linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Dat is wel hèèl naar Valentine met je zieke vriendin.Het kan wel zijn dat je moeite hebt met het aangeven van jegrenzen mar iedereen mens weet toch dat ze er zijn dus als jeèrg ver gaat, zò ver dat iemand met je breekt, ben je dan welalert geweest, heb je je dan wel afgevraagd waar de grenzen van jevrien(in) partner, buurvrouw of wie dan ook liggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Die periode hangt toch ook af van de regelmaat en hoeveelheden van het drinken?Ik kan me voorstellen dat iemand die bij het opstaan al begon met drinken, geen daginvulling had oid langer nodig heeft dan iemand die zijn/haar leven nog redelijk op orde had wat betreft bv opleiding, (vrijwilligers) werk en anderen zaken. Er zijn natuurlijk nog 1000 en 1 tussenwegen, ook wat betreft onderliggende problematiek, dus ik denk dat die herstelperiode heel individueel is.Het enige wat ik voor mezelf wil voorkomen is zelfoverschatting, dat ik te snel denk dat ik er al ben bedoel ik. Valentine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Ha die Dar!!Alles wel?leuk dat je toch af en toe langskomt.je hebt me met je reactie tot nog meernadenken aangezet!Ik heb veel lief en leed met haar gedeeld,gelachen gehuild maar sinds ik niet meer drinkzie en beleef ik de dingen toch anders en zie ikdingen die ik daarvoor niet zag en ik vind persoon-lijk vertrouwen in een relatie erg belangrijk!En dat is weg, niet door hetgeen er gisteren gebeurdemaar door de jaren heen.Het doet pijn!(Maar ik ga er niet voor aan de drank!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hoi Dar!Ja Linde, dat klopt, wat die grenzen betreft. Ik denk ook niet dat zij daar erg goed in is hoor. Het is wel een bijzonder iemand, bijzondere achtergrond ook. Ik heb haar leren kennen in de brugklas, en tot haar 8e heeft ze op heel veel plaatsen ter werled gewoond, labiele moeder, elke keer een nieuwe relatie en zij en haar broertje werden van hot naar her gesleept. Vervolgens verhuisde ze op haar 14e weer naar het buitenland. We hebben al die jaren contact gehouden, schrijven, logeren, op vakantie.Ze woonde weer een jaartje in NL toen ze ziek werd, intussen weer naar het buitenland verhuisd maar ze moest elke maand weer naar NL vanwege opleiding en zkh, vaak bij mij logeren en elke keer wrd dat een DRAMA. Ik dacht dat ik niet met drank om kan gaan.... Nu komt ze volgens mij niet meer naar NL, maar na de laatste keer was ik er zo klaar mee!! En mijn vriend werd er ook stapelgek van trouwens. Naast haar werd ik altijd het oninteressante muurbleompje. A. Ik ben geen muurbloempje, ze overschaduwt mij met haar dominante houding,B. Ik ben heus wel interessant ook al spreek ik niet drie talen vloeiend en heb ik niet de hele wereld gezien. Ik ben niet exotisch, woon al mijn leven in dezelfde plaats, maar dat zou niet uit hoeven maken.Ik heb weleens gezegd dat ik het zo voelde maar dan zei ze dat dat niet zo is, dat ze juist jaloers is op mijn stabiele (hihi) leven ed., maar dan op een voor mij kleinerende toon.Het ergste wat ze gedaan heeft is tijdens een ruzie tussen mij en mijn vriend, aangewakkerd door haar tijdens een logeerpartij, het huis uitlopen naar kennissen die ze via mij kent en daar mijn hele priveleven ophangen. Ze parasiteerde ook op mijn leven dan, zo voelde ik me. Ze begon altijd, vroeger toen we 15 waren en vorig jaar ook nog, mijn vrienden en vriendinnen in te palmen zodat iker buiten kwam te staan. En dan op een sneaky manier, achter mijn rug om, zoadt ik pas achteraf hoorde wat ze deed en op zo'n manier dat ze kon zeggen dat het aan mij lag. Elke keer zeker?Zo, dit was blijkbaar een frustratie, ik blijf typen!!! Ik moest het kwijt denk ik. Ik ga dit dan ook niet met anderen IRL bespreken omdat de meesten haar wel kennen en dat vind ik ook zo, o nee, dat mag ik niet schrijven natuurlijk...Valentine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Is het zo erg Kirky? Hoeveel heb je er eigenlijk, kinderen dus, geen kassabonnen...Valentine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 En wonen ze alle vier nog thuis? Is dit inc pleegkind? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 OK, klinkt heftig.Ik moet trouwens even kwijt dat ik je een held vind Kirky.Ik lees nu ca drie weken mee en heb het eea gelezen over de hobbels die je over moet nu, en dat terwijl je er al een hoop genomen moet hebben gezien jouw adb status. Je post vaak met humor en goede moed, ook wel eens anders maar je lijkt iig je eigen weg te gaan. Petje af!Valentine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hee Stientje, ca va? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hoi allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Wilde ff stukje fietsen, lekke band.Wilde iemand bellen, niet thuis.Heb zin in van alles maar weet niet wat.Ben moe maar het is me te vroeg om te gaan slapen.Muis doet stom en wil niet.Vliegen vallen me lastig.Er zat een vlooi op mn been.De reclame is schreeuwerig maar ben te lui om op te staan.Wel lekker gewerkt dus dat is fijn. Ik geef me er maar aan over, het wordt straks wel weer anders.En tja, ik kan drank die ik krijg wel weigeren. Of ik neem het aan en geef het vervolgens aan de buren. Dat is een keus die ik kan maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Bam Bam speciaal voor jou, Als ik zo'n dag op heb zet ik dit nummer heel hard aan, en dan kan ik er alweer een beetje om lachen http://www.youtube.com/watch?v=odKyTEw3bFw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Lol Woman, wil je dat ik van de brug spring????Tanxs, een crodinootje is wel lekker.Maar ach, weten jullie; zonder drank is alles veel beter te hanteren. Dit soort buien horen erbij en ze gaan weer over, dat weet ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Jasmijn wat bedoel je met Alcohol die je krijgt kun je niet weigeren?Nou Valentine dat is ook een lekker type als ik dat zo lees.lijkt me dat je niet rouwig hoeft te zijn dat die uit je leven is.Zelf ben ik altijd op zoek naar mijn eigen aandeel in alleswat er gebeurt tussen mij en de ander.Niet omdat ik zo'n perfect mens ben maar omdat ik mijn eigen aandeelin een relatie kan veranderen/verbeteren, dat van een ander niet.Grappig dat je het zelf ook merkte, ik dacht ook al toen ik je verhaal lasik dacht Oke dit komt van ver en diep!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Ok.Band is lek bij ventiel. Mag ik em naar de fietsenmaker brengen van mezelf.Ik eet bitterkoekjes, mmmmmm.Ik heb fijn gewerkt.Ik drin k niet en hoef dat niet meer. Mijn obsessie is weg.Ik ben thee aan het zetten. Die ga ik zo opdrinken terwijl ik naar de ondergaande zon kijk.FC Heerenveen gaat met deze stand door!Ik heb lekker gegeten bij mn liefje. Ik heb lol gemaakt met mn collega's.Ik heb liggen rollebollen met mn honden en dat was leuk.Ik heb een vliegenmepper gevonden waar ik, met ALLE plezier, de vliegen mee doodsla.Het is mooi weer.Morgen ben ik vrij en ga ik poetsen en in de tuin werken, lekker.Morgenavond ga ik uit. Ook leuk.Ik ga vroeg naar bed en de honden mogen, bij zeer hoge uitzondering, bij me slapen.Oh zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Lieve BB,Dit gaat weer over.Een lieve en warme groet,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 En ik heb drie reetjesindewei gezien:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hee ferry, ouwe reus. Alles wel. Ben je nog aant varen. Het komt wel goed hoor, ff zeiken.Leuk is dat altijd toch. Iemand post iets wat niemand echt begrijpt, is dan ff weg en de rest vraagt zich dan af: Wat the f is going on???! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Neen BB,We zijn afgelopen weekend terug gekomen, want de hond moest opgehaald worden in het pension.De boot ligt nu in haven te wachten, tot we weer komen. Dat wordt dit weekend niets, want ik ga een wedstrijdje lopen van 5 km op zondag. doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Oke dan. Ik begin zondag weer met lopen, oefenen voor de 4 Mijl. Succes en veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Dàg iedereen tot morgen.Moet me haastig optutten, ga uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Wow Bam BamDat is nog is een mooi lesje in helpende gedachtes!!!Lastig is dat he om ze te zien als je in een nare bui zit, maar als je er goed over na gaat denken, kom je toch op zo een mooi rijtje.Ik zal onthouden hoe jij hebt laten zien hier hoe je dat kan doen, als ik weer is in zo een bui zit.ValentineIs niet niks he als je in ziet waar een "goeie"vriendschap uiteindelijk op gebasseerd is.... pfffIk weet niet waarom je niet kan weigeren Jasmijn, maar ik hoop dat je nu wel kan weigeren als je iets aangeboden hebt gekregen....Hoop dat ik er naast zit en dat je nu niet drinkt...Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 27 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 nou dat doen we nog een keer,zo achterlijk vroeg opstaan! en mijn geplande middagdut ging ook al niet door,of ik nu ff naar het ziekenhuis kon komen ipv van volgende week,tja en ik kan geen nee zeggen,dus daar gingen we maar weer!ben nu eindelijk,na ? maanden ingeschreven voor therapie om mij van mijn paniekaanvallen af te helpen,hè hè,nou ik ben benieuwd!heb ik wat gemist? ben nog te moe om terug te scrollen! wat is er 19 sept.? of is dat een onderonsje?Dar het was idd een combi van wat familieproblemen,en geklooi met medicatie,ietsepietsie te snel afgebouwd!moet daar erg mee oppassen,ben momenteel ook iets te enthousiast/hyperdepiep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Goedenavond mensen, Ga zo bij lezen, tenminste ik doe een poging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Goedenavond allemaal,Thee wat geweldig nieuws van je leverwaarden, niet denken nu van ik neem er 1tje op hoor;)Jasmijn ben je de buurvrouw van Trees? want Trees zou haar buren een flesje wijn brengen;)Ik heb het ook eens gehad toen ik net een week van de drank was, toen kwamen mijn schoonouders 3 flessen brengen, ik heb ze aangepakt hun uitgezwaaid en alle drie de flessen met mijn neus dicht door de gootsteen leeg gegoten.Toen wisten ze ook nog niet dat ik gestopt was met drinken, nu denken ze er niet meer aan om mij een fles te geven hoor:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 He, die BamBam!Leuk weer eens van je te horen. We weten het inmiddels: drinken lost niks op behalve onze gezondheid.Verders: niets nieuws onder de zon hier, behalve dan dat die aan het zakken is. Breken met het besturingssysteem van Microsoft (alle Windows-versies en Vista) en de MicrosoftOfficepakketjes is net als afkicken van de alcohol. Ik mis het feit dat ik niet meer kan mopperen op mijn 'grote, beste vriend'. Alles doet het gewoon en dat ben ik nog steeds niet gewend. Maar ik ben er stukken op vooruit gegaan met mijn computer: veel stiller, alles doet het, niet meer wachten, loopt niet vast en het installeren van de Ubuntu (linux) was peanuts: in een half uur gepiept, waar je met Windows minstens driekwart dag zoet bent met ergernis op ergernis te stapelen.Ik mopper dus, omdat ik niets te mopperen heb. Dit mens steekt raar in elkaar. Verder niks te melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden