Spring naar bijdragen

maandag 11 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

Hé maar Kirkey,
jij bent al een hele nieuwe levensweg ingeslagen!
Jouw burnout, (waarvan ik denk dat je daar best wel eens last van kan hebben) heeft niets meer met alcohol te maken! Je hebt veel op je bordje, heel veel, en dat al heel lang!
Koppel dat met je eigen strijd om ADB te zijn, en dan lijkt alles ineens duidelijk...

Je bent altijd zo helder, zo "klaar-met-alles", zó duidelijk in je oplossingen,
dat moet een normaal mens teveel zijn!

Misschien heb ik het fout, sorry dan maar!

*naschrift:

en misschienmoet je nu maar eens aan jezelf gaan denken,
en daar misschien hulp bij gaan zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kirky,

Ik sluit mij volledig bij al het bovengeschreven aan. Huisarts kan geen kwaad maar een beetje rust zou nog beter zijn. Je wordt er echt stapeldol van.

Marieke,

Goed idee om je man te laten gaan. Houd je rustig he, meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok,...mn twee biertjes zijn op en heb het moeilijk!
echt sorry. ja het is vergif maar ik moet en wil meer. kan zowiezo niet want ik heb geen geld meer. vandaag voor deze twee biertjes geld van mn pa geleend.
k heb zin om er nu refusal op te nemen pff is zo klote.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos,
Ga nu naar bed en neem morgenochtend gelijk de Refusal in. Niet sjoemelen met jezelf. 's Ochtends ben je vast het meest vastberaden (wellicht met een kater) en dat is dan ook het beste tijdstip om de Refusal in te nemen. De eerste drie dagen 3 tabletten per dag en vervolgens 1 tablet per dag als onderhoudsdosering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Nou ja de kat z'n viool is weer gekrabbeld!
:D



Wat?


Bij mij is denk ik de knop wel om. Ik heb net ook aan mensen om me heen verteld dat ik een project lief-voor-de-lever ben gestart en dat ik voorlopig niet wil drinken, en of ze me willen helpen daarbij. Ik maak het niet zo zwaar te zeggen dat ik alcoholist ben (al noem ik mezelf tegen mezelf wel zo) maar hou het wat luchtiger. Heb ook geen moeite nu met denken dat ik voorlopig weer zonder zal zijn. Ik zeg expres voorlopig omdat ik mezelf niet wijsmaak dat ik nu voor altijd droog zal staan - geheid is over een poosje mijn zelfvertrouwen weer zo gegroeid dat ik denk, een glaasje kan wel en geheid ga ik dan door tot het gaatje...maar ook geheid denk ik daarna dat dat behoorlijk stom was en dat ik weer op het rechte pad terecht kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ roos
Probeer te gaan slapen,.... en probeer vooral leuke scenario's te bedenken bij het in slaap vallen.
En telkens waneer het over de drank gaat, maak de gedachte af en ga over op het leuke.
1 of anderhalve fles wijn op een avond, en af entoe een drank vrije dag,... uhmmm je kan het wel!!!!
Waneer je nu gaat slapen en je hebt minder op dan vorige keren dan merk je al dat je je beter voelt waneer je morgen opstaat.
Komt goed als je het zelf ook wil Roos!!
Nu slaapwel,... ik duik mijn bed in want ik moet er morgen weer om 5 uur uit.
In licht en liefde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Fiet

Wat gebeurt er als je 2 biertjes drinkt en dan Refusal neemt? Dan word je toch ziek?



JA, JE GAAT JE DAN ONTZETTEND BEROERD VOELEN.
Vandaar dat ik ook zeg: morgenochtend gelijk bij het opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

quote:


Originally posted by:
Fiet


Wat gebeurt er als je 2 biertjes drinkt en dan Refusal neemt? Dan word je toch ziek?





JA, JE GAAT JE DAN ONTZETTEND BEROERD VOELEN.


Vandaar dat ik ook zeg: morgenochtend gelijk bij het opstaan.



Je hoeft niet te schreeuwen hoor... het was maar een vraag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Fiet

quote:


Originally posted by:
CPAS


quote:


Originally posted by:
Fiet




Wat gebeurt er als je 2 biertjes drinkt en dan Refusal neemt? Dan word je toch ziek?









JA, JE GAAT JE DAN ONTZETTEND BEROERD VOELEN.




Vandaar dat ik ook zeg: morgenochtend gelijk bij het opstaan.





Je hoeft niet te schreeuwen hoor... het was maar een vraag.








Fiet, Sorry, SORRY SORRY SORRY. Ik ben nog altijd pissig op mijzelf en projecteer dat op Roos, terwijl ik een bericht aan jou stuur. Zotter kan ik het niet maken. Excuses. Ik zal ssjjtt stil zijn.


En ja, Soothe, misschien heb ik last van een verkort lontje. Ik ben nu al langer rookvrij (morgen heb ik er 70 dagen opzitten) dan alcoholvrij. Nuchter bekeken zit ik nog altijd op de goede weg, alleen sla ik mijn poten nog wel eens om en val ik op mijn neus.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis al goed Capsje, kusjekroel en alles vergeten.

Weetje, roken is nu even lastig om niet te doen maar dat is meer de gewoonte dan de verslaving omdat roken niets voor je doet. Ik rookte 40 sigaretten per dag en ben 5 jaar geleden gestopt. Toen ik een jaar of wat later ontzéttend heftig ruzie had met mijn partner dacht ik, krijg allemaal het heen en weer, ik ga roken! En toen werd ik nog bozer omdat het niet hielp, hahaha, kan je je voorstellen? Voel echt tegen, maar goed, sindsdien ben ik helemaal blij dat ik niet meer rook, je vergiftigt jezelf terwijl het niet eens oplevert!

Heel knap dat je het nu 10 weken volhoudt, je hebt het ergste gehad! Hang in there babe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...