Spring naar bijdragen

donderdag 14 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pippi je bent hard maar is wel de waarheid en dat weet ik. echt geloof me en ben blij dat je dat doet.
mijn gedrag is gewoon niet ok en wat ik al zei ik belast er anderen erg mee en das(nuchter) het laatste wat ik wil.
ik zit nu op zo'n breekpunt in mn leven.

verder ben ik niet zo bekend met refusal hoor. als ik had geweten dat die ene strip die gevolgen had dan had ik het niet gedaan.
heb die gekregen van een psych. ja meid, slik dit en klaar ben je, kan je niks meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat ik gisteren vooral heel boos was, Roos.

Er zijn geen grenzen met een middel als Refusal. Wat ik niet snap is dat je het uberhaupt nog krijgt.

Enfin, het is gebeurd. Ik zou zeer zeker bespreken wat er gebeurd is. Je kunt alleen hulp krijgen als mensen weten wat er speelt.
Ik wens je graag toe dat je die hulp krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos,

Psychiaters vergelijk ik altijd met friet bakkers, de een bakt ze goed en de ander bakt er niets van.
Dus jouw psych. heeft er in mijn ogen niets fatsoenlijks van gebakken.
Refusal gebruik moet, of je moet al zo sterk in de schoenen staan, onder begeleiding gebruikt worden.
Met onder begeleiding bedoel ik wekelijkse gespreks therapie en controle op de in het bezit van de patiënt zijnde hoeveelheid tabletten.

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben er weer,
Gegroet allen die er weer bij gekomen zijn,

Pippi ik snap wel wat je bedoelt hoor naar Roos toe, ik denk dt je bedoelt dat als Roos aandacht wil dat op een andere manier moet uiten en niet mensen angst aanjagen, althans dat haal ik eruit.

Roos, meid ik heb ook 10 jaar stiemem zwaar gedronken en ging al van mn stokje bij het idee van stoppen want wat had ik dan nog, ik moest me kunnen ''ontspannen'' vond ik. Nu ben ik bezig met stoppen en ben elke dag en ja zelfs elke avond verbaasd over de keuzes en mogelijkheden die ik erbij heb gekregen, leren genieten van simpel een vogel, een goed boek waar ik s''avonds eerst te zat voor was enzz, en nee ik heb het ook heel erg zwaar en moeilijk en 2 weken terug ook een terugval gehad van 1 flesje wijn maar weet je toen ik na al die tijd nuchter zijn die fles wijn dronk dacht ik pff ontspannen mn r...! ik voelde me suf, niet georienteerd, vlak, snauwerig enz. Ja ik wil ook in de winkel het liefst de wijnafdeling op sjesen en weten dat ik het heb maar zodra ik die winkel uit ben dan gaat er toch een zucht van verlichting door me heen dat ik het niet gedaan heb! Het verlangen blijft misschien altijd maar het is een grotere uitdaging om niet te drinken dan gemakzuchtig wel te drinken. En ik ga die uitdaging graag aan, is wel lekker zo een fris koppie. En ik zeg echt niet dat ik noot meer iets zal drinken maar flessen wijn e.d komen er hier niet meer in, althans niet voor mij! Drama brengt je nergens, moed wel. Je kan het, ik weet het zeker! gewoon hier komen als je trek hebt, gooi het eruit en voor je het weet ben je uren verder en kan je lekker naar je bed toe.

Nou ik ben dus terug haha van mijn gesprek en ik heb een 2e baan erbij, jippie a jee, lekker sparen wordt dat, kijk dat kan als je nuchter bent,

Nou ik ga even zo mijn kleintje halen van de chreche.

Liefs
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet al een tijdje mijn grens ja. maar das tegenover mezelf. tegenover anderen kom ik nog vaak anders over.

die refusal heb ik nu gekregen omdat ik er zelf om vroeg en van een huisarts die mij niet kent. eentje genomen dus en gister dus zo'n trek en in de hoop dat ik er niet ziek van zou worden toch gedronken ja.
het was niet van weten maar hopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje,
Sorry dat ik het vraag maar je hebt ook 2 kindjes daar zeg je, ben je zoals gisteren, refusal met drank erbij dan niet vreselijk bang dat er wat gebeurd??? Stel je was out gegaan oid en je kindjes hadden je nodig, wie was er dan voor hun daar geweest, als ik zo vrij mag zijn vindt ik het wel een beetje onverantwoord gedrag t.o je kindjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey succes met je baan en bedankt voor je reactie!

ik vind het moeilijk om toe te geven maar ik wil idd gewoon ''aandacht''. ik moet dat op een andere manier doen maar ben er nog niet helemaal achter hoe en wat. vind het heel vervelend voor anderen.

enne ja, ik ben het eens met de frietbakkerstherorie.( ik ken die ook,maar vergelijk het dan met bakkers ofzo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Natuurlijk slik je Refusal om van de drank af te blijven, het is geen middel om mee te experimenteren.
Echter jij weet net zo goed als ik dat 's-morgens bij het opstaan beloof je jezelf niet te drinken.
Maar 's-middags of 's-avonds moet je er tegen vechten om ervan af te blijven.
Blijft natuurlijk een feit dat Roos bij het nemen van 1 tablet Refusal de deur voor alcoholgebruik op een kier heeft gezet.
Het klinkt hard van je maar in de kern van je verhaal heb gelijk.
Roos, dus start maar vandaag met 3 tabletten en laten we achteraf niet lezen dat je in het ziekenhuis bent opgenomen.
Verder lijkt het mij een goede zaak om het "geval" Roos nu in de dagdraad te sluiten en haar de kans te geven mede met ons droog te blijven.

Met vriendelijke groet,
Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Roos, ik ben idd heel blij met mn 2e baan, ik bedoel het trouwens niet slecht hoor, maar ik maak me er wel grote zorgen om, aandacht kan je ook krijgen door lekker met je kindjes erop uit te gaan en een gesprek aan te knopen met iemand, of blaas een clubje in het leven, zoek mensen met een zelfde interesse als jij hebt en nodig ze uit, of om de week bij een ander, ga op school voorleesmoeder worden of zoek een leuk baantje,

liefs
Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos ik zou je bijna aanraden de eerste berichten van Suus eens te lezen, die dacht inderdaad ook dat zij het niet kon. Hier boven lees je dat het wel kan.
Het is een enorme misvatting dat het leven zonder drank niet okee is. Het leven met drank is niet okee en brengt een hoop zooi met zich mee, het leven zonder drank brengt veel minder zooi met zich mee.
Gewoon bespreken vanmiddag in je training, want daarvoor zit je er en laat mensen meedenken hoe je het een volgende keer aan kan pakken.

De eerste periode dat je niet drinkt zit je een beetje tussen euforie en gemis, zie het als een (slechte) relatie waar je afscheid van neemt. Drank is bekend en veilig maar het helpt je alleen maar verder de vernieling in en is waardeloos voor je zelfbeeld. Ieder einde staat voor een nieuw begin, een nieuwe relatie maar dan met jezelf, een gezonde relatie waarin jij en de kinderen op nummer 1 staan.
Afscheid nemen gaat niet zonder verdriet maar geeft ook ruimte voor nieuwe dingen en nieuwe ervaringen waardoor het vertrouwen in jezelf weer kan groeien.
Jij bent dat waard, iedereen is dat waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Roos ik zou je bijna aanraden de eerste berichten van Suus eens te lezen, die dacht inderdaad ook dat zij het niet kon. Hier boven lees je dat het wel kan.


Het is een enorme misvatting dat het leven zonder drank niet okee is. Het leven met drank is niet okee en brengt een hoop zooi met zich mee, het leven zonder drank brengt veel minder zooi met zich mee.


Gewoon bespreken vanmiddag in je training, want daarvoor zit je er en laat mensen meedenken hoe je het een volgende keer aan kan pakken.




De eerste periode dat je niet drinkt zit je een beetje tussen euforie en gemis, zie het als een (slechte) relatie waar je afscheid van neemt. Drank is bekend en veilig maar het helpt je alleen maar verder de vernieling in en is waardeloos voor je zelfbeeld. Ieder einde staat voor een nieuw begin, een nieuwe relatie maar dan met jezelf, een gezonde relatie waarin jij en de kinderen op nummer 1 staan.


Afscheid nemen gaat niet zonder verdriet maar geeft ook ruimte voor nieuwe dingen en nieuwe ervaringen waardoor het vertrouwen in jezelf weer kan groeien.


Jij bent dat waard, iedereen is dat waard!




bedankt:)

sorry nu moet ik even gaan want het is niet leuk voor anderen en mij triggerd het ergens een beetje

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Roos, dan is de trigger ook weer weg, we houden het vandaag allemaal droog! Zo en dan nu een ander onderwerp, waar zullen we het eens over hebben, oooja, dat de wolken en de regen weg zijn en dat de zon mijn tuin verlicht en dat ik zie dat mijn hond naar Australie wil gezien het enorme gat dat ze aan het graven is hahah.
Zo om 12 uur lekker mn jongste ophalen, en dan naar Harderwijk toe, gezellie en dan komt mijn man met de oudste na zijn werk. nog meer gezellie

Enne heb mijn harinkje al weer op heerlijk, ik hoop dat ik er snel zat van wordt die haringen want normaal lust ik ze niet eens hahaha en dan zo naar Harderwijk waar de palingen naar me loeren, maaar ik rij mooi door haha, ik stop niet, raar dat door stoppen met drank je trek krijgt in zulke rare dingen hoor. Net als met melk, normaal drink ik dat nooit en nu 2 liter per dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

romualdus,

Helaas gebeurd dat vaak niet. Mijn huisarts gaf het mij jaren geleden en later bleek dat ik het in veel te hoge dosis kreeg. Ik slikte het bij de huisarts dus logisch gewijs had dat veel eerder gezien moeten zijn. In die tijd werd het echt gezien als HET middel.

Nu zijn ze er veel voorzichtiger mee. Het kan echt een prima stok achter de deur zijn. Ik gebruik het zelf
als ik in wat roerige tijden zit. Het stop het wellus/nietus dialoog in je bovenkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en over slechte patatbakkers gesproken, ik zit nu weer flink te stressen omdat ik vanmiddag naar de psychiater moet en de confrontatie met hem aan moet gaan.
Ik wil niet verder met hem. Ik ben iedere afspraak bezig om uit te leggen dat ik allang goed ben zoals ik ben en hoe het is om te leven met persoonlijkheidsstoornissen en ADHD
.. en volgens mij is dat de omgekeerde wereld ;) Het lijkt mij een verademing om eens met iemand te kunnen praten hierover die wel verstand van zaken heeft.

Ik zeg nu wel heel stoer dat ik dat ga doen maar ik zit te shaken op mijn stoel. Ik denk namelijk niet dat hij het zal begrijpen en ik moet proberen om het ook niet uit te willen leggen.
gewoon aangeven dat ik dit niet wil en wat ik wel wil en mezelf steeds zeggen dat ik daar het recht ook toe heb.

Jeetje wat haal ik me allemaal op mijn hals!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje,

Is het geen financieel verstandig idee om zelf je haringen schoon te maken?
Ik doe dit in de zomer ook voor mijn Hollandse gasten.
Om je een indruk te geven, een vuile haring kost ca. Eur 0,30 bij een emmer van ca. 30 stuks.
En gelezen je consumptie van die jongens kan je een emmer wel aan.
Je houd ze ca. 1 week vuil onder het pekelwater goed in de koeling.
En als je trek krijgt, rats rats rats en van het snijplankje naar binnen laten glijden.
Heerlijk gewoon.

m.vr.gr.
Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik herken dat probleem van vroeger.
Heb ook een keer op mijn strepen moeten staan om een andere psych. te krijgen voor behandeling van mijn Manische Depressiviteit.
Ik had toen al een vrij gevestigde oudere psych. gevonden en die heeft mij goed geholpen en ook om de andere contacten te verbreken.
Het doet mij altijd denken aan een cartoon van Hein de Kort met de tekstballon: "patient zegt tegen de psych. dokter ik ben zo gelukkig, waarop de psych. antwoord welnee dat denkt u maar".
Gewoon voet bij stuk houden en hem mede delen dat je met hem/haar geen steek verder komt of dat je je uitbehandeld voelt.

m.vr.gr.
Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Het lijkt mij een verademing om eens met iemand te kunnen praten hierover die wel verstand van zaken heeft.



Hihi, zo zou ik het niet gaan brengen Tapas ;)

Maar wie wordt hier nu in feite te kort gedaan? Jij! Het is toch eigenlijk erg dat je dit zo moet ervaren, jij bent de client hoor, en als je niet tevreden bent dan bedank je hem vriendelijk en zeg je dat je het hier graag bij wil laten en dat je het geheel graag ook eens anders belicht zou zien door een collega, om er zelf een bredere visie op te kunnen krijgen of zoiets!

Het is niet lullig voor hém, maar voor jou, vind ik. Dat je niet gelijk iemand trof waar je een goed gevoel bij hebt. Kan hij ook niks aan doen. Blijf bij je gevoel, ook naar hem toen kan je heel goed aangeven dat jouw gevoel zegt dat er andere benaderingen kunnen zijn die misschien wat beter op jou aansluiten.

Ik vind het heel goed dat je je dit op je hals haalt, want je gaat er tenslotte heen om beter te worden, niet om je behandelaar een goed gevoel te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...