vfr750 Geplaatst 29 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2011 Zo, na een tijdje het forum gevolgd te hebben wil ik mij ook maar eens voorstellen.Henk, 46, woonachtig in de provincie Utrecht.Een jaar of 6 geleden heb ik de internetbehandeling gedaan. 3 maanden trouw de oefeningen gedaan en helemaal niet gedronken. Daarna weer rustig "gecontroleerd" teveel gedronken.Mijn hele leven al ( vanaf 17 jaar) ben ik een weekenddrinker geweest. Thuis dronk ik niet of nauwelijks maar in het cafe of elders deed ik goed mee. 10 tot 15 glazen bier op een avond.En dat 2 of 3 of 4 keer per week. Op mijn 38-ste heb ik, na een paar jaar zware werk stress een mooie burn out opgelopen. Stress met veel bier en sigaretten proberen te handelen gaat op een gegeven moment mis. Hele vervelende paniekstoornis gehad gedurende een jaar. Middels gezondheidspsycholoog is dat gelukkig verleden tijd. Wel had ik, door meerdere paniekaanvallen op de snelweg een hardnekkige snelwegfobie opgebouwd.Pas enkele jaren later via instituut IPZO nijmegen een behandeling ondergaan waardoor ik ook daarvan verlost ben. Tenzij ik weer eens een avond teveel heb gedronken. De paniekgevoelens op de snelweg komen dan in lichte mate terug.En mocht ik 2 of 3 avonden achter elkaar gedronken hebben dan ben ik "aan de beurt". Zoveel als vroeger drink ik niet meer , maar ook na een fles wijn (8 eenheden) trek ik het de volgende dag niet meer. Uiteraard de bloedonderzoeken etc. gehad en gelukkig was dat allemaal goed.Na de burnout ben ik ook thuis gaan drinken. Nooit meer dan een fles wijn op een avond maar dat wel 4 of 5 avonden per week. Wel altijd 2 alcoholloze dagen per week. Per saldo drink ik dus nog steeds teveel. En ik heb er nu veel meer last van dan vroeger. Ik heb dan ook veel moeite om mijn leven weer goed op de rails te krijgen.Afijn, na de diverse onderzoeken en behandelingen bij huisarts en psychoog , waaruit bleek dat ik verder geen ernstige fysieke of psychische issues heb blijft er dus maar een veroorzaker van mijn problematisch leven over en dat is de alcohol. Ik heb daarom op 1 juli 2011 besloten om helemaal te stoppen met drank. Mijn eerste alcoholvrije maand zit er alweer bijna op. Het gecontroleerd drinken beheers ik niet en zal ik ook wel nooit leren.Vooral het lezen van het Post Acute Alcohol Withdrawal stuk op deze site heeft mij de ogen geopend.Allemaal veel succes met het laten staan van fles,henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2011 Welkom hier weer dan henk,heftig lijkt me dat die paniekaanvallen,werden die ook door de drank versterkt/of veroorzaakt zelfs?Ik kan me voorstellen dat je conclusie nu, na bijna 30 drinkjaren,is niet meer te drinken. ik hoop dat het je de rust geeft om je levenweer op te pakken, met en zonder stress; het is echt beter te doen zonder drank. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 29 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2011 Hoi Henk,Ook een warm welkom hier van mij. Herkenbaarverhaal. Doe mee met de dagdraad en hoop jehier nog vaak tegen te komen. Gefeliciteerd alvast met een maand droog staan. Ik ben weerbezig om mijn eerste maand weer te kunnen afmelden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2011 Dag Henk,Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Welkom hier.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2011 Henk, welkom, goede conclusies heb te getrokken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vfr750 Geplaatst 6 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2011 Hoi Jane,Die paniekaanvallen worden zeer zeker getriggerd door veel alcohol. Als ervaringsdeskundige heb ik de afgelopen 10 jaar veel geexperimenteerd met wel en niet drinken en het antwoord is , in mijn geval ontluisterend: De booze veroorzaakt de paniek. Ik heb van alles geprobeerd, zoals therapie, accupuctuur, haptonoom etc. , maar de enige werkende remedie is niet of weinig drinken. Vorig jaar nog met de auto + een vriendin en 2 kinderen naar Zuid Frankrijk geweest. Bewust 2 weken voor vertrek niets meer gedronken. Ook dwars door Parijs gereden. Geen paniek gehad. Later weer na een avond doorzakken de volgende dag op de ring Amsterdam acute paniek gekregen.In het PAWS stuk, dat ik hier op de site gelezen heb vind ik antwoorden op veel van mijn vragen over mijn alcoholprobleem. Gezien mijn 30-jarige alcoholhistorie zou ik minimaal 6 maanden alcoholabstinentie nodig hebben om mijn alcoholzieke hersenen te laten genezen. En misschien wel langer. We zullen zien.Het is een feit dat nu na nog maar 6 weken droogstaan ik alweer een aantal "problemen" niet meer als probleem zie.Heerlijk is dat.Frisse groet,henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2011 Heel herkenbaar henk,ik zie je ingelogd; ben benieuwd hoe het nu gaat.6 maanden lijkt veel, maar ik heb zelfs gehoord dat je een heeljaar nodig hebt om het ook op celniveau uit je systeem te krijgen.En bij mij was het pas 1 1/2 jaar ook psychisch uit mijn systeem.Eigenlijk niet gek toch? Maar nu is het dan ook eindelijk oogsten hoor, op alle fronten.Ook de zoete trek is weg, het emo-eten nog niet altijd, maar ik merkdat er mildheid komt, ik hoef niet perfekt te zijn, mits ik er dan maar vangeniet. Maar matig drinken wil ik niet meer kunnen, dat heeft geen enkeletoegevoegde waarde meer en als ik mezelf wil verwennen doe ik dat welmet een extra saunadagje ofzo. Wat me steeds meer opvalt is hoe weinig ik eigenlijkl nodig heb als ik lekker in mijn vel steek, terwijl ik eerder juist een bodemlaoos vat was.Ik hoop dat jij die abstinentie vol kunt houden tot het punt waarop je echt een keuze hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 31 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2011 hoi henkje verhaal komt mij bekend voor.niet van mezelf maar van een familielid.en ergens weten we wel waar het van komt, je niet goed voelen en de angsten, maar je wil er niet aan.zolang je drinkt wil je niet weten dat al die ziektes van het drinken zijn, bang dat je dat moet missen.je zal merken dat je je veel beter gaat voelen naarmate je vordert zonder drank.je gaat je steeds beter voelen, ik in ieder geval wel.ik wens je veel succesen ik lees je wel weergroetenwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vfr750 Geplaatst 3 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2011 Zo medestrijders,even een korte update. Mijn tweede drankvrije maand zit er al weer op.Moeilijke momenten heb ik niet mee gemaakt. Ik leef wel mijn normale leven. Gewoon naar de tennisclub en een keer per week "op cafe" zoals de belgen zo mooi zeggen. Mijn vrienden zijn er nu ook aan gewend dat ik niet meer drink.Een paar vinden het niet drinken verstandig en een paar vinden het flauwekul. En, laat ik eerlijk zijn, ik denk ook wel eens een enkele keer: Wat maak ik mijzelf nu allemaal weer wijs. Als ik een alcoholist ben dan zijn er nog 3 miljoen Nederlanders die zich aan kunnen melden bij de internetbehandeling. Ze krijgen het druk bij Alcoholdebaas. Wat ik op zo'n moment doe is denken aan mijn alcoholhistorie. Ik kijk naar het verleden en vraag mijzelf dan of ik mijn oude leven terug wil.Het antwoord is dan een simpel neen. Wederom valt mij op hoe gemakkelijk niet drinken is vergeleken met matig drinken. Een prettige bijkomstigheid is dat mijn bierbuik nu echt begint te krimpen.Van 100kg naar 94kg in een week of 10. Een flesje wijn is toch goed voor 750 kcal die je helemaal niet nodig hebt. Het PAWS stuk op deze site lees ik een keer in de week. Het verhaal geeft mij zoveel duidelijkheid dat ik er positieve energie van krijg. Zo, allen een mooie dag gewenst, het zou vandaag 26 graden worden zowaar! henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 september 2011 Rapport Share Geplaatst 3 september 2011 Goeie morgen Henk, Ja nog even terug komen op die paniekaanvallen. Ook ik herken die hoor en niet al te weinig. Ik kreeg het vaak s'nachts en durfde dan niet meer te slapen. Ik had het gevoel dat ik de controle niet mocht verliezen. Raar want als je drinkt verlies je juist de controle. Ook de volgende dag had ik vaak die aanvallen. Angst voor dingen waar ik normaal gesproken niet bang voor was. Ik snapte er geen moer van want waar kwam die angst nu vandaan. Nu weet ik dat het te maken had met het drinken maar toen dacht ik, gauw drinken dan voel ik die angst niet. Je bent goed bezig joh, en ik hoop echt dat je gaat slagen met het adb. worden. Ik wens je veel succes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vfr750 Geplaatst 12 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2011 Amigos, Alweer 100 dagen zonder alcohol. De vorige keer dat ik 3 maanden niet gedronken heb was tijdens de internetbehandeling van een aantal jaren geleden. Ik voel mij nu goed en vind dat ik wel weer beschaafd wat kan gaan drinken. Op vrijdagavond in het cafe een stuk of 6 biertjes moet kunnen. Verjaardagfeestjes, bruiloften etc, ik ga gewoon weer rustig meedoen. Zo dacht ik er 6 jaar geleden over en zo denk ik er nu ook over. Na mijn vorige alcoholvrije periode duurde het 4 weken voordat ik weer op mijn oude niveau zat.(gemiddeld 50 glazen per week) De eerste avonden uit drink je beschaafd en voel je je uitstekend. Katers heb je even niet. Na een week of 3 zijn de katers terug omdat je weer in je oude ritme vervalt. En ben je opnieuw in de mallemolen gestapt. Wat ik geleerd heb uit het vele leeswerk hier op de site en elders is dat afkomen van een verslaving een zaak is van vallen en opstaan. Eigenlijk val ik niet zomaar toevallig in de alcoholvalkuil. Toen ik jong was en onwetend ben ik er wel ingevallen. Maar later in mijn leven wist ik ook heel goed wat er aan de hand was maar gooide ik die wetenschap gewoon overboord. Iedere keer maar weer. Terwijl ik wel degelijk een keuze heb! Mijn huidige problemen worden veroorzaakt door mijn drankverslaving en niet door mijn negatieve gereformeerde jeugd. Kennis is verantwoordelijkheid. Na 100 dagen zonder alcohol ben ik nu pas echt "aan de beurt"! Elke week lees ik het PAWS stuk op deze site door. Ik kan het een ieder aanraden. Amerikaans, praktisch en direct. Een en een is 2. Allen gegroet , henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2011 :present: Hartstikke goed Henk, dat is wel een bloemetje waar toch? En knap dat je de vinger op de zere plek hebt kunnen leggen ipv blijven hangen in negatieve ervaringen uit je verleden en daar de schuld aan geven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden