lady jane Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Hoi Hannah,je hoeft niet altijd een reden te hebben hoor,als je die weet moet je er ook verantwoording voor nemenen dan mag je dus helemaal niet meer, want je kon t voorkomen!En omdat er geen reden is,is er ook geen reden dat dat gevoel nietgewoon weer weg gaatksssssssssst!!!Vort!!!!!zoen nu ik vort,moet met de trein naar zoonliefdag allemaalJane
Opa Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 OOOO bijna vergeten en beter laat dan Nooit.Jan Joris nog ven harte gefeliciteerdHoop dat je een mooie dag hebt.
Opa Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 ben ff in leesstand zoon komt net binnen en ga ook etentot laterrrrrrrrrrrrr
CPAS Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Oeps, wat is er weer veel geschreven vandaag.Er zijn ook weer veel nieuwe forumleden bijgekomen, wie ik allemaal van harte welkom heet. De eerste stap naar het stoppen toe is het toegeven dat je met je alcoholgebruik een probleem hebt. Mijn leven werd er door beheerst. Gelukkig is dat niet meer zo, al weet ik dat een terugval niet onmogelijk is. Zelfs na jaren van abstinatie kan men terugvallen al hoeft dat niet. De kunst is om steeds weer op te krabbelen en dat gaat steeds beter. Wat ik vooral als positief ervaar na het stoppen met drinken is dat ik veel en veel bewuster leef. Ik dacht dat ik altijd goed voor anderen zorgde. Dat was ook mijn doel. Ik ben er achter dat goed zorgen voor mijzelf automatisch leidt tot beter zorgen voor anderen. Vanmiddag heb ik weer een goede daad verricht. Een vrouw bij het postkantoor kon niet schrijven en moest een enveloppe adresseren. Zij vroeg of ik kon en wou helpen. Ja, natuurlijk, want ik was helemaal niet tijdgebonden. Ze vertelde dat ze ons alfabet al wel kon lezen, maar schrijven is nog altijd een probleem. Zulke kleine dingen kunnen doen, voelen waardevol. Zowel die vrouw als ik hebben daar winst bij. Zij is geholpen en ik hou er een goed gevoel aan over als ik een medemens kan helpen.
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Oke Thee,heel verstandig dat je voor jezelf kiest in dezen.Zou natuurlijk wel erg fijn(en een stuk makkelijker)zijn als je vriend ook stopte.Vind je dat hij ook teveel drinkt en beïnvloedt dat jullie relatie?Tja mijn vriendin.Ik heb een dubbel gevoel.SAan de ene kant neem ik het haar heel kwalijk dat ze voorde zoveelste keer weer een "bom"laat afgaan, aan de andere kantheb ik medelijden met haar en begrijp niet waarom je zoiets zouwillen.Ik bedoel als er bij haar problemen zijn probeer ik meete denken, te relativeren, oplossingen zoeken maar het begint erakelig genoeg op te lijken dat ze er een bepaald genoegen in scheptom mij uit balans en overstuur te maken.Mijn vriend zegt dat ze het doet uit jalouzie.Ik weet het niet.Heb haar gisteravond nog gesproken en toen ze merkte datze door de mand gevallen was werd ze woedend en gooidede hoorn erop.Later belde ze terug en was ze heel timide.vanochtend heeft ze er niet meer aan gerefereerd.Weet je Thee, ik ken haar nu 10 jaar en we hebben veel metelkaar gedeeld en beleefd, zoiets schept een band maar dit soortakkefietjes maakt wel dat ik haar op afstand ga houden en datzal ze wel voelen denk ik.Mijn kinderen hebben een enorme hekel aan haar en zeggen: Mamahou ermee op, ze is gemeen en niet te vertrouwen maar ik weet niet of ik dat kan.Bovendien heb ik ook geen andere vriendinnen.( Allemaal verloren gegaan! Oorzaak: Drank!!!)
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Ik probeerde even terug te lezen Jasmijn maar wie heeft een afspraak met je afgezegd?
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Oke Jasmijn.Prima dat je zelf ook liever mailt.Of zie ik dat verkeeerd?Kun je ook op redelijke termijn antwoord verwachten?
Otje Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Zomaar twee keer iemand lief op de koffie gehad vandaag. Dat is leuk. Mensen komen weer langs als ze weten dat ik niet drink - prettig !!Slaapkamer gepoets met harde muziek aan, nu is het tijd voor mn chilluurtje. Darna de hond uit, eten koken en werken aan mn buikdansrok.Tot straks maar weer
Otje Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Ja leuk he Valentine, ik vind het wel een fris koppie
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Dank je Thee voor je uitgebreide reactie!Misschien moet ik het zien als inderdaad haarprobleem. Ze mag ook best kritiek hebben op mij,ik kan ,al zeg ik het zelf, wel redelijk omgaan metkritiek. Maar bv Zij kan midden in de nacht bij mijaanbellen(is ook regelmatig gebeurd) en ik laathaar binnen, omgekeerd hoef ik dat niet bij haarte doen.Ze probeert ook regelmatig te stoken in mijn relatieterwijl ze weet hoe belangrijk mijn vriend voor me is.Nee ik hou hier een heel raar gevoel aan over!!!In ieder geval hou ik haar voorlopig op een afstand en dat doe ik niet gauw met mensen!
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Wat een hele gezonde, positieve gedachte Valentine!!Houen zo!!!!!!
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Dat is wel hèèl naar Valentine met je zieke vriendin.Het kan wel zijn dat je moeite hebt met het aangeven van jegrenzen mar iedereen mens weet toch dat ze er zijn dus als jeèrg ver gaat, zò ver dat iemand met je breekt, ben je dan welalert geweest, heb je je dan wel afgevraagd waar de grenzen van jevrien(in) partner, buurvrouw of wie dan ook liggen?
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Ha die Dar!!Alles wel?leuk dat je toch af en toe langskomt.je hebt me met je reactie tot nog meernadenken aangezet!Ik heb veel lief en leed met haar gedeeld,gelachen gehuild maar sinds ik niet meer drinkzie en beleef ik de dingen toch anders en zie ikdingen die ik daarvoor niet zag en ik vind persoon-lijk vertrouwen in een relatie erg belangrijk!En dat is weg, niet door hetgeen er gisteren gebeurdemaar door de jaren heen.Het doet pijn!(Maar ik ga er niet voor aan de drank!!)
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Wilde ff stukje fietsen, lekke band.Wilde iemand bellen, niet thuis.Heb zin in van alles maar weet niet wat.Ben moe maar het is me te vroeg om te gaan slapen.Muis doet stom en wil niet.Vliegen vallen me lastig.Er zat een vlooi op mn been.De reclame is schreeuwerig maar ben te lui om op te staan.Wel lekker gewerkt dus dat is fijn. Ik geef me er maar aan over, het wordt straks wel weer anders.En tja, ik kan drank die ik krijg wel weigeren. Of ik neem het aan en geef het vervolgens aan de buren. Dat is een keus die ik kan maken.
Otje Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Bam Bam speciaal voor jou, Als ik zo'n dag op heb zet ik dit nummer heel hard aan, en dan kan ik er alweer een beetje om lachen http://www.youtube.com/watch?v=odKyTEw3bFw
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Lol Woman, wil je dat ik van de brug spring????Tanxs, een crodinootje is wel lekker.Maar ach, weten jullie; zonder drank is alles veel beter te hanteren. Dit soort buien horen erbij en ze gaan weer over, dat weet ik.
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Jasmijn wat bedoel je met Alcohol die je krijgt kun je niet weigeren?Nou Valentine dat is ook een lekker type als ik dat zo lees.lijkt me dat je niet rouwig hoeft te zijn dat die uit je leven is.Zelf ben ik altijd op zoek naar mijn eigen aandeel in alleswat er gebeurt tussen mij en de ander.Niet omdat ik zo'n perfect mens ben maar omdat ik mijn eigen aandeelin een relatie kan veranderen/verbeteren, dat van een ander niet.Grappig dat je het zelf ook merkte, ik dacht ook al toen ik je verhaal lasik dacht Oke dit komt van ver en diep!!
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Ok.Band is lek bij ventiel. Mag ik em naar de fietsenmaker brengen van mezelf.Ik eet bitterkoekjes, mmmmmm.Ik heb fijn gewerkt.Ik drin k niet en hoef dat niet meer. Mijn obsessie is weg.Ik ben thee aan het zetten. Die ga ik zo opdrinken terwijl ik naar de ondergaande zon kijk.FC Heerenveen gaat met deze stand door!Ik heb lekker gegeten bij mn liefje. Ik heb lol gemaakt met mn collega's.Ik heb liggen rollebollen met mn honden en dat was leuk.Ik heb een vliegenmepper gevonden waar ik, met ALLE plezier, de vliegen mee doodsla.Het is mooi weer.Morgen ben ik vrij en ga ik poetsen en in de tuin werken, lekker.Morgenavond ga ik uit. Ook leuk.Ik ga vroeg naar bed en de honden mogen, bij zeer hoge uitzondering, bij me slapen.Oh zo!
ferry Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Lieve BB,Dit gaat weer over.Een lieve en warme groet,Ferry.
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 En ik heb drie reetjesindewei gezien:rose:
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Hee ferry, ouwe reus. Alles wel. Ben je nog aant varen. Het komt wel goed hoor, ff zeiken.Leuk is dat altijd toch. Iemand post iets wat niemand echt begrijpt, is dan ff weg en de rest vraagt zich dan af: Wat the f is going on???!
ferry Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Geplaatst 27 augustus 2009 Neen BB,We zijn afgelopen weekend terug gekomen, want de hond moest opgehaald worden in het pension.De boot ligt nu in haven te wachten, tot we weer komen. Dat wordt dit weekend niets, want ik ga een wedstrijdje lopen van 5 km op zondag. doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden