Spring naar bijdragen

donderdag 14 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

Dag 5 voor mij. Roos, aandacht kan je krijgen; benoem gewoon dat je dat nodig hebt!

Ik voel me toppie, geen enkele gremlin gezien nog. Hoop dat ze wegblijven! Morgen borrel en zaterdag en zondag geen kindjes thuis. Moet muziekmaken zondagmiddag en de gewoonte is dan dat er lekker biertjes worden gedronken daarna. Ik ga met de fiets en denk dat ik een stuk omrijd op weg naar huis. Ook fijn.

Heb verder neit zo goed teruggelezen maar knuffels en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Suusje,

Indien je niet in de buurt van b.v. IJmuiden (daar haalde ik ze vroeger bij een groothandel in vis toen in nog in NL woonde) gooi het op een accoordje met je plaatselijke visboer.
Hij koopt ze in voor Eur 0,30, dan bied jij gewoon Eur 0,50.
De visboer geen werk en direct 30x Eur 0,20 in zijn zak en jij een goedkope haring.
Ik krijg ze hier vanuit NL tesamen met mijn andere keukenproducten via de groothandel geleverd.
En nog een tip, indien je een oude partij haring kunt kopen voor een habbekrats koop ze maar en laat de vuile haring 1 nacht in de magere melk in de koeling staan.
Volgende dag onder de koude kraan afspoelen en schoonmaken.
Je eet dan een haring zoals je nog nooit geproefd hebt.
Vele mensen kennen deze keukentruc niet maar wordt op grote schaal door de visboeren toegepast.

m.vr.gr.
Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!!!

Even thuis. Want gewerkt.
Nu hier de boel ff regelen
en dan weer terug naar de geiten!

Tralalalala...
Slecht geslapen
But I am Okay!

Zit weer zonder morren
op schema. Nulkommanul :D

Roos, doe het!!!!!

Anjo, Grrrrr!!!!

Pip, Cool!!!!!

Tapas, Grrrrrr!!!!

Iedereen: GRRRRRRRRR!!!!!!!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ik heb gisteren niet meer doorgelezen maar heb begrepen dat er weer wat commotie was met drankjank. Dat is niets nieuws. Dat hebben we allemaal wel eens gehad denk ik, in de vorm van dronken telefoontjes, mailtjes of sms'jes.
Het gaat er meer om, hoe ga je om met die schaamte achteraf? Ga je dan nog meer drinken of zeg je: nee, dit niet meer?
Overigens mag ik nog tot na het weekend in het ziekenhuis blijven, maar omdat ik jullie niet kan missen ;) heb ik internet-aan-bed besteld.
Dank voor de lieve wensen die ik nog wel heb meegekregen. Het gaat best goed, en in ieder geval serveren ze hier alleen maar sap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik ga de sappige details hier niet op de draad zetten, maar dankijewel. Ik was gewoon even benieuwd hoe het met jullie gaat.
En met sommigen gaat het er zeer heftig aan toe zo te lezen.
Die wens ik veel sterkte..
Ik kan in mijn simpelheid van gevoel gewoon niet anders zeggen dan dat het beter gaat zonder drank. Pas dan gebeuren er dingen.
Tenminste zo is het mij vergaan, toen ik stopte met drinken begonnen er echte dingen te gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kwam bij mij heel heftig binnen:

quote:


Originally posted by:
roos2303


wat is er na de drank? voor mijn gevoel ben ik dan niks meer.



Ik kom er meer en meer achter dat ik dronk om iemand te zijn die ik niet ben.

Met drank voelde ik me zelfverzekerd, verbonden met jan en alleman, alles onder controle, uit mijn hoofd.

Dat is best heel handig als je eigenlijk heel onzeker bent, bindingsissues hebt, op je tenen moet lopen en vol gedachten zit.

Zo heeft iedereen zijn/haar verhaal.

We willen onszelf (en alles om ons heen) niet kapot drinken, dat geeft zelfs die zelfverzekerde, verbonden, gecontroleerde uit- je- hoofd- persoon grote angsten.

Nu ik niet meer kan zijn wie ik niet ben, is dat soms best wel confronterend. Tja: zo is het!

Ik worstel met mijn schaduwkanten, die door mijn gezuip zo goed verborgen bleven.
Een deel ervan zal ik moeten aanvaarden, en bij welke dat niet lukt zal ik er wat aan moeten doen. Niet moeten maar mogen eigenlijk. Want ik ben dankbaar dat ik mezelf mezelf geef. Ook al is dat lang niet altijd het gunstigste kadootje, het is wel een oprecht kadootje en eentje waar ik me beter bij voel omdat ik geen schuldgevoelens, doodsangsten, paranoia aanvallen, katerdagen, etc meer heb.

Al die jaren was ik iemand die ik niet ben. Het enige wat ik werkelijk op kon bouwen was mijn werk. En zelfs dat staat sinds een jaar op lossen schroeven.

Op de 0-lijn nu. Ik kan verdriet hebben dat ik na mijn 40ste niet al lang over die 0-lijn heen, ik kan ook vrijheid voelen omdat ik er niet meer onder zit en voren mag kijken waar alles nu zoveel mooier open ligt.

liefs voor iedereen die is zoals die is,
:heart: Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik mag elke dag op een kaartje aankruisen wat ik wil eten. Vanavond wordt het tong met peentjes en krielen. En dankjewel voor de beterschapswens.
Marjo ik ben allang blij dat dit zo een basale kwaal is.
Iets geestelijks is veel moeilijker te verhapstukken. Daar heb je geen pil voor, dat moet je zelf helemaal doorleven. Of is het "mag".
Daarom, ondanks dat ik jou vaak niet zo snap, vind ik jou wel dapper dat je zo eerlijk door je gevoelens heen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia hoi,

Ook hier een soort "identiteitscrisis". Noem het verwerking!
Ik ben ook niet degene die ik dacht dat ik was.

Ik word met een geheel ander Michael geconfronteerd, dan ik dacht dat ik was.
Nu ik niet meer in nevelen gehuld ben, is er ander werk aan de winkel.

Een flink jeugdtrauma, met een megadosis onverwerkte emoties.
De hele handel is verdrongen, en met royaal consumeren van drank,
nog verder weggedrukt.

Nu ben ik pas aan het nadenken over het grote geheel.
En denken maakt moe, en moe ben ik.

Maar Kaia, ik wil hier zonder drank door, en dat doe ik ook.
Wetende dat jij dat ook doet, geeft een gevoel van,
gedeelde "smart" is halve smart. Wrang maar zo is het.

Pas goed op hè, Haagse Dame!? ;)

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoeee,

Vie,
beterschap hoor!
:present:


Soothe,
houd u bijeen.
Amsterdamse heer.


Verder gaat hier alles zijn Droge:) gangetje.
Vanmorgen gerevalideerd, ik krijg zowaar nog een
goede conditie en begin lol te krijgen in het sporten.
Nu even een beetje bijkomen en dan straks naar de volgende
afspraak, therapie, maar bespreken dat ik het zaterdag niet
droog heb gehouden.
Verder heb ik netjes mijn huiswerk gemaakt, dus we zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, nog effe doorbijten en dan weer naar huis, zonder mechanische oortjes begrijp ik dus?

Anjo en Kaia en Romualdus, bedankt voor de steun.
Dt is ook niet de eerste keer voor mij dat ik van hulpverlener wil wisselen omdat het niet klikt.
Waar ik bang voor ben is dat hij zich afgewezen gaat zitten voelen en als hij dat gaat doen dan ga ik uit mijn dak
de vorige wisseling (10 jaar terug) liep niet echt zonder strubbels maar uiteindelijk hield ik er een kei van een hulpverlener aan over die me op de juiste plek heeft gebrach en waar ik haar nog steeds eeuwig dankbaar voor ben:). Degene waar ik weg wilde heeft me van alles voor de voeten gegooid, onbehandelbaar, loopt overal weg, en was dus erg gekwetst in zijn ego.. kan er nog weer boos over worden.

Ik ben ook van huisarts gewisseld en heb nu een kanjer van een huisarts, 30 jaar lang heb ik me laten vertellen dat ik me niet moest aanstellen en nu heb ik er eentje die elke keer complimenten geeft omdat ik het zo goed doe en die me serieus neemt.

nu dus hier mijn nek uit gaan steken en er voor zorgen dat ik iemand met verstand van zaken krijg want het gaat hier wel om mij en niet om zijn ego.

Zonder drank ga ik dit soort dingen steeds meer aan. Met de angst in mijn lijf, de bibbers in mijn benen, misselijk en met darmkrampen,
maar als iets niet lekker loopt ga ik er niet meer klakkeloos van uit dat dat wel aan mij zal liggen.. hoewel... 'valkuil'... dat eeuwig en altijd op de loer ligt.

pffffft, ik voel me echt doodziek van de stress zeg! nog een uurtje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik ben blij dat je het zo goed herkent, het ligt dus niet aan ons ;)

Ja we gaan 'gewoon' keihard door, voor onszelf en met elkaar, zonder drank, al is het alleen maar om te weten waar we dan uitkomen, want mét weten we het wel.

Al is de verleiding soms erg groot... eeeeven alles loslaten, eeeeven laten gaan, eeeeeven niets meer; maar dat eeeeven blijft niet eeeeven en zo willen we niet meer leven.

Ook hier komen we doorheen, het is een volgende fase blijkbaar, de id-cirisi, het verwerken van sh*t waarvan we dachten er al mee klaar te zijn... alles boven tafel nu, het moet zo zijn.

Ik blijf je wel heel erg dankbaar dat jij ook zo'n doorzetter bent, ik heb je geloof ik al wel eens verteld dat ik soms wel eens denk: "Als Soothe een misstapje maakt, mag ik er ook ééntje doen" :$ . Zo zie je maar hoe verslaafd mijn brein nog is... en mensen hier maar denken dat we de knop gevonden hebben en dat het ons allemaal zo gemakkelijk af gaat B)

Dit gezegd hebbende, laat niemand zich erdoor ontmoedigen hoor, want ik heb absoluut geen spijt, realiseer me juist alleen maar meer en meer hoe heftig ik m'n leven aan het verklooien was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Marjo, en bij de 0-lijn dacht ik ook aan jou... het gekke is: als je em bij een ander ziet, denk je: WOW, maar bij jezelf weet je soms niet waar te beginnen... dag voor dag dan maar, en ook jouw ervaringen van afgelopen tijd waren een grote confrontatie met mezelf, maar hebben mij ook dit bewustzijn gegeven... hee samen komen we er wel :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...