Spring naar bijdragen

zondag 31 mei

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag Kate
Fijn dat ik je gezicht nu voor me zie:heart::sun:

Bedankt voor je goede wensen.
Ik was na de meeting niet meer op het forum geweest omdat ik duidelijk mijn grenzen was over gegaan.
Ik had het zelf niet eens door.
Was niet nerveus over de meeting of de opening van de expositie.
Maar toch was de werkdruk van de galerie, het slechte slapen, het komen van het boek, de vakantie, het spannen van de boog net dat drupje dat de emmer deed overlopen.
Ik heb de oplossing gelukkig in rust gezocht en niet in de drank of blowen.
Het zal goed komen met me.
En met jouw ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Ik denk nog even na over dat gedoe met je collega.
Je weet altijd zo goed mee te denken en oplossingen aan te dragen.
Misschien zit daar juist de kneep, deze collega is niet voor rede vatbaar en geen enkele argumentatie of strategie zal helpen?
Hoe ga je om met een dreinzend stampvoetend kind dat niet voor rede vatbaar is.
Je zult van haar waarschijnlijk geen gelijk krijgen.
Misschien is het enige dat rest je eigen grenzen duidelijk maken?
En het minder jouw probleem maken. Zij heeft er het meeste last van om zo te zijn. En jij bent wijze Tapas, die haar lekker in haar eigen sopje laat gaarkoken.

Ik heb zoiets met mijn schoonmoeder, ze verandert nooit. Het enige wat mij helpt is duidelijk mijn grenzen aan te geven en het verder bij haar te laten. Dat hoofd en die mond van haar draaien toch wel overuren, of ik me nou opwind of niet. Het zal nooit kloppen wat ze over me denkt of zegt. Ze leeft in waanzin. Dat is haar waarheid en daar moet ze het mee doen. Lastig voor haar, maar steeds minder mijn probleem. Zou ik me daar nog 20 jaar over moeten opwinden is mijn leven naar de filistijnen.
Ik hoef haar leven niet te leven en haar gedachten niet te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van het hardlopen!

Kate, ik ga er over nadenken want dat speelt ook mee. Ik wil haar inderdaad veranderen omdat ik vind dat ze niet goed functioneert.
Zij is misschien wel een van de weinigen op mijn werk die me kan raken en daarvan weet ik niet wat ik ermee moet want zij noemt mij dus een dreinend kind ;) Dat wordt ik ook omdat ik me erger en dat niet wil laten merken en daardoor kriegel reageer
waarschijnlijk heb ik nog iets te leren van haar. We mogen elkaar ook graag en kunnen vaak niet met en niet zonder elkaar maar op sommige punten zullen we altijd van mening blijven verschillen.
Als het nou gewoon een kennis was dan had ik het makkelijker los kunnen laten maar ik heb iedere werkdag (al zijn het maar 4 dagdelen) met haar te maken en hoor en zie haar dingen zeggen die in mijn ogen niet kunnen. Ik ben misschien ook wel de enige op het werk die er tegen in gaat en er wat van zegt. We kennen elkaar al 6 jaar denk ik en om de anderhalf a 2 jaar zitten we in deze situatie. Meestal geef ik dan weer een stukje toe en schik ik me en gaat het weer lange tijd goed... maar daar heb ik dus nu geen zin meer in en ik vind het ook niet redelijk meer. Zwart wit is weggaan of schikken maar beiden lost het voor mij niet op. Dus een nieuwe grijstint vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen bedankt voor het hart onder de riem.
Ik blijf meedoen en hoop iets toe te kunnen voegen.
het zal met de tijd wel goed komen.
Safi al ken ik je niet, ik wens je een hele fijne vakantie!
Ik denk iedere dag met name aan de mensen die strijden en worstelenen ik
weet niet of het iets te maken heeft met (misschien) ergens nog een achter-deurtje open houden
of toch zo heel graag "gewoon"willen drinken maar ik vrees dat iedereen die dit forum bezoekt
dat "gewone drinken: wel kan vergeten. Alles of niets ben ik bang.
Een klein beetje drinken lukt niet voor langere tijd en als ik eerlijk ben ben ik ook niet geïn-
eresseerd in 1 glas, ik wil meer, alles eindeloos en daardoor belandde ik uiteindelijk in de goot.
Drank verloedert zo, in zoveel opzichten.
Stop! Echt het niet drinken brengt zoveel, aan van alles, energie, zin in de dag, helderheid enz enz.
Bevrijd jezelf van dat wat je maakt tot iemand die je niet bent en wilt zijn!!!!
Laat je niet knechten en tot slaaf maken! Het doet geen recht aan wie je bent en kunt zijn!!
Nou nou is het wel genoeg h~e. Draaf ik door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, koop anders een meter zijde-lint en maak bandjes aan dat leuke shirtje. Met strikjes op je schouders. Of naai het in het midden met een paar steekjes tussen je boezem vast en strik het in je nek. Ja nee niet aan je vel maar aan dat shirtje.
Schorpioen dat heb ik nou ook. Ik ben helemaal niet dik, maar met zo'n voorgevel kan je zo kolossaal lijken.

Linde, ik heb nog geen nietszeggende postings van jou gezien. Ik hoop dat je je heel snel beter op je gemak voelt.
Elke bijdrage, van iedereen, heeft wel wat te zeggen. En wat de één niet interessant vindt, kan een ander wel weer boeien.

Hier begint het te bewolken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pinksteren. Een mooie zondag met iets minder zon dan gisteren.
Ik ben gisteren snel in slaap gevallen en heb 10 uur aan een stuk geslapen.
Dat is voor het eerst sinds tijden. Ik ben er blij mee en uitgeslapen.
Deze dag ga ik maar weer gewoon nemen zoals hij is.
Straks misschien even een wandelingetje tussen de wassen door.
Wat betalingen inboeken en verder hou ik een vrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal, idd wat bewolkter dan gedacht en vind het persoonlijk niet erg.

Ik heb iets ambivalents:
Ik ben thuis, lekker fris, etc. zit helemaal blij te zijn dat ik niet drink.
Taal er ook niet naar.

Aan de andere kant, heb leuke uitnodiging om naar strand te gaan afgeslagen
en mijn vriendinnen zitten einde middag aan de plas op een terras (ben zonder de kids , zin bij papa)
en heb ook gezegd: nee, kan niet blabla

Maar goed, ik hou mezelf voor dat dit ook allemaal bijtrekt.
Ik zit niet te balen oid, ben heel oke, maar geen zin in die dingen die ik doorgaans leuk vond.
Terwijl ze echt niet allemaal drinken, ligt aan mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne fijn voor jou dat je zo lekker hebt geslapen.
Hihi, als ik dat zo lees van mensen die uitgeslapen hebben, of blij zijn met hun lange nacht, denk ik onwillekeurig altijd: vind je dat nou niet zonde van je tijd?
Zeker in de zomer kan ik haast niet wachten om op te staan.
Dit is dus geen oordeel maar een verbazing die ik heb.

Oh ja Linde, ik kan me vinden in de posting van Hannah: als je al drie jaar geen alcohol hebt gedronken, heb je dan nog steeds zo'n trek?
Ik merk nu juist dat het minder wordt, en dat lees ik toch ook wel van anderen die al voor langere tijd gestopt zijn. Jij dus niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve forummers, het is hier snikheet en tijd voor lunch en siesta.
Er is hier vanochtend veel geschreven. Als ik geen tijd of energie heb om op alles te reageren
ga ik vaak twijfelen; wel of niet inloggen om wat te schrijven? Het forum is mij veel waard;
ik leer hier veel. Maar ik wil mensen niet passeren, negeren. Toch ontkom ik er niet aan dat ik niet
op iedereen kan reageren. Ik lees hier nu maar m'n gedachten zitten bij het werk van vanochtend
en wat ik vanavond nog moet doen. Mag ik dan het forum niet lezen, mag ik dan niet inloggen
om wat te schrijven?

Nou ik doe het lekker toch ;)

Dar; kop op, blijf bij jezelf; je bent wijs genoeg. O ja een olijfboompje verliest ongeveer de helft
van zijn blad in de winter. Goed terugsnoeien kan een boompje er meestal wel bovenop helpen.

Anjo: sterk, maar dat je een enorme kracht hebt viel me 3 maanden geleden al op.

Over dat krampachtige niet drinken of niet aan drank willen denken: ik begrijp daar weinig
van en ik zou het niet kunnen. Linde ik begrijp jouw "strijd" niet na 3 jaar niet drinken of de strijd
van anderen na maanden/jaren, het lijkt me een enorme zelfkwelling om na jaren nog te twijfelen.
Mijn niet-drinken vergelijk ik met andere dingen in mijn leven die ik heb gedaan maar nu niet
meer wil doen. Ik heb geeneens spijt van die dingen die ik heb gedaan, ik ben het met safi eens;
het is geen rotte appel, zo'n periode. Maar wel een periode die ik afsluit, waar ik op een gegeven moment op terug kan kijken en waar ik van geleerd heb.

De eerste 3 maanden gierden de gremlins door m'n lijf bij pms, nu is de 4de keer sinds niet-drinken
en ik was voorbereid. Ik heb hier begrepen dat die hormonen lastige spelletjes met m'm verslaving spelen. Tot mijn stomme verbazing blijven de gremlins deze keer weg; ze zijn niet gekomen.
Ik was er klaar voor: laat maar komen, ik kan er nu wat tegen doen. Maar het is niet nodig en ik ben blij; weer wat meer ruimte.

Kijk nu ben ik toch alweer bijna een uur bezig met bijlezen en wat schrijven; brrr tijd voor douche, happen en dutje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar bij wie-is-wie Lianne, daar vertelt Linde dat ze al drie jaar niets meer gebruikt.
Maar ze is nu uitgelogd, dus we zullen later nog wel antwoord krijgen.

Snap best dat je nu geen zin hebt in activiteiten die voor jou alcoholgerelateerd zijn. Kan je er helaas geen zinnig antwoord op geven, behalve dan dat ik het vervelend voor je vind.
Zelf ging ik de laatste jaren van de dranktijd helemaal nergens meer heen, behalve dan gauw naar de super om nog maar steeds meer flessen wijn.
Bij mij is het dus langzaamaan andersom gegaan: zonder drank kom ik weer een beetje uit mijn schulp.
De tijd zal het leren meid, gewoon volhouden en ontdekken wat het jou oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Lianne

mijn mening over meeschrijven op een forum:

- Haal de dingen eruit waar je iets mee kan.

- Scrollen als je er niks mee kan.

- Niet alles persoonlijk opvatten

- Niet denken dat je nooit gelezen word omdat er niet direct antwoord komt.

- Het niet als dagtaak gaan zien in de zin van alles bijlezen etc

- Kom gewoon als je behoefte hebt

Heel mooi gezegd Lianne!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dank Vie.
Ben ik dan ook wel benieuwd naar, uit nieuwsgierigheid, dat de trek dan niet afgenomen is.
We lezen het wel Linde? (ik zeg dit zonder oordeel hoor)

FF : Dank je.
Ja zo zie ik het, ik heb ook mensen en postings dat ik denk: pfff
En er zullen er ook zijn die dat bij mij denken.
Maar leven en laten leven.
Wat niet inhoudt dat je een bepaalde ergernis niet zou kunnen of mogen uitspreken.
We hebben eigenlijk al lang geen echte rel gehad op het forum haha, jammer (grapje!)

Vie dank voor je herkenning.
Ik ken dit van mezelf en vaker op dit punt geweest.
met nu het verschil dat ik het gewoon laat gebeuren.
Dan ga ik dus niet naar die gelegenheden dus. Geen toekomstvoorspellingen, gewoon laten gebeuren.
er is een proces gaande in me en ik word stukje bij beetje 'mezelf' en dat is reuze interessant.
verandering is spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, zo voel ik het ook.
De dranktijd is niet meer uit te vlakken, en waarom zouden we dat ook doen? Het is nou eenmaal een deel van ons leven (geweest). En een deel daarvan was helemaal niet naar. Ik heb wat afgelachen.
Alleen op zeker moment was het niet leuk meer en toen ben ik gestopt. Nieuwe periode, nieuwe fase. Niks mee mis.

Ik vind het erg naar voor iemand als zij/hij er na al die tijd nog zo mee worstelt. Je zal het maar hebben!
Dan moet ik meteen aan Ziza denken die altijd zoiets zegt als: er tegen vechten helpt niet.
Hoe dat precies in elkaar steekt heb ik nog steeds niet goed begrepen.
Wel weet ik dat de trek gewoon minder wordt. Andere dingen worden belangrijker.
Maar alert blijven is ook een goed ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Hannah , dank je!

Die 40 dagen maak ik me geen zorgen over, beetje lang verhaal hoe en wat, maar die motivatie zit goed.
Gebruik nu zelfs geen refusal.
Ik weet dat ik nu niet fout ga en spaar ze liever voor als de 40 dagen zijn afgelopen.
Want mijn huisarts geeft ze niet meer en ik wil ze ook niet meer.

Ik denk ook dat het nu anders is voor me.
Het is zo vermoeiend om het elke keer 2 weken vol te houden en pas dan als je gaat opbouwen, de ring te gooien.
Ik geniet er nu ook best van want ik verwen mezelf een beetje met dingen die ik anders nooit doe.
's middags een dvd kijken of even slapen, een mooi boek kopen etc.

Ben jij wat uit je dip Hannah, je klinkt weer goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...