Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

hoi allemaal,

Het asperger syndroom is een ernstige stoornis een pervasieve ontwikkelingsstoornis, wat wil zeggen dat het door alle geledingen doordrongen is.
Spud als dat je diagnose is dan zou ik proberen een goede begeleider te vinden, een soort vertaler, een tolk.

Ik heb eens een hersenschudding gehad en toen voor het eerst kon ik me een beetje voorstellen als je een aan autisme verwante stoornis hebt. Alles komt even hard binnen.
Elk geluid, alles zien en horen en dan de hele dag door.
Ik werd er zo moe van, doodmoe.
Veel rust heb je nodig, structuur.

Als NT'er (neural typical, 'normaal doorsnee mens') worden we overvoerd met prikkels in deze tijd.
We 'moeten' alles kunnen, alles weten en overal aan meedoen.
Zo raar vinden veel mensen het dat er zoveel mensen tegenwoordig een diagnose krijgen.
Sommigen noemen het een hype. Een miskenning voor al die mensen.

SAFI: vertel eens over je vakantie!!!!!!! ??????????

Geplaatst

Kirky ik reis eigenlijk sinds ik niet meer drink nooit meer met een taxi dus ik zou het niet weten.
Maar ik kan me wel voorstellen dat in het uitgaande leven, taxi's altijd nodig zullen zijn, en ook in het kinderen-ouderen-gehandicaptenvervoer.

An, Asperger is niet zonder meer een ernstige aandoening. Zoals ik eerder aangaf, mijn stiefzoon is als dusdanig gediagnosticeerd en kan zijn leven heel goed aan. Hij is alleen een beetje "anders" maar verder zo intelligent dat ik hem amper kan volgen, en hij verdient als ingenieur heel goed zijn brood.

Autistische aandoeningen zijn niet onder een noemer te vatten, en Kirky zei eerder op de dag al: plak er maar een label op.
Verder hebben we erg lekker gegeten, wel erg ordi: frietje stoofvlees met salade.

Geplaatst

Spud: de diagnose wordt door meerdere artsen gesteld.
Iedereen heeft wel een kenmerk uit het spectrum, sommigen wat meer.
In stress situaties heeft ieder mens bepaalde kenmerken.
Denk b.v. dat wanneer er veel spanning is dat je meer op de regeltjes let, alles op vaste tijden wilt doen, orde etc. Je dingen minder goed snapt of alles nogal letterlijk neemt.
Als de spanning voorbij is heb je daar ineens geen last meer van.
Dus dat klopt wat je zegt. Het is echter een syndroom en je moet dus aan heel wat criteria voldoen. Zo'n onderzoek duurt maanden. Ze moeten dan alles weten van je kindertijd.
Zonder deze informatie kunnen ze geen diagnose stellen.
De ontwikkelingsstoornis ontstaat rond het derde levensjaar.
Maar op internet kan je veel vinden, sterkte ermee.

Geplaatst

Wing als jij een hartaandoening hebt of een nieraandoening of wat dan ook, dan wil je ook een goede diagnose om erger te voorkomen toch?

Geplaatst

Kijk maar naar de stelling van Pythagoras Kirky, dan weet je alles.

Spud, ik krijg niet de indruk dat mijn stiefzoon zich nou zo "staande" moet houden. Hij houdt zich al staande. Het is aan ons om hem te volgen in zijn snelheid.
En dat gaat ons allemaal heel best af tot dusver.

Zelf ben ik inmiddels nergens toe gediagnosticeerd, behalve dan als iemand die ongeveer twintig jaar van haar leven veel te veel gedronken heeft.
Ik voel me eigenlijk best lekker mezelf, zonder middelen.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
kirky

ik lees geen krant , ik lees geen boeken laat staan dat ik andermans droom zou gaan lezen .

wing , jij liever dan ik
;)

Kirky,
ieder heeft zijn eigen manier om de ADB te worden.
En als Marjo het op deze manier van zich af kan schrijven, nou prima toch.
Elk mens is uniek

Groet

Cactus

Geplaatst

Goedenavond allemaal,

Ik heb net het eten op en wilde ff gaan bijlezen. Maar toennn...... zag ik de opmerking over de datum 8 ipv 9 :wacko:

Dat eerst maar is even angepast.....:D

Geplaatst

Spud: ..... ja moeilijk, maar ik vond het even nodig om erop te reageren, soms worden er dingen geschreven die ik respectloos vindt t.a.v. bepaalde diagnoses.
Maar Spud blijft Spud, wat er ook is. Ik stop er nu over.

Geplaatst

Spud heb ik dat gezegd? Ik dacht toch niet?
Wij houden hier rekening met elkaar. En ja, zijn snelheid van denken vergt wel wat aanpassing, soms is het niet meer te volgen.
Is dat erg? ik heb het trouwens helemaal niet over jou, maar over stiefzoon van wie een deel van zijn karakter en uitingen Asperger-gerelateerd zijn, en verder een schat is.
Daarbij houdt men rekening met mij omdat ik ondanks mijn mooie, goede nieuwe hoortoestelletjes toch altijd, mijn hele leven lang, auditief lichtelijk gehandicapt zal blijven, mijn lief die zijn kroon is afgebroken en er niet zo charmant uitziet in zijn eigen ogen, en noem maar op wat er allemaal nog ontbreekt en mankeert.
Overal is het wel een saamgeraapt zootje hoor!

Geplaatst

Ik heb veel pijn in mijn buik gehad Spud, en veel liefde ondervonden en zometeen gaan de twee oudste logeerkinders me in bed stoppen en mijn lief stuurde me van de andere kant van de kamer een heel lief sms'je.
En wat is het leukste dat jij hebt ondervonden?

Geplaatst

Bij mijn zoon hebben ze een splinter uit zijn oog geboord, ook niet zo leuk.

Ik ga ff verder film kijken.

Spud: dikke vette knuffel van mij (((((((((((((((((()))))))))))))
:heart:you

Geplaatst

En ik snap trouwens niet wat er zo erg is aan, dat er rekening met je gehouden kan worden. Stel dat iedereen maar binnensmonds tegen me zou gaan mompelen, dan zou ik nooit meer kunnen communiceren.
Nee, ik ben blij dat er rekening met mij wordt gehouden, en trots dat mensen dat zo oprecht voor me willen doen.

En nou ga ik me met de kinderen en met mijn man bemoeien.

Geplaatst

Spud, wat je laatst vroeg waar we heen gaan in portugal is: Albufeira. Zo heet de plaats.

Het valt me op dat "help mijn man is klusser" wel erg laat zien dat 1 persoon het werk moet doen en 1 persoon ontevreden is. Het komt op mij over dat ik dan degene ben die het werk moet doen en vriend de persoon zou zijn die dan lekker met dochter in een hotelletje mag overnachten. Gaan we niet doen dus! :angry:

En ik zie ze ook niet op mijn werk komen met foto's. (Zo erg is het niet bij ons hoor, maar na 1,5 jaar zeker nog niet af). Voordeel: al mijn collega's staan op de bouw en zitten niet op kantoor :D

Geplaatst

Ik zou vragen kunnen stellen, maar dat doe ik niet.

Ik respecteer dat je niet mee wilt schrijven. Misschien horen we later nog wel waarom. :present:

Geplaatst

kan ook moeilijk typen.
Handen en vingers verkrampen steeds.
Vervelend gedoe.
Tijd om erbij te gaan liggen.
t Was een vermoeiende dag.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...