eline Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 vladimir, ben jaloers op hoe je steeds het draadje goed weet op te pikken en te verdiepen,bako sterkte en doe de deur op slot, AnnaSophie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Bako: dat is niet mis zo'n diagnose. Hou je kranig hoor, de drank zou je alleen maar beroerd maken en dat kan je niet hebben. Dus mepperdemepperde mep!! Ik mep ze wel weg voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Hallo allen,Er moet mij iets van het hart, dus schrijf ik het maar even op. Dit is een ADB forum, alles mag hier!Matig drinken mag! Stoppen mag! Terugvallen mag! Kortom er mag hier ontzetten veel!De weg naar een drankvrij leven kan ook door minderen tot stand gebracht worden.Echter ik ben ineens gestopt! Als de voorlaatste dag, zes halve liters en dan vier en dan twee,onder de noemer minderen valt, ook uitstekend. Dan minderde ik en ben gestopt.Ik vind het best. Wat ik niet zo aangenaam vind, is dat de heer Wingchun, onze minderaar voor het leven, Adam en mij als twee randdebielen neerzet.Wingchun, vind het nodig om in een dialoog met een forumgenoot Adam en mij er bij te slepen.Ik was er niet en lees het nu pas.Het kwam er op neer dat afbouwen beter is, maar dat Adam en Soothe, het er niet mee een zullen zijn.Ook lees ik van dezelfde Wingchun het bericht, dat het hier op een stopforum lijkt.Als er dan een reactie gevraagd wordt geeft Wingchun niet thuis.Mocht het hier op een stopforum gaan lijken, dan vraag ik me af wat er mis mee is,blijkbaar willen er veel mensen stoppen!Door schade en schande zijn zij erachter gekomen, dat echt stoppen de enige weg is, om uit de drankspiraal te komen.Is daar iets mis mee? Het lijkt me niet!Wingchun, die op het forum kwam, met ingewikkelde schema's en getallen, ik heb me er niet teveel in verdiept,maar het was een soort denken in eenheden.Eerst zoveel cc, dan zoveel cc, om uiteindelijk op nul te geraken, over een lange periode.Het schema met de toverformules begon zich tot in het oneindige uit te rekken.Over het eenheden denken wordt niet meer gesproken, over al of niet stoppen ook niet.We moeten het doen met oosterse "wijsheden", het Tibetaanse doden boek en dat soort zaken.Een serieuze inbreng over het drama drank, heb ik nog niet gelezen!Vanuit deze visie worden de resolute stoppers, als een hoogst merkwaardige species gezien.Het wordt een stopforum!! De frustraties nemen toe en die moeten een uitlaatklep vinden.Wat te bemerken valt is dat steun,(nu niet alleen Wingchun) mocht deze er al zijn, naar de hervatters uitgaat.Voor hervatten en terugvallen moet steeds meer begrip zijn, dan krijgt men dit soort reacties.Een vrije weergave:Er komt nu wel erg veel op je weg!Weer gedronken! Kan iedereen gebeuren, niet te zwaar aan tillen, je deed het als zo lang niet.Ja, als de hormoontjes zo te keer gaan, dan is het wel erg met je, kan het wel een beetje begrijpen!Oh een feestje, dat is lastig, gelukkig maar drie, dat is te behappen!Probeer je dit als niet drinker tot ware proporties terug te brengen, dan krijg je de volle laag.je bent zelfs een hard liner!Ook aan forumgenoten, die er alles voor over hebben om te stoppen, worden deze slogans geuit.Het forum is een ADB forum. Ik denk niet ADB te zijn!Het is paradoxaal, ik drink niet, dus zou ik het de baas zijn.Neem ik er een dan ben ik terug bij af, dan blijkt opnieuw dat ik het niet de baas ben en nooit zal worden!De beetje drinkers, zouden "ingepakt" worden.Mijn gevoel is dat de stoppers steeds meer, de volle laag krijgen.Je kan je je mond niet meer open doen en men trekt van leer.Het zal de eigen onmacht zijn.De beetje drinkers zouden er goed aan doen, niet steeds in de aanval te gaan.Het forum is er voor iedereen! Als echt stopper zou je nog aan je verstand gaan twijfelen.Dus de echte stoppers, doen hun zegje, om de aankomende stoppers te motiveren!Deze hebben weinig aan het "til er niet te zwaar aan" idee!Voor hervatten moeten we overlopen van begrip! De stoppers leiden hetzelfde leven.Een leven met up's en down's! Ook niet altijd en onder alle omstandigheden eenvoudig!Dus het zou welkom zijn om niet als star en onbuigzaam te worden weggezet.Dan maar een beetje Calvinistisch en droog!Groet.Het universum op z'n kop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Ik leef met je mee, Bako."Wat heeft het allemaal nog voor zin?"Huidkanker is echter een aandoening die genezen kan worden. Zoals wij zelf onze drankzucht onder controle houden, zo is de medische wetenschap ondertussen heel wel in staat om kanker onder controle te houden!!30, 40 jaar geleden was dat wel anders, toen ging je vrijwel zeker dood aan kanker. "50% kans", zeiden ze toen.Als nu 1 op de 10 sterft aan kanker, is het veel.Dus; u heeft zich door de drankzucht heengeslagen, gebruik die kracht om hier ook overheen te komen!Want die kracht die kent u nu, nietwaar?endezohet is zo eenvoudig om te preken, ik kan enkel hopen voor u dat u de energie vindt om terug te slaan.Op de gremlins én de huidkanker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 En... morgen, wordt er een woekerende moedervlek uit m'n rug gesneden.Dus afwachten! Bako haar verhaal stemt niet vrolijk één dag er voor!Het hoeft niets te zijn, maar het kan.Bako sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe: dat leer je juist hier, dat je als stopper niet aan je verstand hoeft te twijfelen.Een hele goede oefenschool hier en het is de kunst om je er niet meer over op te winden.Ik blijf hier schrijven tot het moment dat ik me er niet meer druk over maakt hoe een ander er over denkt.Het punt is dat je als stopper de ene dag de hemel in geprezen kan worden en na een tijdje als geen rasechte stopper meer bent ineens allerlei nare dingen te horen krijgt.Het gaat erom dat we er zijn. Er zijn is eigenlijk al genoeg.Iedereen met zijn eigen weg.De een gaat over de snelweg en een ander meent soms een omweg te moeten nemen.Over hobbelige slingerpaadjes.... als je er maar komt zou ik zeggen.Het was en is nog steeds zeer leerzaam hier.Ik kreeg zelfs inspiratie voor mijn avond eten , en dat wil wat zeggen hoor. Chili con carne! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe: ja dat is spannend, bij mij zijn er ook al een aantal woekerende weggehaald.Was onschuldig, maar goed de spanning zit er toch.Ga niet direct van het ergste uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe: Bako en Soothe: :present: leven is hoop, hoop doet leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe, koest!Niet omdat je koest zou moeten zijn, maar omdat je naar mijn inzien teveel energie stopt in de draad van vandaag.En dat siert je trouwens, wat een energie! Die heb je niet uit een fles. Misschien is het vandaag gewoon een wat gefragmenteerde draad.Nou, ik ben bezig aan een lasagne. En als er een lekker verwaand icoontje bij zou staan, zou ik dat opzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Kohtje maar je zegt niet hoe het met jou gaat. Mag ik dat vragen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Lara volgende keer de dierenbescherming bellen en verder goed het dier in de gaten houden zover je kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 quote: Originally posted by: AnSoothe: dat leer je juist hier, dat je als stopper niet aan je verstand hoeft te twijfelen. Een hele goede oefenschool hier en het is de kunst om je er niet meer over op te winden. Ik blijf hier schrijven tot het moment dat ik me er niet meer druk over maakt hoe een ander er over denkt. Het punt is dat je als stopper de ene dag de hemel in geprezen kan worden en na een tijdje als geen rasechte stopper meer bent ineens allerlei nare dingen te horen krijgt. Het gaat erom dat we er zijn. Er zijn is eigenlijk al genoeg. Iedereen met zijn eigen weg. De een gaat over de snelweg en een ander meent soms een omweg te moeten nemen. Over hobbelige slingerpaadjes.... als je er maar komt zou ik zeggen. Het was en is nog steeds zeer leerzaam hier. Ik kreeg zelfs inspiratie voor mijn avond eten , en dat wil wat zeggen hoor. Chili con carne! An heel mooi verwoord ben trots op je;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 An, ik ben iemand die zelden van het ergste uitgaat!Heb al een nare tumor mogen doorstaan.Maar Bako haar bericht doet het wat in de picture komen.An, ik houd me rustig, als jij het ook doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 En Soothe succes met het uitsnijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Bako en soothe,wens jullie veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe morgen zal ik je in gedachten nabij zijnhier ben ik radicaal met de bezem bezig geweest en heb alle ongenodigden de deur uit geveegdde eerste reactie was daarna de deur op slotheb ik niet gedaan wel de deur en de ramen wijd openbuiten ongenode gasten zijn er ook gasten die mij zeer dierbaar zijnop deze manier kunnen ze zonder problemen binnenbijkomend voordeel ze bieden hulp bij het buiten houden van ongewenste sujettenbespreekbaar zijn van onrustgevoelens levert meer op dan de poort sluitenga goed,wees sterk en blijf altijd positief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Ja natuurlijk mag je dat vragen, Druppeltje. Met mij gaat het overigens best wel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Thanks Vie!Ik liep al een tijd met dit berichtje in m'n hoofd.En het forum is een leerschool.Hoor en wederhoor. Van opwinding is geen sprake!Het was genoeg voor nu!Hondje uit en eten maken!Alles gaat door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Sterkte Soothe, is altijd weer spannend. Zou wel een kaarsje voor je willen aansteken maar moet zelf naar de neuroloog. Sjonge wat een ziekenboeg en het is nog zomer. Maar stadsgenoot zal wel aan je denken hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Groet allen!Allen bedankt voor het medeleven.Bako, Tob niet (moeilijk is het) het loopt toch anders.Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Lieve drup ,ik steek het kaarsje wel aan:)ook sterkte morgenen knuffeltje van me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 's Avonds kan ik niet op het forum kijken. Dan ben ik thuis en daar heb ik geen computer. Alleen overdag, in mijn atelier/flat heb ik een verbinding. En nu ga ik weer naar huis, vanavond een meeting voorzitten, en morgen misschien hier weer even meekijken. Dus: fijne avond allen. En ook maar alvast welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Soothe: haha, ik me rustig houden.... nou vooruit.Meiske: dank je, het kwam vanuit mijn tenen en ik ervaar het ook zo.Ik zie dat als een rijkdom. We kunnen van elkaar zoveel leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Lief van je Meiske en houd hem brandend voor een ieder die het nodig heeft. Elke reden is belangrijk vind ik. Thanx dat je dit voor me wil doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 7 september 2009 Rapport Share Geplaatst 7 september 2009 Hoi allemaal,Ik kom hier ongelezen binnen vallen.Goed nieuws!!Ik ben helemaal SCHOON !!Hoef geen nabehandeling van chemo of weet ik wat voor ellende.Ze hebben alles heel goed weg kunnen halen, klieren ook schoon.Ik hoef nu alleen nog maar te herstellen.En dat gaat in een supertempo.Aan het eind van de ochtend bijna 10 km. gelopen met man.Daarna wel een uurtje naar bed.Half in coma gelegen ha,ha.Hoe dan ook lieve mensen, ik ben superblij en heel erg opgelucht.Drup;mail! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden