Spring naar bijdragen

zondag 31 mei


Aanbevolen berichten

Voor ik verslaafd was en moest drinken, dronk ik niet bij deze hitte en in de zon. Maar ja, toen was het ook heel gewoon om niet te drinken.
Toen ik verslaafd raakte, moest ik drinken, in wat voor omstandigheden ook, ongeacht of ik me daarbij goed zou voelen. Drinken MOEST ik. Die tijd is gelukkig voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo......net even heerlijk gegeten........asperges met een heerlijk sausje, beenham en gebakken aardappeltjes erbij. En natuurlijk sla, met tomaatjes, lente-uitje, komkommer en dressing, altijd lekker!!!

De 14 dagen zitten er na vandaag op, dus ik kan hierna wel van weken gaan spreken, fijn gevoel!

Ik ben me er terdege van bewust dat het volgende niet voor iedereen geldt, en misschien komt dit voor sommigen verkeerd over, maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet-drinken me redelijk makkelijk afgaat tot nu toe. Van het weekend had ik even een moeilijk moment, ik wilde eigenlijk wel graag een wijntje. Gelukkig heb ik een partner die dit doorziet en dus dan ook niet drinkt om mij te steunen, gelukkig maar.

Vraag: Is het normaal dat het de eerste weken goed gaat en daarna misschien wat minder? Ben een beetje bang voor de dagen, weken, maanden die nog gaan komen. Ik weet, bekijk het met de dag en kijk niet te ver vooruit, maar toch....

Iedereen koppie op he!

Liefs Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Hé heeft er iemand zin om eten naar mij toe te brengen? Of moet ik maar een pizza bestellen.
;)



Hi Spud,

De asperges zijn helaas op........ze waren zo lekker!!!
Pizza bestellen dan maar he........enneh wel van die bank afkomen he, als de bel gaat, haha.

Groet, Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Om even bij het eten te blijven,
asperges kan je ook geschild kopen,
Maar als je er een eind voor wilt rijden ben
je van harte welkom hoor.

Panpizza,
mmmmm, ik lees alleen boterhammen op
google.
Spreekt me niet zo aan.

Ik had verleden week ook asperges,
ook te lang gekookt.
Zonde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Darjeeling,

Ben ook positief ingesteld hoor, maar 2 weken geleden zo'n heftig dieptepunt gehad, dat ik dacht dat ik het zuipen nooit zou afleren. Wat was ik teleurgesteld in mezelf!

Nu vertrouw ik erop dat ik het best kan! Ik ben het waard om mezelf te zijn....zonder drank!

Liefs, Caro2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Eerst even weer bijgelezen. Ik ben weer veilig van het water afgekomen. Ondanks de raad van Tasseke toch verbrand. Dat gaat zo hard op het water, ik weet het en toch. Gelukkig de kinderen niet.

Ik heb het lekker droog kunnen houden en eigenlijk ging het goed. Maar gisteren het niet drinken op het etentje heeft mij zo ee kick gegeven. Ik zag mensen erg veel drinken en aangeschoten raken en aan het eind van de avond dacht ik: zo dat heb ik nou lekker niet, straks lekker fris mijn bedje in. Daar heb ik zo een kick van gekregen dat ik vandaag geen moeite had.

@ Caro, wat een kunstwerk weer. Erg mooi.

@ alle anderen, tot laters, ik ga nu eerst ff eten. Een latertje door het varen.

Ps @ Vie, ja wij zijn ook echte zeilers.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Caro

Zo......net even heerlijk gegeten........asperges met een heerlijk sausje, beenham en gebakken aardappeltjes erbij. En natuurlijk sla, met tomaatjes, lente-uitje, komkommer en dressing, altijd lekker!!!




De 14 dagen zitten er na vandaag op, dus ik kan hierna wel van weken gaan spreken, fijn gevoel!




Ik ben me er terdege van bewust dat het volgende niet voor iedereen geldt, en misschien komt dit voor sommigen verkeerd over, maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet-drinken me redelijk makkelijk afgaat tot nu toe. Van het weekend had ik even een moeilijk moment, ik wilde eigenlijk wel graag een wijntje. Gelukkig heb ik een partner die dit doorziet en dus dan ook niet drinkt om mij te steunen, gelukkig maar.




Vraag: Is het normaal dat het de eerste weken goed gaat en daarna misschien wat minder? Ben een beetje bang voor de dagen, weken, maanden die nog gaan komen. Ik weet, bekijk het met de dag en kijk niet te ver vooruit, maar toch....




Iedereen koppie op he!




Liefs Caro2





Caro,
Hoe 'dat' gaat, is voor iedereen verschillend. De ene heeft het de eerste weken heel moeilijk en bij de ander gaat het vanaf de eerste dag als een trein. Waar dat precies aan ligt, weet ik ook niet. En dan heb je nog al diegenen waar het weer anders mee gaan. Op en af, moeilijke momenten, dagen dat het als vanzelf gaat, net als het leven zelf.
Wat denk ik, iedereen herkent, is die angst voor de angst of het wel goed zal gaan. Tja, dat is dus een van de redenen (in ieder geval voor mij) om het dag per dag te bekijken. Dat doe ik inmiddels met het hele leven, want ik ben een doemdenkertje.
Verwonder je over het gemak en accepteer het gemak waarmee het gaat. Het is zo en dompel je maar onder in dat fijne gevoel. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Spud, jij maakt er een soort adb-eetservice van. Eet u clean! Van Groningen tot Cadzand, wij bezorgen u nuchter een maaltijd.

Met jullie verhalen over asperges krijg ik ineens ontzettende trek in schorseneren.
En hoe zit het met de Nieuwe Haringen, die moeten toch ook al binnen zijn?

Ik zit nog even te wachten op een berichtje van mijn zus, die vandaag in Oostenrijk aan zou komen. Raar hè, ik wil toch altijd dat iedereen veilig terecht komt.
En dan heb ik geen rust voor ik het weet.

Corinne het was voor alle zekerheid, fijn dat het een grapje was.

Morgen komt de broer van mijn lief logeren (die woont in Spanje) en heeft beslist weer een doos wijn bij zich. De cultuur is daar zo: om elf uur een paar glazen, tussen de middag maffen, om vier uur weer beginnen en gestaag doorgaan tot laat in de avond.
Ik ben er niet bang voor, maar wel vervelend soms dat zijn gespreksniveau dan ergens op een andere planeet is.
En dat hij zegt dat ik ongezellig ben dat ik niet meedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mede niet-drinkers!

Sorry, dat ik niet de hele lijn doorlees... dat ik alleen mijn eigen verhaal erin kwak... Morgen heb ik weer alle tijd, en zal dan alles teruglezen! :)

Nou, ik ben net weer thuis. We zijn fijn in de sauna geweest, en in een thermaalbad, en gewoon chill in de zon gelegen, lekkere drankjes gedronken (fruitsapjes enzo.) Was erg lekker, en ben weer wat bijgekomen... Hij dronk ook niet, omdat het wel even genoeg was geweest, en het is ook niet zo verstandig in zo'n kuuroord...

Ik kreeg wel steeds het water in mn mond als ik iemand bier zag drinken... Onwijs veel trek in, nog niet zo erg gehad. Nu ben ik bijna 2 weken gestopt, en het lijkt wel alsof het nu pas begint met de echte 'trek'... Ik begin ook steeds meer twijfels in mijn hoofd te krijgen of ik eigenlijk wel echt wil stoppen. Ik mis vooral dat slappe geouwehoer in een kroeg... ookal slaat het nergens op, dat weet ik, maar soms is het ook fijn als iets in het leven even nergens op slaat, maar gewoon alleen maar voor de lol is...

en over mijn vriend... tsja, toen ik zelf nog dronk vond ik het nooit een probleem, want ik ging zelf ook immers meerdere keren per week echt veeels te ver. Maar nu is het wel vervelend. Hij weet wel dat ik aan het stoppen ben, maar neemt het niet zo serieus. Hij verwacht wel dat ik binnenkort gewoon weer meedrink. Het is trouwens wel echt een lieverd hoor, hij wil ook wel rekening met mij houden, maar omdat ik niet thuis was is hij toch nog gaan drinken. Uiteindelijk gingen we ook maar een uurtje later weg dan we gepland hadden...

Vie, zoals jij je exvriend beschrijft die blowt, zo is mijn vriend gelukkig niet. Hij staat altijd voor me klaar, en is echt een schat. Met hem zijn ook zeker afsprakenn te maken, hij doet altijd zijn best het me naar de zin te maken, en onze relatie loopt over t algemeen ook supergoed. Ik denk dat het voor hem ook moeilijk is om mij te steunen in mijn stoppoging, omdat hij natuurlijk zelf wel doordrinkt, en mij denk ik ook liever ziet drinken... Tsja, het is ook een hele omslag wanneer iemand van de ene op de andere dag besluit om van een dagelijkse zware drinker, ineens niet meer te drinken. Voor hem zal dat ook even wennen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Weet je dat ik wel wat heb aan je eerdere bericht over aandacht trekken en om aandacht schreeuwen.

Eerst dacht ik terug aan dat moment in je beginperiode hier op het forum. Ik schreef toen van die ellenlange berichten met een persoonlijke reactie aan iedereen die iets geschreven had dat me aansprak. Jouw berichten waren altijd van die korte stukjes. Ik las er wel eens overheen of had over het onderwerp al aan iemand geschreven en dan kreeg ik een bericht van je om a.j.b. toch ook aandacht aan jou te besteden. Vanaf dat moment kreeg je steevast op zijn minst een smiley van me. Toen ben ik ook begonnen om iedereen die geschreven had een smiley te geven. Nu doe ik dat al lang niet meer, omdat ik gewoon niet meer de tijd heb om alles grondig door te lezen.

En nu komt ie: al mijn terugvallen hebben te maken met een schreeuw om aandacht. Onthutsend voor mij. Ik ga het niet helemaal ontrafelen hier, maar met deze nieuwe wetenschap kan ik mij beter gaan wapenen voor volgende 'eenzame' momenten.

Dus ik zeg: dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
PEM

@ Caro 2, ik zet de achtervolging in hoor. Ik zit vandaag op 12 dagen. Dus nog 2 dagen dan ga ik ook over op weken.



Kee PEM.....weer een goeie stimulans om door te zetten, we are going strong!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Spud, omdat het gewoon aardig is om op een ander te reageren.
Anders zou je net zo goed in een dagboek kunnen schrijven.
Jij vindt het toch ook prettig als je respons krijgt?

Noa fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
Een heel enkele keer, als het 's zomers erg warm is, denk ik nog wel eens: en nou een koud glas bier.
Maar jjskoude Up is net zo lekker.
Ja ik geloof je wel dat je vriend lief voor je is. Het kwam alleen niet erg aardig over van hem, dat hij zich bezat en verslaapt voor een weekend van jullie.
En dat hij het leuker vindt als jij wel drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Hihi Spud, jij maakt er een soort adb-eetservice van. Eet u clean! Van Groningen tot Cadzand, wij bezorgen u nuchter een maaltijd.




Met jullie verhalen over asperges krijg ik ineens ontzettende trek in schorseneren.


En hoe zit het met de Nieuwe Haringen, die moeten toch ook al binnen zijn?




Ik zit nog even te wachten op een berichtje van mijn zus, die vandaag in Oostenrijk aan zou komen. Raar hè, ik wil toch altijd dat iedereen veilig terecht komt.


En dan heb ik geen rust voor ik het weet.




Corinne het was voor alle zekerheid, fijn dat het een grapje was.




Morgen komt de broer van mijn lief logeren (die woont in Spanje) en heeft beslist weer een doos wijn bij zich. De cultuur is daar zo: om elf uur een paar glazen, tussen de middag maffen, om vier uur weer beginnen en gestaag doorgaan tot laat in de avond.


Ik ben er niet bang voor, maar wel vervelend soms dat zijn gespreksniveau dan ergens op een andere planeet is.


En dat hij zegt dat ik ongezellig ben dat ik niet meedoe.




Hallo Vie,

Ik ben spaans,en ja een alcholiste,maar voordat ik dit laatste werd,heb ik jaren in Spanje mogen wonen.
Ik kan je verzekeren dat je zwager niet thuishoort in het ritme van de ""gewone""spanjaarden zoals jij denkt te weten hoe ons ritme is.
Ik vind dat jammer.
Je hebt wel gelijk als je schrijft dat het glas wijn bij het eten,meer is geaccepteerd in Spanje dan hier,en ja zij hebben twee warme maaltijden per dag.
Maar generaliseer niet aub.
Moest het even kwijt.

Groet,
Lies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...