Spring naar bijdragen

Wanhoop!!!

Thera

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een vrouw van 61 en ben verslaafd aan alcohol, daar ben ik wel

zeker van. ik ben sinds 4 weken gestopt met drinken maar heb nog erg veel trek dan zou ik wel naar de winkel willen kruipen. Ik schaam me

vreselijk, omdat iik verslaafd ben en dan dat stiekeme en de drank

verstoppen fo geen fles kunnen zien die halfvol is, want die moet leeg.

Ik dronk soms smorgens om half acht al,dat slaat toch alles.

Ik kan wat steun dus wel gebruiken ik weet nog niet hoe alles werkt

met het forum. Het is de eerste keer dat ik op zo n forum zit.

Dat was het voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Thera,

Ik wens je heel veel sterkte en zie dat je al ff bezig bent met stoppen. Volhouden meid. Het kan, echt!! Ik, en velen met mij zagen mij ook nog niet stoppen maar ben nu het eerste jaar voorbij.

Het brengt zoveel goede dingen met zich mee. Jammer om dat te moeten missen!

Doe je best en blijf komen op het forum.

De dagdraad is daarvoor.

Tot lezens.

desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Thera,

Ik schreef net bij iemand anders die zich ook net aangemeld heeft, dat een volle maag de trek sterk verminderd, misschien zou jij dat ook kunnen proberen te doen. Koop maar veel lekkere dingen voor jezelf want dat verdien je dubbel en dwars als je stopt met de alc. Het is niet niks en er is veel moed voor nodig om er voor te gaan.

Kom meid zet hem op en kom maar gauw daan ditjes en datjes de dagdraad. Dat staat in het rijtje van thema's, wie is wie, enz. Als je dat aanklikt dan zie je ook de dag van vandaag staan als je dan naar de laatste pagina gaat dan zitten we daar.

Nogmaals van harte welkom meis en heel veel kracht en moed om door te zetten.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Thera, Welkom . Tjah ik ben hier ook in de hoop te kunnen stoppen en miss zo nu en dan eens te drinken, maar is miss toch eidele hoop. Maar zelf wil ik eerst stoppen en dat eerst te laten lukken. Maar goed dat is vooruit denken wat ik zou willen en ik weet wat dit betreft niet wat ik kan.

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thera, ook een warm welkom

je drinkt al een maand niet en

bent goed bezig. Dit is een heel goed forum, dus kom er maar

vaak lezen en schrijven dan voel je je het snelst hier thuis.

We bekijken het meestal per dag: vandaag neem ik die eerste niet

en morgen ben ik blij dat ik vandaag niet dronk.

Ik heb al lang geen trek meer en ben blij dat ik niet "normaal" 2 of 3 glazen meer hoef te drinken. Dat kon ik op wilskracht best vaak, maar ik bleef onrustig en gefocust op wanneer ik weer eens door mocht zakken van mezelf.

Het ging mij om stress verdrinken en verantwoordelijkheden die ik te zwaar

vond ontlopen. En alles potte zich op en kwam er later 2 x zo moeilijk uit alsnog.

Nu kan ik het leven aan, ben een stuk gezonder weer en begruik het forum heel anders als in het begin. Het is een soort van virtuele familie geworden, met unieke

leden en elk een andere reden/oorzaak voor de afhankelijkheid van drank.

Niet drinken gaf mij meteen de rust die ik zocht, dus die houd ik erin!Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Thera,

Na alle voorgangers met hun zinnige postings kan ik je alleen nog van harte welkom heten. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik op een forum zit (inmiddels al een half jaar) en het heeft me vaak geholpen als ik het moeilijk had.

Iets anders waar ik veel aan had, was de internetbehandeling van Tactive. Het wordt (nog) vergoed uit de AWBZ en het voordeel is dat je je "opdrachten" e.d. kan doen wanneer het jou uitkomt. Alleen al het feit dat je je steeds meldt bij je begeleider is m.i. een stok achter de deur om het vol te houden en vooral: zij helpen je ontdekken waardoor je gaat drinken en hoe je het voor jezelf organiseert.

Hoe je het ook gaat aanpakken, je kunt hier terecht bij mensen die precies weten hoe het voelt, dus schaam je niet.

Veel liefs en succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...