Spring naar bijdragen

donderdag 14 mei.


Gees

Aanbevolen berichten

Ik kom nog even kijken of anjo zich inmiddels heeft gemeld.
Gelukkig zie ik je ingelogd.
Het heeft mij toch wel beziggehouden, maar enfin.

Pip,
Fijn dat je meubels je bevallen,
beetje schuiven zo hier en daar.
Wellicht kom je nog op andere ideeen.
Hahaha, ik bedoel dus nog meer niews,
zoals een bankstel?
;)

Zo hier laat ik het bij voor nu,
druk dagje voor de boeg en ik ben net weer wakker.
Toch maar niet meer doen, terug naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,

ik heb wel terug gelezen en kan het niet zo plaatsen. Ik denk dat het meer een reactie was op drinken door de Refusal. Als ik jullie ongerust gemaakt heb dan spijt mij dat oprecht.
Wel zit ik een beetje vreemd in elkaar op het moment. Na al het gedoe met zoon kreeg ik een lief emailtje van dochter 1 en dat hakte er flink in. Gek dat iets liefs meer pijn kan doen dan alles wat zoonlief naar mijn hoofd gooit.
Enfin, ik verwacht dat ik gewoon een beetje oververmoeid ben.

Fijn voor je, je eigen dingen zelf uitgezocht. Echt een nieuw begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pip, gaaf hoor, en dat dubben ken ik ook maar al te goed. Het lijkt hier wel eens of ik om de haverklap mijn huis omgooi maar daar gaat veel denkwerk aan vooraf
net als mijn spartametje, daar ben ik ook al een half jaar over aan het dubben geweest, wel ,niet, wat als, en als ie nou stuk gaat wat dan? en als en als...
dan de aankoop, stijf van de zenuwen, niet nadenken maar gewoon maar doen... eenmaal thuis denken, oei wat heb ik gedaan.. en zometeen en wat als en dan en als...
en moet ik nou altijd en wat als de benzine op is en hoe moet dat.
Inmiddels staat het metje in de schuur, met volle tank, olie in de carburateur, met die harde wind van de afgelopen dagen heb ik me lekker laten voortduwen door het motortje
ik kan het handelen, ik durf er op te rijden, ik kan tanken (op de fiets weliswaar) en met hulp van een spartamet-forum kan ik alle hulp vragen die ik nodig heb
het wordt gewoon en het gaat wennen en de stress is nu over

Dus dat je je over je angsten heen gezet hebt en na 3 jaar dubben de knoop hebt doorgehakt vind ik mega!!.. een hele grote verandering is dit, nieuwe meubels, nieuwe auto
je zou bijna gaan denken dat je jezelf nu meer de moeite waard bent gaan vinden ;):)

trouwens... een tafel zagen zodat ie hoger wordt.. daar ben ik nou wel weer nieuwsgierig naar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lange broek aangeschoten en de honden uitgelaten.(3 stuks waarvan 1logé)
Nu koffie en het lekkere gevoel
dat ik echt niet hoef te drinken, hoera ik heb weer overwonnen.
Na regen zonneschijn! Maar ik zou wel graag willen dat er een paar
flinke buien hier kwamen want het is hier kurkdroog en ik heb ook
geen zin om te gaan sproeien.
Wie komt er gezellig op de koffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik ben het met Pip eens, ik ken je gelukkig al wat langer en weet dat je altijd weer opduikt na dat soort berichtjes en heb besloten dat ik me er niet meer druk om maak want ik kan toch niks doen.. maar ik krijg er ook pijn in mijn buik van als er alleen maar 'einde' in een bericht staat en dan niks meer komt... en als je niet meer op zou duiken zou ik ook heel bang zijn dat je jezelf iets aangedaan hebt. Want die suggestie wek je dan op. Maar je bent er weer en dat is fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal Pip, en zeker weten dat jou vader daarboven nu zit te genieten op zijn wolkje omdat jij geniet van de dingen die je jezelf gegund hebt.

trouwens erg herkenbaar, al hadden mijn ouders wel aardig wat geld, ik ben ook opgevoed dat je alles maar 1x kan uitgeven al lijkt het soms of ik van alles koop ;)
mijn ouders knippen nog steeds de advertenties uit waar ze alles het goedkoopst kunnen halen..
Mijn spaargeld wil ik zo min mogelijk aanspreken, niet dat het veel is maar het is mijn reserve. Vandaar dat ik een potje 'ruilgeld' heb... Vroeger ging het geld wat ik verdiende met schoonmaken in dat potje bv, nu als ik voor iemand een geboortekaartje maak ofzo en daar wat voor krijg gaat dat in dat potje, als ik iets verkoop op marktplaats gaat dat in dat potje, en als ik iets wil kopen gaat dat ook weer uit dat potje, soms na opruiming van mijn huis ga ik op een rommelmarkt staan en ook dat geld gaat weer in het potje... en zo kan ik af en toe mijn huis herinrichten of wat nieuws kopen zonder me 'schuldig' te voelen dat ik geld uitgeef.

Dus Pip, geniet er lekker van!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk Tapas zo'n potje. Ik ben ook zeer zuinigjes opgevoed,
mijn moeder kon bwvs van een stuiver een duppie maken.
Door gelukkige omstandigheden heb ik het nu heel goed,
maar ik vind het nog altijd een sport om op koopjes te jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ik had gisteren geen tijd om de dagdraad te volgen, maar na die gelezen te hebben was die net zo heftig als hier met een nieuwe stamgast.
Even ter verduidelijking, ik drijf o.a. een cafebedrijf in het buitenland.
Onze nieuwe stamgast is duidelijk een goed voorbeeld wat drank met een mens kan doen.
Tien keer bij mij binnen geweest en huilend over zijn rot huwelijksleven met twee flessen wijn in zijn rugzak huiswaarts gegaan.
Voor mij een reden temeer om het droog te houden als ik dit soort beelden voor ogen krijg.

Deze morgen bij het doorlezen van de dagdraad van gisteren schrok ik hevig van Roos haar alarmkreten.
Roos, meid, experimenteer niet met Refusal en alcohol het kan je dood worden.
Als oud chemicus kan ik je vertellen dat indien je met een dosis van 1 tablet 250 mg. Refusal begint je hoeveelheid alcohol dehydrogenase (enzym afbraak alcohol) pas na drie dagen flink af begint te nemen.
Vandaar het advies te starten met drie tabletten de eerste dag en daarna iedere dag een onderhouds dosis van 1 tablet.
Sommige proberen daar nog doorheen te drinken met alle risico's vandien.
Je hart wordt bij dat soort experimenten behoorlijk op de proef gesteld.
En nog maar niet te spreken van stikken in je eigen braaksel!
Dus Roos, nieuwe dag vandaag om je staande te houden we gaan er allemaal voor hé.

Maak er allemaal een mooie droge dag van,

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mede strijders,heb weer alles doorgelezen van gister.iedereen veel kracht en wijsheid om een gezond leven te creëren voor zich zelf en naasten,ik ga zo naar de psycho en hoop weer wat meer inzicht in mezelf te krijgen en evt. wat handvatten om met die inzichten wat positiefs te doen.Allemaal een fijne dag en ik drink vandaag niet!Vandaag al 4 maanden niet....wow I LIKE IT!!!tot later en Henkie T.;Fijn dat je toch blijft schrijven!!!:) (spelfoutje;'t schijnt HandvaTTen te zijn ipv HandvaTen....toch raar als ik er over na blijf denken....is't dan handtonnen anders?of handafwasjes? nou ja..laten we elkaar maar bij de hand vatten...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nog even voor Roos
de 'drankjank' waarin je gisteren schreef (zo noemen we dat hier) doet je misschien het gevoel hebben dat jij anders dan anderen bent maar is pijnlijk herkenbaar voor iedereen hier denk ik.
Alle drankjanken lijken wat dat betreft op elkaar, niemand die je snapt, denken dat je niet anders kunt, denken dat jij de drank nodig hebt om je te kunnen uiten, maar met drank geuite emoties zijn erg valse emoties.

gun jezelf de kans om te ontdekken hoe je emoties zonder drank zijn, gewoon 1 dag, niet meer dan dat, alleen vandaag!
zit je kater uit, wees nieuwsgierig, ga niet in alle emoties en toestanden zitten maar zoek afleiding als je trek krijgt. Ga een keukenkastje uitboenen, schrijf hier op het forum, ruim een la op, ga wandelen, ga een legpuzzel leggen, een spelletje met je kinderen doen en wees nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren als je niet toegeeft aan de trek. Alleen vandaag en morgen zie je wel weer.

Ik vermoed dat iedereen hier zo begonnen is, met die ene dag en met de nieuwsgierigheid wat er allemaal verborgen voor je ligt in het leven als je het zonder drank doet. De weg die je nu volgt ken je maar al te goed en dat je er niet vrolijk van wordt weet je inmiddels ook. De angst voor die andere weg is groot maar niet terecht en daar kan je alleen maar achter komen door het eens te proberen.
Probeer het vandaag gewoon eens en laat je verrassen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catie,

Helaas moet ik met onze klanten regelmatig die ellende door de drank aanzien en aanhoren.
Voor mij een goede leerschool hoe het niet moet.
Blijft wel eens lastig hoor als je iets krijgt aangeboden.
Neem dan maar om te proosten een alcoholvrij biertje.

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

echt mijn excuses. als ik heb gedronken kom ik heftiger over dan dat de bedoeling is en dat heeft me vaak genoeg onnodig in de problemen gebracht.
gister viel op zich nog mee alleen was het gewoon té laat geworden. verder kan ik me alles nog herinneren ookal zijn het geen fijne herinneringen voor anderen en mijzelf.
ben normaal echt niet iemand die vol zelfmedelijden zit en zielig doet.

ben gister laat nog in gesprek geraakt met vriend op msn die het moeilijk had. hij is geen alco maar hij was gister na een feestje behoorlijk zat.
en ik was ''gewoon'' zat zonder black out achteraf zeg maar.
heel gesprek gehad, hij had het zo moeilijk met vanalles en sloeg veel uit.
ik besefte me toen dat ik ook zo ben als ik in zo'n staat ben. alsof ik tegen mezelf aan het praten was leek het en het triggerde me ergens ook zo.

tja de refusal,..ik weet het. vorig jaar toen het heel slecht ging heb ik na 2 liter wijn een strip genomen. gelukkig goed afgelopen.was gelukkig net onderweg naar opname in psych ziekenhuis en viel ineens om. ziekenhuis,maag leeg en van dat zwarte spul gedronken en kon meteen weer weg en terug naar psych ziekenhuis.

vanmiddag gelukkig weer training. ben alleen zo bang om te vertellen dat ik toch nog heb gedronken.
een jongen van de groep heb ik regelmatig contact mee en die weet het wel.

denk dat ik maar even wat ga opruimen en dan douchen.
sterkte en X aan iedereen en nog bedankt aan die persoon die mij gister heeft gebeld( ja, dát ben ik dus wel vergeten wie). maar heb er veel aan gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Ook nog even voor Roos


de 'drankjank' waarin je gisteren schreef (zo noemen we dat hier) doet je misschien het gevoel hebben dat jij anders dan anderen bent maar is pijnlijk herkenbaar voor iedereen hier denk ik.


Alle drankjanken lijken wat dat betreft op elkaar, niemand die je snapt, denken dat je niet anders kunt, denken dat jij de drank nodig hebt om je te kunnen uiten, maar met drank geuite emoties zijn erg valse emoties.




gun jezelf de kans om te ontdekken hoe je emoties zonder drank zijn, gewoon 1 dag, niet meer dan dat, alleen vandaag!


zit je kater uit, wees nieuwsgierig, ga niet in alle emoties en toestanden zitten maar zoek afleiding als je trek krijgt. Ga een keukenkastje uitboenen, schrijf hier op het forum, ruim een la op, ga wandelen, ga een legpuzzel leggen, een spelletje met je kinderen doen en wees nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren als je niet toegeeft aan de trek. Alleen vandaag en morgen zie je wel weer.




Ik vermoed dat iedereen hier zo begonnen is, met die ene dag en met de nieuwsgierigheid wat er allemaal verborgen voor je ligt in het leven als je het zonder drank doet. De weg die je nu volgt ken je maar al te goed en dat je er niet vrolijk van wordt weet je inmiddels ook. De angst voor die andere weg is groot maar niet terecht en daar kan je alleen maar achter komen door het eens te proberen.


Probeer het vandaag gewoon eens en laat je verrassen!!



ja echt is dat zo? niet dat ik me anders wil voelen hoor, maar hebben de meeste dat hier echt(gehad)?
ik heb een paar dagen terug al eens geschreven dat ik me met drank beter kan uit en dat het allemaal fake is. jij zegt nu hetzelfde dus. en het klopt dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de angst is idd heel erg groot. ik zit zo vastgeroest hier in.
ook heb ik wrs een vorm van autisme waardoor ik nog moeilijker patronen kan doorbreken.
wat is er na de drank? voor mijn gevoel ben ik dan niks meer. het enige waar ik het voor doe is voor mijn kindjes eerlijk gezegd. wil ze een fijne kindertijd geven met een moeder die er voor ze is en fijne dingen met hun doet. wil niet dat ze me later als een k weet niet wat herinneren.
in hun korte leventjes hebben ze al zoveel gruwelijks gezien( niet door mijn drinken) en dan ook nog eens een moeder die drinkt? nee dat kán gewoon niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Romualdus

Roos meid, je speelt af en toe met je leven hé.


Na twee liter wijn 10 tabletten Refusal!


Wou je zelfmoord plegen soms?


Wees vanaf vandaag verstandig en hou het droog.




Romualdus



dat was vorig jaar. wou niet dood maar hulp en die kreeg ik maar niet op de juiste manier.
nu zou ik da soort dingen nooit doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
catie

Roos ,vertel maar op de training dat je gedronken hebt dat lucht op


en dan is het makkelijker om open en eerlijk de draad nweer op te pakken.


Groetjes.



zou je denken? dinsdag was ik zo blij met het gesprek met haar een op een. was ook helemaal overtuigd dat het me zou lukken. en dan nu zo'n teleurstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos,

Uitstekende insteek, als je het al niet voor jezelf op kunt brengen dan doe je het tenminste voor je kinderen.
Je kinderen hebben recht op een leuke gezellige jeugd met hun moeder waar ze later trots op moeten kunnen zijn.
En je zal zien dat als je kinderen zich happy voelen met jou dat jij ook de waarde van het nuchtere leven in gaat zien.

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roos,
Je bericht raakt mij. Ik hoor vaak van mensen dat naast hun kinderen of man er niks verder in hun leven is.
Ik zelf heb geen kinderen en mij relatie is vorig jaar uitgeraakt, maar zie nog steeds leuke en interessante dingen in het leven. Ik hoorde iemand eens zeggen "wat je denkt, dat voel je. Misschien moet je nagaan waarom je denkt dat er niks verder voor te leven is.

Zie je soms de mooie dingen van het leven niet. Sta keertje stil en kijk om je heen.

Het leven is mooi met of zonder kinderen en partner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

Ik vind jouw reactie wel een beetje te kort door de bocht hoor.
Natuurlijk hebben vele die op de vorige dagdraad actief waren zich zorgen gemaakt.
En gelukkig achteraf wist Roos haar Refusal grenzen.
Niemand uitgezonderd, maar iemand die een enkele keer totaal de geestelijke weg kwijt is moeten we helpen die de juiste weg te wijzen en hem/haar niet laten verdwalen.

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...