Spring naar bijdragen

donderdag 28 mei


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Sandra,

Meid, je gaat goed!! En och lopen, is ook goed voor de afleiding:sun:



Rudy, Hoe gaat het met je?? Zie je af en toe ingelogd. Laat eens iets van je horen.


Sterkte,



Doe allemaal met mij mee vandaag en laat die eerste staan.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Om te beginnen wens ik iedereen die dat nodig heeft sterkte , moed en hoop. Vooral dat laatste.
Al lijkt alles nog zo donker! Maar het is wel eens heel moeilijk, ik weet het!
Heb al gewandeld met hondebeest en ga nu mijn kleinste kamertje verven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit mensen aanspreekt, maar ik zag op televisie eens een visualisatie techniek voor mensen met bepaalde angsten. Gisteren voelde ik weer angst/onrust over me heen komen tijdens het mediteren, en dacht ik ineens weer aan dat programma. Ik ging het proberen, en het hielp me! Misschien heeft iemand er iets aan:

Focus je op de angst/de onrust. Observeer: Waar zit het in je lichaam? Hoe voelt het precies? Als het een kleur zou moeten hebben, welke kleur zou het zijn? Als het een vorm zou hebben, welke vorm zou het zijn? (ik zag een rode kluwen met touw, die in de knoop zat ter hoogte van mijn hart)

Nu visualiseer je dat die rode knoop uit je lichaam komt en vlak voor je in de lucht zweeft. En langzaam zweeft hij weg (of je geeft m nog een schop na, hehe).

Bedenk nu welke kleur/vorm je hier voor in de plaats wilt terughalen. Welk gevoel hangt daaraan vast? Maak het zo mooi/levendig as je zelf wilt. (Bij mij was het een groen/blauwe fonkelende diamantachtige steen, die veel licht opvangt, en weer verspreid) Nu haal je dit naar je toe, op de plek waar eerst de angst zat. (Ik voelde op dat moment een rust over me komen, en kon daarna lekker in slaap vallen)

Misschien klinkt het een beetje zweverig, maar je verbeelding kan zoveel voor je doen! Doe er je voordeel mee :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Ik wilde even vertellen dat ik tot mijn eigen stomme verbazing het nieuwe modem heb geïnstalleerd en dat alles werkt. Zonder een centje pijn.
Met een half beneveld hoofd was ik nu waarschijnlijk nog bezig met plugjes in verkeerde contactjes steken.

En verder wil ik een ieder die het nodig heeft veel sterkte wensen.
Ik ga graag mee op de wave.

Zeg Tasseke het was toch die bootmeneer van jou die jou Poppetje ging noemen? Haha.
Mijn geliefde noemt me vaak Moppie. Ik vind het wel cute. Maar ik moet erbij zeggen dat hij daar pas na ons huwelijk mee begonnen is, toen ik eigenlijk niet meer terug kon...

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning all

Ten eerste wil ik HenkT vast bedanken voor de b-day wensen ;)
Dit word voor mij ook mijn eerste verjaardag zonder alcohol in 11 jaar, maar ik zie er niet tegenop.
Het niet drinken gaat goed, zal haast zeggen "makkelijk", maar dat vind ik zo raar, ik lees hier allemaal mensen die er zo mee struggellen dat ik haast denk dat er iets mis is met mezelf..

Drink nu sinds 21 maart niet (weet zo ff niet hoeveel weken dat zijn) en mijn leven is minder veranderd dan ik had verwacht..Ik ben nog steeds Ik..haha..
En ik blijf nog steeds dingen eng vinden, maar ik doe ze wel. Ik stel nog steeds dingen uit, en ik heb nog steeds mijn drinkend nachtritme..alleen nu met potten thee.

Voorlopig blijf ik gezellig niet drinken, dat gaat vrij makkelijk. Drinken met mate zie ik mezelf niet doen om eerlijk naar mezelf te blijven.

Las dat iemand (Tasseke?) een IQ test moest doen; een arts van de Iriszorg heeft mij verteld dat als je 6 weken alcoholvrij bent je dat al terug kunt zien in je IQ test?? LEuk om eens te proberen wellicht?

Nou ik ga nu taart bakken, werken en bbqén..en kijken wat de dag brengt.

Zet 'm op allen!!

Change

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change,

die iq test is een onderdeel van de pycholigische (** kan ook al niet meer schrijven) test ivm borderline, dus hij zal niet al te uitgebreidt zijn, maar ik ben al op de hoogte van schade!!

zolang ik héél rustig ben, geen afleiding, dan heb ik kans op mijn oude niveau maar eeehhh,
ik ben NOOIT rustig, heb altijd afleiding!
ach, je mag mij best blond noemen hoor, haalt heel wat druk van de ketel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(HAHa, ja ik ben soms ook niet heel snel van begrip)

Ik werk bij een boerderij, ga voor de jongens daar een taart bakken, en vanavond met hun bbqén.
Dan komen er sávonds nog 2 vrienden + een meisje dat nogal over mij heen walst maar waarvan ik nog niet doorheb hoe ik tactisch met 'r om kan gaan..
dus dat kan nog leuk worden

Zondag komen mijn ouders langs, wat ik wel bijzonder vind want mijn moeder is erg ziek en ik had niet durven hopen dat ze ooit nog bij mij thuis zou kunnen komen.
Dus dat word wel een mooie dag. Mijn broer en zjn vriendin komen dan ook..Ook speciaal want die zag ik voor mijn moeders ziekte ook zelden.

En gewoon ff nieuwsgierig, maar hecht je heel veel waarde aan de uitkomst van die borderline-test?
Ik heb zelf een borderline-gerelateerd stempeltje, en ben er nog niet over uit of ik mezelf daarachter heb verscholen om dingen niet te hoeven doen. (Dat moet je juist niet doen..maar goed..ikke wel)

Ik begin langzaam te leren om me gelijkwaardig met anderen te voelen.. Nu nog wat assertiever tegen sommige mensen..

Maar ik wens je iig veel "succes" als dat het woord is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry,

zat even vast in verplcihte administratie!

of ik waarde hecht aan een stempel?

mmmm, dat weet ik eigenlijk niet zo goed, ik ben wel op zoek naar verklaringen en een passende therapie.

ga er later nog wel op in, moet nu rennen voor de test!

maar jij hebt in ieder geval een leuke dag voor de boeg en als slagroom op het toetje zondag je ouders!!!
geniet er lekker van en maak er een mooie dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change: van harte met je verjaardag en gefeliciteerd dat je het niet zo
moeilijk vindt om van de drank af te blijven :musicnote:

Dat teveel in het hoofd zitten herken ik goed. Ik zou er ook beter aan doen om meer het leven
in te duiken. Uit, klaar, ik geloof het eigenlijk allemaal wel met de nuchtertheorietjes;
ik wil gewoon nuchter blijven. Nu weer leren leven, doen, vrij van drank, kijken wat ik kan.

Het omgaan met verdriet van een ander vind ik niet gemakkelijk. Wel weet ik van mezelf
dat ik eigenlijk alleen maar wat ruimte van een ander verlangde:
ja, ik huil, ja, ik ben verdrietig; mag ik?
Verdrietig zijn mag en het "nu moet je er maar mee eens klaar mee zijn" geloof ik niet.
Joann, Roos: :present:

De positieve golf zend ik graag weer door, met wat zon van hier: voor wie wil: :rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier zit ik dan. Heb het toilet een kleurtje gegeven maar daar gaat niemand het meer uithouden!
Het is vèèl tè aqua geworden! Dat heb ik weer. Maar goed ik heb het gedaan en dat was in mijn drank-
periode nooit gebeurd toen kwam ik tot niks, behalve drinken en drank halen.
Nou vooruit het zal wel wennen en ik hang er wel wat leuks op, meteen straks even naar ikea!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...