dhen Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Wat een combi maak ik er toch weer van. Werk en familie tegelijk, niet thuis slapen maar onderweg zijn, ongesteld worden, matig weer voor de tijd van het jaar etc. Maar ik ben onder alles nog steeds nuchter en daar ben ik trots op.Ik ontdek ook weer dingetjes; normaal in gezelschap uit eten moest ik altijd opletten op m'n trillende handen; nu trillen ze niet meer. Ik verwacht nog dat m'n handen gaan trillen bij het drinken van een kop koffie of bij een hap eten maar ze doen het niet meer.Ik overleef de frustraties van onwetende opmerkingen, gesprekken die nergens over gaan ook zonder borrel.Ik krijg elke dag wat meer ruimte om te gaan waar ik voor wil gaan; elke dag nuchter erbij = elke dag een beetje groei, en wat een ruimte is er dan nog, veel meer dan drinkend. Ik leef intenser, ik heb er meer belangstelling voor, ik zie meer mogelijkheden. Fijne dag en/of succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Goedemorgen,wat een vroeg draadje vandaag.Ik kon ook niet in slaap komen uiteindelijk toch gelukt.4 mei is voor mij altijd een droevige dag.In mijn naaste familie zijn erg veel slachtoffersgevallen in de oorlog.Natuurlijk heb ik ze niet gekend, toch ken ik ze eenbeetje door de verhalen van de mensen die het wel hebbenoverleefd.Voor het eerst in jaren ga ik vanavond niet naar de Dam,te ver en teveel lopen.Verder ga ik zo revalideren en dan eens zien wat de dag mij brengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 goedemorgen!zometeen werken, en ook hier onrust, deze week moet ik 3 klussen klaren en dat is een beetje te veel wel, nou ja het is niet veel en het is te doen maar met deze hoeveelheid en de verwachtingen die er aan hangen verlies ik het overzicht. en slaat de paniek toe... adem in, adem uit!!Eerst werken vanmorgen. De klus daar is gelukkig bijna af. Daarna moet er nog een extra noodeditie van de buurtkrant komen, een poster en een website. De eerste 2 moeten morgen af zijn.Op zich wel gunstig ook want dan kan ik niet naar bevrijdingspop Het grote drankfeest hier in Haarlem. Het grootste bevrijdingsfestival van Nederland... maar gelukkig zou het morgen ook gaan regenen flauw van mij maar het is jaren lang mijn drank-uitje geweest, om 12 uur smiddags eerste biertje en om 12 uur snachts de laatste, als ik dan tenminste nog op mijn benen kon staan., met een groepje liggen en zitten inhet zonnetje, beetje muziek luisteren, langs de kraampjes lopen. Niet dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 2e dag Refusal!!En lekker wakker geworden, of zou dat ook komen van de vlinders in mijn buik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Morguh, Houtje meid....je bent abuis, je loopt een dagje voor Enfin, voor morgen ben je ingedekt Ben toch benieuwd welk traject jij gaat volgen om te verwerken. Wellicht horen we er nog wat over.Tina, je bent joods nietwaar? Staat me iets van bij. Kan me voorstellen dat 4 mei voor jou een diepere betekenis heeft. Sterkte vandaag Pip Tapas, ahum....over een vork en teveel hooi enzo. Doe je het een beetje rustig aan? Krijg net een telefoontje van A. Ze heeft de griep, flinke verhoging. Ze is gisterenavond laat teruggekomen uit Parijs, familieuitstapje. Dat houd in dat ze vandaag niet bij het gesprek bij PsyQ is. Ga de afspraak niet verzetten.De intake bestaat uit een gesprek met mij van anderhalf uur en daarna met partner, famielid of goede vriend/vriendin. Dat laatste kan dus niet doorgaan...hoop op korte termijn een nieuwe afspraak samen met haar in te kunnen plannen. De hele familie is ziek teruggekomen trouwens! Franse griep?Ze dachten eerst dat het gesnotter aan de airco in de bus lag....niet dus. A. heeft 39,5 koorts. Ga na het gesprek wat boodschappen voor haar doen....moet alleen zorgen dat ik de griep niet krijg....vervolggesprekken volgen hoogstwaarschijnlijk deze week, zo gaat dat meestal bij PsyQ.Kinkje in de kabel dus.Goed, tis niet anders. Hoppa, senseo en peuk maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Nu we toch met zijn tweeën zijn Tasseke, vertel....hoe was het met de baas van Branco op de boot, smeuige verteltrant graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Kan ie zijn kwast goed hanteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Houtje,Zoals Har ook al schreef ben je te vroeg met je opening over vrede. Ik had het plezieriger gevonden als je dat voor morgen bewaard zou hebben.Voor mij is 4 mei een moeilijke en emotionele dag.Ik vermoed dat er op dit forum nog meerderen zijn, want onder de "tweede generatie" zitten nogal wat wat alcoholisten zoals onderzoek heeft aangetoond.Een goede dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Vogel,Je had het ook anders kunnen interpreteren, maar het is aangepast uit respect voor hen die er problemen mee hadden. Pippi,Je moet beter lezen. ---------------------Wat is de reden dat hun vader de kinderen "dropt"op de stoep bij jou? Blijkbaar krijgt hij veel ruimte om zich zo te gedragen of is de sfeer verpest. Uitspraken van jou zijn dan ook. "ach dan doe ik het wel weer" "en wat kan ik ertegen doen?" "dan zorg ik wel weer" Dat is de slachtofferrol en zal niemand ten goede komen. Misschien denkt je ex wel dat hij niet belangrijk is voor de kinderen op deze manier. Je hebt een convenant, als daar in staat dat hij 3 weken moet zorgen in de vakantie moet hij dat doen. Ongeacht de omstandigheden, dan moet hij zorgen dat die dan in orde zijn. Hier los je niks mee op vrees ik, ja je kan boos worden en gefrustreerd. De kinderen daarom maar bij je te laten? ----------------------Hij dropt de kinderen niet bij mij, ze wonen bij mij. Maar worden regelmatig niet opgehaald voor een weekend of een vakantie, waar ze volgens de rechter recht op hebben. Mijn advocaat heeft me geadviseerd, einde discussie. Het deed me bijzonder veel pijn dat je mijn moeder erbij haalde, ook al heb dat aangepast inmiddels. De kids zijn reuze happy bij mij. Als mijn Ex verkiest om 5 weken per jaar op vakantie te gaan zonder mijn kinderen, kan ik hem niet dwingen. Dat wou ik zeggen en meer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hallo!Ik vond je opening juist wel mooi Houtje, zeker op deze dag van dodenherdenking. Juist dan zouden we over vrede kunnen denken.Veel succes met het nieuwe traject, als je er meer over wil vertellen, graag.Tientje veel sterkte!!!!!Zelf heb ik de laatste tijd plezier omdat allerlei dingen zo anders uitpakken dan ik dacht. Dingen waar ik over piekerde die helemaal niet zo blijken te zijn. Mensen die helemaal anders bleken te zijn dan ze eerst leken. Het heeft ook te maken met langer niet drinken, denk ik, dat je toch meer muren afbouwt en open staat voor indrukken.Minder leuk is dat mijn rekening is leeggeplukt door Eneco. terwijl we bijna de hele winter op hout hebben gestookt. Snap het niet, maar moet er vandaag wel achteraan. Er klopt iets niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hihi Houtje, ik heb je nieuwe opening gelezen, die is helemaal treffend, zeker als het op ons van toepassing is... nee grapje hoor, maar ik vond de eerste mooier.Hoe was het bij de HA? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Mijn eerste opening was ook zo bedoeld, maar als mensen zich daaraan storen, haal ik het toch weg? Lief dat je naar de HA vroeg: 1. bloeddruk goed, wel hoge kant, dus medicijnen blijven slikken. 2. duizeligheid na blokkade is niet te verklaren 3. jammer dat ik zoveel pijn ben, moet toch béétje morfine blijven slikken indien nodig 4. psychische traject loopt goed en niet te hard. Ben bezig met intake in een ander behandelingscentrum, al 2-3 maanden. Als doorgaat meer info (wellicht/misschien). 5. Vet compliment dat ik iedere week zo hard sport om de rest van mijn lijf in conditie te houden, en zoveel fiets en zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Pfffff, zo effe uitpuffen.Ik heb hard getraind vanmorgen en nuben ik moe.Dus maar even een uurtje op de bank.Gevaar is dan weer dat ik dan in slaap val.Wat betreft 4 mei, niet iedereen kan weten dat het voor sommigen nogal gevoelig ligt.Persoonlijk was het mij niet eens opgevallen dat Houtje goedbedoeld een aanloopnam naar morgen.Zolang de intentie er is te herdenken is het goed wat mij betreft.Nu hoor ik net op de radio dat je niet eens bij de Dam kunt komenivm veiligdheids maatregelen.Voel ik mij tenminste niet zo bezwaard.Wellicht nog naar een herdenking hier in de buurt.Zo nu even het been in de hoogte en een bakje senseo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 De mooiste herdenking vind ik die in Overveen, zit stiekem te twijfelen of ik daar weer eens heen zal gaan.Op de Dam ben ik ook eens geweest, indrukwekkend maar erg erg drukIn Haarlem is het een beetje een amateuristisch gebeuren al is er sinds een paar jaar een concert in de buitenlucht na afloop.In Overveen loop je over de normaal erg drukke zeeweg door de duinen, die is helemaal afgezet dan, dus geen verkeer maar 'doodse' stilteEen flinke stoet loopt in stilte naar de Erebegraafplaats waar oa Hannie Schaft ligt. In stilte wandelen ze de begraafplaats op, nog eentje met zo'n waalsdorpervlakte-achtige bel.Daar is het dan bel-gelui tot de 2 min stilte, en dan de 'last post' en daarna leggen mensen her en der bloemen.via de zeeweg kan je dan met een bus weer terug naar het beginpunt.Deze herdenking is wel iets meer gericht op de verzetstrijdersIk vond dat enorm indrukwekkend maar kan beter niet gaan want ik jank me suf met dat soort 'evenementen' gewoon om de herinneringen van anderen.maar wie weet dit jaar weer eens mee doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Ik heb jarenlang niet eens kunnen janken en ben blij dat ik het af en toe weer wel kan.Houtje dankjewel voor het HA-verslag.Ben benieuwd hoe het Anjo is vergaan met de advocaat.Ben ook op zoek naar rechtshulp in Rotterdam voor een nare kwestie met Eneco, maar vooralsnog niets gevonden. Ja, advocaten zijn er genoeg, maar ik bedoel er eentje die betaalbaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Vie je kunt het eerst eens proberen bij het juridisch loket en anders misschien eens zoeken op 'no cure no pay'.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Niet geheel ADB gerelateerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hallo allemaal,Is er al iemand die nieuws heeft over Rudy??groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Zo, de noodeditie van de buurktrant begint vorm te krijgen pfften ik dus ook weer wat meer lucht Vie, ik heb jaren alleen maar kunnen jankenals kind verbasterden ze mijn naam al met een J ervoor, als ze al naar me wezen dan ging ik al huilen.meestal uit machteloosheid en boosheid.Ik heb mezelf meerdere keren in mijn leven voorgenomen om nooit meer te huilen... maar dat lukte niet echtals ik heel erg moet lachen lopen de tranen trouwens ook over mijn wangen..ik denk dat er ergens een lek zit bij mij ps Albertina, ben nou toch wel nieuwsgierig geworden wat niet ADB gerelateerd was... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hoi,Hmm, het schijnt dat half Zeeland vrij heeft tot woensdag. Enfin afspraak gemaakt. Lief, dat jullie aan mij gedacht hebben.Albertina, dat lijkt mij zo moeilijk. Zelf ben ik de dochter van iemand die in het Jappenkamp gezeten heeft en ik heb gezien wat voor effect dat kan hebben op iemand. Op een familie.Wat leert de mensheid toch weinig, "we zullen het nooit vergeten" tenzij het in Bosnie, Ruwanda of Dafur gebeurd. Zinloze waanzin, die zich blijft herhalen.Tas, ik vind het nog een beetje moeilijk om mijn balans te vinden. Het ene moment denk ik zak door je kruis, ik zoek hetzelf wel uit dan denk ik dat ik niet hetzelfde moet doen als wat zij doen n.l cronisch op korte termijn denken. Enfin, afspraak gemaakt en proberen met een rechte rug door te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Anjo hier is ook alles dicht tot woensdag. Hermie, dank je voor de tip van dat loket. Woensdag dus. En dan ga ik ook nog even wat andere dingen bespreken. Grrr, mijn tanden moeten er in!Albertina, wat was er niet alcoholgerelateerd? Je ergerde je toch niet ergens aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hoi!Ik ben erEn weer weg..Keek even of er al iets over Rudy was vernomenNee dus.Het gaat goed met mijIk heb het druk :-)Huh? Yep!Dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Ja is toch belachelijk!! Tenzij ik werk natuurlijk:DKirky, je hebt 100% gelijk. Irritatie is een hele goede trigger. Lost alleen niets op.enfin, moet afsluiten. Moet nog reageren op advertentie. Verstand op nul en gewoon doen maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Goh stillekens hier de laatste dagen.Ik heb het niet droog gehouden, maar dan in de vorm dat ik een vloer dweilde en de emmer om schopte. Tjonge wat ontstaat er een hele plas van zo'n klein emmertje.Maar de vloer is wel heel erg schoon Vanavond ga ik wel even naar de herdenking hier in het dorp. Kleinschalig, maar toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Ik hou het op positief hoor Kirky. Wat jou betreft hoeven we niet te twijfelen tenminste!Zometeen stap ik op de fiets, de herdenking begint om kwart over zeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden