Spring naar bijdragen

zondag 31 mei


Aanbevolen berichten

Hoi! :D

Ze kan het niet laten

Oei! Ik groei!!!!

En het is fijn!

Mooi mannenweekend hier
10 en 11

Tent opzetten
Kampvuur
Pannekoeken bakken
in het gras
Flik-flak
En ik de galsdar
Kub spelen
Trampoline
Boodschappen op de fiets
Alle rukzakken vol
Marshmellows, knakworst, sisi.....

En straks stappen we op de fiets
Naar het meer!
Bal mee
Een boek

Met de tenen in
het drassige veen...

Oh! het boek!
Heb ik thuis
Dicht
in de envelop gelaten
Vind het soms fijn mezelf
wat te oefenen in geduld
Whaaaaaa!!!!!!

Morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

PEM, een heel fijne dag op het water!
Je maakt me jaloers. Ik heb jarenlang een boot gehad.
Helaas, mijn geliefde houdt niet van zeilen en in mijn eentje vind ik er niks aan.

Tasseke, ik ben af en toe hopeloos rommelig en echtgenoot kan nog geen krant op de grond zien liggen.
Hij zegt er trouwens nooit wat van, maar loopt wel de hele tijd achter mijn kont aan op te ruimen.
(Ook wel makkelijk, hihi.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb alle wijn nieuwsbrieven al afgemeld, maar krijg ook dagelijsk dit soort berichten, pff

Mensen die mediterraan eten, hebben meer 'goed' cholesterol in hun bloed dan mensen die een westers dieet volgen. Dit blijkt uit het promotieonderzoek van onderzoekster Marieke Bos, verbonden aan de Universiteit van Wageningen. Mediterrane voeding kenmerkt zich door veelvuldig gebruik van olijfolie, veel groente en fruit, graanproducten, peulvruchten, noten en vis. Een glaasje rode wijn per dag maakt het dieet compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag even iets kwijt. Weet niet , oa Gees en Dar, noemden het, het niet teruglezen en het alleen voor jezelf hier posten , ik trek me dat aan, heb het gevoel dat dat misschien (ook) op mij slaat. Ik leef juist heel erg mee met mensen die het moeilijk hebben maar ben bang dat wat ik daarbij voel en denk niet zo belangrijk is, ik heb niet zo"n hoge dunk van mijzelf n.l Als ik bv narigheid lees hoor ik een stemmetje dat zegt: Wat zou jij daar nou van kunnen zeggen waar iemand iets aan heeft! De mensen oa Schorpioen die worstelen met de drank evenzo, dan denk ik wat kun jij nou zeggen wat al niet heel vaak door een ander gezegd is en wat heeft iemand nou aan wat jij meldt en dan doe ik het maar niet. Ook lukt het me (nog) niet om bij iedereen hier een lijn te volgen, ik raak nog te vaak in de war en haal mensen door elkaar. Ik ga mijn best nog meer doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach. Je moet gewoon doen
wat GOED voelt

Gister tot diep in de nacht
het kampvuur in mijn eentje
brandende gehouden

Het was zo mooi onder de heldere hemel
Olielampje

en ik

Gekeuvel in de tent
Plannen maken
Zeggen hoe je lekker ligt
Op die of andere zij
Vind jij het ook zo gezellig?

Ik smolt door het vuur :D

Nu

Tot later
Wellicht

Daaag!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt wijffie ;)

gevoelens moet je uiten en het geeft een bittere smaak als iemand zegt dat jouw gevoel niet klopt!

het gevoel klopt wel, soms de redenatie niet.
dat is alles en meer is het niet

dit bedoel ik dan in het algemeen en niet specifiek jouw gevoel.

en inderdaad soms is het genoeg om het even te uiten, ikzelf zeg héél vaak laat maar!
de oplossingen weet ik vaak zelf wel (ha blijf een eigewijze doos hé) maar toch moet ik dan even kwijt dat ik mijzelf rot voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn mening over meeschrijven op een forum:

- Haal de dingen eruit waar je iets mee kan.
- Scrollen als je er niks mee kan.
- Niet alles persoonlijk opvatten
- Niet denken dat je nooit gelezen word omdat er niet direct antwoord komt.
- Het niet als dagtaak gaan zien in de zin van alles bijlezen etc
- Kom gewoon als je behoefte hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling, mijn tactiek om gevoelens hier te uiten is om te proberen ze niet aan personen toe te schrijven maar ze zo veel mogelijk bij mezelf te houden.
Het is frustrerend als iemand hier een noodkreet plaatst en daarna weg blijft maar dat is ook vaak de onmacht van die ander en diegene zal moeten en willen leren om dat anders te gaan doen. Daar kan jij bij helpen door te schrijven wat dat met jou als lezer doet en hoe je het graag anders zou willen zien. Dat is mijn gouden tip vanuit de assertiviteitstraining die ik ooit moest doen. Niet alleen aangeven wat je niet prettig vind maar ook aangeven hoe jij het wel prettig zou vinden.

aha, zelfinzicht.... aan het werk dus vandaag, en een strategie bedenken voor mijn werk, want ik ben nog steeds boos en zit in mijn hoofd verwijten te maken naar degene waar ik ruzie mee had donderdag...
als ik een 'volwassen' gesprek wil voeren met haar dan zal ik dat goed moeten voorbereiden en goed moeten bedenken wat ik wel wil ipv wat ik niet wil, want dan wordt het weer heen en weer gedoe met ja maar jij en ja maar jij en dat lost niks op.

Getver, wat wil ik eigenlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

linde,

als eerste, zou je kunnen enteren en af en toe een alinea kunnen maken?
dat leest wat prettiger!

over het reageren,
maak je niet zo druk!

soms lees je dingen waar je gewoon niet op KAN reageren, misschien doet het je ergens aan denken of inderdaad voel je je onzeker in je reacties.
gaandeweg als je langer hier bent en de mensen een beetje leert kennen komen de reacties vanzelf!
ook hoef je niet altijd serieus te zijn en overal over mee te denken.

soms is een :heart: genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke



ik lees regelmatig dat er mensen zijn die alleen meelezen en daar zeer mee geholpen zijn, het is niet nodig om een band met elkaar te creeeren om elkaar te helpen.



Hoi Tasseke,

Ben het volledig met je eens! Ik lees bijna elke dag het dagdraadje, en heb er heel veel aan! Zat net nog met tranen in mijn ogen te lezen....Helaas heb ik echt niet de tijd om op iedereen te reageren. Ik lees liever en leer daarvan en af en toe post ikzelf wat als ik denk dat ik een bijdrage kan leveren aan het forum of iemand een hart onder de riem wil steken. Ben in ieder geval blij dat ik deel uitmaak van het forum, want het stimuleert mij om door te gaan.

14e dag vandaag! En ik ga dit winnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies Tas! En die strijd zal er altijd wel zijn want zo zit ik ook in elkaar.
Ik hoop dat ik daarmee niet jou de hoop ontneem dat het ooit allemaal van een leien dakje zal gaan maar dat zou ook een onrealistische kijk op het leven zijn ;) en dodelijk saai toch? ;)

Persoonlijkheidsstoornissen en aanverwante zaken maken het leven soms wat gecompliceerder dan nodig is. Emoties voelen heftiger, het zwart-witte denken, bij 'ruzies' denken dat je helemaal niet deugt en alles fout is. Denken dat een gevoel nooit meer overgaat en altijd zo zal blijven, snelle oplossingen willen vinden zodat het nare gevoel maar weg gaat.

Het weten dat het zo werkt bij mezelf maakt dat ik elke keer een pas op de plaats moet maken om alles op een rijtje te zetten en het grijze gebied weer te zoeken en dat kost soms een lading energie.
Aan de andere kant als alles vanzelf zou gaan dan zou ik ook niet blij zijn want heb ook 'de strijd' nodig om het leven niet te saai te gaan vinden, want saaiheid leidt vaak weer tot 'depressieve gevoelens'
en zo is het een continue balanceren en zoeken, afstand nemen en opnieuw een situatie bekijken, checken bij anderen of ik iets over het hoofd zie.
Het gevoel mag er best zijn maar het verstand is ook nodig en het samenspel daartussen is waar het om gaat.

Ooit leerden ze me in therapie het principe van de wijze geest. Niet alleen je gevoel volgen, en niet alleen je verstand volgen, maar de raad die jij een ander zou geven als die zich in dezelfde situatie zou bevinden (een buurvrouw, of een goede vriendin).. ook op jezelf toepassen of bedenken hoe iemand waar jij veel respect voor hebt deze situatie zou aanpakken. Dus probeer ik in dit soort situaties uiteindelijk de 'wijze raad' te vinden en me niet te laten leiden door alleen emoties of gedachten en dat is een klus!

en dat is denk ik ook die ontdekkingsreis die je kan en mag maken als je de drank laat staan. Leren anders met 'bekende' situaties om te gaan.
en nu maar even gaan hardlopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Tasseke, zal je mannelijke omgeving leuk vinden dat je shirt steeds tot je middel zakt;)...

Maar geloof me: een grotere cup is ook niet altijd alles (heb D). Er zijn maar weinig truitjes die zo passen dat het niet lijkt alsof je zo dik bent als je borstenomvang;).

@ Lianne: je mag pas beginnen met Refusal slikken als je drie dagen nuchter bent omdat er anders nog een spoortje van alcohol in je lichaam kan zitten.

Of ben ik nu gek:huh:

@ Linde: je hoeft hier niets hoor! Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft of dat nu alleen meelezen is of wel schrijven. En je hoeft geen wijsheid à la Socrates hier neer te gooien om een ander te kunnen steunen!

@ Caro: !!GEFELICITEERD!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
Mijn laatste berichtje op het forum voor de grote reis naar Schotland.
De tassen zijn gepakt, de auto heeft 4 nieuwe banden, olie ververst, nootjes en andere gedroogd fruit mee voor onder weg.
Flessen water en plenty stokbrood als we in Frankrijk zijn, tentje mee en weer op die camping in Calais staan.
Waar je de veerboten de hele dag al over en weer naar Groot Brittannië ziet gaan.
Weer even een echte overheerlijk café au lait op ons favoriete terras drinken met een stokbroodje met brie.
Strandwandelen langs de mooie kleine zelfgebouwde strandhuisjes die daar zijn.
De een nog mooier dan de ander.
Frans horen praten en het gevoel dat de vakantie is begonnen.

Dan naar de franse dierenarts voor een laatste gezondheid check en een behandeling tegen vlooien en teken.
Dit moet binnen 48 uur dat je Dover binnen komt.
De hond moet alleen in de auto in het ruim blijven, dat vind ik altijd zo sneu,
maar we zijn al een tijdje wat strenger en minder verwennend naar haar toe geweest
zodat ze niet zo verwend is en er beter tegen kan.
Weet niet echt of het helpt maar ze wordt er altijd wat zelfstandiger van als ze niet zo vertroeteld wordt door me.

Dan maar hopen dat het niet echt giet onderweg naar Schotland,
want onze tent is meer een speeltent dan een echte stormtent :-)

We zullen er wel 3 dagen over doen die 1300 km, we zijn tenslotte op vakantie en rijden nooit te hard.
Ik verheug me er zo op om al die lieve Schotse tantes en mijn schoonouders weer te zien.
Alle neven en nichten en mijn man zijn zuster.
En de High Lands.
En dan maken we een tochtje naar de plek waar mijn eerste hond begraven ligt in de river CLyde, tegenover Dunbarton Rock.
In de rivier, onder dikke keien worden zijn lieve botjes door eb en vloed gewassen.
Ik mis hem nog elke dag, mijn beste maatje Max.
Die me in mijn alcoholverslaving heeft beschermt door me geregeld bij de drank weg te halen voor lange wandelingen.
En me troostte als ik me eenzaam en onbegrepen voelde.
Zonder discussie, maar met een natte, koude neus.
En hondelichaam die naast je gaat zitten rond een kampvuur en vol vertrouwen zijn hoofd op je schoot legt en tegen je aanleunt voelt zo troostend.
Dat is niet te beschrijven maar elke honde eigenaar zal begrijpen wat ik bedoel.

En verder ga ik heel veel wandelen in de natuur en vooral elke dag op het strand.
Een verlaten eindeloos strand vlak voor de deur dat gebeurt me niet elke dag.
Alleen daarvoor zou ik al zo weer terug willen

Ik heb bij Thema's een nieuw draadje geopend.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie je reaktie over het forum boek daar zouden willen neerzetten.
het heeft 1.5 jaar mijn leven en dat van de andere schrijfsters doorkruist dus ik ben heel erg benieuwt naar jullie reakties.

Voor wie het moeilijk heeft vandaag kan ik maar 1 ding zeggen:
Laat die eerste staan en zie en voel hoe het leven zonder alcohol je bevalt.
Wat heb je te verliezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Safidepafi,

Dat klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan, zie het als een groot :musicnote: voor jezelf:).

Ik ga er zo vandoor, beetje zon pakken in de tuin van mijn ouders. Hopen dat mijn huidige gevoel aanhoudt als ik vanmiddag/vanavond terugloop langs de Ah To Go. Nou ja, hopen? Ik wil het nu gewoon.....

Iedereen die het moeilijk heeft: sterkte vandaag :present:

Groetjes Schorpioen

P.s. Neem wel mijn laptop mee want wil het een en ander doen, dus wellicht dat ik hier straks gewoon verder praat haha;)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, heel veel plezier. oh meid, wat benijd ik je.

Linde, gewoon schrijven. jij denkt misschien dat het niet belangrijk is maar voor iemand anders kan het juist heel waardevol zijn.

En waar komen al die Zeeuwen ineens vandaan? En ja, het is een prachtige dag!

Dar,
Wat een lief antwoord. Maar ik heb niets nodig. Ten eerste krijg ik volgende maand weer een normaal inkomen en nu zoon en vriendin zijn uitgeschreven krijg ik ook huursubsidie. En vergeet niet en dit klinkt uitgekookt maar dat is het niet, ik krijg te eten in de kliniek. Een tweede hands fornuis kan ik vinden bij de kringloop winkel of marktplaats en zag ik de gooise meiden niet gratis intypen?
Ik leef al maanden in mijn slaapkamer, heb een heerlijk bed en een tv daar. De eettafel is van mij en ik heb een stoel geerfd van mijn overleden vriendin. Ik heb niet veel nodig. Rust en straks een opgeknapt huis. De hele week hard aan mijzelf werken en in het weekeinde alle frustratie eruit klussen.
plus ik lees Tapas altijd met veel intresse en ik heb al heel veel van haar geleerd.
Het klussen zal wel even beperkt blijven tot schuren, ik heb de buren al gewaarschuwt want mijn schouder wil nog niet en mijn rug is een grote aansteller. De klusjesdienst gaat het plafond voor mij doen. Want dat kan ik echt niet in deze staat.


Deze maand ga ik op bezoek bij mijn schoonmoeder, het gaat niet goed met haar. Het wordt een vliegend bezoek en het kost mij geen cent dank zij X zijn frequent flyers miles.
Weet je, ik ben een bofkont, Jullie hebben mij zo geholpen toen het echt niet ging en ik ken jullie feitelijk helemaal niet. En nu dit kadootje weer van X.

Ja sorry, ik moet ook weer uitloggen maar kom regelmatig even neuzen. Moet mijn huiswerk doen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank aan jullie alleen voor de goeie vakantie wensen.
Voor het eerst weer terug na 4 jaar, sterker in mijn schoenen tegen de whiskey, de drinkende schoon familie.
Ik ga kijken hoe goed ik ADB ben en veel en vaak Tapas techniek toepassen.
Kijken wie er drinkt, wie niet, hoe men veranderd per glas, hoe dwazer men wordt.
En vooral veel leren over mezelf en mijn nieuwe verhouding tot alcohol.
Ik zal mijn uiterste best doen het nihil te houden.

Ik wens jullie ook allemaal stuk voor stuk fijne zomer maanden!

En Marjo een bewonderwaardig avontuur tijdens haar verjaardag duik komende week.
En alvast de felicitaties en een dikke virtuele smok.
Meissie niet bang zijn voor wat er op je pad komt.
Het leven is 1 groot avontuur en jij bent meer dan bekwaamt om elke avontuur aan te gaan.
Er is maar 1 avontuur dat je achter je moet laten en dat is je avontuur met drank.
Die is af.
Daar mag je aan snuiven en af en toe eens nippen, als je dat nodig acht.
Maar 6-7 flessen onder je caravan zeggen niets over een wijze verhouding met alcohol.
Die bestaat niet in die vorm.
Hou het bij de voorgeschreven 1 a 2 eenheden als je zo nodig wilt of moet.
En hele fles in je eentje drinken is gevaarlijk
en dat weet je ook wel
je speelt met vuur en bent nog niet gebrand.
Hou het daar bij en hou er mee op is mijn advies
Vervuil je plek niet zeggen de travellers en hippies.
Je caravan is your safe haven....dat moet goed blijven.

Ik wens je veel kracht toe in je scheiding en je zelfstandig worden.
En hoop dat ik mijn belofte aan jouw kan waar maken dat ik je wil helpen verven in je komende nieuwe huis.
Dus for my sake moet het nog even een maandje wachten.
Maar voor jouw hoop ik eerder morgen.
Pas goed op jezelf, je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo voor jouw breken er ook nieuwe tijden aan.
Je hebt de juiste stappen ondernomen.
Ook jij kan het, je hebt tenslotte in het verre Oosten gewoont.
En in Engeland:D (schots grapje kon het niet laten, ben toch half schots na 23 jaar huwelijk).
Ik vind het bewonderingswaardig dat je naar de kliniek bent gegaan en hulp aanvaart.
E je hebt gelijk, voor je het weet staat je huis weer vol.
Ik ben hier ook komen wonen twee jaar geleden, met een matras op de vloer in de woonkamer.
En moet je nu kijken, super gezellig.
Ik wens je KMW en geef je een virtuele hand, die mag je af en toe vastpakken als je het moeilijk hebt,
Dan knijp ik er even in.
:heart:

Hannah, ik moet nog even wennen aan je naam.
Ik las dat je het boek aan het lezen bent.
Wat een indrukwekkende verhalen hè?!
Ik heb ze al wel 10 keer gelezen in het maken van het boek en moet nog steeds een traantje wegpinken en hard slikken.
Wow:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...