Spring naar bijdragen

Jippie hoera! Onze Albert is jarig!


Gast

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aurelle, misschien zou een eerste stap zijn om het je partner te vertellen, dan kan hij je steunen. Hij zal allicht wel iets gemerkt hebben maar misschien zijn mond hebben gehouden uit angst.
Openheid scheelt al een stuk en dan hoef je de last niet meer alleen te dragen

en nu moet ik rennen want ik moet over 1 minuut bij de kapper zijn
tot later weer!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR van harte met je verjaardag :rose::):rose::):rose::):rose::):rose::)

Gisteren gooide hier een kind per ongeluk een bal van 3 hoog van het balkon, het ding kwam op
een smart (autootje) terecht en het hele dak aan gruzelementen. Raar spul zo'n dak zeg;
de eigenaar kon letterlijk zonder dak wegrijden.

Voor de zieken; ik ben jarenlang weggelopen voor ziekte door het grotendeels niet te
accepteren en weg te drinken. Het is clichématig; maar wegdrinken helpt dus niet.
Zoals met alle eventuele redenen om te gaan drinken is het er na de drank nog steeds.
Het voordeel van niet-drinken, begin ik te merken, is dat er meer ruimte komt om er iets
mee te doen.

Ik vond de glassex grapjes gisteren wel leuk, ik kan er nu ook relativerend mee omgaan.
Maar ik ben erg blij dat jullie er 1 maart, in de dagdraad, geen grapjes om maakte want dat
was toen vast niet goed gegaan.

Ik vind het wel mooi wat niet-drinken mij brengt, niet altijd gemakkelijk; wel uitdagend.

Fijne dag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aurelie, je hebt een belangrijke ontdekking gedaan! Dat is de eerste stap, erkennen dat alcohol
iets met je doet wat je niet wil.
Laten we ons realiseren dat alcohol een echte harddrug is!
Veel mensen staan daar niet bij stil, maar het is zo!
Jij hebt ontdekt dat je je nietfijn voelt bij de manier/hoeveelheid die je drinkt.
Dat kun je met ieder van ons hier delen, dit probleem hebben we allemaal( sommige gehad)
Kijk hoe het niet drinken je bevalt zou ik zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, naar de kapper geweest en ik zie er weer prachtig uit... vooral kort ;)
moet nog wel de stad in voor de goede haarverf. Nu eens niet hennarood maar wat meer koperkleur en zomers
ga eens bedenken wat ik voor leuke kleurcombinatie kan verzinnen...

wat zal ik verder vandaag eens gaan doen?
1 ding doe ik in ieder geval niet, en dat is drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat is leuk Tapas, je hebt van die pakketten waarmee je je haar diverse tinten koper kan geven. Ton-sur-ton heet het geloof ik. Hoe het werkt weet ik niet precies maar ik zie wel mooie resultaten bij mensen die dat hebben gedaan.

Goed idee, ik drink vandaag ook maar weer eens niet. Ik wil wel mijn jaar halen natuurlijk...
Nee daar gaat het me niet eens om. Nou ja, deels is dat leuk natuurlijk, toch iets wat je bereikt hebt.
Alleen komt hier steeds meer op de voorgrond te staan: wat ben ik blij dat ik niet meer drink.
De noodzaak, behoefte, de trek, ze worden allemaal minder.

Al geloof ik wel dat het nuttig is om alert te blijven.
Het zelfde geldt trouwens ook voor alle andere domme dingen die voor mijn gevoel met mijn drankgebruik te maken hadden, zoals uitstellen van administratie, huishouden, werk.
In de grond zal ik altijd een verslavingsgevoelig mens blijven, al drink ik 100 jaar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert: ook van mij gefeliciteerd!!

Vie: Denk dat wanneer je eenmaal ergens echt verslaafd aan bent geweest, dat je inderdaad altijd gevoelig zult blijven voor verslavingen. Je merkt het ook eerder op aan jezelf dan een ander, omdat je er zo bekend mee bent geraakt hoe een verslaving werkt (zeker nadat je afgekicked bent)...

Wanneer je nu de extreme honger voelt naar, een bak ijs, een sigaret, een forum.. of wat dan ook, dan zul je dit herkennen als verslavingsgedrag. Ik heb dit gehad toen ik afkickte van de drugs, het duurde even voordat ik besefte dat ik drugs gewoon verving met alcohol... Zo zal een verslavingsgevoelig persoon denk ik altijd weer neigen naar ander gedrag dat in de buurt komt van een verslaving...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar Vie, met het niet meer drinken merk je toch dat de algehele zelfzorg beter wordt, en de behoefte om jezelf te 'straffen en te verwaarlozen' minder wordt.
klinkt zo heftig maar met drank vond ik mezelf niet echt de moeite waard en zonder drank laat ik zien aan mezelf dat ik wel degelijk de moeite waard ben,
en als je de moeite waard bent dan zou het dom zijn om de rest van je leven weer te ondermijnen met uitstellen van vanalles.. want dat ben ik dus niet meer waard!!

je zegt nu een jaar, maar reken je dan vanaf je vakantie vorig jaar? want volgens mij zit je al ver over het jaar heen als het om alcohol de baas gaat.

Ik blijf rekenen vanaf de dag dat ik hier weer op het forum terugkwam op 22 juni 2007.

eind november 2007 had ik een eenmalige uitglijder maar omdat ie eenmalig is geweest gelukkig, mag ik doortellen van mezelf
en begin januari 2008 heb ik nog eens 1 glas champagne genomen maar dat vind ik zelf geen terugval. Dat glas was niet nodig maar ik was met de familie op stap, zat er helemaal doorheen en was mijn seresta vergeten.
Ik hoopte dat dat ene glaasje het wat dragelijker zou maken en ben de rest van die avond (in een restaurant) als enige weer keurig aan de spa gegaan. Mijn vader bleef maar flessen wijn bestellen!
Ik wist dat als ik toen aan de wijn was gegaan net zoals de rest dat het echt mis zou zijn gegaan.

officieel had ik dus dit jaar januari een jaar niet gedronken, maar de grote ommekeer is toch geweest op 22 juni 2007 dus dat blijft mijn belangrijkste datum!!!! ;)!!

die harverf moet ik nog even over nadenken, ik heb altijd 2 kleuren, aan de onderrand een donkere kleur en de rest fel hennarood meestal, dat vind ik pittiger dan 'streepjes'
dit keer wil ik het felle hennarood wat toch vrij donker is vervangen door een lichtere zomerse tint. De onderste rand blijft wel donker maar wie weet gooi ik in de bovenlaag ook nog wat plukjes
of niet.. oei, keuzes maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, en goedemiddag trouwens :) Ik heb weer eens 12 uur geslapen vannacht. Heerlijk is dat, ik gun het mezelf ook nog maar even. Blijkbaar heb ik het nodig, mijn dromen zijn gelukkig weer wat aardiger voor me geworden. Nu komt het weekend er weer aan, en dat tot nu toe altijd lastig geweest, maar ik ga er weer voor. Als ik dit weekend overlefd heb ben ik drie weken bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa, een waarheid als een koe.
Snoepen, zelfs sporten kan vervangingsgedrag zijn.
Alleen sport ik dan liever, daar hou ik een lekker gevoel aan over.
Maar misschien moeten we accepteren dat we wat extreme mensen zijn.
Slaapkop!

Tapas ik heb inderdaad geteld vanaf de vakantie in juni vorig jaar, ik heb me hier nuchter aangemeld op 11 juli 2007.
Ach die data, het gaat immers om je gevoel. Dat je denkt: yessss, nou heb ik het!
En dat is voor iedereen toch weer anders.

Succes met de keuze!
Je kan natuurlijk ook compleet gek doen en het pikzwart verven met koperblonde plukjes, of knalblond met een zweempje amber... hihi.
Er bestaat een site van Nivea, waar je je foto kan uploaden en dan allerlei kapsels en kleuren op je eigen hoofd kan uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn zoon is weer boven water. Heeft het erg leuk gehad met ene Rosa.
Ook hele leuke ouders heeft ze, kunstenaars. Niet zulke zeurpieten als zijn
eigen ouders. Hij gaat met haar samen een kamer huren!
Op mijn vraag of een eenmalige ontmoeting naar zijn idee al een basis geeft
voor samenwonen kwam slechts gegrom en zoiets als : Alweer gezeur!
ik moet er ook wel heel erg om lachen( maar dat mag niet!). Hij lijkt toch ook wel
een beetje op mij, van vroeger. Ik was ook altijd enthousiast en overmoedig!
Dat is mij trouwens met de drank duur komen te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Linde, zo was ik vroeger ook. Ik wist prima dat een raad goed was (een eenmalige ontmoeting basis voor met elkaar verder gaan) maar daar werd ik juist zo kwaad om. Dat wilde ik helemaal niet horen. Want ik zat helemaal in mijn rush van spannende dingen doen.
Hij merkt het vanzelf wel, of het goed is of niet.
En wie weet, is het wel een van die bijzondere relaties die van begin af aan wèl goed werken.
Ik zou zeggen, laat hem doen wat hij wil doen, zet nergens druk op. Hij is nu toch jouw verantwoording niet meer in leeftijd? Je kan hem hooguit steunen. Struikelen moet hij zelf doen.
Jij hebt je handen vol aan jezelf, om je leven prettig te maken, of heb ik het nou zo verkeerd?

En nu ga ik me even bemoeien met dieren, vloeren dweilen, werk afmaken. Zit te treuzelen vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik word opgenomen in het ziekenhuis, de antibiotica kuur die ik heb gekregen
tegen de ontsteking in mijn been heeft niet aangeslagen.
Nu wordt het via een infuus toegepast.
Zodra ik weer thuis ben meld ik mij weer.

Liefs voor jullie allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap Albertina! Misschien is het, hoe vervelend ook, even beter om nu
in het ziekenhuis te zijn. Zo'n infectie moet wel goed aangepakt worden anders
krijg je nog meer narigheid. Sterkte!
Ik baal, heb ik een heerlijk recept gekregen van iemand, heb dure boodschappen gedaan
en nu is het hele recept weg! Ik zal er letterlijk en figuurlijk maar wat van bakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, het is weer een bastaardje erbij.

Albertientje, wat een strop nou toch! Mocht je dit nog lezen, veel sterkte! Hoop zo snel mogelijk weer van je te lezen.

Tapas, daarom zeg ik ook altijd: laat je haar bij de kapper kleuren. Dit is wel even een schep geld, maar als het je zelf niet naar je zin lukt moet je toch weer terug naar de drogist voor alweer een nieuw pak kleursel. Die pakken zijn ook nog gemiddeld 14 euro.

Verder heb ik me vanmorgen een paar potten vitamines aangeschaft. Anti-oxidanten en het hele scala vitamine-B. Werkt tevens als placebo: voel me meteen nog beter, wat natuurlijk helemaal niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...