Spring naar bijdragen

zondag 31 mei


Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
wingchun

Maar goed, ik heb nu eenmaal geen oven.

Als ik een oven zou hebben zou ik geen pan pizza bakken natuurlijk.


Wij dachten allemaal dat het expres was!!

Een oven is zo heerlijk, meteen eentje aanschaffen dus!
Ik doe de frites erin, de burgers, schnitzels en al die andere vega-dingen, en natuurlijk de pizza.
Onmisbaar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, ik ga eens even lekker voor de tv hangen.
Vanmiddag een boek uitgelezen en stiekum
een beetje verbrand.

Leuk Dar.
:present:

Corinne,
ik ben er even stil van, je inzicht bedoel ik dan.
Zoals ik je altijd lees vind ik aandacht vragen helemaal
niet bij je passen.
Maar wel ontzettend eerlijk dat je het deelt.
Niet teveel piekeren hoor!
;)

Tot straks, ik meld mij vast nog wel even.

PS.
Ik mis Trees al een lange tijd, Corinne schreef dat ze een darminfectie heeft.
Duurt dat nu niet al een paar weken?
Treesje Joehoeeee, hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Spudje en anderen, ik ben helemaal niet boos hoor.

Het is voor ieder aan zich hoe die met het forum omgaat, kan mij niets schelen.

Maar kom dan niet zeggen dat je van alles op de hoogte bent en dan altijd veel vragen stelt over hoe het met die en die is en waar je het boek kan bestellen, en of er een samenvatting gemaakt kan worden omdat je geen zin meer hebt om terug te lezen etc..

En als dit benoemd wordt zielig gaan lopen doen.



Heb je het nu over mij Hannah? Ik heb nooit gezegd dat ik van alles op de hoogte ben, maar ik lees wel zoveel mogelijk. En 'benoemen' vind ik niet het juiste woord, het was gewoon een keiharde sneer en blijkbaar kan het je dus wél schelen.
En dat ik me gekwetst voelde heeft niets te maken met zielig doen, maar met mijn gevoeligheid.

Ik wilde er niet meer over beginnen, maar nu ik dit zo lees heb jij niet echt spijt van je uitspraken en doe je er zelfs nog een schepje boven op.
Sorry, maar daar moet ik dan wel even op reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Ik zit te denken aan een klei oven voor op het terras Fish.

Mijn huisje is zo compact dat een oven echt niet kan.


Kan nooit kleiner zijn dan mijn huisje, Wing! Ik woon pas klein maar fijn! En heb toch een wasdroger, met daarop een oven. Ik zet vaak de voordeur open als -ie aanstaat, omdat het anders veel te warm wordt.
Maar kleioven zou ook fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een disscussies alweer hier :) Heb t even doorgelezen voor een groot deel.

Ik ben hier nu een week ofzo, maar moet zeggen dat het echt razend moeilijk is om alles te lezen, en dan ook nog te begrijpen waar het over gaat. Als nieuwkomer is het bijna niet te doen om alle gevestigde schrijvers te leren kennen, met nog een idee van persoonlijkheid/verleden. En dan zit je zelf ook nog eens in de begintijd, wat voor velen heel moelijk is...

Het is mij nog niet geheel duidelijk of dit forum een positief onderdeel zal gaan vormen in mijn leven. Ik vind persoonlijk dat je echt veel tijd nodig hebt om allles steeds bij te lezen, en ik weet niet of ik deze tijd ervoor over heb... (eerlijk gezegd... ) Op die manier ben ik ook zoveel bezig met het niet drinken, terwijl ik eigenlijk juist meer afleiding nodig heb, en wil zoeken naar een manier om mijn leven opnieuw vorm te geven...

Ik heb t gevoel dat ik door dit forum eerder blijf hangen bij het niet-drink gedeelte ervan... en daar wil ik juist niet zo de nadruk opleggen, omdat het op die manier alleen maar lastiger wordt...

Denk dat veel nieuwelingen om deze reden na een tijdje wegblijven van dit forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa,
Bijlezen is geen doen, zeker niet reageren op alles en iedereen.
Met 110 berichten op je conto kan ik je toch eerlijk gezegd niet als een beginneling zien.
Door hier te lezen en te schrijven ben je op een andere manier bezig met drank.
Je kan hier lezen hoe je je leven anders kan inrichten om zonder drank te kunnen.
Vooral over spannende dingen doen zonder vooraf de moed in te drinken kan je hier lezen.
Vind je het eng, wat kun je doen om het minder eng te vinden zonder daar een fles drank voor te gebruiken.
Pik er uit wat je kan gebruiken en laat de rest liggen. Schrijven is niet verplicht, lezen ook niet.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan, Noa, wat je zegt. Er is niemand die je dwingt om mee te lezen/schrijven.
Maar ben wel nieuwsgierig wat jij dan had verwacht.
Ik was hier net als iedereen ook een tijd "nieuw".
We zijn geen hulpverleners, maar ervaringsdeskundigen. Elk met onze eigen achtergrond.
Zelf vind ik het leuk om iedereen een beetje te leren kennen, ook de mensen die nog maar pas meeschrijven.
Iedereen heeft haar/zijn eigen verhaal.
Het ligt aan jezelf of je daar interesse in hebt en of je er iets aan hebt.
Ik denk niet dat veel mensen wegblijven om de reden die jij beschrijft.
Anders zouden er tevens niet zoveel mensen wèl blijven.
het is maar net wat je aanspreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet te filmen en na te lezen idd, zo snel het hier allemaal gaat.
Van volle borsten naar ovens:D

Een beetje bijgelezen, ik snap volkomen dat het voor nieuwkomers niet te volgens is.

Anjo, jij bent echt gegroeid,goed dat je nu voor jezelf kiest.:present:

Rudy, het is moeilijk wat er nu allemaal bij jou staat te gebeuren. Ik vind het knap dat je de kracht uit andere dingen kunt halen, dan de alcohol.

Bij mij is deze week veel gebeurd, dingen die in impact hebben op je gevoel. Geldzorgen, mijn zoon gaat slechter, mijn moeder weer in het ziekenhuis, nu om de twee weken al 4 zakken bloed en ga zo maar door. Mijn man heeft van de week 2 banen gehad, zo van de nachtdienst naar het werk via een uitzendbureau.

Heel vaak heb ik 's avonds vervloekt dat ik de refusal had ingenomen en niet KON drinken. Het is goed, de refusal geeft rust in mijn hoofd, ook al schreeuwt mijn alles nog om alcohol. Ik merk dat ik weer kan huilen om dingen, dingen die ik met alcohol verdoofde.

Het voelt goed om 's morgens op te staan en geen kater te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, ik kan Noa wel een beetje begrijpen, als je niet aan alcohol wilt denken omdat je het moeilijk hebt, dan kan het forum een trigger zijn.

Dit heeft dan een nadeel, maar je voordeel haal je er ook weer uit, want je kunt ook geen terrassen en verjaardagen wegdenken. Als je hier met die trigger om kunt gaan, sta je strak ook sterker in het "echte"
leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, ik zag je al een paar keer ingelogd vandaag, en ik dacht al, die heeft wat op haar tong.
Jammer dat jij nog altijd denkt in termen van niet KUNNEN drinken.
En ook spijtig dat het met je zoon niet goed gaat. Veel sterkte met je moeder!

Ik hoop dat jij op een dag gaat lachen, zonder alcohol.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, dat is mijn stiefzoon die jij nu bedoelde denk ik. De zoon van mijn tweede man. WE hebben hem nu meer dan 2 maand niet gezien of gesproken. Mijn man gaat er ook niet naar toe, ik begrijp het niet zo goed. Mijn man zegt, dat hij alle hulp heeft geboden en dat hij nu zelf maar moet komen. Het GGnet heeft ons geadviseerd, absoluut niet te gaan bemoederen of gaan verzorgen. HIJ moet er zelf achter komen , dat hij hulp nodig heeft. Voor hetzelfde geld ligt hij dood in zijn apartement, want niemand mist hem. Hij heeft geen vrienden, gaat niet met de buren om, niets alleen zijn computer. Ik heb hem laatste een e-mail gestuurd, maar krijg niets terug.

Van de week ging het om mijn zoon, hij heeft jarenlang gevochten om van zijn angsten en depressie af te komen.. Hij is nu weer zijn werk kwijt via het uitzendbureau, loopt een heel eind achter met zijn rekeningen door het UWV en dinsdag gaat bij hem de stroom er af. WE kunnen niet helpen en dat doet pijn, omdat hij er zo voor gevochten heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet meer alles nalezen is denk ik wel een idee ja, is gewoon geen doen, maar omdat ik het idee heb dat ik iedereen wil leren kennen heb ik dat de laatste week wel gedaan. Kost me dus veel teveel tijd, nu ga ik 't gewoon anders aanpakken. (Ik raak ook overal verslaafd aan wat ik aanraak...)

Ondertussen heeft dit forum me wel weer over mijn ergste ''zin in drank' heen geholpen.. Zou eigenlijk nu naar een feest gaan, maar ik acht mezelf daar niet sterk genoeg voor op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Dar ik typ gewoon wat ik denk en dat zal dan vaak niet zo goed nederlands zijn :) maar t is wel leesbaar toch :)


heel veel sterkte en een dikke knuffel sneeuwwitje

die oven moet gewoon in de vloer Wing :) kan je gezellig op je buik liggend zo uit t oventje eten :)

ehm Noa, ik denk dat de meesten die hier niet meer komen weer aan t drinken geslagen zijn (dat hoop ik natuurlijk niet, maar dat denk ik wel) en een paar komen hier niet meer omdat ze klaar zijn met alcohol de baas zijn en fijn verder leven zonder alcohol, dat moeten er veel meer worden :) maar ook dat is maar een gokkie he, ik kom hier ook pas :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Plof ff binnen om de draad op te pakken maar is niet te doen hahaha.

Wat me wel opviel Hannah is dat je wel een andere naam hebt maar je scherpe tong steeds weer verraad wie je bent. Voor jezelf opkomen is goed, aandacht vragen mag maar laten we fijn met elkaar omgaan. Tis al moeilijk genoeg voor iedereen anders waren we hier niet. Sorry moest ik ff kwijt.

Sjonge als je er even niet bent dan ben je echt de draad kwijt. Bedoel niet de weg kwijt maar je weet niet hoe je tegelijk op iemand moet reageren want er is zoveel gezegt dat je eigenlijk op iedereen wil reageren. Dus reageer maar op iedereen met go go go al klinkt dat wat slapjes omdat het niet persoonlijk is maar wel zo bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
Ik ben niet zozeer meteen gelukkig omdat ik niet meer drink.
Als je dat nastreeft kom je denk ik bedrogen uit. Maar dat weet jij ook wel.

Ik ben wèl blijer en meer bij mezelf.

Zostraks ging ik even wandelen met de honden en ik liep zaggies in mezelf te zingen.
Ik was gewoon blij met de mooie avond, met mijn nuchtere hoofd, met de kans die ik mezelf heb gegeven.

Maar ik kan heus nog wel flink chagrijnig zijn of me zorgen maken, of het helemaal niet naar mijn zin hebben.
Alleen is het nu echt en helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...