ferry!

Dat klinkt goed allemaal!
Ik doe ook mee. Liters koude limonade
dan weer wel...

Ferry, gaat het al wat een hanteerbaarder plekje
krijgen allemaal? Ik las laatst over een plotseling
afscheid nemen van een goede vriendin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:B):moon::musicnote::present::light::heart:

Albert!!! Dat is een goede reden om weer eens een slingertje in elkaar te prutsen!!!
Gefeliciteerd met 3 maanden alcoholvrij!!!! Ik vind het supertop van je!!!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen tezamen,
De zon schijnt hier alweer lekker , mooie dag om aan het klussen te gaan in huis.
Tja ut moet wel anders gebeurd er niets eh , lolzz.
Ik lees dat jij ook gaat genieten van het mooie weer Marjo,.. en gelijk heb je .
3 maanden alweer!!albert!
Heel goed Albert, en doorgaan.

Ik moet zo maar even de draad van gisteren lezen want ik was er niet.
warme groet Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag feestvarken AR, welgefeliciteerd!
Ferry ik ben een beetje jaloers op je, ouwe zeiler dat ik ben. Helaas geen boot meer.

Marjo, das een serieuze vraag :D of je jezelf serieus moet nemen, en zo ja, of niet, in hoeverre dan. Zelf loop ik de helft van de tijd met een kuil in mijn wang van het relativeren. Om jezelf kunnen lachen is wel een prettige eigenschap denk ik, maar wat ik voorop stel is respect hebben voor jezelf. Met alle gektes, dwaasheden, mooie en lelijke dingen die erbij horen. Ik merk steeds meer dat ik dat respect ook van anderen vraag. Dat wil zeggen, ik ga graag met mensen om die respect voor zichzelf hebben en ronduit voor zichzelf uitkomen.
Dat is denk ik wat ik bedoelde met niet over jezelf praten alsof je er niet bij bent. Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen, als je maar respect voor jezelf hebt.
Nogmaals, dat is gewoon een gevoel van mezelf en heeft verder niets met jou te maken, dus excuus toch maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Vie!
Respect voor jezelf!! Maar jezelf
niet altijd even serieus nemen!

Je hoeft geen excuses te maken.
Ik vond het wel een interessante vraag!
En ik dacht opeens dromelientje, dus schreef ik dromelientje...
Niets bijzonders eigenlijk. Zo zie je maar!

Veel plezier vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR: PROFICIAT: ik heb grote bewondering voor je. Voor het eerst van je leven drie maanden achter elkaar niet gedronken. Je kwam, zag en overwon. Ik bedoel, je bleef standvastig en ging gewoon door.
Volgens mij bevalt het je erg goed en ik hoop dat het door kan zetten.
Om je leven werkelijk een andere wending te geven heb je zeker een jaar nodig. Andere gewoontes aanleren, dingen die veranderd moeten worden. Maar je gaat goed , houden zo :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne dag Marjo!

Ondertussen heb ik een erg interessante mailwisseling met een collega van mijn zus.
Mijn alcoholverslaving heb ik altijd zoveel mogelijk geheim gehouden, toen ik nog dronk. Achteraf gezien was het helemaal niet zo geheim, want toen ik er mee naar buiten kwam, zeiden veel mensen: ach joh, dat dachten we toch allang, die trillende handen van je. Enfin, ik ben er pas openlijk mee naar buiten gekomen toen ik een paar weken was gestopt en me vrij zeker van mezelf voelde dat het deze keer zou lukken.
Enfin, die collega van mijn zus, ik noem haar even L., heeft een zus die alcoholverslaafd is, maar er nog niet voor uit wil komen. Zij liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar. haar twee dochters willen eigenlijk niet meer thuiskomen (4 en 5 jaar, kunnen jullie het je voorstellen? Ze gaan liever naar tante L.)
Het is een enorme spiegel voor me. Deels een opluchting dat die drank op zich geen topic meer is, deels nawerkende schaamte: tjeee, zo ben ik ook geweest, wat heb ik veel mensen pijn gedaan!
Herkennen jullie zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders

Albert.

Proficiat, topper!!!!!
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:
:light::present:B):moon::light::present:B):moon:

Verder gaat het hier redelijk, gister naar het ZH geweest,
de dosering is gehalveerd en ik heb iets gekregen tegen de
misselijkheid en de bulten.
Ik ga even booscahppen halen.
Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Drup, jij komt even binnen zeg!

En laten we de uitgelogde Water niet vergeten, die zo verschrikkelijk voorspelbaar is :moon:


Ik ben de kozijnen aan de binnenkant van de slaapkamer aan het verven met sjablonen die ik gisteren heb gemaakt.
A: dit stinkt erg naar terpentijn
B: de verf loopt uit.
C: ik geloof niet dat het wordt wat ik bedoelde.


:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gossie, wat was ik gisteren weer eens BLIJ met dit forum. Als de stoom uit je oren komt weet je soms niet waar je het moet zoeken.......en kun je hier van je af blazen. Gelukkig! En dan zijn er altijd fijne en lieve reakties. Nog meer gelukkig!

Dochter is naar de voetbal, ik ga zometeen kijken, en dan heeft ze een feestje. Ze gaan bodyboarden, zal wel ergens in een zwembad zijn.

Om 18 uur is ze weer thuis en dan komt mijn Ex de kids halen. Waaaaaauuuuuuuuwwwwwww, XXL weekend voor mammie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Houtje, een weekend vrij!
Ik zit vandaag helemaal niet lekker in mijn vel, dat gesprek gisteren bij de psychiater heeft er nogal ingehakt.. waarom? omdat ik het gevoel had dat hij er niks van begreep en ik het hem ook niet duidelijk kon maken en daarvan afhankelijk ben van 'hulp bij medicatie en verdere zaken' Hij was toevalligerwijs ook de verslavingsarts toen ik bij de Brijder liep 5 jaar geleden en toen had ik dat gevoel ook al, maar heb hem nu weer het voordeel van de twijfel gegeven..... inmiddels bijna afgestudeerd psychiater.

Ik ben gewoon boos, ik heb hem gisteren ook laten wroeten in oude beerputten, dus die liggen weer wat open en moeten weer langzaamaan dicht gaan. Het is al lastig om je kwetsbaar op te stellen en als iemand er dan voor je gevoel niks van begrijpt is dat vervelend.
Ik heb zijn baas/begeleider de eerste keer ook gesproken en zou graag met hem een gesprek willen want bij die man had ik het idee dat hij meteen wist waar het om ging.
Moet er trouwens ook rekening mee houden dat ik aan het rommelen ben met mijn Antidepressiva.. eerst verschuiven van de avond naar de ochtend en daarna af gaan bouwen.

dus vandaag gewoon een off day met wat jankbuitjes tussendoor, geeft niet, het moet er ook uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...