Spring naar bijdragen

maandag 11 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

Har, ik ben net zo min een hardliner als de rest.
Morgen kan ik op m'n muil gaan!!!

Dan rest mij met hangende pootjes te komen.

Te vaak hoor ik geluiden. Men moet GETUIGEN, niet OVERTUIGEN.

Dat sub assertieve gedoe, zo steek ik niet in elkaar!!!!

Iemand die wil drinken laat zich moeilijk overtuigen.
Toch waren het in mijn beginperiode degenen die me overtuigden,
degenen die me vooruit hielpen.

Al de aaien over de bol is prachtig, maar ik heb een andere invalshoek.
Zo ben ik en zo blijf ik!!!!

Een drinker weet dat zij/hij niet moet drinken.
Ik leg af en toe de vinger op de gevoelige plek.
Herhalen wil soms helpen, de illusie drank wat af te zwakken.

Als ik niets meer kan zeggen, zonder een stortvloed aan afkeuring over me heen te krijgen,
verdwijn ik van het toneel.
Dan heb ik niets meer toe te voegen!!
Ik ga mezelf geen geweld aan doen.
De intentie is immer goed.


Groet Michael!!


Houtje, dit was reeds klaar. No hard feelings. :heart:


P.S dit had ik al getypt!! Dus niet gecensureerd.

Dag Dag, fijne dag ALLEN!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vergis je niet Soothe, ik kan indien nodig ook donderpreken houden. Ik bedoelde het dan ook positief dat je een diehard bent wat je bewoordingen betreft, kan het waarderen! Laten we elkaar niet misverstaan!

En nu ben ik echt foetsie, gegroet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina nog even voor jou (en ook voor anderen die zich de afgelopen dagen even hebben laten ver(mis)lei(ij)den):

Dank je wel dat je het hebt verteld. Je helpt er velen mee die zo af en toe door omstandigheden ook op dat randje balanceren (zoals ondergetekende). Het is dus niet aan te raden!

Ik denk dat je inmiddels je schaamte en schuldgevoel al bijna voorbij bent. Gelukkig maar, want het zou niet eerlijk zijn tegenover jezelf zijn als je die ene misstap zwaarder zou laten wegen dan die honderdduizenden rake daarvoor. En die tientallen alweer daarna!

Misschien kan je het omkeren en er juist kracht uit putten door je af te vragen wat nou precies het luxerende moment en de daarbij luxerende gedachte waren? Wat ging er in je om, wat maakte dat je die grens over ging, wat zei je tegen jezelf? Ik weet namelijk heel goed welke vragen ik mezelf stel om er NIET aan toe te geven...

Ik vind het in ieder geval supersterk van je dat je het bent komen melden en dat je nu gewoon weer verder gaat met waar je was gebleven, wat zullen die gremlins daar bij jou op hun neus kijken, doet me een beetje denken aan die reclame van ontbijtkoek, ze kunnen er weer net niet bij :D

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede middag aan iedereen,
Bedankt Gees, en Darjeerling voor de welkom.
Ik heb vandaag nog niets gedronken, maar heb het momenteel wel erg moeilijk.
Ik heb ook een heel onrustige nacht achter de rug.
Hopelijk gaat het morgen wat beter.
Ik ben wel blij dat ik jullie gevonden heb, zo weet ik dat ik niet de enigste ben met een drankprobleem.
Ook nog veel sterkte voor Albertina.
Momenteel heb ik zeker geen honger, maar oh, zoveel dorst!
Sorry voor mijn gezaag, maar ik wou het is even kwijt.
Dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har,

Dapper van je om dat neer te pennen. mijn ervaring is dat na verloop van tijd het lichaam zich aan gaat passen en dat je geen last meer zult hebben van je zere teen. Verder zijn er natuurlijk nog een heleboel oorzaken waarom tenen pijnlijk kunnen worden.

Soms lees ik dingen en dan denk ik wat is hier de meerwaarde van? Ik vond Rudy's opmerking getuigen niet overtuigen een hele goede opmerking. Knokken tegen een verslaving is al moeilijk genoeg.
Ieder is verschillend in zijn of haar verslavingsgedrag. Sommige van ons dronken dagelijks, andere niet.
Sommige dronken dagelijks een klein beetje te veel en dan bedoel ik in hoeveelheid alcohol, te veel blijft natuurlijk altijd te veel, sommige drinken eens in de zoveel tijd een heleboel te veel.
Er leiden verschillende wegen naar Rome en zolang we maar aankomen waar we willen zijn daar gaat het om. Niet welke route we nemen.

Ja als iemand niet wilt drinken en het gaat dan fout dan voel je je schuldig naar jezelf en naar anderen.
Is er iemand die er ook maar aan twijfelt of dat terecht is of niet? De vraag is is het zinvol?
Ik denk dat daar de misverstanden ontstaan. Schuldgevoelens zijn heel even handig om te onderstrepen dat we niet blij zijn met onze acties. Het is een alarmbelletje die afgaat. Blijft dat alarmbelletje afgaan dan wordt het een stoorzender.
Ik zal ten alle tijde erkennen dat het op zijn zachtgezegd jammer is als iemand zijn doelstelling niet haalt
maar blijven hangen in schuldgevoel kan gevaarlijk zijn en heeft geen meerwaarde.
Gevechten zullen verloren worden maar de doelstelling is om de oorlog te winnen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zeggen sommige. Waar maar als de heelmeesters behalve kennis geen compassie of nederigheid kennen zal niemand ooit naar de dokter gaan.
Het forum draait om herkenning en erkenning. Je kunt net zoveel leren van nederlagen dan als van overwinningen.

Dit zijn gewoon mijn gedachten, iets dat ik wilde delen, niet om iets of iemand aan te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuldgevoel en schaamte...hoe herkenbaar!
Na vele malen stoppen, terugvallen, op staan en alsnog uitglijden,
durfde ik het zelfs hier niet meer te melden.
Ik voelde me de looser waar Carolien vanmorgen op duide...!

Vele maanden later heb ik hier op het forum pas toe durven geven dat het allemaal niet zo
mooi was als ik het deed voor komen.
Ik schaamde me enorm, willens en wetens had ik toch leugens verteld.
De reacties varieerden van begrijpend tot enorm boos...maar alle hadden ze hun nut!
Ook daarna kon ik niet ineens tot volledig droogstaan komen...dat lukte me pas nadat ik echt op de bodem belande!

Vanuit die put heb ik hulp gezocht en gevonden.
Proffesionele hulp maar ook hulp van medeforummers!!
Gemakkelijk is het soms nog steeds niet..maar wel zo waardevol dat ik mijn nuchterheid liever niet meer op het spel zet.
Toen ik melde dat mijn moeder was overleden had drank nog geen moment door mijn hoofd gespeeld!
Toch was ik blij dat Soothe er in zijn reactie over begon!
Want al speelde het op dat moment niet, de afgelopen week zijn er wel gedachten geweest aan drank!
Even niet meer weten, even niet meer voelen.
Maar juist ook de reactie van Soothe heeft me daar op voorbereid!
Daardoor had ik er al over nagedacht en weet ik nu dat gaan drinken me niks zal brengen.
Ik krijg er mijn moeder niet mee terug, en het verdriet zou alleen buiten proportioneel worden uit vergroot!

De steunbetuigingen, het delen van ervaringen via pb ze helpen me enorm!
Het niet alleen staan in je verdriet is net zo prettig te ervaren als wanneer je voor het eerst beseft dat je niet de enigste bent met een alcoholprobleem!
Maar ook die waarschuwing van soothe was enorm waardevol...nu was ik helder en oplettend toen de gedachte opkwam! En kon ik het idee verwijzen naar het land der fabelen waar het thuis hoort!
Dus Soothe..THANX!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geert,
Hou vol hoor, de dag is alweer een eindje om moet je maar denken.
Probeer water te drinken, heel veel water tot je het gevoel heb dat er geen drup meer bij kan.
Heb je een beetje afleiding? dat is ook belangrijk.
Of naar buiten, lopen of fietsen. Sterkete hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha daar ben ik nog even,

Hoe was het ook weer?

"Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is"

Ik ken Soothe ook een beetje en wat langer dan vandaag,
soms een brommende Amsterdammer, maar met het :heart:
op de goede plaats.
En een door mij zeer gewaardeerd en meelevend forumlid
waar ik mij wel degelijk aan optrek.
Dus Soothe,
:present:

Ook lieve andere mensen bedankt.
Ik heb vandaag iets belangrijks geleerd,
zal het even kort uitleggen.
Als twee mensen het niet met elkaar eens
zijn en ik ben daar zijdelings het onderwerp van
ga ik mij plaatsvervangend schuldig voelen.

Het is helemaal niet mijn verdienste als
mensen iets anders interpeteren.
Dat kan ik beter bij hen laten.
Ik ben verantwoordelijk voor mezelf,
en niet voor de interpetatie van anderen.
Dat wou ik even delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,
Ik ben aan het caloriën tellen. Ik moet van
mezelf onder de 1600 blijven, ik zit op dit moment aan de 800,
mischien ga ik het redden.
Al die lekkere sapjes die ik inplaats van wijn nam ga ik minderen
daar zitten veel meer cal. in dan in wijn. Op dit moment ben ik aardig ADB
dus durf ik nu het volgende aan te pakken, er moten een paar kilo af.
Doeiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert111: je hebt het nu moeilijk en je hebt geen honger schrijf je, maar misschien is het verstandig om WEL wat te eten. Vaak als ik heb gegeten is de trek naar drank ook weer even over.
Veel water of iets anders drinken kan ook helpen.
Doe alles waar je maar zin in hebt als je maar niet drinkt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertje, goed van je dat je gewegd hebt dat je hebt gedronken. Eerlijk duurt het langst en uiteindelijk hou jij jezelf het meest voor de gek. En dat geldt voor allen die melden dat ze gedronken hebben.
Hier en ook bij de AA heb ik respect voor mensen die na een terugval weer komen en eerlijk zijn. Soms ben ik ongeduldig en bij mensen die weten waar ze terecht kunnen voor hulp denk ik soms; aaarrrrggghhhh, je weet het nou toch wel es!!!!!!! Maar ja, angst voor het onbekende en de verslaving zijn niet simpel. Ik heb er ook lang over gedaan.
En toch is de oplossing zelf wel weer heel simpel. Nou ja, dag 2 alweer toch?

Wing, als je nou gisteravond had gezegd dat je niet op de vraag in wilde gaan omdat je had gedronken roept dat wat minder vraagtekens op. Zeg het gewoon en kom er een andere x op terug. Is alleen maar goed toch. Niet nuchter zijn reakties toch anders.

Rudy, hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb mezelf schandalig verwend!
Na jaren van make-up van de Hema en het Kruidvat, heb ik nu eens wat spulletjes bij een dure parfummerie gekocht!
Bronzing powder (voor de dames dan toch, hè?) van Esté, make-up van Estée, geurtje Chloé.
Heerlijk allerlei monstertjes erbij...zoveel geld heb ik al in geen jaren voor mezelf uitgegeven!
Goed gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhh Trees,

wat een heerlijkheid.
Hier nog een bjoetiekeesdame.
Heb je de nieuwste geur van Cloe?
Die zo heerlijk naar zeep ruikt?

Ik ben net naar de kapper geweest,
mijn eigen kapper is dicht op maandag.
Dus eens naar een andere kapper.
Mega dure shampoo gekocht en ik sloeg
steil achterover bij het afrekenen voor de
totaalbehandeling.
Maar ach, dan heb je ook wat.
:o:P:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...