Soothe Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Kirky sterkte. !! Goed dat je de drank op een zijspoor houdt!.@ Water, je problemen zijn mij niet ontgaan! Ik hoop dat je in beter vaar(water) komt.Ook hier kan alles beter, en ben ik een beetje moe.En... problemen genoeg!!Water, de drank helpt ons niet vooruit, daar zijn we ons terdege bewust van.En met jou, laat ik de eerste staan!Groet, Cheer up!!
safidepafi Geplaatst 7 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Yep KaiaantjeSeen it, done it, been there. Gaaaaaaaap. Lets move FORWARD!
Soothe Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Kaia, het kan beter, maar drank is geen optie.Het is genoeg geweest. meer dan genoeg!Ga goed, stop maatje. Een groet aan het Haagse "bluffertje" Niet tè down hè.En ja, de wereld is van "God" los!!
safidepafi Geplaatst 7 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Zo nu eerst Bambu halen die is op en daar heb ik echt ontzettende zin aan.Mijn man heeft een prachtig filmpje gemaakt van 30 seconden.Echt een "piece of art", met een gedicht van mij over zijn onderwerp dat hij zelf in perfect Nederlands voorleest.Volgens mij zit hij ook helemaal op het goede spoor nu.We hebben van de week een lening afgesloten voor een snellere beter computer voor hem en een lichte video camera.De andere leningen waar al afbetaald en we zijn het toch gewend om van weinig geld te leven.Nu heeft hij veel stress van een oude computer die vaak vast loopt omdat hij zulke snelle media capriolen uithaalt.Zijn verjaardag is ook deze maand dus dat wordt een verjaardag om niet weer te vergeten.En dan straks nog een maand naar Schotland.Life is good!Sorry als ik te vrolijk ben voor degenen die het nu moeilijk hebben, maar ook ik heb mijn moeilijke tijden gehad.Daar ben ik door de drank zo veel mogelijk te laten staan beter uit gekomen.Dit doe ik nu al 13 jaar dus de vruchten zijn er al jaren maar ze worden steeds dikker!!
albertina Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Nogmaals goedemorgen allemaal,Voor wie het nodig heeft wat:), een onder de riemen een .Hier kabbelt alles rustigjes voorbij.Geen noemenswaardigheden behalve een kleinbeetje kriebels om weer te gaan werken volgende week.Vanmorgen weer gerevalideerd, ging redelijk.Zo en nu ga ik naar de kapper en boodschappen doen.Houd het droog mensen, alleen dan kom je vooruit.
Kaia Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Nee Soothe, niet té, toen ik vanmorgen opstond zag ik ineens weer een sprankje licht, ach ja zo is het leven, eb en vloed, en ook al voel ik me soms nog zo alleen, samen-zijn is ook geen graadmeter voor geluk, en vandaag wil ik mezelf weer even flink door elkaar rammelen want hee ik heb het goed!!!Safierke, jammer toch dat je niet ook haags bluft dan zouden we even gezellig samen kunnen bambu'en, en ik vind het heerlijk om te lezen hoe vrolijk jij bent en hoe je steeds meer de vruchten oogst van wat je zelf gezaaid hebt!
Rudy Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Lieve mensen beetje bijgelezen het lijkt wel of ik een kroeg binnen stap,Veel hervallen.Angst hebben voor drank is niet nodig.Mensen die dagelijks een pint of een glas wijn pakken en daarmee weten om te gaan denken niet na over de gevolgen van een glaasje.Weten niet eens wat sociaal drinken betekend.Maar heb je een probleem met drank, dan is angst ervoor terecht.Niet de angst voor de drank of het middel, maar angst voor de desastreuze gevolgen ervan.Het is reële angst en die pak je niet aan door te gaan drinken, maar door te stoppen met drinken.Door te gaan drinken geef je voeding aan je problemen.Therapieën volgen, lastige kinderen, depressies, overlijden, niets rechtvaardigt dat ene glas.Dit forum is een ideale plek voor mensen die ernstige problemen hebben met drank.Hier op dit forum kun je tot in de eeuwigheid blijven sjoemelen.Dat is pas om angstig van te worden, Eerlijk zijn tegen over jezelf is dan ook een belangrijke factor in het genezingsproces.Helaas, een verslaafde kan niet minderen.Tussen het eerste en tweede glas is hij een moment zijn situatie meester.In de zevende hemel, daarna valt het doek.Het is maar waar je voor kiest.Iedereen bedankt voor de hartelijke woorden aan mijn adres.Op moeilijke momenten heb ik gedacht aan al de brandende kaarsen van jullie voor mij.Aan mooie gedachten in het licht geplaatst.Er is veel goed maar ook mis gegaan.De operatie is goed gelukt, tot nu toe geen complicaties, alleen veel pijn.Ik ben van de pijnpomp af en krijg nu medicatie via ampullen tabletten en drankjes.Na de operatie bleek de pijnstilling via de rug niet te werken.Dat doet pijn kan ik je vertellen, nonderju.Nieuwe ruggenprik en nu blijkbaar goed geprikt, weg pijn.Dat was het in het kort.Ben moe en moet gaan liggen.Misschien mag ik morgen al naar huis toe.Ga goed, neem jezelf serieus en laat het eerste glas staan.Ik sluit af want dit is vermoeiend, morgen weer een dag.Dagdag
sneeuwwitje Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Bedankt Rudy, voor je berichtje. Gelukkig heb je nu geen pijn meer.Kirky, ik praat ook weleens tegen mezelf, maar het voordeel van het forum is, dat het hier wel overkomt.Wel balen zeg,met dat geld.Maar je hoort het van Rudy en vele anderen, niets is het waard om te gaan drinken.Zo, ik ga me even opknappen en dan richting de intake van de Iriszorg. Ik heb om 13.30 uur een afspraak en ik ben gemotiveerd.Ik kom straks vertellen hoe het is gegaan.
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Rudy, heel veel sterkte man! Ik ben niet opeens pro-drinken gewordenJullie lezen het niet goed. Dat is alles.Ik wil alleen niet meer buigen voor opgeheven vingershet nooit, never, krampachtige doemdenken.Ik weiger een doemdenker te zijn!!!!!De wens is nog steeds zonder alcohol een zo prettig mogelijk levente leven, zoals het komt ja!En dat lukt wonderwel! Ook nu ik de drankkriebels weer heb aangejakkerd.Het is mijn manier, zoals ik het wil.Voorlopig blijf ik op nul.Bevalt prima, maar niet omdat het moet.Maar omdat ik dat lekker vind!Bepaalde koppelingen kan ik beter even niet maken.Dat is duidelijk en geeft rust.Ik heb mezelf weer herpakt, zoals je wenst.Ik loop nu op het paadje tussen het fluitekruid en de brandnetels.Broek opgehesen, dus weinig last. Ik dartel en spring en dans weer.Yep! Dat is voor mij belangrijk. Vind ik ook belangrijk om te delen.Ook neem ik mijn verantwoordelijkheden die het alledaagse levennou eenmaal met zich meebrengt. Alleen vind ik dat minder interessant om te melden. Pip, wat een afschuwelijk rotnieuws!Ik wens je een manier om er mee om te gaan.Nu ga ik huppelen in de natuuren natuurlijk nog wat praktische dinge uitvoeren
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Hel en verdoemenis prekenHet werkt niet bij mijSlechte ervaringen.Doe ik niet meerIk bouw nu aan mijngoede ervaringen!
albertina Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Zo, bij de kapper weggegaan, ik vond het te druken moet nu echt met mijn been omhoog.Morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen wat datbetreft.Rudy,fijn je even te lezen.Oei, dat van de pijn is wat minder.Doe het rustig aan.Over het eerlijk zijn naar jezelf,sjoemelen kun je overal, zowel hier als in het dagelijks leven.Het is maar waar je voor kiest,naar jezelf kijken en erkennen dat je een probleemhebt is niet zo maar één twee drie gedaan.De meesten onder ons doen er jaren over,gebruiken elk excuus om een borrel te nemen.Als ik voor mezelf op een rijtje zet wat er allemaalin mijn leven is gepasserd in de jaren dat ik niet dronk,ben ik verbaasd.Het was veel erg veel, toch was er nooit een gedachte aan drank.Wel werd er zo nu en dan door mensen die ervan weten geinformeerd ofik toch niet de behoefte had om te gaan drinken.Het antwoord was simpel, nee.Wat mij ertoe heeft gedreven om wel weer te gaan experimenteren, ik kan er niet echt de vinger op leggen.Ik ben inmiddels wel uit geexperimenteerd.Heb geleerd dat er alleen maar een probleem bijkomt.Toch, toen ik weer eens een glas nam, liep het niet zo'n vaart,zeker in het begin niet.Maar na een paar maanden was er toch weer de dagelijkse gedachte aan drank.De onrust had de kop weer opgestoken.De twijfel sloeg weer toe, ik ging situaties gebruiken om toch weer een glas te kunnen nemen.Heeft mij niets opgeleverd, alleen weer strijd.En sinds een tijd ben ik het strijden moe.Ik ben het meer dan zat.Boosheid, schaamte, schuld, ik wil het niet meer.Het is nooit te laat op opnieuw te beginnen.Dat is mijn ervaring.En eerlijk gezegd, het geeft mij meer rust danik voor mogelijk had gehouden.Daar kabbel ik op voort.Dag bij dag, desnoods uur bij uur.
stien Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Hoi, hoi,Allereerst de twee jarigen Kohtje en SPud GEFELICITEERD! Rudy, fijn dat je weer zelf kunt schrijven. Ik hoop dat je spoedig herstelt en inderdaad morgen met ontslag kunt.Vergis je er niet in, herstel begint pas als je thuis bent.Veel beterschap.Het maakt niet uit hoe lang ik hier weg ben, op wat nieuwelingen na iser niet veel veranderd.Da's fijn om te merken maar toch wel heel erg helaas........Jammer AN , PIPPI, ANJO dat jullie maar niet op het pad kunnen blijven.Het is zoveel eenvoudiger om op het verharde pad te lopen.Maar het is ook zo eenvoudig om alles aan te pakken als excuus omer af en toe naast te gaan lopen. Je maakt het je alleen maar steeds moeilijker mee want de alcohollost écht niets op. Wil je geloven, het doet mij zeer. Ik zou jullie aan de hand willen nemen, willenlaten zien hoe mooi het is zonder de alcohol. En weet je het kán, er zijn er al velen het voorbeeld van die hier schrijven.Dus kop op, borst vooruit, kin omhoog en kijk het leven aan.
anjo Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Jullie hoeven niet gelijk bang te zijn dat ik nu weer gelijk naar de slijter stap bij wijze van spreken.Ik had ook gisteren niet naar de slijter gestapt. Het was deels boosheid, erge boosheid.kan ik dit schrijven zonder dat het hele forum over mij heenvalt? Willen jullie aub heel goed lezen wat ik schrijf?Velen van ons hebben een lijstje gemaakt met de voordelen en de nadelen van het gebruik van alcohol.Mijn lijst van nadelen waren lang. De voordelen heel kort; 1. mijn kop houd soms op met malen, gelijkertijd stond er ook op het nadelenlijstje; mijn kop gaat harder malen. Dus die valt af. 2. Mijn lijf ontspant zich.Vandaag heb ik geen rugpijn en ook geen kater. En mijn gootsteen is weer ontsmet want ik heb niet de hele fles op.Ik was zwak maar niet van plan om zo te blijven zelf mediceren. De lijst van nadelen weegt nog steeds veel zwaarder.
anjo Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Lieve rudy,Wat fijn dat het achter de rug is. Ik hoop dat de pijn snel verminderd en dat snel de angsten weg genomen worden.Ik denk heel veel aan jullie. En bedank Martine, dat ze ons op de hoogte heeft gehouden.Met veel liefs,Anjo
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Alles in mij komt in opstandAls ik termen als sjoemelen ed leesDat zegt wat over mijOok dat ik me alsnog lijk te willen verantwoordenAls Soothe denkt dat ik door het zeggen: Ik kan hetme voorstellen, direct daaraan koppelt dat ik zou willenaanmoedigen tot. Niets is minder waar.De mensen waarover we het hebben (An, Pippi en Anjo) weten allang hoe de vork in de steel zit. Die hoef ik nietmeer te zeggen hoe het beter kan, door met mijn vinger te prikken.Ik heb door het gebagger in de afgelopen anderhalf jaar veel overmijzelf en anderen geleerd. Dit kon ik door niet te drinken.Nu wil ik door, ik kruip uit het slijk. Daar wil ik gewoon niet eeuwigtoeven. Veel is gebeurd. Het is zo. In mildheid achterom kijken.Jezelf de rust gunnen door uit de wal te klauteren en tussen het fluitekruidverder te wandelen. Ik heb gevochten voor mijn leven. Lijk ongeschonden(voor zover mogelijk) uit de strijd te zijn gekomen. Ik wil weten waar ik sta.Dat doe ik door om me heen te kijken. Het wordt helder. Stukje bij beetje vallendingen op zijn plek. Ik heb mijn strijd gestreden. Uit met het gevecht!Als ik nu gewoon dicht bij mijzelf blijf en vanuit mijn hart kan leven,dan kijk ik weer vol vertrouwen de einder tegemoet!Dat doe ik. Zo gaat het.Ik leef weer meer en meer vanuit vertrouwen.Een vertrouwen dat het goed is, zoals het is.Ik ben wat minder moe de laatste tijd. Ga als het lukt op tijd slapen.Denk om mijn ademhaling. Het hoofd krijgt al steeds minder credits.Ik zal het zelf maar even zeggen: Ik vind dat ik het hartstikke goed doe! Van klein bang vogeltje, gevloerd door het zichzelf opgelegde beperkte leven en gulzige verslaving, voel ik me steeds meer het meisje en de vrouw die het allemaal best wel weet en kan. Ik blijf alert. Dat lijkt me wijs om oude gewoonten niet zo makkelijkweer de overhand te laten krijgen. But hee! Ik ben er weer bij.En volgens mij word ik in de gaten gehoiuden En écht boos zijn, lukt ook steeds minder goed...
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Ik ben serieusMaar neem mezelf en het levenniet meer té! serieus!That's me.Oer-ik!
Kohtje Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Ha Anjo,Ik heb je heel goed gelezen en het enige wat ik kan bedenken om je te zeggen is: heel veel sterkte en kalmte gewenst. Je schippert van het ene ellende-eiland naar het andere en ik hoop dat je zoveelmogelijk in diep (en dus veilig) vaarwater kunt blijven, zo weinig mogelijk zult stranden.Rudy, knap zoals jij met je situatie omgaat. Ik hoop ook zo de gift van het leven te kunnen blijven waarderen als ik in dergelijke moeilijke omstandigheden terecht mocht komen.Ik wil Spud, die andere gekke stier, met háár verjaardag feliciteren en iedereen bedanken voor de felicitaties die ik hier gekregen heb. Het is een vrij normale dag, alleen vanmorgen met mijn vrouw een fauteuil opgehaald die we zeven weken geleden besteld hadden. Dit is min of meer m'n verjaardagscadeau, stom toevallig dat we hem vandaag konden ophalen. Vanavond naar de nazorg van de behandeling, nu nog wat aan het werk...kortom, een vrij normale dag dus. Het meest bijzondere is eigenlijk dat ik nu al voor het vierde achtereenvolgende jaar m'n verjaardag compleet nuchter meemaak, hihi.. niet dat ik al vier jaar droog sta, hoor. Maar al wel zo'n vier jaar bezig om inhoud te geven aan een leven zonder alcohol. En ik moet zeggen dat dat steeds beter en ook gemakkelijker gaat. Ik ga nog even wat doen. Tot later allemaal.Groet, Kohtje.
Kaia Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Rudy, rust maar lekker uit, ik wens je zonder pijn en beterschap Eej Marjo, waar komt dat toch steeds allemaal vandaan, die hel en verdoemenis, het vermanende vingertje, de krampachtigheid... dicht je het ons toe die niet meer drinken, had je het jezelf opgelegd uit een soort perfectionisme of ben je streng Christelijk opgevoed? Tina, ik hef mijn glaasje Spa op jouw bevrijding van de strijd :wine:Stien, het doet mij ook zeer! Misschien dat sommigen toch een stukje te dicht naast de poel blijven lopen, daar is het modderig en val je er dus ook weer sneller in? Anjo, over goed lezen gesproken: waar precies valt het forum over jou heen?
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Alles Kaia, kwam uiteindelijk uit mijIk had het mezelf opgelegd zo te moeten denken.Bedacht. Overal wat meegepikt over hoe het hoorten wat er wordt verwacht. De gevangenisdeur bleek allang wijd open te staan.Na voorzichtig en met toegenkepen ogen om het hoekjete gluren, sta ik buiten inmiddels, en kijk ik nog steeds volverwondering om me heen. Eyes wide open!Gereformeerde insteek was er zeker, het loswurmen van mijn ouders daaruit.De twijfel, het schoppen, het barre ongeloof, het andere uiterste... Nah goed. Het hele verhaal dus!
Kaia Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Jouw leven staat dus in het teken van de bevrijding ook nu... moge de verwondering zegevieren, for ever & ever & ever
Soothe Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Beste Anjo,Over je heenvallen? Ik niet!! Drinken heeft inderdaad zo z'n voordelen (korte termijn)Deze "voordelen" deden mij heel mijn leven drinken.En ik liep daardoor tegen een muur van nadelen op!Omdat je (men) met drank aan het kortste eind trekt, doe ik m'n zegje!Natuurlijk weten we het allemaal.Beetje nuanceren, kan best helpen!Dus weg met het eerste glas Anjo.Als we op een rustige periode wachten komt het nooit goed!Wie rustig kan genieten, moeten dat zeker doen.Tot hen richt ik mij dan ook niet. Ik richt mij tot lotgenoten, die hem keer op keer goed raken!Dan is het motto, kappen met die hap!!Dan wil ik niet steeds lezen: Je kon wel even, je had het ook niet makkelijk!Deze geluiden hoor ik te vaak.Vaak hoor ik geluiden, in de geest van ach het was ook wel erg moeilijk allemaal,of wat geeft een fles na x aantal maanden.Een stevige innemer rest slechts stoppen!Anjo sterkte en ga er voor.Liefs Soothe.
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 Als ik zeg, ik begrijp je,bedoel ik niet dat ik vind dat hetde oplossing is. Er bestaat geen oplossing voor pijn en verdrietHelaas pindakaas! Men gaat erdoor.Met of zonder drank. Maar je gaat erdoor.Het is aan een ieder, hoe!Wij kunnen vertellen hoe wijervaren om het zonder drank te doen.Maar nooit, zullen wij kunnen zeggen:Het mag niet. Laat dat! Het werkt sus of zo.Kan niet.Soothe, ik begrijp dat het voor jou werkt omde eerste te laten staan. Ik vind het ongelooflijkknap van je, dat je doet wat voor jou werkt!!!Voorlopig geen drank voor mij.Dat is genoeg. Voor mij.
Mai Geplaatst 7 mei 2009 Rapport Geplaatst 7 mei 2009 School's out!Zoon is naar verzetsmuseum geweestEven babbelen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden