Spring naar bijdragen

maandag 11 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

Sterkte weer voor iedereen vandaag, met name voor Roos : zet um op meid!!!

zoals vaker gezegd: stapje voor stapje, en probeer blij te zijn met ieder stapje.
niet te ver vooruit kijken!

Geert ook welkom en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo Gees, dat heb je mooi gefikst de dag openen, ik zat nog te peinzen over de opening. Dank!

Ik wil alle medestrijders deze week een nieuwe, frisse start wensen. En ik wil toch graag zeggen: val jezelf niet te hard, als je een uitglijder hebt gehad, maar kom hier en vertel het gewoon al is het heel kort, dat hélpt echt.
De weg is goed die we lopen, al zit er soms een vertwijfeld parkeerplaatsje in dat zonnig en rustig lijkt maar vol doornen zit. Als je dat overkomt, hup, weer terug, en in onze oude fietstermen, knietjes kuisen, bek op het stuur en dóór weer. En dan is het fijn dat hier fietsers zijn die je even uit de wind houden, of bij wie je achterop mag, terwijl je fiets door de rijdende reparatiedienst wordt gefixt.

Maar je moet zélf weer opstappen.

Ik heb in die 3,5 jaar best een aantal uitglijders gehad geen tientallen maar toch echt een paar, en iedere keer was het voor mij weer een les, houtje, je moet RECHTDOOR, en fietsen kreng.

Ik wens iedereen sterkte vandaag daarmee en laat het je vooral niet weerhouden om zaterdag te komen, ooooo, bibber, bibber, nog maar 5 dagen dan is het weer zover.

Ik weet bijna zeker dat ik wél kom en toch vind ik het eng. Terwijl ik weet dat zo'n clubje van medestrijders alleen maar heerlijk is om te zien en vooral knuffelen, veel knuffelen ((((((((:heart: )))))))).

Tapas, als jij naar Tina kunt komen of daar in de buurt mogen Tapas & Tapas ook wel meerijden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Nieuwkomers van harte welkom.
:present:

Ik voel mij momenteel wat unheimlich hier.
Ben er niet trots dat ik heb gedronken.
Voor mij was de drempel om het te schrijven
ook hoog.
Toch geschreven maar niet echt een goed gevoel.
Ik laat het bij mezelf en zal eens nadenken
hoe dat komt.
Een fijne dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje,

Het is hartstikke rot voor je maar jij voelt je het rotststestetetteteteeeee. Dapper dat je het zegt! En natuurlijk voelt het niet lekker, du-huh daar weten wij alles van.

Het belangrijkste is dat je weer de draad oppakt en vérder gaat meissie. Dat lukt je wel. Bek op het stuur en fietsen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh!

Tina, het is gebeurd meis
Kijk naar wat je ertoe bracht
Als je het werkelijk zo erg vind

Ik vind het vreselijk dat je je er zo rot onder voelt
Bekijk het eens anders, je staat al hier, hebt weer
zo ontzettend veel geleerd.
Sabel jezelf niet zo neer hoor.
Shit happens all the time.

Ik meen oprecht als ik zeg dat ik geen spijt heb
Blijkbaar moest het zo gaan, ik kon zien wat ik deed
en moest vreselijk lachen
Er is nu geen enkele behoefte
Ik straf mezelf niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen allemaal!

Ik ben nog maar een paar dagen hier aanwezig, zijnde Geugien, en ben stomverbaasd om te zien hoeveel er heen en weer gemaild wordt... Alleen om alles te lezen heb ik al meer tijd nodig. Hoe doen jullie dat? Ik zal gisteren een vraag van iemand of er ook gewerkt wordt. Ja, ik werk 4 dagen per week, heb 2 puberdochters in huis, eentje ook heel moeilijk karakter en prive is de situatie op dit moment op zijn zachts gezegd ingewikkeld. Ik zie dat de draadjes om 06.`00 's ochtends beginnen, tegen 06.30 uur ben ik ook wakker maar dan moet ik kids de deur uit zien te krijgen die nog een uur moeten fietsen, etc.
Zit dit nu te doen terwijl ik eigenlijk naar mijn werk moet gaan, maar moest het even kwijt.

Verder ben ik heel blij dat jullie er allemaal zijn, maar ook verbaasd dat er zo veel heen en weer gehakketakt wordt. Kijk uit met wat je zegt via dit medium, je ziet geen lichaamstaal en het kan volgens mij snel verkeerd overkomen.

Ik wacht met spanning op mijn hulpverlener, heb me vorige week niet alleen bij jullie gemeld maar ook voor de internet behandeling..

Groet,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook een goeie morgen aan iedereen en nogmaals bedankt voor gister!
vriend van me is komen slapen en wat was ik daar blij mee.
had de restjes opgedronken maar was nog niet eens aangeschoten genoeg om goed te kunnen slapen.
heel moeilijke nacht. als ik ''nuchter'' ga slapen dan zit ik tussen waken en slapen in. herkend iemand dit?
het is zo eng! ik zag vannacht bijv mijzelf liggen naast die vriend en we voerden hele gesprekken.
ineens hoorde ik iemand de trap op lopen en riep naar hem er is iemand binnen! ga kijken!
nou en toen werd ik wakker maar het was zó echt pff. dacht echt dat we lagen te kletsen en dat er echt iemand binnen kwam.
maar goed, vanavond echt niks drinken ookal ben ik zo bang. ik voel het gewoon door mn hele lichaam en het voelt zo slopend en maak me nu al druk over hoe het vannacht zal gaan.
gewoon het volle besef: ik ben verslaafd en ik ben ziek. het kan zo niet langer meer.
kindjes zijn nu op school en ik ga nu eens goed poetsen met wat muziek op. hopelijk krijg ik een betere stemming.
het weer werkt trouwens ook niet mee. zo grauw en vies buiten brrr.
oja ik werk trouwens niet.

veel succes aan iedereen vandaag!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen all, ik ben blij dat ik weer een beetje met me normale werk verder kan. Druk gemaakt om familie die kwam, druk gemaakt tijdens familiebezoek en van het bezoek moeten afkicken. Maar dit allemaal zonder een slok gedaan en daar ben ik blij mee, zonder kater weer de familiekater van me afschudden.

Alle nieuwe forummers: welkom.

Ik vind het wel jammer dat er zoveel mensen hier weer hebben gedronken. Maar ik lees het wel graag. Zeker als ze zeggen dat het niet goed voelt dan begin ik er maar niet aan (hoop ik) Mensen die op het forum niet willen vertellen hoe het met drankgebruik staat kan ik niks mee, liever vertellen dat je wat gedronken hebt dan niks zeggen.

Darjeeling; je kwam de laatste tijd juist lekker voor jezelf op hier, zo las ik het ik het in ieder geval. Waarom zou je iets verkeerds hebben gezegd? Je thuis voelen op het forum vind ik ook belangrijk.

Succes vandaag all :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!

Vandaag 25 weken lang geen druppel jww gedronken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afgelopen week in het "grootste"wijnland van Europa op vakantie geweest en ook daar de wijn laten staan. Ook al achtervolgde deze mij op elke hoek van de straat!
Tjonge wat heb ik getwijfeld.....maar steeds dacht ik aan hoe ik mij de volgende dag zou voelen.
Kijk ik ben er nog lang niet. Ik weet ook niet hoe het zal zijn als er echt iets mis is. Hoe het de volgende vakantie zal lopen....enz. Het was in de vakantie echt heel lastig en ik was ook niet altijd even gezellig voor mijn partner en de kids.
Ik dacht vaak misschien wordt het allemaal wel wat relaxter als ik een glas neem. Maar ik ben te bang dat het niet bij 1 glas blijft.
Vannacht ook voor het eerst gedroomd dat ik wijn had gedronken. Ik voelde de warmte in mijn maag...heerlijk...en daarna schuldgevoel, enorm!
Ik was zo blij dat ik gedroomd had.

Ik moet even via dit forum Houtje bedanken voor haar steun al deze weken lang.
Ook in de vakantie regeerde zij op mijn smsjes!
Ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Dank je!:present:

Ik weet ook dat als ik vaker hier schrijf (maar ik heb het zo druk) er zoveel mensen zijn die je steunen en mij dat ook gedaan hebben. Allemaal dank zonder jullie was ik nooit zover gekomen. Op naar een half jaar!
Ik ga weer aan het werk.....

Hele dikke knuffel van Tine/Tien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: dat schaamtegevoel is vreemd eigenlijk toch?
Waarom zou je het hier niet zeggen. Een bepaald image van jezelf of wat een ander van je heeft.
Accepteren dat we niet feilloos zijn?
Accepteren dat we niet perfect zijn?
Of bang dat we niet het goede voorbeeld geven?
Ik weet het ook niet zo precies.

Gisteravond had ik het heilige voornemen om niet te drinken, maar er staat hier nog drank in huis voor vanavond en de klik was weer zo gemaakt en dook die ijskast in.
Ik voel me een stout kind dat aan de slagroom taart likt in de ijskast, want zoiets was het gisteravond.
Ik zucht er maar eens diep om en vanavond gaat ALLES hier de deur uit.
Ja het zal wel een smoes van me zijn dat ik ga drinken als ik zooi in huis heb, maar laat het dan maar gewoon in de winkel dan heb ik nergens last van.

Albertina: goed nadenken en weer verder gaan waar je was gebleven.
Laten we elkaar toch geen schuldgevoelens aan zitten praten, wat een onzin.

Darjeeling: zo goed wat je schreef over 'openheid'. Ik ben het dus helemaal met je eens dat hier soms erg dubbelzinnig wordt gedaan waar vervolgens niemand iets van snapt.
Het beste is om direct te reageren met een vraag en als de ander geen antwoord geeft, nou dan ligt het dus niet aan jou.
Ik heb een paar keer niet persoonlijk gereageerd op een lief meelevend mailtje van jou.
Dat doe ik alsnog. Juist jouw reacties maken het zo aardig om toch met je bulten en wonden hier even langs te komen. Even een troost en een aai en we hobbelen weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
AlbertRemmo

goede morgen Geugien, werkze






en ik werk 7 dagen in de week





Hahaha AR: DAAR moest ik nu zo hartelijk om lachen, zo'n heerlijke nuchtere reactie op het relaas van Geugien hihi!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
adam

-
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
-
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
-




Albertina..............AlbertRemmo................An.............Anjo..............Antonia................Anna.................


Antonw..............Bako............BamBam...............Blacky.................Bohemia.................Carla............


Caro...............Carolien...............Casiris...............Catie............Charlie..............Choely...................


Corinne..................Darjeeling..................Depri............Dhendro...............Diane.................Druppeltje.........


Edfobe...................Eva..............Ferry...................Fiet.................FishermansFriend...............


Flocko............FloortjeII................Francesca..............Geer................Geert111..............Gees..................


Gem...................Geugien..............Haddock....................Hanneke.............Har.................Helder.............


Hermie................HenkieT.....................Houtje..................Jip.............Jolanda..................Joske............


Jozias...............Juffie..................June.............Kaia...............Karel................Karinneke............Kate...............


Kohtje................Kirky................Knuffie...............Marcus............Maresch...............Marieke44...............


Marjo...............Mick..............Mieke................Nico............Nina...............Mona.................Orleando................


Papillion....................Pepita......................PimPlank.............Pippi..............Plusjamais...............Poply..............


Rapilos................ReneS................Robert..........Roos..............Rosan............Rudy..................Rufus..............


S4nny............Sandman............Safidepafi.............Sandra.................Silverwings................Sneeuwwitje...............


Soothe..............Spud..............Stien................Tactive...........Tapas..............Tasseke.................Tine...............


Trees................Username...........Vie.................Vogel............Wannes............Water.................Waterman................


Wingchun..............Wiseguy.............Woman.............Ziza.............




..............en verder iedereen die ik vergeten ben.


Mijn 900-ste bericht, voor alle 900 geregistreerde gebruikers van AdB !!
:heart:



-
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
-
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
--
:present:
-
:moon:
-
:heart:
-
:moon:
-





Adam wat geweldig!! Is voor herhaling vatbaar, je gaat goed joh!!!



:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina


Ja, ik schaam me voor mezelf,


het zwaktebod van de verslaving wint het soms.


En daar kan ik moeilijk mee leven.



Die verslaving wint het altijd....
als je toegeeft.
Dat is het punt, wij staan daar machteloos tegenover.
Ik ben er zo boos om geweest.
Zo ontzettend kwaad.
Die @#$%$#@ verslaving verziekt mijn leven.
Of ik wel of niet drink.
Soms lijkt het dat ik er altijd maar tegen aan het vechten ben.
Zouden wij ons daarvoor moeten schamen omdat we deze aandoening hebben?
Moeten we ons schamen dat die verslaving soms toch even lijkt te winnen?

Ik was zo boos dat ik nadien nog weiger me ervoor te schamen.
De boosheid nog zien te overwinnen en zien hoe ik niet constant het gevoel te hebben dat ik in gevecht ben tegen die ROT DRANK, IK HAAT DIE ZOOI onderhand!!!!!

Albertina pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,

Het schuldgevoel naar jezelf is terecht. Zou ik ook hebben (had ik ook altijd)
Het wordt je ook niet aangepraat!

Je gaat tegen je diepste verlangen in, en dat is NIET DRINKEN.

Het onaangename gevoel gaat weer over, en dan?
Dan zou ik er eens een punt achter zetten, dan ben je ook van dit gevoel verlost!!

Niet in blijven hangen. Pak de draad op, en blijf trouw aan jezelf!!

Ik weet hoe graag je vrij wil zijn, ga er nu eens echt voor!!

Groet!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt om je ervaring te delen caroline!
ben blij om te horen dat het erbij hoord (jammer genoeg).
zometeen even die link goed lezen. ik heb er al eens van gehoord van lucide dromen maar nog nooit in verdiept.
raar hoor. het is alsof mijn lichaam nu al weet dat er vanavond geen drank in komt. normaal overdag nergens last van maar nu voel ik toch al dingen van ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...