catie Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Hallo Pinkeltje, welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Ga niet verder met dat bier, lieve meid het helpt geen zier tierelierelier, zonder drank meer plezier!!!!!!!!! haha das eigenlijk wel een goeie.alleen nog vinden hoe he. ik voel me zo saai en niks zonder drank terwijl ik heel goed weet dat dat niet klopt.raak mensen kwijt, mensen nemen afstand van me,spreken me aan op mijn gedrag af en toe. erg gezellig en leuk kan je dat niet noemen natuurlijk.eerlijk gezegd ben ik ook een stuk ongeduld hoor. wil meteen resultaten voelen geestelijk en lichamelijk.wil geen angst en pijn. maar ja dat is het leven. zal toch eens moeten doorzetten want ik verlang zo enorm naar een vrij leven,lekker fit en zonder een slopende strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ja heb het toch echt gehad. vorig jaar trouwens ook nog toen ik was opgenomen. zijn van die roze capsules.aprozalam heb ik ook voor af en toe als ik bang ben maar ik ben een beetje immuum geworden voor die troep,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geugien Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 An,Wat moet ik nu denken van jouw reactie op mijn relaas??Geugien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Goeiedag!Een paar minuten tijd heb ik nog over. Een vriendin IRL had me nodig. Wat zal ik eens melden. Dat ik de laatste tijd ontdek dat ik soms somber ben en dat ik mezelf niet altijd wil opvrolijken. Het voelt beter om de negatieve bui toe te laten en uit te laten razen en dan vanzelf weg te laten ebben. Misschien moet ik maar eens dat boek van Schopenhauer van manlief uit de kast pakken. Lekker. Een keer in plaats van alle liefdevolle boeken die ik heb.Verder heb ik nagedacht over een mantra om nuchter te blijven.En hij schoot me uiteindelijk te binnen: het is het altijd waard om helder te blijven.Ik maak er maar mijn onderschrift van.Wing, ik ben benieuwd hoe het met je op de steigers gaat.An, laat die zooi maar weer gauw staan en kies voor jezelf. Het lijkt me ook heel moeilijk voor je af en toe, maar er is er maar 1 op de wereld die uiteindelijk voor jou kan zorgen en dat ben je zelf. En nu broodpakket voor morgen maken!Fijne avond, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ja, als ik stop dan gaat er zeker een hoop opgeslagen troep uitkomen. het gekke is is dat ik het met drank beter kan uitten ipv van ik het wegdrink( ok,ik geef toe dat doe ik ook wel eens hoor).maar,..wat ik er dronken uitgooi zijn vaak over the top fake emoties. er is ooit eens gezegd dat ik borderline heb maar zo gedroeg ik mij alleen maar als ik dronken was. dus daar twijfel ik aan.heb mezelf nog nooit nuchter gesneden bijv en ik heb verder ook geen last nuchter van andere borderline verschijnselen.wat ik wƩl heb is ptss en dat is ook de reden dat ik vooral dit laatste jaar veel meer ben gaan drinken en ook stiekem als excuss ben gaan gebruiken.verder ben ik heel erg snel overprikkeld en kan me slecht concentreren. als ik heb gedronken kan ik veel beter prikkels verwerken enzo.volgende maand krijg ik een neuropsychologisch onderzoek, ben erg benieuwd.vertel je ervaring trouwens maar hoor. ik kom nu mss zwak over maar ik kan best wel wat hebben.succes met je kies trouwens!enne de rest ook succes vanavond( sorry ben nog steeds niet helemaal gewend en kan dus nog niet op vanalles reageren) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 tja en een zware innemer,..? ik drink niet heel de dag door maar wel elke dag.ik drink dus alleen s avonds maar als de kinderen een weekend bij hun vader zijn dan sla ik door en kan ik non-stop dronken zijn en extreem veel naar binnen gieten.zo door de weeks probeer ik het op 1 fles wijn te houden van 13% of twee zware halve liters bier maar dan is het erg moeilijk om het daarbij te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 hoe oud is je zoon? poltie bellen kan altijd. beter dat ze ''voor niks'' komen dan dat het uit de hand loopt,...veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Geug ik vroeg me van het weekend hetzelfde af hoor, dus zo alleen sta je niet in je verbazing. An moest gewoon lachen om de heerlijk nuchtere reactie van AR, dat had niets met jou te maken, meisje, heus, we zijn blij dat je er bent.Ik heb vandaag mijn tweede dagje zonder. Niets bijzonders, dat doe ik vaker, de truc is om het straks in het weekend, als ik alleen ben, zonder kindjes, droog te houden. Niet computeren maar en lekker op de bank met een boek of de tv aan. Mijn drinkmoment is namelijk als de mannen op bed liggen en ik na mijn huishoudelijke toestanden lekker even mag spelen op de digitale snelweg. Wist ik al, realiseer ik me nu des te meer. Verder heb ik zitten denken waarĆ³m ik dat dan doe. De verklaring klinkt nogal pathetisch - ik voel me alleen en ik denk dat ik dat altijd ga blijven... mijn relaties zijn tot nu toe altijd overgegaan en dat geeft me het idee dat ik dus niet goed ben. Voor jullie met tegenwerpingen komen, dat is niet nodig want ik weet wel dat er ooit wel iemand zal komen en dat ik heus de moeite ben en al die dingen die ik zelf ook tegen vriendinnen in dipjes zeg maar tis wel de aanleiding die ik kies om te drinken. Dan ben ik lekker rozig en roezig en vind ik iedereen die lief tegen me doet ook heel lief, terwijl ik IRL niemand tegenkom waarvan ik denk 'jou zou ik wel eens beter willen leren kennen'. Is dit enigszins duidelijk voor iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 oh fiet wat is dat herkenbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 oei ok,..anders kon je bijv de crisisdienst van jeugdzorg bellen oid... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Marieke heeft je zoon geen vrienden die jij kan bellen? Haar moeder is er nu heen, laat het even gaan, wie weet bekoelt het als ze uit huis is. Politie bellen is geen slecht idee, gewoon om te melden dat je je zorgen maakt, houden ze wellicht een oogje in het zeil. En crisisdienst van de GGZ kan ook nog natuurlijk, is hij daar al bekend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ja de weekenden zijn het ergste vind ik. zeker als ze bij hun vader zijn.ik neem me vanalles voor om te doen maar er komt niks van! eerste wat ik doe is naar de winkel en hups maar inslaan en vervolgens los gaan.op stap gaan doe ik niet vaak want dat gaat gegarandeerd fout. maar als ik toch eens ga dan word ik soms in de meest vreemde bedden wakker, heb de gekste dingen gedaan enz. thuis of op stap.ben dan gewoon een gevaar voor mezelf.gelukkig weet ik dat en zorg ik meestal dat ik bij iemand kan slapen. maar dat wil niet zeggen dat ik niet drink. wel ben ik dan ''veilig''.ook herken ik dat met relaties. het is wel eens geweest dat juist de drank me over dat drempeltje heeft geholpen en er iets moois uit is ontstaan. maar in het begin was daar veel drank voor nodig voordat ik mezelf nuchter kon geven en mezelf kon zijn.jammer genoeg ook dat ik in dronken toestand iemand helemaal geweldig vond en alles ok maar eenmaal nuchter???tja, ik voel me ook heel erg alleen ookal ben ik eigenlijk best graag alleen. het is alleen zo moeilijk om af en toe eens die liefde en genegenheid te missen. een beetje bevestiging,of gewoon samen dingen delen en te doen,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 nou, als hij zo'n hekel heeft aan de politie zal het juist mss indruk maken wantals hij zich verzet dan moeten ze hem wel meenemen (is tenminste mijn ervaring met mijn ex ooit).maar ok,..dan laten ze hem een nachtje zitten en ik ken jou zoon natuurlijk niet en weet niet hoe hij later er op op zal reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Wat bedoel je Wing? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geugien Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Lieve Fiet,Dank voor je antwoord, ik geloof ook wel dat het niets betekent, maar het is nog moeilijk om tussen de regels door te lezen. ik snap dat wel, alleen op de bank op de digitale snelweg, doe ik ook... een dagje zonder heb ik nog niet gedaan, vandaag mijn eerste contact gehad met mijn hulpverlener, lekker kunnen kletsen zonder dat de kids alles horen - heeeeeeerlijk!!! en zonder dat ze het gevoel hebben weg te moeten. Moet nu nog met huiswerk helpen.Enne, mijn relatie loopt ook op z'n eind, moet dus gauw aan de slag.LiefsGina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 @ Roos:Goed dat je lekker hier schrijft want dat betekend in elk geval dat je er heel bewust mee bezig bent nu .En het is goed,.. ga maar op zoek naar je zelf, helemaal voor iemand met PTSS.Probeer iets op te pakken wat je graag deed van eerder.Ik hoop dat je er in elk geval mee door gaat.warme groet Diane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Roos, je kan nog wel stoppen hoor ,je kan die gladiatoren namelijk ook door het gootsteenputje gooien.Kijk niet verder dan 1 dag.. alleen vandaag drink je niet en morgen beslis je opnieuw.. de dagen worden dan langzaamaan weken.en je beter uiten met drank op? echt niet! dat is inderdaad fake! Mijn ervaring en de ervaring van velen hier is dat depressieve klachten afnemen en hanteerbaarder worden zonder drankhet leven zonder drank is niet saai, allesbehalve, het is veel spannender want nuchter en puur. Met drank weet je waar je aan toe bent, zonder drank is dat een verrassing.Ik zou nooit meer terug willen! Ben dik tevreden met een leven zonder katers, zonder schuldgevoel, zonder zelfhaat en vind het prettiger gewoon de controle te hebben over wat ik zeg en wat ik doe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 dank je diane.ik ben gewoon heel erg zoekende merk ik.heb zoveel verlangens,wil zoveel! alles behalve dit maar makkelijk is het niet.iemand bij de training die ook bezig is met stoppen en waar ik het goed mee kan vinden noemde het een soort van identiteitscrisisje.het is moeilijk om mezelf tot iets te zetten wat ik graag deed. ik zit gewoon zĆ³ vastgeroest in deze gewoonte de laatste jaren.kindjes naar bed, fles/blik open en pc,msn enz.terwijl ik eigenlijk heel graag lekker eens een boek wil lezen,film wil kijken,wat aan sport wil doen,wil schilderen en ga maar door.de ptss ben ik druk mee bezig, ik volg EMDR en dat helpt echt heel goed.ik moet gewoon de gewoonte doorbreken. ik schrijf ook veel, soort van dagboekje op de pc en dat helpt me ook.ik heb ook een groot stuk gemist op gebied van ontwikkeling door de drank in mn puberteit waardoor ik dus nu ook gewoon zo zoekende ben. vaak verwarrend hoe oud ik me eigenlijk voel.ik kan me 3 jaar voelen maar ook 40 ofzo(ben nu 26). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 ok, sorry weer effe bijlezen,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Ik zag ontzettend op tegen het stoppen en het was de eerste week echt geen pretje, maar echt waar: leven bestaat zonder drank; bovendien is leven zonder drank een stuk rustiger dan met drank.Drank is een probleemveroorzaker en een probleemvermenigvuldiger. Je hebt er eigenlijk helemaal niks aan, behalve een hoop ellende.Probeer het ook maar eens, je zult verrast zijn hoeveel er mogelijk is zonder dat gif in je lichaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Kirky,als ik je zo heb gelezen de afgelopen maanden heb je ook welerg veel moeten regelen en moeten doorstaan.Het kan ook zijn dat je gewoon even op bent.Ik zou zeker even naar de huisarts gaan.Het is niet niks wat jij de afgelopen maanden ookaan stress hebt gehad en nog........Knap dat je alles nuchter doorstaat.Ik ga mijn bed zo opzoeken, morgen voor het eerstin 5 maanden weer een paar uurtjes werken.Slaap lekker allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 @ roos.Goed te horn dat EMDR bij jou werkt,.. schijnt niet altijd zo te zijn.En idd het patroon doorbreken dat is de eerste stap, als je een action bij je in de buurt hebt,.. daar hebben ze schilders spulletjes voor erg weinig.Heb je je al aan gemeld voor het online programma??Ik deed trouwens presies als jij. elke avond wijn, mijn man was er ook niet.( vaak figuurlijk )Maar er is een leven te leven , met en voor die kinderen en voor je zelf.Ik heb dansen hervonden, en vind dat heerlijk misschien heb jij iets wat je buiten huis kan doen.En wees niet bang voor slapen zonder drank,....soms kunnen er in je dromen de meest mooie wegwijzers t voorschijn komen.Probeer je dromen op te schrijven!Wie weet vind je hierin ook een stuk van je zelf.warme groet Diane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 slaap lekker Albertina,.. en werkse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Kirky,Je hoeft niet per se aan de drank te zitten om depressief te worden.Ik ben toch echt pas rond mijn 40ste gaan drinken en ik ben mijn hele leven al licht tot matig depressief met uitstapjes naar ernstig depressief.En wellicht heb ik in alle drukte van gezin met jonge kinderen, drukke en verantwoordelijke baan, studie dit en studie dat en veel te hoge eisen aan mezelf stellende vergeten om stil te staan bij mezelf en ben de drank als rustpunt gaan appreciƫren (foute boel werd me dat!). Oh, ja, een tijdje werkte deze idiote zelfmedicatie.En ik kan je zeggen dat ik voor de WW uren in de ziektewet ben terecht gekomen, niet alleen omdat ik zwaar depressief was, ook omdat ik knettergek werd van de druk die op me werd uitgeoefend.Heel goed van je om naar je huisarts te stappen met deze klachten. Hij kan je doorverwijzen naar de ggz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden